Problemer med å se film fra acer aspire 5920 på samsung a656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å se film fra acer aspire 5920 på samsung a656

Heisann!

Starter med å si hvilke specs jeg har.

Har Aspire 5920 som er formatertert med vista ultimate. Vista fant alle driverne selv, utenom skjerm kort som jeg har installert fra Welcome to NVIDIA - World Leader in Visual Computing Technologies. Videre har jeg en samsung a656 46 tommer. Har koblet disse sammen med en hdmi kabel.

Har laptopen på 1920 x 1080 når jeg har koblet til samsungen.

Problemet er følgende: Når jeg ser film fra pc n, så får jeg en følelse av at filmen hakker, den lagger mersom. så kommer det en sånn "flimmer strek" som går på tvers av film bildet en gang i blant. For å beskrive hvordan det ser ut bedre så blir denne laggen forsterket veldig om jeg skrur skjermen ned til 20 hz ( er opprinnelig på 60 hz). Med andre ord så opplever jeg at det flimmrer litt når jeg ser film, samt hakker det litt, akkurat som lagg.

Det er veldig plagenede å se på. Når jeg har koblet til andre pc er så er det ikke noe problem å se film, har også en kamerat av meg som har samme tv og han har ikke noen problemer.

Setter pris på all hjelpen jeg kan gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem

jeg har en Acer Aspire 5930 og Samsung LE37a656 og opplever nøyaktig samme problem. har googlet meg grønn for å finne svar, uten hell. Er sikker på at det ikke er noe galt med hdmi-kabel eller avspilleren (bruker VLC, men samme problem med andre). Har unngått problemet ved å se divx via playstation 3 ved å bruke det geniale PS3 media server , men ønsker fortsatt en løsning.

Har oppdatert alle drivere og feilsøkt etter beste evne. Blir glad når dette er løst

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se på denne tråden, virker som det er noe av det samme;

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror jeg har svar på denne!

Har akkurat samme problemet som dere!
    På den gamle samsungen min var det sånn. Fant aldri ut av hva som var problemet egentlig. Nå har jeg akkurat kjøpt meg ny (LE46A656) og da var plutselig problemet løst. Det jeg fant ut nå var at det egentlig ikke var den gamle tv'en min det var noe feil med. Fra jeg kjøpte min nye har jeg prøvd ut windows 7 på dataen. Da funka alt helt perfekt. Men dette slettet jeg for kort tid siden og kjører nå Windows Vista igjen.... og akkurat samme feilen kom IGJEN... Har prøvd alt av innstillinger og det hjelper ikke.
    Konklusjon: problemet må være Vista. Om det er systemfiler eller driverne for grafikkortet mitt til Vista som ikke virker er jeg da ikke helt sikker på, men jeg har den nyeste driveren installert... Men skulle tro det var en måte å fikse dette på i windows siden det er her feilen ligger!
    Fint om noen andre kan bekrefte denne påstanden?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dualview er kanskje løsningen

Hei,

Etter tips fra et eller annet sted på nettet gikk jeg inn på NVIDIA kontrollpanel og valgte Dualview som visningsvalget mellom min Acer Aspire 5930 og Samsung LE37a656 i stedet for Clone, som var det jeg brukte før.

Jeg fikk bare testet en fem-minutters tid, men det var ingen spor av de irriterende strekene. Kanskje denne enkle løsningen er svaret?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •