Pioneer KRP-500 og kobling til PC/PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer KRP-500 og kobling til PC/PS3

Hei,

Her er ett dumt spørsmål fra en nybegynner som kanskje allerede er spurt om mange ganger (men som jeg ikke klarer å finne svar på på nettet).

Stemmer det at det ikke er mulig å få bedre oppløsning på Pioneer KRP-500 enn 1280x1024 selv om man bruker HDMI?

I manualen (som jeg lastet ned på nettet står det at PC signal over HDMI ikke støtter høyere, mens video går opp til 1920x1080)

Jeg skjønner ikke dette, fordi jeg trodde at man men Playstation 3 kunne kjøre med full HD oppløsning, og er ikke en PS3 bare en properitær "PC" (en boks basert på en sony CPU og ATI skjermkort). Om dette stemmer, hvordan kan det ha seg at PS3 klarer høyere oppløsning enn PC? (joda, den kjører annet OS og har mye annen maskinvare enn vanlige PCer også...men til syvende og sist er det vel også mye likt mht skjermkort og slikt?)

Grunnen til at jeg spør er at jeg ønsker å ha mulighet til å koble PC til for spilling og jeg er ikke helt klar for å konvertere til spill konsoll enda.Og jeg ønsker å spille i høyest mulig oppløsning. Ellers kan jeg like gjerne bruke min Dell 2408WFP...

Alternativet er jo en god LCD skjerm slik som Samsung LE46A966 (ser ut som denne på papiret har bedre støtte for PC over HDMI) eller noe annet. Men Pioneeren er jo så mye penere da :smile: , Dessuten er den andre hovedingrediensen av min fritid (utenom PC spilling) å se på kvalitets filmer. Ser ikke så mye på TV, men vil også ha en skjerm som er god på football som jeg kun ser på når det er VM/EM

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har krp 500m og den støtter 1080p/24hz med ps3,har også en wd mediaspiller den støtter også 1080p på hdmi .men på dvi inngangen får jeg ikke høyere oppløsning 1920x1080i med min dvd spiller.pc min har jeg ikke prøvd på min pioneer enda da jeg bruker media avspilleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •