Har jeg fått et defekt panel ? (Bilde vedlagt)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har jeg fått et defekt panel ? (Bilde vedlagt)

Fikk i går min Philips PFL7403D fra MPx.no. Flott TV og den fungerte fint rett ut av esken... MEN:

I mørke partier på film / tv eller når tv`en ikke har noen bildekilde, så har jeg 4 halvsirkler i hvert hjørne som er belyste (markert med paint), og to sirkler i midten av skjermen som skiller seg ut. Disse er ikke synlige når bildet fylles av farger, men når det kommer mørke områder under film / tv så blir det veldig synlig. Jeg trodde først at det var lyssensoren i innstillingene som gjorde dette, men prøvde å slå den av uten hell. Så jeg går her og lurer på om jeg har fått et defekt panel. Tar dere en titt og gir meg en vurdering ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Defekt? Nei, det er clouding. Et ikke uvanlig fenomen. Noen TV'er har mer av dette enn andre.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    returner, prøv å få en ny. Clouding skal Egentlig ikke forekomme og om det er sjenerene så bør du returnere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha ... det er det det er. Jeg har aldri hatt det så ille på noen av mine andre LCD-tv`er, så hadde ikke peiling på hva dette kunne være. Nå har jeg søkt om å få returnere den. Takk for hjelp/info.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må oppdatere litt her: Etter et par dagers bruk av tv`en så har dette problemet blitt veldig mindre synlig. Jeg kan bare såvidt skimte lysforringelsen i midten som var mye større før.

Er det vanlig at dette problemet kan forsvinne av seg selv ? Jeg har ikke hatt clouding på LCDTV før, så vet veldig lite om dette.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du poste et nytt bilde av cloudingen nå?

Disse tv'ene har ikke vært mye plaget med clouding så med mindre det er helt borte bør du benytte deg av angreretten og få en ny! Du har nok vært ekstremt uheldig med en mandagsmodell....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kan du poste et nytt bilde av cloudingen nå?

Disse tv'ene har ikke vært mye plaget med clouding så med mindre det er helt borte bør du benytte deg av angreretten og få en ny! Du har nok vært ekstremt uheldig med en mandagsmodell....
    Her er et nytt bilde jeg tok nå. Som en kan se så er sirklene i midten så og si helt borte (jeg kan ikke skimte dem fra noen innsynsvinkler). Det er fortsatt litt baklys som trenger igjennom i topp og bunn, men vet ikke om det er nok nå til å kreve en sjekk av panelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått godkjent retur av infocare på å sende tv`en til service i kongsvinger. Men jeg er veldig usikker på om jeg trenger det. Tanken på å bli uten tv i flere uker samt at problemet ikke er synlig lenger, gjør at jeg ikke vet om jeg vil sende den inn.

Det scenarioet jeg ser for meg er jo at Infocare kommer til samme konklusjon når de pakker opp og setter opp TV`en og slapper meg med et servicegebyr til flere hundre kroner. Samtidig sitter jeg fremdeles med følelsen av at tv`en ikke er helt som den skal være pga clouding problemet jeg hadde de første dagene.

Noen andre som har hatt lignende erfaringer ?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjellsboe
    Har fått godkjent retur av infocare på å sende tv`en til service i kongsvinger. Men jeg er veldig usikker på om jeg trenger det. Tanken på å bli uten tv i flere uker samt at problemet ikke er synlig lenger, gjør at jeg ikke vet om jeg vil sende den inn.

Det scenarioet jeg ser for meg er jo at Infocare kommer til samme konklusjon når de pakker opp og setter opp TV`en og slapper meg med et servicegebyr til flere hundre kroner. Samtidig sitter jeg fremdeles med følelsen av at tv`en ikke er helt som den skal være pga clouding problemet jeg hadde de første dagene.

Noen andre som har hatt lignende erfaringer ?
    Tja, finner de ingen feil må du kanskje betale frakten og .....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et nytt bilde jeg tok nå. Som en kan se så er sirklene i midten så og si helt borte (jeg kan ikke skimte dem fra noen innsynsvinkler). Det er fortsatt litt baklys som trenger igjennom i topp og bunn, men vet ikke om det er nok nå til å kreve en sjekk av panelet.
    Den typen gjennomlysningen er dessverre noe du vil finne på mange LCD-paneler. Så jeg tror du må leve med skjermen slik den er på bildet. I en lys stue forsvinner som regel denne problematikken, men sitter du i mørke lokaler, så er det ofte bedre med plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt det på noen av mine lcd tv'er. Bare på billige pc monitorer. Hadde aldri akseptert det og byttet det inn med en gang.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt normalt baklys på lcd (siste bilde),tror det er bortkastet å sende den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •