Hvor stor skjerm/sitteavstand når ser DVD..ca 7,25 cm sitteavstand per tomme skjerm ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor stor skjerm/sitteavstand når ser DVD..ca 7,25 cm sitteavstand per tomme skjerm ?

Jeg kommer fortsatt til å se filmer nesten utelukkende på DVD pga forholdsvis høye priser på Blueray..

Dere som har prøvd..hvor stor tv-skjerm/lerret kan man bruke på ca 3,5 - 4 meter sitteavstand når kilden er DVD, uten at bildet blir slitsomt uskarpt etc ?

Gjelder det samme skjerm-størrelser for lerret som for tv, eller blir det ikke så fort uskarpt/slitsomt etc bilde på lerret kontra tv-skjerm ? (samme oppløsning)

Hvis regner DVD for 576p(er egentlig 576i) blir sitteavstanden ca 7,25 cm per tomme skjerm (se graf)..går det greit å sitte nærmere enn dette i forhold til skjerm også uten at bildet blir uklart/kornete ? CarltonBale.com » 1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter 3m fra 50" å det går meget bra på alle SD sendinger. 2-2.5 går fint på DVD på 50" synes jeg. Vil ha større skerm å lurer på 60" neste gang selv om jeg ser mye på SD via vanlig TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •