Beste flatskjerm under 10.000, flg. specs:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste flatskjerm under 10.000, flg. specs:

Full-HD
    Minst 40 tommer
    LCD eller plasma spiller ingen rolle

Skal møte en kompis IDAG kl 17 for å hjelpe med valget og jeg trenger deres hjelp. Hva vil dere anbefale? Skal brukes til film og TV. Panasonic plasma? Sony LCD? Noe annet?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 42PFL7403 koster under 10k, og er en av de beste flatskjermene i denne prisklassen, både etter specs og tester. Har selv sett den, og den er svært bra. Godt svartnivå, skarpt bilde, og flotte farger. Det var opprinnelig denne jeg ville kjøpe da jeg så etter tv for en måned siden!

Dingz test: TEST: Philips 42PFL9703D og 42PFL7403 - Dingz : Dingz Test (5 av 6 stjerner)
    Dinside test: TEST: Philips 42PFL9703D og 42PFL7403 - DinSide Bolig (terningkast 5)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta at det står mellom disse da:

LCD:
    Samsung A656 (evt 686 som er ny versjon, litt slankere og noe ekstra stæsj)
    Philips PFL7403
    Sony w4500 (hvis du finner den under 10.000,- )

Plasma:
    LG PG6000
    Panasonic PX80 (evt de nyere modellene som jeg hverken husker navn eller pris på)

Se denne testen også, de fleste av disse går for under 10.000,- nå: HD 10-kamp

edit: Jeg har også letet i denne prisklassen og til slutt har jeg bestemt meg for å gå for Philips 7403. Den går for ca 8.500,- på div webshopper nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg vil anta at det står mellom disse da:

LCD:
    Samsung A656 (evt 686 som er ny versjon, litt slankere og noe ekstra stæsj)
    Philips PFL7403
    Sony w4500 (hvis du finner den under 10.000,- )

Plasma:
    LG PG6000
    Panasonic PX80 (evt de nyere modellene som jeg hverken husker navn eller pris på)

Se denne testen også, de fleste av disse går for under 10.000,- nå: HD 10-kamp

edit: Jeg har også letet i denne prisklassen og til slutt har jeg bestemt meg for å gå for Philips 7403. Den går for ca 8.500,- på div webshopper nå.
    Er enig i at samtlige nevnte modeller er gode. Men jeg klarer bare ikke å gå helt god for LG PG6000, da denne hakker alt for mye for min del. Kanskje jeg bare har blitt bortskjemt med det høye nivået av teknikk i Philips'en min? Hehe.

Sitat fra Lyd & Bilde ang. 7403: "Men vi har de nødvendige hjelpemidlene til å bygge de absolutt beste bildene i prisklassen, der skarphet og bevegelser er i en klasse for seg!"

Jeg vektelegger Lyd & Bilde's rester svært tungt, da jeg vet at de er ekstremt dyktige. Kjenner forøvrig en som har jobbet der i mange år. Dyktige folk! Den Lyd & Bilde testen er forøvrig enkel og god lesning. Jeg tok den med i vurderingen min da jeg valgte Philips.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etterfølgeren heter panasonic tx-p42x10. men px80 er en bedre tv en den nye eller like god. den nye er den aller bligste til panasonic. px80 var ikke det. sies at px80 har bedre kvalitet på bildet

jeg ville gått for plasma pga responstid og dybde i bilde

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PG6000 og PX80 har ikke den samme typen interpolering som Philipsen. Det er ikke dermed sagt at de hakker så mye, men den er mer lik det bildet du ser på kino. En film som går i 24fps vil hakke litt når bevegelsene blir kjappe.

Selv har jeg aldri blitt plaget av dette på en plasmaskjerm eller på kino.

Philipsen har et system som øker frameraten slik at bevegelsene blir veldig myke. Dette gjør også at en film som er skutt på ekte film vil se ut som den er skutt på video. Andre vil mene at det rett og slett ser ut som alt er interlaced.

Effekten gjør uansett så mye med bildet at det ikke lenger gir det samme utrykket som på kino.

Mange liker dette, men ikke alle... Du bør sjekke om dette er et system du setter pris på og hvis det er tilfelle så burde du ta Philipsen.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener PX80 gir deg mest for pengene - bør kunne få ekstra gode tilbud nå som de nye modellene er på vei inn...
    Må du ha Full-HD kan du titte på PZ8 / PZ80...
    Good luck ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan fortelle at jeg kjøpte Philips 7403 i går og jeg er (selvfølgelig) ekstremt fornøyd med kjøpet. Dette er utrolig mye tv for pengene (jeg betalte 9.000,-).

Svartnivået, gråtoner, kontrast og farger er utrolig bra. Men det jeg ble mest overrasket over er hvor godt bilde den gir ved vanlig SD-signal.

Fikk ikke testet den så mye igår men hvis du vil vite mer så si fra, så jeg skal skrive mer i denne tråden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •