Aaaa Hjelp Meg Med Tv....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aaaa Hjelp Meg Med Tv....

hei,

jeg ser etter ny tv, tenker noe i størrelsen 46" eller noe større, men vet ikke hvilken jeg burde ta.... blir mest brukt til PS3 dvs. spill og blue-ray.

har en 37" hd-ready hyundai nå. og ser og vet at den ikke er topp, men har fungert i de siste årene.

trenger en ny. full hd, selvsagt. noen noe som er BILLIG OG BRA...
    BILLIG er bra men legger gjerne opp noen kroner for kvalitet, så lenge det ikke er flere tusen for noe jeg ikke kommer til å mærke. if u catch my drift. SÅ VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG!

pris max 15000,-
    (sett for meg samsung, pga samsung surround men hører på alt og alle )

skal ikke kjøpe den før skattepengene kommer i juni, så om noen hvet noen bra noen som kommer til å droppe i pris, skrik ut

mvh kai

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 47PFL9603H til 13995,- Fullpris er mellom 18.000 og 20.000 kroner.
    Markedest mest avanserte og beste LCD-tv, med tonnevis av funksjoner som fungerer svært så bra. Ubegrenset synsvinkel, og lynrask (2ms), samt intet lag med gaming (spiller mye, så det kan jeg bekrefte!) - Og den har Ambilight, som gir et svært så lukseriøst preg på tv'en og stuen! Jeg kjøpte selv denne tv'en, og ser ingen grunn til at jeg ikke skulle anbefale den til andre. Selvfølgelig vil man anbefale det man har, som man er stolt over, til andre! Men husk: Jeg kunne egentlig ha kjøpt hva som helst, men syntes at dette var den beste på markedet! Så, vil du ha det beste av det beste, look no further.

Da jeg leste "billig og bra" tenkte jeg på noe under 10.000 kroner. Men hvis du kan gå så langt som 15.000 kroner, er 47PFL9603H til 13.995 SINNSYKT bra for de pengene!

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal kjøpe før i juni er det gode odds for at de nye Samsung-modellene som kommer nå i mars/april/mai har falt til ca 15K. Tipper de kan ta rotta på Phillipsen.... Begynner å dukke opp i butikkene any day now.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye tv'er kommer hele tiden. Ingen vits i å vente for lenge med innkjøp. Hadde jeg ikke kjøpt 9603 hadde jeg vetet til August med å kjøpe ny tv. Og da kunne jeg jo ha ventet til Desember.. Eller Mai 2010 for den saks skyld. Nei, nytte ikke det der! Løp og kjøp!

Etter å ha sett over 30 forskjellige lcd og plasmaer i butikker og hjemme hos folk i de månedene som har gått falt valget på 9603, og jeg angrer ikke på det. Perfekt tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor finner jeg disse tvene billigst henn?

burker som regel netshop.no og mpx.no men er det noen som er billigere?

any ways, takk for hjelp så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superkai
    hvor finner jeg disse tvene billigst henn?

burker som regel netshop.no og mpx.no men er det noen som er billigere?

any ways, takk for hjelp så langt
    Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no (prisguide.hardware.no) har hjulpet meg med å spare titusener gjennom årene som har gått! Den oppdateres ikke pr. sekund, men ofte. Så du kan stole på de fleste prisene her. Kun et par ganger jeg har sett en pris som har vært høyere der, enn på Selve nettbutikken (samme butikk prisguide oppga pris på!) - Sjekk det ut:

Priser på 42PFL9603 feks.:

Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk og sjekk modellnummer hvis du kjøper online fra netshop, mpx ol da det er mye gråimport her, og garantireglene ikke er de samme..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men sånn som kontrast osv har nesten ikke dritt og si det da?

sett på 42PFL9603 men denne er for liten og alt for dyr som 47"

også har jeg sett på:

Samsung LE46A686 46"

og

Samsung LE46A796 46" (håper evt at denne synker i pris, med 2k innen noen korte mnd.)

hva betyr 24p?
    og er det behov for galvansik skille om en har dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men sånn som kontrast osv har nesten ikke dritt og si det da?

sett på 42PFL9603 men denne er for liten og alt for dyr som 47"

også har jeg sett på:

Samsung LE46A686 46"

og

Samsung LE46A796 46" (håper evt at denne synker i pris, med 2k innen noen korte mnd.)

hva betyr 24p?
    og er det behov for galvansik skille om en har dekoder?

42PFL9603 koster det den koster fordi den er avansert, og bedre enn andre modeller og merker. Ville heller hatt den enn en 47" i annet merke til samme pris.

24p er videoformatet som viser 24fps (bilder i sekundet), aka. kinofilm, og det tyiske looket Hollywood-filmer har.

Gavanisk skille trenger man ikke med dekoder, hvis dekoderen har dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg ser etter ny tv, tenker noe i størrelsen 46" eller noe større, men vet ikke hvilken jeg burde ta.... blir mest brukt til PS3 dvs. spill og blue-ray.

har en 37" hd-ready hyundai nå. og ser og vet at den ikke er topp, men har fungert i de siste årene.

trenger en ny. full hd, selvsagt. noen noe som er BILLIG OG BRA...
    BILLIG er bra men legger gjerne opp noen kroner for kvalitet, så lenge det ikke er flere tusen for noe jeg ikke kommer til å mærke. if u catch my drift. SÅ VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG!

pris max 15000,-
    (sett for meg samsung, pga samsung surround men hører på alt og alle )

skal ikke kjøpe den før skattepengene kommer i juni, så om noen hvet noen bra noen som kommer til å droppe i pris, skrik ut

mvh kai

Tror ikke du går feil om du velger en av Samsung modellene, spesielt da de med led bakgrunnsbelysning.
    Bare ikke gjør tabben å kjøpe for liten TV. Husk at TV-en du bærer inn i stua "krymper" ekstremt fort!
    Videre er jo ditt tidsperspektiv på ca.3 mnd. en "evighet" når det gjelder pris.
    Prishistorikk på forskjellige modeller kan du jo sjekke på prisguide.no, men husk at ikke alle butikker er med her.
    Ellers er jo AVforum godt oppdatert med prisdiskusjoner på populære modeller.
    At du skal handle når skattepengene kommer er jo tradisjonelt gunstig, postkassa pleier jo å bugne av tilbudsaviser på den tia.
    Selv har jeg gode erfaringer med Elkjøp sin prisgaranti. Få priser på TV-en du er interessert i fra forskjellige forhandlere og presenter disse for
    Elkjøp. Du vil da få et bedre tilbud!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    42PFL9603 koster det den koster fordi den er avansert, og bedre enn andre modeller og merker. Ville heller hatt den enn en 47" i annet merke til samme pris.

24p er videoformatet som viser 24fps (bilder i sekundet), aka. kinofilm, og det tyiske looket Hollywood-filmer har.

Gavanisk skille trenger man ikke med dekoder, hvis dekoderen har dette selv.
    har ikke alle dekodere en for for galvanisk skille? den men det er vel, ikke noe å tenke på så lenge en bruker Hdmi? der MÅ det vel være ett galvanisk skille pga omforming av signal.

når det kommer til tv, så er jeg ikke så keen på 42" men myeheller 46" vil ha noe grosse..... så detser ut somjeg er på stadion når jeg ser fotball
    hva ville du anbefalt da?
    og ikke for å være teit, men jeg heller litt mot samsung iom at jeg har asmsung hjemme kino (dvs at samsung har ett forsprang) men jeg er åpen for det meste om den andre tven er så myebedre men 42, blir noe smått for meg (jeg må kompensere for noe). :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke alle dekodere en for for galvanisk skille? den men det er vel, ikke noe å tenke på så lenge en bruker Hdmi? der MÅ det vel være ett galvanisk skille pga omforming av signal.

når det kommer til tv, så er jeg ikke så keen på 42" men myeheller 46" vil ha noe grosse..... så detser ut somjeg er på stadion når jeg ser fotball
    hva ville du anbefalt da?
    og ikke for å være teit, men jeg heller litt mot samsung iom at jeg har asmsung hjemme kino (dvs at samsung har ett forsprang) men jeg er åpen for det meste om den andre tven er så myebedre men 42, blir noe smått for meg (jeg må kompensere for noe). :P
    Den siste setningen din høres ut som om du har komplekser! Hehe.. J/K
    Vel, 42PFL9603 er grisebra. Men, er den for liten, er den for liten. Du kan evt. sjekke ut 47PFL7403 hvis Samsungene ikke duger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Philips 47PFL9603H til 13995,- Fullpris er mellom 18.000 og 20.000 kroner.
    Markedest mest avanserte og beste LCD-tv, med tonnevis av funksjoner som fungerer svært så bra. Ubegrenset synsvinkel, og lynrask (2ms), samt intet lag med gaming (spiller mye, så det kan jeg bekrefte!) - Og den har Ambilight, som gir et svært så lukseriøst preg på tv'en og stuen! Jeg kjøpte selv denne tv'en, og ser ingen grunn til at jeg ikke skulle anbefale den til andre. Selvfølgelig vil man anbefale det man har, som man er stolt over, til andre! Men husk: Jeg kunne egentlig ha kjøpt hva som helst, men syntes at dette var den beste på markedet! Så, vil du ha det beste av det beste, look no further.

Da jeg leste "billig og bra" tenkte jeg på noe under 10.000 kroner. Men hvis du kan gå så langt som 15.000 kroner, er 47PFL9603H til 13.995 SINNSYKT bra for de pengene!
    Hvor får man Philips 47PFL9603H til 13995,-? Det var frøktelig mye billigere enn jeg kunne finne i prisguiden...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Hvor får man Philips 47PFL9603H til 13995,-? Det var frøktelig mye billigere enn jeg kunne finne i prisguiden...
    den modellen er utgått,etter hvca jeghar forstått. vet ikke hva prisen var. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men sånn overall.... skjønt at phillipsen er tydelig heit, og har helt tydelig sponset mr. thomasWH ;P men er det sånn at samsungen er B vare i forhold? eller er det gjevnt?
    har bare hørt av ymse folk at samsungen er noe av det beste,mens jeg faktisk ikke har fått noen indikasjoner på at phillips har tver som har noen standar, selv om 28" CRT phillipsen til mor og far holdt i 15år, og ble ikke byttet pga den var ødelagt men "litt" gammel.

men er det sånn at phillips har gennerelt gode tver eller er det bare de modellene som er blkitt nevnt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men sånn overall.... skjønt at phillipsen er tydelig heit, og har helt tydelig sponset mr. thomasWH ;P men er det sånn at samsungen er B vare i forhold? eller er det gjevnt?
    har bare hørt av ymse folk at samsungen er noe av det beste,mens jeg faktisk ikke har fått noen indikasjoner på at phillips har tver som har noen standar, selv om 28" CRT phillipsen til mor og far holdt i 15år, og ble ikke byttet pga den var ødelagt men "litt" gammel.

men er det sånn at phillips har gennerelt gode tver eller er det bare de modellene som er blkitt nevnt?
    Philips har alltid hatt god kvalitet og høy standard, selv tilbake i CRT-dagene. Ingen slo en Philips toppmodell-CRT på midten av, og på slutten av 1990-tallet. Jeg tror jeg eide alle de beste CRT'ene på den tiden, og satt igjen med Philips.

Philips har i dag en svært høy standard på sine tv'er. I toppsjiktet finner vi flere modeller som alle har noen av de skarpeste (om ikke De skarpeste) bildene på markedet. 9603 har utgått til fordel for erstatningsmodeller 9604, som kommer snart. Men 9703 tilsvarer 9603 pr. i dag, og kan med stor trygghet anskaffes! Koster et par K mer, men du får til gjengejeld bedre Ambilight, m.m.

Philips er innovative, og står bla. for noen enestående teknologier på flatscreen-tv markedet. Bla, "Natural Motion", som finnes i flere varianter på disse tv'ene. 9603 og 9703 har pr. i dag den beste versjonen av "Natural Motion". Når denne brukes i kombinasjon med 100Hz, blir ikke bare bildet skarpt som et Japansk samuraisverd, men også 100% jevnt. Ingen hakkete panoreringer. Å se naturprogrammer i Full-HD med disse funksjonene leverer et bilde som er enestående på markedet pr. i dag. Noen andre produsenter har prøvd å kopiere Philips sin teknologi, men har ikke fullt lykkes med det.

Alle vet at Philips, Pioneer, Samsung og LG har svært gode tv'er. Men jeg holder en sterk knapp på Philips, da jeg ikke syntes at noen av de andre tv'ene jeg har testet (inkl. Pioneer Kuro, som er en svært god Plasma.) klarer å imponere like mye som Philips sine toppmodeller.

Og til sommeren (par måneder unna..) kommer det NYE Philips modeller også. Hvis man alikevel ikke klarer å vente, er 42PFL9603 til 12k et av de beste kjøpene man kan gjøre pr. i dag. Evt. 47PFL9703 til rundt 18k.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som hvet noe om de tvene med innebygget dekoder?

fungerer de med canal digital eller KUN riksTV?
    og er det HD dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som hvet noe om de tvene med innebygget dekoder?

fungerer de med canal digital eller KUN riksTV?
    og er det HD dekoder?
    Alle toppmodellene til philips, med betegelsen H, har ibbegygget digital-dekoder. Selvfølgelig får man se HD-kanaler gjennom disse. Jeg har ikke hørt om noen restriksjoner for hvilken kanalleverandør som fungerer på disse tv'ene. Det ville ha vært ulogisk hvis man ikke kunne velge!

Selv kjører jeg ekstern HD PVR box fra get på min 47PFL9603H. Den er sinnsykt rå!!

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rikstv de digitale dekoderne i tvene brukes til de støtter ikke canaldigital eller get sin didigtalt ( analog støttes).

Det er snakk om at tvene skal få det inplantert snart med canal digital kabeltv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Er rikstv de digitale dekoderne i tvene brukes til de støtter ikke canaldigital eller get sin didigtalt ( analog støttes).

Det er snakk om at tvene skal få det inplantert snart med canal digital kabeltv
    Stemmer det! Selv har jeg ingen problemer med å kjøre GET sin HD PVR box! Vanvitig bra bilde!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •