Tv Led

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Tv Led

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv Led

Noen som har erfaring med LED TV? så en samsung på elkjøp og sammenlignet bildet med Pioneer sin top model (50")
    begge med supert bilde, men jeg mener å se at Samsungen var hakket bedre om ikke to.

?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre1
    Noen som har erfaring med LED TV? så en samsung på elkjøp og sammenlignet bildet med Pioneer sin top model (50")
    begge med supert bilde, men jeg mener å se at Samsungen var hakket bedre om ikke to.

?
    Nei, LED TV tror jeg ikke det er skrevet om her på forumet.... Har du sett det...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led Tv

ja samsung på elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nei, LED TV tror jeg ikke det er skrevet om her på forumet.... Har du sett det...?
    Velger å tolke utsagnet ditt som ironisk og litt spydig?
    Hva med å heller være til hjelp?
    Du kan ta en titt her Sindre:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...00-9000-a.html

eller
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 786 er ett veldig bra tv med godt sortnivå, eneste som var litt plagsomt på det 46" jeg var borti var at rødfargen var litt orange tonet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre1

?
    Nordic45: Forumet er her for alle, ikke bare de som kjenner forumet ut og inn og har lest alle innlegg.

Sindre1: Jeg fikk et svært godt inntrykk av Samsung's første LED-modell da jeg testet den i butikken. Spilte en god del på den, og så litt film. Jeg ble imponert, skal ikke skjule det. Sortnivået er svært imponerende. Ville heller ha kjøpt den enn en Pioneer, da jeg fikk bedre inntrykk av Samsung'en. Men de hadde bare 42" LED i butikken da jeg var der sist. Jeg måtte ha noe større uansett. Forøvrig kan du sjekke ut Philips 42PFL9803 LED-modellen. Den er også god. Personlig ville jeg ventet litt til med å kjøpe LED. Blir spennende å se hva som skjer med LED når man får modnet teknologien.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    786en min har ingen større problem med orangetonet rødt, selv om den mangler litt trøkk i rødt, men litt av utfordringen er at den fra fabrikk leveres med et relativt stort blåstikk. Den har med andre ord godt av en kalibrering.

Her vises gråskala før kalibrering, temmelig "off", for å si det mildt...:
    Tv Led-46a786_irevsrgb_normal-jpg

Gråskala etter kalibrering - her snakker vi "referanse"-nivå...:
    Tv Led-rgbvsire_kalibrert_4-jpg

Fargerom ukalibrert - som en ser er det veldig bra i utgangspunktet...:
    Tv Led-fargerom_ukalibrert-jpg

Fargerom kalibrert:
    Tv Led-fargerom_kalibrert-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Velger å tolke utsagnet ditt som ironisk og litt spydig?
    Hva med å heller være til hjelp?
    Du kan ta en titt her Sindre:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...00-9000-a.html

eller
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html
    Hva om folk GADD å bruke 2 sekunder på å lese litt før de spør?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at alt har blitt diskutert på dette forumet.. så nå kan vi like godt la være å poste nye spørsmål hele tiden.. .. .. Prøv heller å være til hjelp.. Siden du kjenner så godt til alle postene som er her hadde det neppe tatt deg lang tid å gitt han en link til en tråd om LED-LCD tvr?

OT:

Samsung sine LED tv`r er utrolig bra.. De nye som dukker opp nå med led belysningen fra sidene er helt råe..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det noen tester av samsung UE modelene

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en Samsung i 9-serien, og er ihvertfall kjempefornøyd og kan anbefale LED-LCD på det sterkeste. Det eneste jeg mener man bør være obs på, er den reduserte innsynsvinkelen som kan være problematisk for noen.

Grunnen til at du oppfatter Samsungen som bedre enn Pioneeren, er nok i hovedsak at førstnevnte er meget dynamisk og lyssterk. Dog dette vil jevne seg litt mer ut i det man får kalibrert bort blåstikket som er meget tilstedeværende ved fabrikkinnstillingen til Samsung. I tillegg er den hakket bedre på panoreringer enn Pioneer.

Du kan lese mer om mine (og andre) sine erfaringer i bl.a. disse trådene: Påstand - LCD bedre enn plasma, Teknisk tråd om Samsung LE-55A956 og Omtale - Samsung LE-55A966

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De LED'ene jeg har sett har vært et positivt skritt opp fra LCD. Eneste som gjorde at jeg ikke kjøpte LED var at jeg ville vente til teknologien blir enda bedre, for det er litt å gå på!

Kom nettopp fra filmaften på LG PG6000. En god Plasma, uten tvil. Dessverre blekner den totalt sammenlignet med Philips 47PFL9603 som jeg fortsatte aftenen med rett etterpå. Man må se forskjellen for å skjønne hva jeg gnåler om.

Jeg er LCD/LED-tilhenger, definitivt.

Newcomer nookie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett snabbt spørsmål ang. innsynsvinkelen.
    Har hørt att den kan var lite jobbigt.

Ær det noe jeg tenker på? Jag har inte så store krav. Vill bara ha en bra og prisvær TV.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    De LED'ene jeg har sett har vært et positivt skritt opp fra LCD. Eneste som gjorde at jeg ikke kjøpte LED var at jeg ville vente til teknologien blir enda bedre, for det er litt å gå på!

Kom nettopp fra filmaften på LG PG6000. En god Plasma, uten tvil. Dessverre blekner den totalt sammenlignet med Philips 47PFL9603 som jeg fortsatte aftenen med rett etterpå. Man må se forskjellen for å skjønne hva jeg gnåler om.

Jeg er LCD/LED-tilhenger, definitivt.
    Nå er jo LED tv helt nytt på markede og PG6000 er en vel 1 1-5 år gammel plasma modell. Har skjedd en del på plasma fronten. I tillegg så er jo PG6000 HD-READY mens LED tv`ene er Full-HD så det er nok den største forskjellen.

Men noen som har sett LED opp mot 9 gen Pioneer?
    Jeg synest LED tv`ene blir nest "for" skarpe og alt for intense på fargene. Men er jo mulig dette er de "bedritne" standard instillingene også da ;o)

Mener jo klart at det blir forskjell når man sammenligner en 720p Plasma til 6000 og en 1080p LCD til 12000 ;o)

*edit, trodde det var snakk om LED tv, men det var det jo ikke :-P*

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitvt innstillingene..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Nå er jo LED tv helt nytt på markede og PG6000 er en vel 1 1-5 år gammel plasma modell. Har skjedd en del på plasma fronten. I tillegg så er jo PG6000 HD-READY mens LED tv`ene er Full-HD så det er nok den største forskjellen.

Men noen som har sett LED opp mot 9 gen Pioneer?
    Jeg synest LED tv`ene blir nest "for" skarpe og alt for intense på fargene. Men er jo mulig dette er de "bedritne" standard instillingene også da ;o)

Mener jo klart at det blir forskjell når man sammenligner en 720p Plasma til 6000 og en 1080p LCD til 12000 ;o)

*edit, trodde det var snakk om LED tv, men det var det jo ikke :-P*
    Som allerede nevnt så er det nok innstillingene som er "problemet" her. De er vanligvis oversaturerte farger, for stor lysstyrke og feil gråskala (ofte med blåstikk for økt lysutbytte og forfalsket inntrykk av skarphet og klarhet). Riktig nok lar dette seg som oftest kalibrere til de korrekte nivåer.
    De beste LED kan hevde seg mot referansen innen plasma, men er allikevel ikke heeeelt på høyde. Dog har LED noen fordeler plasma ikke har!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink samsung 6 og 7

har edge led 8) ikke et fullt led panel

men bilde er knall og det er det som teller :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Som allerede nevnt så er det nok innstillingene som er "problemet" her. De er vanligvis oversaturerte farger, for stor lysstyrke og feil gråskala (ofte med blåstikk for økt lysutbytte og forfalsket inntrykk av skarphet og klarhet). Riktig nok lar dette seg som oftest kalibrere til de korrekte nivåer.
    De beste LED kan hevde seg mot referansen innen plasma, men er allikevel ikke heeeelt på høyde. Dog har LED noen fordeler plasma ikke har!
    Hehe ja jeg sitter og prøver å overtale meg selv om at jeg har gjort det beste valget (Har bestillt meg en PDP-LX6090) og den i forhold til LED tv`er ;o)

Men som nevnt over, det viktigste er at man blir fornøyd, og det tror jeg man blir uansett ;o)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •