Størrelse på flatskjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Størrelse på flatskjerm?

Jeg skal flytte inn i ny leilighet, og avstanden til flatskjermen blir ca 2-4 meter, avhengig av plassering på Sofa/Stol. Flatskjermen skal monteres på vegg. Jeg vil ha en ganske stor skjerm, men hvor stort kan jeg kjøpe før den blir ubehagelig stor? Jeg har hørt at en flatskjerm virker veldig stor første gang den brukes, men også at enkelte kjøpere angrer etter noen måneder fordi skjermen virker for liten. Dette er sikkert helt individuelt, men jeg setter pris på gode råd fra de som har erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse?

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Big is beautiful!

Aldri hørt om noen som har kjøpt for stor tv. Jeg har en 63" pr i dag og etter et par uker med denne virker det som helt normal størrelse. :-) (Avstand ca 3-3.5m)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegiboy
    Prisklasse?
    ca kr 25 000,-. Max 30 000,-
    Dette skal være en tv jeg skal ha "mye" glede av, både til filmer og ps3.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen ville jeg tatt en titt på Samsung LE-55A966 eller Pioneer PDP-LX5090. Dette er to utrolig gode skjermer, med litt forskjellige fordeler og ulemper.

Du kan blant annet lese mer om det her.
    Teknisk tråd om Samsung 55A956 og Pioneer Kuro 9. gen

Kort fortalt er de to overnevnte god på det meste, og representerer nok det ypperste innen de to teknoligiene per idag. De største minusene med de er: Pioneer har ikke interlacing, altså den kan hakke ved sideveis panorering. Samsung har redusert innsynsvinkel, som fører til dårligere kontrast og farge ved innsyn fra stor vinkel.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Pioneer. Jeg har 508XD, altså 50" versjonen av forrige generasjon, og sitter 4 mter unna skjermen. Fin størrelse for tvtitting, og Pioneer er fremdeles verdens beste tv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Big is beautiful!

Aldri hørt om noen som har kjøpt for stor tv. Jeg har en 63" pr i dag og etter et par uker med denne virker det som helt normal størrelse. :-) (Avstand ca 3-3.5m)
    Dette er jeg helt enig i. Man blir fort vant til størrelsen. Min siste crt var en 28" ws. Denne satt jeg ca 2.5m i fra. Da jeg kjøpte en 37" flatskjerm virket denne plutselig veldig stor. Men det gikk fort over. Jeg ble veldig fort vant til den nye størrelsen. Jeg ønsket meg større Tv og kjøpte en 47". Dette virket veldig stort i begynnelsen. Men jeg ble fort vant til denne størrelsen også. Neste Tv blir minimum 55". Og jeg benytter Tv kun til TV og PS3. Til film benytter jeg proje og 106" lerret. Da sitter jeg ca 4m i fra skjermen.
    The bottom line må være at skjermstørrelsen henger sammen med sitteavstand. Men at det skal mye til å kjøpe seg for stor skjerm.

PS! I dag så jeg Liverpool gruse Manu i krystalklar HD. Det var bare nydelig;-)
    Da kunne godt skjermen vært 300" :-)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg så også kampen i HD men bare 92"...

Jeg kunne godt ha sponset Man U med inntektene fra en inngangsbillett for å ha sett kampen live.:-D

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nyt det så lenge dere kanI mai skal jeg se Man U feire seriegull på min nye 60 " kuro med sitteavstand 4.5 meter Greit å tape slaget så lenge vi vinner krigen

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Nyt det så lenge dere kanI mai skal jeg se Man U feire seriegull på min nye 60 " kuro med sitteavstand 4.5 meter Greit å tape slaget så lenge vi vinner krigen
    Uansett hvor langt du sitter i fra 60" Kuro'en din så er det ikke greit å tape 1-4 for hatlaget på hjemmebane.
    Bare innrøm det. Det røsket langt inn i hjerterota.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av hvilket lag man holder med (jeg holder selvfølgelig med ManU) så anbefaler bl.a. EBU en sitteavstand fra skjerm på ikke mer enn 3 ganger høyden (3H) for få full glede av full HD. Lenger unna enn det har ikke øyet "oppløsning" nok til å skille detaljene i et HD-signal fra et med lavere oppløsnig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bryr jeg meg forsåvidt ikke så mye om united eller liverpool, men det er veldig viktig at jeg får denne tv'n klar til 13 april da LSK antageligvis knuser det som er igjen av Martin Andresens disipler. Det er ingen tvil om at skjermen blir større enn 42", menn er fortsatt usikker på type modell. Har hørt at philips er sterkt tilbake på banen?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Uansett hvor langt du sitter i fra 60" Kuro'en din så er det ikke greit å tape 1-4 for hatlaget på hjemmebane.
    Bare innrøm det. Det røsket langt inn i hjerterota.
    Med fire kompiser som alle er Liverpoolsupportere som så kampen sammens med meg,trenger man ikke være rakettforsker for å forstå at jeg var en slagen mann igårHjertet var fullstendig røsket ut av brystet med rotaKunne tenkt meg sittet flere kilometer unna nærmeste tv igår gitt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •