Philips 42PFL7403H - innsynsvinkel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Philips 42PFL7403H - innsynsvinkel?

Vi skal kjøpe ny TV, og Philips 42PFL7403H ser veldig bra ut. Men jeg har sett en og annen klage på innsynsvinkelen på denne. Valget står og faller på den. Er den nevneverdig dårligere enn på andre nye TV-er? Hvor langt ut til siden må man før bildet blir merkbart eller betydelig dårligere? Er det noen forskjell på dette mellom 42" og de større TV-ene i samme serie?

På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal kjøpe ny TV, og Philips 42PFL7403H ser veldig bra ut. Men jeg har sett en og annen klage på innsynsvinkelen på denne. Valget står og faller på den. Er den nevneverdig dårligere enn på andre nye TV-er? Hvor langt ut til siden må man før bildet blir merkbart eller betydelig dårligere? Er det noen forskjell på dette mellom 42" og de større TV-ene i samme serie?

På forhånd takk.
    Jeg synes ihvertfall at innsynsvinkeen på denne skjermen er bedre enn på toppmodellen til Philips, 9803H (Led-lcd). Men det er flere her på forumet som eier 7403, så det bør være mulig å få andres synspunkter før et eventuelt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg.

Jeg så på 42PFL5603, 42PFL7403 og 47PFL9603 på samme vegg. Alle var lekre. Litt forskjell i kontrast på billigste vs. dyreste, men jeg hadde nok vært glad uansett modell. Nå falt valget mitt på 47PFL9603, da. Men det er ikke noe å si på innsynsvinkelen til 42PFL7403! NYDELIG tv.

Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsynsvinkelen på 7403 er meget bra, og har blitt kommentert av flere kompiser jeg har som har langt bedre erfaring med TV'er enn meg.

Er forøvrig en 47" 7403H jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tusen takk for alle svar. TV-en er bestilt. Nå venter vi på Posten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du blir nok fornøyd skal du se,en god tv det der

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har mottatt en A-vare, et såkalt superprodukt, som det bare produseres 1 stk av i hver serie, men jeg har INGEN problemer med innsynsvinkelen. Jeg er regelrett imponert over det jeg ser. Så lenge jeg sitter med hodet i samme høyde som tv'en, kan jeg sitte så langt til siden jeg vil uten at bildet blir "borte" på noen som helst måte.

Gratulerer med den beste tv'en du kan få i toppsjiktet!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en er i hus. Den er meget bra. Jeg fatter ikke hva de som klaget på innsynsvinkelen tenkte på. Det er ingenting å si på den. Noen av klagene jeg så kom fra USA og Australia, TV-ene som selges der er vel ikke helt de samme som i Europa.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempefin TV Ools.

Dette forteller vel at det er enkelte som ikke vet hva de prater om herinne.
    Jeg har hatt en philips 37pf9830 i to år nå. Jeg visste ikke at jeg hadde dårlig innsynsvinkel før jeg leste om det her på forumet. Men det kommer vel av at jeg sitter foran TV`n min.

Jeg har fått mange tips og det er mange dyktige folk her inne, men man må plukke ut det man selv syns man selv trenger og stole på eget syn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å presisere, så ønsker jeg ikke å kritisere noen her på forumet. Det var andre steder enn her jeg så klager på Philips-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og har 7403 og klager ikke på innsynsvinkelen. :-) Knall tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ools

På forhånd takk.
    Innsynsvinkelen er nevneverdig bedre enn mange andre. Har 9603 (omtrent samme tv som 7403) og alt jeg kan si er.. Perfeksjon! Kan se tv fra pc-stolen min, ved siden av tv'en ved ca 45 grader uten problemer. Kjøkkenet som er på 0 grader, gjør det mulig å både lage mat og å se litt på tv også. Det sier litt.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ools
    Bare for å presisere, så ønsker jeg ikke å kritisere noen her på forumet. Det var andre steder enn her jeg så klager på Philips-en.
    Enig i det, jeg er heller ikke ute etter noen, men syns det er synd at enkelte gir feil råd og opplysninger på produkter de tydeligvis ikke har peiling på.

Det er andre tråder jeg tenker på enn denne......

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den ikke er så inponerende innsynsvinkel, blir lit blass på sidene:P min mening da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Jeg syns den ikke er så inponerende innsynsvinkel, blir lit blass på sidene:P min mening da
    Hvis du står oppreist og tv'en er under hodelinje, ja. Men hvis du sitter, er innsynsvinkelen veldig bra! Og man pleier jo å sitte og se på film!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Hvis du står oppreist og tv'en er under hodelinje, ja. Men hvis du sitter, er innsynsvinkelen veldig bra! Og man pleier jo å sitte og se på film!
    Ja, skulle akkurat til å legge til det. Den har god innsynsvinkel fra sidene, men beveger man seg lodrett utenfor synsfeltet så merker man det godt. Men jeg har ikke et problem med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere ei side hvor dere kan studere innsynsvinkelen
    på de fleste merkene.

Face to Face : cameras, printers, ... - DigitalVersus

Forøvrig så ser det ut som sortnivået er noe som trekker ned philipstvene
    sammenliknet med sony og samsung. Den nye sony w5500 har jo et sortnivå som nærmer seg pioneer plasma skjermer. Og det uten alle ulempene plasmaskjermer i mine øyne har. Bare velg kontrast i rullemeny så ser dere der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    Her har dere ei side hvor dere kan studere innsynsvinkelen
    på de fleste merkene.

Face to Face : cameras, printers, ... - DigitalVersus

sammenliknet med sony og samsung. Den nye sony w5500 har jo et sortnivå som nærmer seg pioneer plasma skjermer. Og det uten alle ulempene plasmaskjermer i mine øyne har. Bare velg kontrast i rullemeny så ser dere der.
    Har du tv'n selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Har du tv'n selv?
    Godt spørsmål! Og svært reellt. Det er så alt for lett å kritisere UTENIFRA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    Tør jeg nevne den nye 42PFL9803'en til Philips? LED-tv'en? I følge Lyd & Bilde blir det ikke svartere enn det.

"Toppmodellen fra Philips kan på flere måter sies å kombinere det beste fra plasma og LCD i samme skjerm. Det avanserte LED-baklyset gir et suverent svartnivå som overgår det vi har sett til nå, samtidig som den bevarer lysstyrken som LCD er kjent for. Det gir en enorm spennvidde i kontrasten, og bilder som formelig spruter av liv."

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •