"Lekker" ett slags pulver ut av plasmaen min. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Ikke store jobben å skru av bakparten og eventuellt bruke trykkluft(sprayboks) for rengjøring,støvet har sikkert kommet dit gjennom luftehullene i plasten,du kan være trygg på at støvet blir ikke laget av selve apparatet,datakomponenter støver ikke.
    Å skru av bakplata - kan det gjøre noe med garantien ?

Jeg er av sorten som må kikke inni. Etter at jeg hadde min KRP på rep så jeg at et par ledninger som ikke var lagt på plass i plastklipset. Dermed gikk bakplate av. La merke til at noen skruer hadde blå farge på gjengene. Tror jeg fikk de på plass igjen på samme plass med det er kanskje en måte Pioneer bruker for å sjekke om folk gjør som jeg ?

I alle fall, dette har jeg lang erfaring i, og jeg har fikset en og anne potensielle feil opp gjennom årene på den måten 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ingeniør'n]Å skru av bakplata - kan det gjøre noe med garantien ?

La merke til at noen skruer hadde blå farge på gjengene. Tror jeg fikk de på plass igjen på samme plass med det er kanskje en måte Pioneer bruker for å sjekke om folk gjør som jeg ?

DET ER LOCKTITE PÅ GJENGENE...ET MEGET MYE BRUKT MIDDEL MAN HAR PÅ GJENGER OSV. FOR Å SIKRE AT TING IKKE SKRUR SEG OPP IGJEN OG LØSNER.....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Ja, fy ****, det hadde ikke jeg orket ass - Derfor kjøpte jeg Philips toppmodellen 9603 og slapp det.
    Dessuten er ikke 9603 noen toppmodell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Jeg er så lei av og høre om den tven der uansett hvilken forum jeg er innpå så komme du med Philips 9603. Du er så ensporet som det går ann og være. Du må kunne diskutere sakene som gjelder i forumet ikke bare Philips 9603Philips 9603Philips 9603Philips 9603Philips 9603 hehe
    På samme måte som at jeg er dritt lei av å høre om hvor bra pioneer er.. shædæp and stay ontopic..

OT:
    Innbrenning er noe som varierer fra sted til sted faktisk, så det trenger ikke å henge sammen med problemet ditt..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Ikke store jobben å skru av bakparten og eventuellt bruke trykkluft(sprayboks) for rengjøring,støvet har sikkert kommet dit gjennom luftehullene i plasten,du kan være trygg på at støvet blir ikke laget av selve apparatet,datakomponenter støver ikke.
    Det er ikke støv. Det ligner på finkornet brunsand som renner ut av tven i ene hjørne av den (som ett timeglass). Det ligger en liten haug der nå så kan fylle ca ett shottglass.

Det er ikke noe problem for meg å skru av bakparten av tven. Men vil ikke rote med garantien itilfelle dette blir en garantisak.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som det er slik sand det er inni bl.a. små glassikringer, hvis du har gamle proppsikringer i sikringsskapet ditt, er det slik "sand" inni dem også. Knus en og se.

Jeg hadde levert TV`n for rep. der jeg kjøpte den eller kjøpt en ny.

Å jeg vet hva jeg hadde kjøpt

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=scanspeak]
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Å skru av bakplata - kan det gjøre noe med garantien ?

La merke til at noen skruer hadde blå farge på gjengene. Tror jeg fikk de på plass igjen på samme plass med det er kanskje en måte Pioneer bruker for å sjekke om folk gjør som jeg ?

DET ER LOCKTITE PÅ GJENGENE...ET MEGET MYE BRUKT MIDDEL MAN HAR PÅ GJENGER OSV. FOR Å SIKRE AT TING IKKE SKRUR SEG OPP IGJEN OG LØSNER.....
    Ikke locktite tror jeg nei - det vet jeg hva er da jeg har bruker det på skuene på kaliperen når jeg skifter bremseklosse - skruene sitter ikke bedre enn de uten lakk men er de løse så detter de ikke så lett ut da de går litt tregere i gjengene. Det ser ut som vanlig lakk. Etter det jeg kunne se sitter de i midten av tre skruer på plastdekselet over betjeningsknappene i underkant av min KRP - i alle fall tror jeg det da de falt på gulvet når jeg demonteret platdekselet.

Hvis noen kunne sjekke om de blå skruene skal sitte midt på hadde det vært fint. Tror forsatt det er en form for sporing....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bert`n
    Det er ikke støv. Det ligner på finkornet brunsand som renner ut av tven i ene hjørne av den (som ett timeglass). Det ligger en liten haug der nå så kan fylle ca ett shottglass.

Det er ikke noe problem for meg å skru av bakparten av tven. Men vil ikke rote med garantien itilfelle dette blir en garantisak.
    Hørstes ut som en aprilspøk dette, men.....

Hvis deler av kabinett ramma eller panelet i TVen er fremstillt med en støpeprosess der det brukes sandformer, kan sanden kanskje være deler av dette. Glass fremstilles vel også fra "sand" lignende pulver, så det er vel mange muligheter her....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går egentlig å venter på avsløringen av spøken, men det begynner å bli litt på overtid nå Dette høres helt merkelig ut...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje forrige eier fylte bunnen av kabinettet med sand for å dempe resonans?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart kullstøv som er blitt brukt for å få skikkelig sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppjepp
    helt klart kullstøv som er blitt brukt for å få skikkelig sortnivå.
    Legg merke til at det er sand jeg snakker om her. IKKE STØV. Dette kullstøve du snakker om, er det som sand?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en aprilspøk?
    Hvis ikke, har du kontaktet Expert og hva sier de.
    Har du ikke kontaktet dem bør du gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Er dette en aprilspøk?
    Hvis ikke, har du kontaktet Expert og hva sier de.
    Har du ikke kontaktet dem bør du gjøre det.
    Nei, det er ikke en aprilspøk! Var kansje ikke så lurt å legge opp denne tråden på 1 April.

Har tenkt å gå til Expert med saken. Men må først få tak i kviteringen hos han så jeg kjøpte tven hos. Og det viser seg å ikke være så lett da han har flyttet utenlands. Men vet hvor foreldra hans bor så det ordner seg nok.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er den mest tullete tråden jeg noen gang har sett :-D TV intereserer meg midt i korsryggen....Den bare henger på veggen og gir fra seg det den skal.
    Hvis det "lekker" pulver ut av TVen så lever den tilbake. Det finnes ikke komponenter i en moderne tv som kan lekke slikt du beskriver...
    Møkk i produksjon.... Lite trolig hvis du har sett bilder fra en produksjonslinje hos en produsent,det er renere der enn på et gjennomsnittlig sykehus
    Regner med at datoen forsvarer innlegget :twisted:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at du hadde kvittering siden du skrev det i første post.

Husker du navnet på han du kjøpte av har nok Expert registrert alt på data.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Regnet med at du hadde kvittering siden du skrev det i første post.

Husker du navnet på han du kjøpte av har nok Expert registrert alt på data.
    Jo, har navnet hans. Så det ordner seg nok.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •