Philips 42PFL7403H - innsynsvinkel? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man ser bildet fint fra sidene ja, men mister litt av spruten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke tven selv. Det var ikke ment som kritikk overhodet.
    Men jeg gir meg over, selvfølgelig har digitalversus manipulert bildene
    for å fremheve sonyens svartnivå. En seriøs testside med måleapperat
    for alle verdens parametre tar feil, og noen
    overlykkelige philipseiere i Norge har rett. Det er lov
    å erkjenne at det faktisk finnes flere utmerkede tver til salgs.
    Kunne forøvrig godt kunne tenkt meg en philips selv, men da
    må den ha ambilight. Den du linker til Thomas koster forøvrig dobbelt så mye
    som de som er nevnt i denne tråden, da nærmer vi oss en helt annen divisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    Nei, jeg har ikke tven selv. Det var ikke ment som kritikk overhodet.
    Men jeg gir meg over, selvfølgelig har digitalversus manipulert bildene
    for å fremheve sonyens svartnivå. En seriøs testside med måleapperat
    for alle verdens parametre tar feil, og noen
    overlykkelige philipseiere i Norge har rett. Det er lov
    å erkjenne at det faktisk finnes flere utmerkede tver til salgs.
    Kunne forøvrig godt kunne tenkt meg en philips selv, men da
    må den ha ambilight. Den du linker til Thomas koster forøvrig dobbelt så mye
    som de som er nevnt i denne tråden, da nærmer vi oss en helt annen divisjon.
    42PFL9603, toppmodell LCD'en til Philips, koster 11k nå. Og den har godt sortnivå. Jeg kunne ha kjøpt en hvilken som helst tv (satte egentlig maxpris på 20k) men endte opp med den. Dog i 47".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg det er mer interessant å lese og høre på hva de som faktisk eier en tv selv sier, spesielt hvis de kan være litt kritiske. Men det kan jo være litt vanskelig når man nettopp har kjøpt tv'n selv.

Jeg leste drøssevis av tester på nett og hørte på manges synspunkter, både her og fra venner som hadde noen av de tv'ene jeg var interessert i. Jeg var også flere ganger i mange forskjellige butikker og såg på de modellene som fanget min interesse for å bedømme selv.

Jeg valgte Philips 7403 foran Sony w4500 og w5500 av to årsaker: pris og design. Design er selvfølgelig individuelt, men det er min personlige mening.

Jeg er overbevist om at jeg ville blitt veldig fornøyd med en av sony'ene, men jeg syntes det var vanskelig å forsvare 3.000,- mer for de.

Og hvis man skal være veldig pirkete så finner man feil på så og si alle modeller. Et godt eksempel er bleedinga som mange opplever som et problem på de nevnte sony-modellene, selv la jeg så vidt merke til det og hadde nok ikke brydd meg om det.

Så da svarer jeg på det opprinnelige spørsmålet: JEG mener at innsynsvinkelen ikke er et problem - med mindre jeg står rett foran tv'n med en innsynsvinkel godt over normal sittehøyde eller om jeg stiller meg rett til side for tv'n. I min stue er det slik at sofaen og andre sitteplasser er plasert enten rett foran eller litt ut til siden. Ingen møbler er plassert en meter over de andre, og ingen er plassert ved siden av tv'n. Håper at det er oppklarende og at det er interessant som en brukererfaring.

Jeg vil også bemerke at jeg ikke har noe som helst av avansert måleutstyr, og heller ikke et beksvart rom.

Hvis du har mulighet så ta en tur ut i en butikk og se selv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den det var linket til på digitalversus.com lenger oppe i tråden er jo faktisk 7603, som såvidt jeg har forstått er en eldre modell enn 7403 som tråden handler om.

Videre skulle jeg jo ikke skrevet at "den er meget bra" som jeg skrev lenger opp. Det jeg egentlig mente er at vi her hos oss er i alle fall veldig fornøyde, men vi har ikke så mye å sammenligne med. Synes i alle fall den er merkbart bedre enn alt jeg har sett på Expert og Elkjøp her på en liten plass

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •