Samsung A557 eller Panasonic px80?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung A557 eller Panasonic px80?

Hei, jeg er på kikk etter ny TV. For øyeblikket har jeg en 28" av gammel type.

Etter litt frem og tilbake på diskusjon.no, så har jeg endt opp med to hovedalternativer som er en del forskjellige: Panasonic 42px80, og Samsung 40A577.

Her er det jeg ønsker av tven og bruksområder:
    [spoiler2]

Hva slags spesifikasjoner mener du TVen bør ha?:
    Jeg er litt usikker på om jeg skal ha LCD eller plasma, men se bruksområder. Har, som nevnt, sett litt på PX80 som koster kjempelite nå (litt under 6000), men jeg frykter innbrenning og andre problemer, som IR. Jeg gidder ikke ha en TV hvor jeg må kjøre TVen mer på hvitt enn å bruke den.

Ønsker så god oppløsning som mulig, og siden jeg sitter forholdsvis nærme (litt under 3 meter) er det ekstra viktig. I tillegg vil jeg jo at HD-materialet skal se så bra ut som mulig.

PC-inngang må også være tilstede, og dette 1:1 *noe* som gjør at bildet passer perfekt med skjermen.

Antall HDMI.. Hmmm, 3x burde vel holde, og så vidt jeg vet er dette ganske vanlig.

Hva slags kildesignal har du?:
    Foreløpig kommer TVen til å bli brukt som skjerm, for PS3 og PC. Mulig jeg kobler til RiksTV-boksen en gang i blant. I tillegg vil muligens hjemmekameraet kobles til (Canon HV-20, HD-kamera).

Hva annet enn tv skal du bruke den til?:
    Som nevnt kommer den til å bli brukt med PS3 (mest), og PC. Når den er koblet til PS3 blir det film (divx, DVD og BluRay). Og ved PC blir det vel mest film der og (mkv), men kan hende jeg ønsker å sitte i sofaen og surfe på nettet eller spille et spill og.

[/spoiler2]

Jeg håper noen har noen gode tips å komme med, for denne kampen mellom billig LCD og billig plasma syns jeg er vanskelig.

A577
    *full HD
    *Ikke risiko for IR
    *bedre design
    *bruke aktivt til pc

-lavere kontrast
    -mindre skjerm
    -pipelyd ved bruk av vga (?)

Px80
    *høy kontrast
    *gode farger
    *100hz
    *større

-IR
    -"Lav" oppløsning
    -ikke spesielt pen

Der er noen positive og negative aspekter ved hvert apparat jeg kom på nå, i farten. Foreløpig heller jeg mest mot px80, men ir og lavere oppløsning skremmer meg litt.

På forhånd takk, mvh Mks1001

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noe å bidra med?...

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for px80 så framst den ikke skal brukes til mye statisk arbeid. mye bedre flyt på bildet en lcdtven. føler bildet blinker i raske panoreringer på samsung. Px80en er kanllgod tv. har en lik selv.

hd-klar kan være lav oppløsning til mye dataarbeid. men til filmer og tv holder den i lange baner

jeg er fornøyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •