Hvilken Lcd er best til veggmontering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Lcd er best til veggmontering?

Tiden er blitt overmoden for å oppgradere min gamle Hd-ready 40" Fujitsu-Siemens.

Det er tydelig at verden har gått fremover på enkelte områder som oppløsning, sortnivå og fargegjengivelse. Desverre virker det som utviklingen bortsett fra på billedkvalitet ikke har vært til stede. Min gamle sliter av en skjerm er veldig enkel å ha med å gjøre, det er bare å skru to skruer inn i veggen og henge den opp, alle tilkoblinger er tilgjengelig fra undersiden. Har flyttet den rundt flere ganger uten noe som helst problemer.

Det jeg er ute etter er altså en stor fin skjerm (40,46 eller 52) som er fin og flat og enkel å henge på veggen. Finnes det? Hvor mye ut fra veggen bygger disse abnorme rammene man skrur skjermen opp på nå om dagen?

Fant LG 42LG6100 "Scarlet" som jo i utgangspunktet er tynn og fin, men ser man på baksiden og tilkoblingene er det tydelig at produktdesignerene ble sendt hjem før ingenørene plasserte disse Hvordan blir dette når den veggmonteres?

De nye Samsung side-led modellene ser jo også fine ut, men hvordan er veggfestemulighetene(bare sett de på fot enda og det er uaktuelt)?
    Tror egentlig side-led er perfekt for meg, men vet ikke om jeg orker å vente på de nye modellene.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje kikke på Philips 42PES0001H
    Denne har egen boks med HDMI, Scart inng. MPEG4 tuner osv.
    kun en kabel til displayet på veggen.
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_nor.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei.

likte den philips tven Philips 42PES0001H ossen er prisen på den`?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung led tv har avtagbar fot og henges enkelt opp på veggen,dette gjelder vel også for de fleste tv som selges i dag at de også kan henges på veggen,har ikke sett noen modeller uten denne muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jano007
    likte den philips tven Philips 42PES0001H ossen er prisen på den`?
    Her: Hardware.no - Prisguide - Philips 42PES0001H

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    samsung led tv har avtagbar fot og henges enkelt opp på veggen,dette gjelder vel også for de fleste tv som selges i dag at de også kan henges på veggen,har ikke sett noen modeller uten denne muligheten.
    "enkelt" er jo relativt, og du har ikke lest innlegget du svarer på bjalle. ("lest" er jo også relativt )

Philipsen virket veldig spennende, imponerende lett og tynn med smal og fin ramme rundt bildet. Takk for tipset Halvor!

Så en video fra CES2009 hvor en Samsung representant fortalte at de nye superflate led modellene kunne henges opp på veggen som et bilde, med bare EN skrue i veggen! Tror jeg venter å ser hva som kommer utover våren. En Tv er jo en Tv, men det er jo også et møbel...

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du venter til våren 2010 så kommer oled og i 2012 kommer de du klistrer på veggen

Poenget er at du kjøper når du vil og trenger ny. Kommer ALLTID noe nytt og bedre. at de festes på 1 skrue tror jeg ikke no på. hadde ikke gjort det med min.,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Hvis du venter til våren 2010 så kommer oled og i 2012 kommer de du klistrer på veggen

Poenget er at du kjøper når du vil og trenger ny. Kommer ALLTID noe nytt og bedre. at de festes på 1 skrue tror jeg ikke no på. hadde ikke gjort det med min.,
    hmm, dette er jo bare tankeløst svada SnikendeChris. Du bidrar ikke akkurat til tråden, men du har jo et poeng inni tåka der: Det kommer stadig bedre skjermer på markedet.

I dette tilfellet Samsungs 2009-modeller som kommer til landet om noen uker. Her er video hvor det nevnes at skjermene kan henges på EN skrue, om det stemmer gjenstår å se:

AVForums.tv video

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •