Veiledning til ny 46-50" til spill/film!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veiledning til ny 46-50" til spill/film!

Heisann!

Føler at min gode gamle Sony Kdf-50E2010 har gjort jobben sin (i stor grad), så eg er ute og kikker litt på skjermer fra 46-50" om dagen, går gjerne for fullHD denne gangen. Det blir mye Xbox 360 og PS3 så eg har lyst på ein TV som leverer varene her innenfor eit begrenset budsjett på 13-14 000.

Faktum er at eg er heilt ute på TV-markedet, og aner rett og slett ikkje ka eg skal velge. Har alltid hørt at LCD egner seg best for spill og PC-oppkobling, men til gjengjeld er det overall bedre bilde på plasma.

Eg ønsker gjerne ein skjerm som leverer på sortnivå( alt det andre også selvfølgelig),så godt det lar seg gjøre til denne prisen. Sortnivå er noe min gamle traver ihvertfall ikkje leverer på:twisted:

Er svært takknemlig for litt input her folkens

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan står ein Samsung A656 sammenlignet med andre nyere skjermer rundt samme pris om dagen? Den er ikkje akkurat ny lenger, men man får vel enda mye TV for pengene ved kjøpe ein slik eller? Finnes det evt. bedre alternativer i denne prisklassen?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre har en del av Samsungskjermene input-lag. Les mer om A6565 her: Samsung LE40A656 Picture Quality: HD, SD, PS3 100Hz Motion

Om den primært brukes til gaming, hadde jeg tatt en titt på W4500 om du har råd. Les mer om denne her: Sony KDL40W4500 / KDL40W4500U Review

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett litt på den Sony skjermen også, men har hørt mye snakk om clouding på disse skjermene? Eller er det sterkt overdrevet tilfelle?

Takker for svar ihvertfall

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe stort problem på 40" slik jeg har forstått.Litt større problem på 46"+
    Sjekk tråden her på forumet http://avforum.no/forum/tv-apparater...ony-w4500.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik det har seg ja. For meg er det uaktuelt å gå noe lavere enn 46", da eg har sitti på ein 50" i eit par år

Men så lenge det dreier seg om ein veldig god 46" ofrer eg glatt de 4" altså.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Philips 47" eller 52" pfl9603 hvis jeg var deg, har hatt sony 46w4500 og den var VELDIG PLAGET med clouding! Den sto bare noen dager her hos meg før jeg bestilte philipsen. Og den var verd hver en eneste krone! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott med litt aktivitet i tråden

Det ser ut som noen flotte skjermer det der ja, må inrømme det frister med 52", så går eg ihvertfall ikkje ned i størrelse :P Men prisen overskrider budsjettet med noen lapper ser eg :/

Bare til å kommer med fleire inspill her, setter meget stor pris på det Er greit å gjøre eit solid kjøp når ein først skal gå til innkjøp av ny TV.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg sette så (veldig) store griller i hodet ditt, Mala. Men har du vurdert PJ?
    Ser du får en flott projektorpakke fra BenQ med W5000, lerret og kabel på avshop. Dette er noe jeg seriøst hadde vurdert!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai...disse grillene Lil-H begynner å virke faretruende nærme ^^ Tok ein kjapp titt på den pakken gitt....må si det klødde litt i fingrene altså.

Ser ut som om eg må sette ned i yterliggere i tenkeboksen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mørkt nok rom, så DO IT! Ingen vei tilbake mener jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikkje skryte på meg å ha det mest prosjektorvennlige boforholdene akkurat no :P Kvite vegger,3 vinduer i stua (som lett kan dekkes til sånn sett) og er er rett og slett skeptisk til å henge opp ein projektor i taket. Bor nemlig noen kompiser i etasjen over som kan bli litt vel ivrige etter å trampe i golvet..frykter at det lett kan gå ut over ein evt. projektor under elleville gaming seanser :P

Men det frister altså, mye bilde for lite penger. Men lik ståa er i dag tror eg at eg må unne meg med ein TV rett og slett Har sett litt og fattet intresse for
    Sony Bravia KDL-52W4000 ettersom eg har økt budsjette noe. Det var dette gjennomskjæret av baklyset og coudinge som noen opplyser om i tråden her på forumet da..men suget på å trykke på bestill knappen er til å ta og føle på:twisted:

Pokker dette valget altså..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Nå skal ikke jeg sette så (veldig) store griller i hodet ditt, Mala. Men har du vurdert PJ?
    Ser du får en flott projektorpakke fra BenQ med W5000, lerret og kabel på avshop. Dette er noe jeg seriøst hadde vurdert!
    +1

Med den PJ'en får du MYE for pengene! Har sett den "live" hos en kompis og til den prisen er den et røverkjøp!

Og den må plasseres på en hylle som ikke er høyere enn bildet pga kastevinkel eller noe slikt, så takmontering er uansett ikke noe alternativ med W5000 8)

Men for guds skyld ikke gå for Sony ihvertfall! du kommer til å bli så råskuffet hvis den viser seg å ha clouding, og sjansen for at den har det er meget stor hvis du leser litt på forumene rundt omkring! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, eg er skremt bort i fra både Samsung og Sony ihvertfall :P

Toshiba REGZA 52XV555DG - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Har vanskelig for å finne noe spesifisert omtale av denne skjermen, men kan det vere noe å samle på?

Hilsen vinglepetter!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er generelt skeptisk til alle ukjente og lite omtalte merker.

Anbefaler deg ihvertfall den samme tv'en som jeg har, er ikke rart at 9603'ene er utsolgt overalt for det er rett å slett sinnsykt rå ytelse for pengene!

Liste over priser fra hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lest ein del om akkurat den, men selvfølgelig er den ikkje å oppdrive:???: Finnes det andre skjermer fra Philips med nærgående ytelse?

Ser jo Philips 47PFL7603 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no noen lapper under da.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Ja har lest ein del om akkurat den, men selvfølgelig er den ikkje å oppdrive:???: Finnes det andre skjermer fra Philips med nærgående ytelse?

Ser jo Philips 47PFL7603 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no noen lapper under da.
    Skal ikke si noe sikkert om 7603 siden jeg ikke har sett så nøye på og sammenlignet med 9603 i butikken, men som regel er 9-seriene til Philips det beste alternativet.

De fleste nettbutikkene reklamerer med at de får inn 9603 om 7-10 dager. Du har jo 9703 også da, men de blir noe dyrere med mindre forskjeller fra 9603 igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Philips pfl7403 47" som jeg er svært fornøyd med. Mener å ha hørt snakk om at den har endel bedre bilde enn 9603. - Og så er den jo litt billigere. - Men uten ambilight, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da fallt valget til slutt på ein Philips 47PFL9603H Med så mye lovord og gode inntrykk den har høstet så kan eg nesten ikkje bli skuffet tror eg :P

Takker ihvertfall enormt mye for hjelpen folkens, setter virkelig pris på det

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får komme med inntrykk etter den er kommet i hus og testet opp og ned