Hva Er Viktigst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva Er Viktigst?

Lurer på hva jeg burde se etter når det gjelder ny tv? og i vilken rekkefølge?
    hva er ett godkjent avvik, fra standar? hva er det forsjellige verdiene for å ha en karakter på ca 75-80% på scalaen?

hd
    kontrast
    lysstyrke
    100hz
    motion puss (eller liknende)?

noen som som har noen forslag?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hd ready event full hd hvis skjerm er større enn 42"
    resten bør du la øyene dine besteme da de fleste spesifikasjoner som produsent oppgir ikke har særlig verdi, da det meste kan måles på forskjellige måter. 100 hz og motion pluss gjør att bilde hakker mindre, men ikke alle liker resultatet det gir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superkai
    Lurer på hva jeg burde se etter når det gjelder ny tv? og i vilken rekkefølge?
    hva er ett godkjent avvik, fra standar? hva er det forsjellige verdiene for å ha en karakter på ca 75-80% på scalaen?

hd
    kontrast
    lysstyrke
    100hz
    motion puss (eller liknende)?

noen som som har noen forslag?
    Skjønte ikke hva du mente med prosenten din! Men, det jeg kan si er at alle tv'er er forskjellige. JEG mener at 100Hz og "Perfect Natural Motion" (som min tv har) er ett must. Uten disse, hadde tv'en min sett ut som en hvilken som helst annen plasma eller lcd, og det takler jeg ikke. Jeg vil ha det beste av det beste, og hvis jeg VIL at alt skal gå SUPER-JEVNT, så får jeg det til med å bruke disse funksjonene på min 47PFL9603H.

Tips: Løp til Elkjøp/Lefdal eller lignende og sjekk ut Philips 9603-serien, eller evt. 9803 (LED'en) - Med disse funksjonene slått på. KREV å få se ekte Blu-Ray materiale. Ikke aksepter ræva SD-signal i butikken. Da ser alle tv'ene ut som krøllete ukeblader i en orkan.

PS! Fattern's HD-Ready LG plasma ser IKKE like bra ut so min Full-HD Philips lcd! Når vi begge kjører 1080p. LG'en har 1080p input. Blir ikke like bra, samme hva jeg prøver å stille den inn på. Philips'en er overlegen.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare på at det er stor forskjell på instillingene på tv'ene i butikker.
    Selv om de burde vært innstillt til å gi så maximalt godt bilde som overhode mulig, så er dette langt fra tilfellet. Sjekk opp fra andre kilder(nett, her på forumet o.l.) -før du stoler på selgeren

Som alt nevnt, full hd er kun nødvendig på store skjermer. Kan få like godt bilde med en hd-ready med god bildebehandling.

Bør også tenke over HVA tv'n skal brukes til, spill? film? tv-titting? pc?

Dersom du har mulighet for å dempe sollys og annet direkte lys så trenger du ikke nødvendigvis en voldsomt lyssterk tv.

Vanskelig å si hva som er viktigst, er jo egentlig dine øyne som avgjør om bildet er bra eller dårlig. Men er viktig å tenke over både bruksområde og rommet før du kjøper og heller basere kjøp på det fremfor spesifikasjoner på papiret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del: ALDRI hør på selgerene! De er rævhøl som kun vil ha provisjon. De har interne konkurranser og greier. Helt grusomt, egentlig. Jeg er så lei av å se stakkars stressede familiefedre (med liten kunnskap om tv'er!) bli lurt HVER gang jeg innom HELLkjøp. Hadde jeg kunnet velge, hadde jeg lynsjet hele gjengen i butikkene på disse kjedene!

Og tv'er ser som regel ræva ut i butikken. Man ser ikke hele sannheten før man sitter hjemme på sweetspot'en!

Det han andre duden her prøver å si til deg er; Drit i anmeldelser, stol på øynene dine. Joda, tester kan ha noe å si. Hvis alle gir toppkarakter til en tv, kan det ligge noe i det. MEN, det er uansett DINE øyne som bestemmer. Det blir som med damer.. Ikke ALLE rådigger Jessica Alba. Jeg mener, hun har ansiktet til en 5-åring! It's all in the eye of the beholder!

Lykke til!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Det blir som med damer.. Ikke ALLE rådigger Jessica Alba. Jeg mener, hun har ansiktet til en 5-åring! It's all in the eye of the beholder! Lykke til!
    Hadde alle mannebein vært som deg, for da hadde sjangsen hos frøken Alba økt...humh..minimalt i grunn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Hadde alle mannebein vært som deg, for da hadde sjangsen hos frøken Alba økt...humh..minimalt i grunn
    Vel, nå ser dama mi litt bedre ut enn Alba, da, så...

http://avforum.no/forum/generell-chi...e-bertene.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •