Det vanskelige valget....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det vanskelige valget....

Jeg har lest, studert, sett, vudert lest og sett enda litt mer leeenge nå;
    hvilken TV skal jeg kjøpe!??!?!?!

Per i dag har jeg en LG 42PC1RR, og er meget fornøyd.
    Denne vil jeg flytte inn på treningsrommet og oppgradere stuen.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Panasonic 42PX80, men tror etterhvert at steget opp fra LG'en blir for lite.
    Nå kommer det også nye Panasonicer, men disse virker som har fått laber mottakelse rundt i verden.

Jeg vurderer å gå opp i størrelse og har sett på Panasonic 46PZ85 som går for 12k på komplett, men der går 46PZ80 for 11k, hva er forskjellen på disse??
    Jeg fikk svigerfar til å kjøpe 46PZ85 forrige uke, og må si det var en meget bra TV!

Ellers ser jeg at det er hyggelige priser på LG 50PG6000 og 50PG7000.
    Jeg liker godt designet på disse, og er meget fornøyd med LG (savner litt dypere sort, men vil anta at det er stor forskjell på min 3år gamle LG og de jeg vurderer nå)

Pioneer 5090 blir nok nevnt her, men vil helst holde meg under 12-13k.
    Synes rundt 10k er en fin pris, egentlig :-)

Skal jeg vente på nye modeller av Pana og LG?

Sitteavstand er ca 3meter. Kilder er PS3 og CD HD-dekoder. Mye film, litt TV (fotball) og litt spilling på PS3.
    Sofaen er foholdsvis brei og innsynsvinkel er viktig.

Setter stor pris på alle tips og hjelp!
    Om jeg bare hadde fått eliminert noen alternativ hadde det hjulpet meg veldig!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært å kikket på elprice, elkjøp og expert nå. blir ikke klokere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker da jeg var i startfasen med å velge tv. Det var ikke lett. Etterhvert fikk jeg innsnevret valget til bare to merker (Pioneer Plasma og Philips LCD). Og da to modeller av hvert merke. Til slutt sto jeg igjen med ett merke, to modeller. Og til slutt falt valget mitt på 47PFL9603. Vanvittig rå tv!!

Hvor mye skal du bruke på tv? Makspris på under 13k sier du? 10k er en fin pris? Vel.. Les videre hva jeg har å si!

Hvis du spiller en del (og hvem ser IKKE på film) - Så er kanskje 47PFL7403 et godt valg for deg. Koster rundt 12k, og er stor nok, samt skarp som fy. Rask, null tegn til etterslepp/lag på spill. Bra sortnivå. Til og med god lyd til å være tv. Har mottatt svært god kritikk i bla Lyd & Bilde, og i mange utenlandske publikasjoner.

Hvis du syntes det holder med 42", så er valget SVÆRT lett: 42PFL9603 til rundt 11k. Det er vel den mest avanserte LCD tv'en på markedet i dag, unntatt LED'ene da, selvsagt. Pr. i dag er vel dette det beste du får. Og prisen er god også! Bare vent til du ser en Blu-Ray film med "Perfect Digital Motion"-funksjonen slått på. Det er svært sjokkerende hva Philips har fått til av bildebehandling. De jevneste panoreringene jeg har sett, iallefall. Svartnivået er MEGET bra, bare så jeg får understreket det.

Forresten, ang. LG: Fattern kjøpte LG42PG6000 i fjor. Jeg syntes den var god da jeg så den i aksjon i stua i gamleheimen. Men etter å ha sett 47PFL9603'en min i min egen stue nylig, er det som en annen verden av kvalitet. Man kan nesten ikke sammenligne bildet på disse to. Philips'en er så ekstremt mye skarpere, mer fargesprakende og fullstappet av teknologi, at tv'en til fattern nesten blir noe jeg ikke ville hatt om jeg fikk den gratis engang!

Som sagt, jeg mener valget er svært enkelt.....

42PFL9603H med "Perfect Digital Motion", 100Hz, 2ms, AMBILIGHT (kan skrues av og på etter ønske) - perfekt til gaming, aldri sett bedre til film, osv. Til bare rett over 10k. Vanvittig mye for pengene. Beste kjøpet du kan gjøre, uten tvil.

(Og til alle dere som tviler et sekund på Philips: Kjøp denne tv'en og bli overbevist. Fordi ingen som har kjøpt den har klaget!)

42PFL9603H : Philips 42PFL9603H - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 50 Pg7000

Valget ER vanskelig... Jeg havnet til slutt på 50 PG7000, og har hatt denne i noen dager. Ingen blir vel overrasket av at sortnivået ikke er det beste sammenlignet med f.eks Panasonic. Men den har andre egenskaper som i stor grad veier opp for dette. Jeg er positivt overrasket over kvaliteten på SD-sendinger fra Get (ikke HD-dekoder enda). Ser nå på fotball på TV2 på ca 4 meters avstand, og det er helt greit, på grensen til ganske bra. Med PS3 og BluRay er det særdeles bra.
    Jeg trodde i et år at jeg skulle kjøpe LCD, men i den siste uken ble det plasma.

Jeg er ihvertfall meget fornøyd. Kombinasjonen av størrelse, ytelse, utseende og pris kommer høyt opp i konkurranse med de fleste andre skjermer.

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er Philips på fotball? innsynsvinkel? sd-sendinger?
    jeg har stooore problemer med LCD og fotball.
    også er det en ting til jeg er veldig redd for med LCD; at bildet skal se FOR naturlig ut. Mine foreldre sin LG LCD er slik + en sharp jeg har sett litt på.
    Jeg skal se litt mer på Philips, skeptisk til ambilight, men det er jo, som sagt, bare til å slå av :-)

50PG7000 er en sterk kandidat, men om det blir LG tror jeg at jeg kommer til å vente på PS8000, tror den vil løfte LG ett hakk høyere opp.

kikket en del på PG6000 i dag, meget bra bilde, men føler ikke jeg får "det lille ekstra" i forhold til TVen jeg har i dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    hvordan er Philips på fotball? innsynsvinkel? sd-sendinger?
    jeg har stooore problemer med LCD og fotball.
    også er det en ting til jeg er veldig redd for med LCD; at bildet skal se FOR naturlig ut. Mine foreldre sin LG LCD er slik + en sharp jeg har sett litt på.
    Jeg skal se litt mer på Philips, skeptisk til ambilight, men det er jo, som sagt, bare til å slå av :-)

50PG7000 er en sterk kandidat, men om det blir LG tror jeg at jeg kommer til å vente på PS8000, tror den vil løfte LG ett hakk høyere opp.

kikket en del på PG6000 i dag, meget bra bilde, men føler ikke jeg får "det lille ekstra" i forhold til TVen jeg har i dag!
    Du er fotball-fan, ja. Jeg har dessverre bare fått sjekket fotball på noen helt elendige sendinger på Eurosport HD hvor de faktisk sendte i ultra-low definition. Noen hissige telefoner til Get fra meg og mange andre, resulterte i at de fikset oppløsningen. Håper ikke problemet gjentar seg. Så jeg får komme tilbake til fotball!

Hehe, vel, ang. Ambilight, la meg si det sånn.. Jeg trodde ikke jeg kom til å trenge det, og holdt faktisk på å kjøpe en tv uten. Men etter at valget falt på en Med, kan jeg konkludere med at jeg etter få sekunder, og minutter falt "pladask" for det. Det gir en helt ny dimensjon til tv-titting, og ser svært så lukseriøst ut i stuen også. Skikkelig "wow"-faktor. Har prøvd å skru av noen ganger, men det blir så kjedelig da. Hehe.

Wow, hvis du syntes PG6000 har bra bilde, kommer du til å bli direkte sjokkert over 9603-modellen til Philips. Jeg syntes PG6000 har elendige SD-bildekvalitet. Og jeg kan ikke få understreket nok hvor mye bedre Philips'en er på panoreringer med "Perfect Digital Motion" skrudd på. Det er som natt og dag!

Det med at bildet blir "FOR" realistisk/ekte/naturlig.. Er det et problem, da? Til det kan jeg svare med følgende: Etter å ha sett en del filmer med "Movie"-modusen til 9603'en, syntes jeg denne tv'en fortjener skryt for den typiske 24fps film-kvaliteten det er over bildet, enten det skulle være HD tv-kanaler som viser film, eller feks. dvd. Har du lyst/mulighet, kjør på med HD-kanaler, og du kan nyte disse i 1080i, enten i standard 24fps, eller i den super-jevne "Perfect Natural Motion"-modusen. Jeg ser også Plasma-kvaliteter i bildet når man kjører på med filmer i 24fps, og med noe lavere contrast og brightness. Men, når jeg vil, kan jeg kjøre på med enten "Standard"-mode eller at jeg rett og slett kjører opp contrast, fargeintensitet osv. og får et bilde som feks. på naturprogrammer på BBC HD er noe av det mst fargesprakende, skarpe og naturtro jeg har sett på noen tv, noensinne. Jeg hater å lyve, så det får holde med sannheten. Jeg har vært på tech-messer, men tv'en min slår alt jeg har sett sålangt! Jeg er svært stolt over å ha valgt riktig, og vil selvfølgelig prøve å få andre til å forstå at denne tv'en er vanvittig bra. For det hadde vært kjipt om du aldri så denne tv'en og gikk for en halv-god Plasma istedenfor, feks. Du hadde jo ikke visst hva du hadde gått glipp av. Og man har alltid angrerett... Som det er tvilsomt at noen i det hele tatt har brukt på akkurat denne tv'en!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Du er fotball-fan, ja. Jeg har dessverre bare fått sjekket fotball på noen helt elendige sendinger på Eurosport HD hvor de faktisk sendte i ultra-low definition. Noen hissige telefoner til Get fra meg og mange andre, resulterte i at de fikset oppløsningen. Håper ikke problemet gjentar seg. Så jeg får komme tilbake til fotball!

Det med at bildet blir "FOR" realistisk/ekte/naturlig.. Er det et problem, da? Til det kan jeg svare med følgende: Etter å ha sett en del filmer med "Movie"-modusen til 9603'en, syntes jeg denne tv'en fortjener skryt for den typiske 24fps film-kvaliteten det er over bildet, enten det skulle være HD tv-kanaler som viser film, eller feks. dvd.
    Fotball er veldig viktig! Noen andre som har erfaring her? Premier League blir ikke sendt i den aller beste kvaliteten, hvordan vil Philipsen virke her?

FOR realistisk er faktisk et kjempe problem! Har store problemer med å se film når det ser ut som Bruce Willis er i stua mi!

Det er ikke mulig å få tak i 9603, ser det ut som, men den er nok uansett for dyr. Hva skiller 9603 og 7403?

Rart ingen Panasonic-fanboys har begynt å skrike i tråden her.
    Forskjell på 46PZ80 og PZ85?? En selger på elprice påsto at det var forskjellige paneler?
    eneste forskjellene jeg finner er:
    Real Black Drive System og hotellmodus på PZ85
    og at PZ85 kan vise jpeg bilder

(jeg har PS3, så bildevisning blir gjort fra denne)

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er totalt enig i at lcd blor overnaturlig. LCD, legger på små mye lys og dilldall at jeg syns ting blir for lyst og lysere en det faktisk er der de filmer og det liker jeg ikke. blir bare for sterkt og virker ofte litt unaturlig. Det gjør også slik at enkelte scener ser noe blass ut. Innsynsvinkel er philips aller dårligste side på lcdmarkedet.

Jeg hadde gått for en panasonic plasma pga DYPERE farger, NATURLIGERE farger. (ser mer realistiskt ut), 0.0001 ms i respons, bedre sortnivå. og innsynsvinklen er best. er ikke sikker på forskjellen på de to panasonicmodellene men begge er røverkjøp, kjøp den du finnner billigst vil jeg si

Jeg er plasmafan pga je gliker dybden i bildet. og de er gode fotballtver. MEN hvis det er veldig lyst i rommet der tven er er det lcd som er tingen da plasmatver liker seg bedre i litt mørkere rom. Jeg merker stor forskjell på bildet fra dag til kveldsmørket kommer på min px81.

ikke missforstå. Bildet er knall selv om det er lyst i rommet, men det går ut over sortnivået på tven og skjermen virker noe mørkere.

Det skal sies at plasma i butikk ser mye mørkere ut en en LCD pga baklyset på LCDtvene. men hjemme er plasma helt anderledes. i naturlige belysninger så yter plasmaen bra og naturlig. Den gir et realistisk bilde somer nydelig å se på. ikke overskarpt eller unaturlig. er liskom like mye lys på tven som det er der de filmer. det liker jeg.

++++ på panasonic.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    J MEN hvis det er veldig lyst i rommet der tven er er det lcd som er tingen da plasmatver liker seg bedre i litt mørkere rom. Jeg merker stor forskjell på bildet fra dag til kveldsmørket kommer på min px81.

ikke missforstå. Bildet er knall selv om det er lyst i rommet, men det går ut over sortnivået på tven og skjermen virker noe mørkere.

Det skal sies at plasma i butikk ser mye mørkere ut en en LCD pga baklyset på LCDtvene. men hjemme er plasma helt anderledes. i naturlige belysninger så yter plasmaen bra og naturlig. Den gir et realistisk bilde somer nydelig å se på. ikke overskarpt eller unaturlig. er liskom like mye lys på tven som det er der de filmer. det liker jeg.
    I min stue er det i grunn ganske lyst. 3 sørvente viduer rett ved TV og 1 vestvent (som egentlig jeg kan se bort fra, for lyset vil aldri stå rett på herfra). Men jeg ser svært lite TV før solen står mot vest (6-7 tiden om sommeren) og da er da er lys stue ikke noe stort problem lenger.

Men jeg merker veldig stor forkjell i dag når jeg demper spottene i taket når jeg ser på plasmaen min. Er dagens plasmaer mye mer lyssterke enn 3år gamle modeller?

Noen tanker om det er poeng å vente på f.eks. Panasonic P46G10?

edit: jeg setter stor pris på alle synspunkt og meninger! takk!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe vits i å vente, kommer hele tiden noe nytt de nye modellene har fått noe pepper pga enda lavere lysstyrke en dagens model pga krav om mindre strømforbruk. Plasmatvene er enda mørke, men blitt bedre. jeg har px81 og den er lys px8 og px80 serien er de lyseste i panasonicserien. pz modellene er hakket mørkere men ikke mye. Du gjør nok ikke dårlig kjøp.

men må du ha fullhd? vil det ikke være bedre å kjøpe billigere px80 og så vente på 2010 modellene og heller slå på stortromma da? px80 er faktisk best på SD signaler

edit: Det er klassen som har fått pepper i UK og USA. altså tx-37/42/50px10.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men må du ha fullhd? vil det ikke være bedre å kjøpe billigere px80 og så vente på 2010 modellene og heller slå på stortromma da? px80 er faktisk best på SD signaler

ikke ha full-hd nei, men vil helst ha 46"->
    Jeg tviler på at det vil være særlig oppgradering å gå fra LG'en jeg har i dag til enda en 42" HD-ready skjerm.

Nesten alt jeg ser på er HD / Full-HD
    ser nesten kun på C+ HD, Dis. HD, History HD etc
    AFV går jo på TVN HD tilogmed :-)
    Film, spilling er fra PS3, og mye av filmen jeg ser er Blu-ray.

Når 46PZ80 kun koster 11k og 46PZ85 koster 12k på komplett er det ikke så avskrekkende.

Har panasonic 46"-> som ikke er full-HD? Trodde PX80 stoppet på 42".

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den stopper på 42" ja.

Husk at frakt kommer i tilleg på de 2 tvene. har du råd ta pz85. blir det for mye ta pz80 begge er knallgode. ingen er bomkjøp tror du finner ganske mye om de på Plasma Televisions - AVForums.com

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har en model som heter 50px8
    Viera TV - Plasma - TH-50PX8 - overview - Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Panasonic har en model som heter 50px8
    Viera TV - Plasma - TH-50PX8 - overview - Norge
    Ja, tja. Den finner jeg bare på netshop til 10k (demovare), kun 1k for å gå opp for 46PZ80...
    det er uansett en 8. den har vel 2007 panel, og jeg anser den som uaktuell.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke gått for px8. 07 panel!

gå heller for en 46" du

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kjent sak at ingen tv'er får gnistret i en butikk. Men, hvis man ber de i butikken om å sette på en BD-disc, litt spill, og jobber litt aktivt med å finne ut av ting, kan man alikevel få en god pekepinn på hvordan tv'en er.

Jeg fikk meget godt inntrykk av 9603 i butikken, såvel som 7403. 7403 er en svært god til, og det er ikke himmel og hav mellom den og 9603, hvis man ser bort i fra "det altfor naturlige" bildet man får med "HD Natural Motion" skrudd på.

Nei, det er ikke alle som syntes det er fullt så hyggelig å ha Bruce Willis i stuen (som fort kan skje med den funksjonen aktivert, på 9603) - Men på en annen side, er det jo ikke dumt hvis feks. Megan Fox dukker opp i sofaen ved siden av deg. Nå har ikke Philips kommer fullt SÅ langt i teknologien, men vi kan jo håpe på det beste til neste omgang...

Noen er oldschool og sverger til filmfølelsen med 24fps. Der står 7403 sterkt, og man kan justere bildet slik at det får plasma-verdier. Men, alt er en smakssak uansett.

Ambilight får man ikke på 7403 uansett.

Jeg anbefaler 9604/7403. Men hvis du MÅ ha plasma, kan du gå for en Kuro. Ferdig med den saken.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Jeg anbefaler 9604/7403. Men hvis du MÅ ha plasma, kan du gå for en Kuro. Ferdig med den saken.

Kuro er noen lapper for dyr :evil:
    Jeg har strukket budsjettet fra 7k (ville egentlig ha 42PX80) til 12-13k
    kan ikke gå opp en PX80 til for å få Kuro!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha innsynsvinkel så er ikke philips lcd veien å gå. ingen lcd har liek god synsvinkel som plasma. mister relativt fort gode bildet på lcd i vinkel

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha innsynsvinkel så er ikke philips lcd veien å gå. ingen lcd har liek god synsvinkel som plasma. mister relativt fort gode bildet på lcd i vinkel

Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    At en LCD i nesten ka som helst prisklasse ser bedre ut enn en Pioneer i de fleste elektro butikker er jo lite overraskende.

Vi testet litt paa goy aa slukke litt lys i butikken og sette LX5090 opp mot Samsung 8 serien, og det va jo godkveld til 8 serien med en gang, LX5090 sine farger, dybde og svartnivaa var jo dag og natt.

Naar vi tok paa lyset igjen saa var det tilbake til det gode gamle, en 42LG3000 lekte jo med Pioneer saa lenge vi hadde paa mer flomlys i butikken enn paa en kamp i tippeligaen i 8 tiden.

Vi klarte dog etter 5 dager aa faa innbrenning i Pioneeren, og joda LCD har en mer haandfast look til bildet, liksom litt mer definert, hadde det ikkje vert for at Samsung har en helt sinnsyk input lag paa gaming saa hadde eg hatt den TV'en for lenge siden.

Men som eg sier til kunder som er litt sann usikker paa ka man skal velge av Sony Samsung Philips Pioneer, saa er det bare aa google opp ett par tester og se kem som vinner i de forskjellige kategoriene. 5 forskjellige tester pleier no aa gi en grei pekepinn paa kor landet ligger an uavhengig av kordan tv'ene ser ut i butikk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er klar over dette, og det er absolutt et ankepunkt, og grunnen til at jeg ikke vurderer LED-LCD. sitter ganske bredt i sofaen og ser fotball med en gjeng kompiser så det betyr ganske mye...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •