Hjelp til LCD som er bra på analogt signal.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til LCD som er bra på analogt signal.

Hei.
    Det skal settes opp en ny tv på et pauserom på jobben.
    Tror LCD vil være tingen der men jeg kjenner ikke til hvilke merker/modeller som takler analoge signaler bra.

Håper på noen forslag, helst 37".

På forhånd takk.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har flotte lcd'er som takler analogt like bra som HD, har analog bordantenne på min tv med fint resultat 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er LCD tinger, med mindre du jobber i et gravkammer og kjører vampyrstilen. Da kunne KANSKJE Plasma ha vært noe for deg.

Ditto. Philips har de beste LCD'ene.

En rimelig Full HD 37" - Philips 37PFL5603D - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Drøye 5 tusenlapper.

Hvis 42" er ok i størrele ville jeg definitivt gått for denne - Philips 42PFL7403 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Den har svært gode spesifikasjoner og er hyggelig mot lommeboken. Perfekt for jobb-bruk. Og pen er den også.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for plasma jeg ekstremt bra bilde på analoge signaler

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg skal ikke ha plasma selv om jeg ville valgt det til meg selv, men denne skal brukes av mange til ymse og jeg er redd for innbrenning.

Angående Philips så har jeg testa kun en lcd, det var en 32pfl3403D, dette er ikke en dyr tv og det gjenspeila seg i bilde. Den var så dårlig på rgb via scart at jeg ville ikke hatt den om jeg fikk den. Er vel derfor litt skeptisk til de modellene du linket tilThomas. Er det egen erfaring eller er det en almen oppfattelse at disse er gode på composit og scart?

Mener å ha hørt at Panasonic,pioneer,sharp og NAD sine lcd tver er bra på analoge signaler men har ingen erfaring selv så jeg håper det er flere som kan komme opp med erfaringer eller henvisning til tester etc.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    panasonic og pioneer lcd er gode på analog men ikke kjøp billigste modellene.

philips er også gode på analog men ikke på billigmodellene. den du testet var billigmodell så man får det man betaler for

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamort
    Angående Philips så har jeg testa kun en lcd, det var en 32pfl3403D, dette er ikke en dyr tv og det gjenspeila seg i bilde. Den var så dårlig på rgb via scart at jeg ville ikke hatt den om jeg fikk den. Er vel derfor litt skeptisk til de modellene du linket tilThomas. Er det egen erfaring eller er det en almen oppfattelse at disse er gode på composit og scart?
    Å heeeerregud... Du tester den billigste (dårligste) modellen og blir skeptisk til de beste LCD'ene på markedet bare fordi det er samme merke? Det blir som å hate den dyreste Merchedesen fordi den billigste suger liksom. Det blir også som å si at du så ei crackhore nede på hjørnet, så du vil ikke møte hu grisefine supermodelldama jeg har fortalt deg så mye om, i frykt for at hu er grusomt stygg og ekkel. Haha. Uhyre merkelig logikk. Trodde alle visste at dyre modeller pleier å være bedre enn billige, uansett merke omtrent. Og jeg linket til min tv. MIN TV. Fuck, jeg kunne ha kjøpt hvilken som helst tv omtrent, og jeg valgte den. Så ikke kom her og påstå at jeg kjøpte en sugen tv! Ok, buddy?

Det er en almen oppfattelse at de dyre Philips'ene, toppmodellene, har gode SD-signaler. Har sett det bli nevnt i flere tester. Og de som tester vet jo sakene sine. JEG syntes også bildet er bra, etter å ha testet litt selv her i stuen. Til sammenligning er SD-bildet på fatterns LG toppmodell-Plasma ikke på langt nær så bra.

Sitter og ser på Canal+ SD nå. Alt jeg kan si er.. Løp og kjøp!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du denne og denne til svært lave priser. Begge er grisegode på analoge signaler.

Du har også denne med bedre sortnivå og Riks-TV-støtte. Også knallgod på analoge signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad suger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det byrjar å verte eit greit antal LCD skjermar som handsamar analoge signal akseptabelt til framifrå. Philips tronar heilt på toppen i dette selskapet, og personleg føretrekk eg Philips framfor nokon plasma som helst på dette området. Sjølvsagt er dette eit spørsmål om personleg smak, og eg uttalar meg utfrå erfaring.

Det er særskilt på analoge signal Philips vert drege fram i testar, og dette vert nemnt som fjernsynets sterkaste trekk. Dette betyr ikkje at det ikkje yter strålande på alle andre felt, for det gjer det så absolutt!

7403 er eit knall godt alternativ som yter på nivå opp mot topp modellane til Philips, med ein særs hyggjeleg pris.

Eg bestemte meg for å handle fjernsyn for 2 år sidan. Då gjekk eg verkeleg inn for å sjekke nøye, sidan eg har litt problem med å skulle bruke så mykje pengar på ein "underhaldingsmodul". Eg skulle i alle fall ha mest mogeleg for pengane. Fjernsynet kom fyrst i hus for 1 månad sidan, og valet fall på Philips 9603. Eit val eg føretok meg etter 2 år med intens kunskapsanking på nettet, i forretningar, hjå vener og andre. Har skruva, justert og kalibrert på det meste eg har kome over, og i mine augo var det litan tvil om at Philips var det beste alternativet. Eg angrar ikkje eit halvt sekund på valet, og eg nyt strålande, sylskarpe bilete frå analog tuner.

For å nemne eit anna godt alternativ, for utan plasma, presterar sony og godt på analoge signal med w4500, riktignok ikkje fullt så bra som philips. Det har og ein triveleg prislapp. Minuset med dette er at det slit med clouding. Tek du sjansen på at du er ein av dei heldige som slepp unna dette, og du faktisk gjer det, vil du ikkje angre på det heller.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjefre
    nad suger
    Svært reflektert kommentar, og jeg antar du har testet Technisats TV-er (som NAD-TV-ene i realiteten er) til det fulle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste vet det nå: 9603-modellen fra Philips er en tv som Overbeviser! Dette er en tv i toppen av toppklassen! Løp og kjøp!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Tror de fleste vet det nå: 9603-modellen fra Philips er en tv som Overbeviser! Dette er en tv i toppen av toppklassen! Løp og kjøp!
    Jobber du i Philips eller, slik som du "messer" om at det er best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jobber du i Philips eller, slik som du "messer" om at det er best?
    Flott, enda en gledesdreper.
    Nei, jeg jobber i Sony. Hvordan det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •