Philips 7000/9000-serie tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 7000/9000-serie tråden

Ja, folkens, da var ENDELIG Philips 47PFL9603H i hus. TOPPPMODELLEN fra Philips anno Mars 2009 - Etter LED'en 9803 da, selvfølgelig.

Kan ikke TRO jeg fikk denne for 11.500 kroner. Beste kjøpet jeg har gjort på mange år! Read on:

Førsteinntrykk fra "dagen", den 10 Mars 2009: Stor. Det er alt jeg kan si. I min lille stue ble denne et monster. Det er "akkurat som å være på kino" - Sitter kun 250cm unna tv'en! Jeg sitter og trykker og stiller inn, og er totalt lost i alt.. Gleden over å endelig ha mottatt vidunderet, og forvirringen over å stille inn bildet er overveldende! Hehe.. Føler meg 14 og nypult igjen!!

Takker alle som har inspirert meg til å kjøpe denne tv'en! Jeg har vært svært imponert siden jeg så den i butikken for en liten stund tilbake siden.. Og jeg kan ikke si jeg blir mindre imponert av å faktisk ha den stående i stuen. Nå må jeg bare rydde litt her, så stuen i seg selv ser like bra ut som tv'en! Og da var ryddingen i gang!
    Må si jeg er svært imponert over 1080i fra GET på denne tv'en så langt.. Men jeg gleder meg mest til å se Blu-Ray i 1080p, som er det beste. Det er intet å utsette på skarpheten på 9603 i allefall! Lyden på tv'en er ikke så ille heller, til tv å være. Så det var sant det de sa i testene av 9603; Lyden er god.

Oppdatering fra 14 Mars 2009: Ikke dårlig, ikke dårlig. Skarpeheten i feks. denne scenen ute i Norsk vinternatur er bare helt uslåelig. Dvs. jeg har aldri, noensinne, sett bedre bilde enn dette. Kudos til Philips, og så må man jo gi GET et lite klapp på skulderen også da. Selv om det er veldig mye opp og ned (mest ned) med dem.

Som man ser (eller ikke, fra dette lille bildet!) så er tv'en farlig skarp. Jeg ble sjokkert over denne scenen fra "Carlie Wilson's War" i 1080i fra GET, og måtte spole tilbake med den nye fancy HD PVR-box'en min, og se scenen om og om, og om igjen.. Jeg fikk bare ikke nok! *sikle* Jeg har forøvrig oppdaget at den nye HD PVR-box'en gir meg det jeg trenger for å få med med de tingene jeg vil fra kabel-tv: Man kan ta opp ting på den 250 GB store harddisken, sette på serie-opptak (slik at late folk som meg slipper å ta opp hver eneste episode av "The Thirsty Traveler" manuelt.), spole frem og tilbake i direktesendinger, m.m - Jeg er imponert over HD PVR så langt, men den er og blir for treg. Den trenger 10x raskere CPU for å gi meg den hastigheten jeg vil ha på menyene.

Stuen begynner å se bra ut nå. Jeg har fortsatt et lite stykke igjen før jeg kan begynne å poste bilder i "minHjemmekino". Men tv'en er iallefall i hus. Foreløpig har jeg ikke funnet en holdbar løsning for å henge tv'en på veggen, da jeg har boligmarkedets mykeste gipsvegg. Men jeg finner nok en løsning. Mitt gamle tv-bord ser ikke bra ut med den nye 47PFL9603H'en min, så her må det shoppes. En så pen tv fortjener litt respekt, og det kan jeg gi den med et pent tv-bord inntil jeg får igang vegg-løsningen.

Helt nye LCD-modeller er også på vei fra Philips, så 2009 blir et svært spennende år!

Da gir jeg fakkelen videre til dere andre som har planer om, eller som nylig har anskaffet dere en Philips LCD i 7000 eller 9000-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holy shit! Jeg ble regelrett sjokkert da jeg så en scene fra "Charlie Wilson's War" i 1080i på Canal+ HD på min nye Philips 47PFL903H. Haken min falt bokstavelig talt ned da jeg så skarpheten i bildet. Noen andre 9603-eiere som sliter med lignende perfeksjon?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ambient light med forskjellige farger på den nye tv`n din? Grattis by the way....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har vært i hus 14 dager men er ikke oppkoplet enda. Gleder meg enda mer etter å ha lest deres kommentarer.
    Kan noen gi meg et tips på hvilket veggoppheng dere har benyttet og hvor jeg får tak i det ?
    På forhånd takk !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også min for to uker siden. Er ganske så fornøyd.
    Har koblet den til pc'en med hdmi. Har vanlig dig.dekoder så det blir ikke noe HD på meg via kabelnettet foreløbig, men har sett en del filmer på pc'en med 1080p med følgende innstilinger.

Kontrast: 60
    Lysstyrke: 40
    Farge: 55
    Skarphet: 1
    Alle andre fancy innstilinger slått av bortsett fra ambilight.
    Har du kommet fram til noen andre optimale innstillinger?

Innstilinger for dekoderen har jeg ikke brydd meg om noe spesielt siden det ikke er bra bilde uansett.

Synes lyden er ganske bra på denne tv'en. Har koblet til en 10"s subwoofer på Line Out og slått på virtual surround, og har foreløbig ikke følt noe særlig trang til å koble til hele surroundanlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svejoss
    Min har vært i hus 14 dager men er ikke oppkoplet enda. Gleder meg enda mer etter å ha lest deres kommentarer.
    Kan noen gi meg et tips på hvilket veggoppheng dere har benyttet og hvor jeg får tak i det ?
    På forhånd takk !
    Det er vel bare å glede seg.. For dette er en svært god tv! Og det er faktisk ikke så ille å stille den inn som folk sier. Jeg syntes faktisk at menyene og det hele er ganske så enkelt!

Ang. veggoppheng, så leter jeg etter det samme selv - Noe som kan holde en så stor og tung tv oppe via en svært fragile soft-pulver gipsvegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte med en slik "startpakke" fra MPX, når jeg handlet min (47") 7403. Fikk da med et 'Erard Universal veggfeste LCD/Plasma'. Fungerer utmerket. Virker svært stabilt og har tre spor så man kan løfte den opp og ned. Enkel setup, t.o.m for en med så lite teknisk innsikt som jeg har.

Tar forøvrig 80kg.
    Erard Universal veggfeste LCD Plasma - MPX.no - Elektromarked

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Ang. veggoppheng, så leter jeg etter det samme selv - Noe som kan holde en så stor og tung tv oppe via en svært fragile soft-pulver gipsvegg!
    Du kan evnt feste en plate av kryssfiner på veggen og feste denne med nok gipsskruer. Male den i samme farge som veggen kunne kanskje vært en ide.
    Skru deretter veggfeste i kryssfinerplaten og det skal henge godt.
    Har du stendere i treverk på baksiden av gipsen ville jeg festet ekstra godt i disse så bærer de mye av belastningen.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant bare noen gamle treplanker på loftet for ekstra stivhet og flere skruer i veggen enn det var på tv-festet.

Mitt feste er et Vantage Point U50-SB veggfeste for plasma tv'er, men funker like fint til LCD. Det fine med det er at når tv'en er montert på det så står den låst fast til veggen! Så innbruddstyvene får ihvertfall ikke tv'en med seg!

Philips'en står ihvertfall dønn solid fast på veggen enda en Svs PB13-ultra herjer vilt i rommet! Så det veggfestet er sterkt anbefalt til dere som har 47" philips

btw så betalte jeg 1000,- for det, men veiledende pris er noe høyere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, gutta.. For noen lekre tv'er dere har a???

Kjører GET HD PCR box (jaja, koster litt, men er bra show-off!) og greier, og må si jeg blir mer og mer imponert over bildet! Har endelig slått meg til ro med diverse innstillinger, og nyter hvert eneste minutt med 9603'en min!

Som den første kameraten min til å se den nye tv'en min sa: "Bildet er nesten FOR bra!" Hehe..

Forøvrig står tv'en 30-40 cm ut fra veggen pr. i dag, og dete gir en helt unik lyseffekt på den rene, pene, hvite gipsveggen. Ambilight gir et lukseriøst preg som jeg IKKE ville vært foruten. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er å ha en sånn en trist tv uten ambilight!

Når til og med moren min ble imponert. DA sier det litt. Og her snakker vi om dama som er så lite teknisk at hu kjøpte en helt ny dvd-spiller fordi hun ikke fikk avspillt en Audio CD-R på den 2 måneder gamle dvd-spilleren i stua i heimen, etter ETT forsøk. Jeg lurer på om hu i det hele tatt hadde skrudd på spilleren, eller om hun evt. døttet cd'en inn UNDER spilleren instedenfor i tray'et. Uansett, hu ble sjokkert over HD-kvaliteten, bevegelsene (takket være PNM) og størrelsen (47" er større enn mine foreldres 42" Samsung Plasma). Lyset tror jeg satte en ekstra prikk over I'en! For denne tv'en er like populær hos alle som ser den. Mest hos eieren, tror jeg.

Bare synd at mine 700+ dvd'er nå ser shitty som fy ut. Får vel starte prosessen med å selge dem & kjøpe de samme i Blu-Ray formatet!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann Philipselskere, jeg har også tenkt på kjøpe denne 47PFL9603H. Har dere noe problemer med tven? eller er alt like rosenrødt som dere beskriver her i tråden?

Det er denne dere har? komplett.no:

Philips 47" LCD-TV 47PFL9603H1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,30000:1,MPEG4

Komplett.no - Philips 47" LCD-TV 47PFL9603H

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BatmanBegins
    Heisann Philipselskere, jeg har også tenkt på kjøpe denne 47PFL9603H. Har dere noe problemer med tven? eller er alt like rosenrødt som dere beskriver her i tråden?

Nei ingen problemer her ihvertfall, var derfor jeg kjøpte Philips igjen. Jeg hadde en Philips 32PFL9731d/10 tidligere som jeg solgte til fadern og oppgraderte til sony w4500, men etter at jeg ble plaget med ekstremt mye clouding på sony tv'en bestemte jeg meg for å gå tilbake til Philips som jeg aldri har hatt problemer med tidligere! Og det var en klok beslutning! Angrer ikke for å si det slik

Den tv'en er et røverkjøp! Anbefales! 8)

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også godt fornøyd.
    Ingen refleksjoner/gjennskinn og tv'n er fri for brumme/summelyder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BatmanBegins

Hei, kommende Philips-elsker!

Vel, det handler ikke bare om Philips som merke (for de har noen gamle og billige lcd'er som er ræva de også!) - Det handler mer om 47PFL9603H som modell.

Det jeg tror du snakker om er om vi har noen problemer med det tekniske, eller, om tv'en har noen mangler? Nei. Etter hard testing med diverse HD-kanaler, tv-spill og dvd kan jeg med glede informere om at tv'en er "perfekt". Det er intet nevneverdig å utsette på den. Og om jeg skulle nevne noe i det hele tatt.. Som ikke er nevneverdig.. Så må det være at det tar flere sekunder (!) å starte tv'en! Så hvis du ikke orker å vente de sekundene, så bør du kjøpe en annen tv.

Aldri sett maken til jevne bilder før. Panoreringene er himmelske. Jeg var og så på 25k Pioneer'er i dag. Joda, ikke så verst de. Men de står ikke 47PFL9603 på panoreringer, rå lyskontrast og fargeskarphet. Faktisk er jeg svært stolt over å ha fått tv'en min til under halvparten av det en toppmodell fra Pioneer koster. Jeg ville ikke ha valgt Pioneer om jeg så fikk den gratis. SÅ god er 9603'en!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Hei, kommende Philips-elsker!

Vel, det handler ikke bare om Philips som merke (for de har noen gamle og billige lcd'er som er ræva de også!) - Det handler mer om 47PFL9603H som modell.

Det jeg tror du snakker om er om vi har noen problemer med det tekniske, eller, om tv'en har noen mangler? Nei. Etter hard testing med diverse HD-kanaler, tv-spill og dvd kan jeg med glede informere om at tv'en er "perfekt". Det er intet nevneverdig å utsette på den. Og om jeg skulle nevne noe i det hele tatt.. Som ikke er nevneverdig.. Så må det være at det tar flere sekunder (!) å starte tv'en! Så hvis du ikke orker å vente de sekundene, så bør du kjøpe en annen tv.

Aldri sett maken til jevne bilder før. Panoreringene er himmelske. Jeg var og så på 25k Pioneer'er i dag. Joda, ikke så verst de. Men de står ikke 47PFL9603 på panoreringer, rå lyskontrast og fargeskarphet. Faktisk er jeg svært stolt over å ha fått tv'en min til under halvparten av det en toppmodell fra Pioneer koster. Jeg ville ikke ha valgt Pioneer om jeg så fikk den gratis. SÅ god er 9603'en!
    Du er enestående skjønner jeg, for "ingen" andre eksperter ser det som du ser! Greit å være fornøyd med det man har kjøpt seg, men ta nå av deg skyggelappene!

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Du er enestående skjønner jeg, for "ingen" andre eksperter ser det som du ser! Greit å være fornøyd med det man har kjøpt seg, men ta nå av deg skyggelappene!
    Hvorfor kan ikke ThomasWH være fornøyd med TV`n han har kjøpt seg? Da det gjelder skyggelapper og det utstyret man selv har kjøpt er ikke han enestående her inne.

Syns faktisk kommentaren din sier mer om deg enn ThomasWH :cry:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med ThomasWH's påstand om at Philips 9603'ene er myyyye bedre enn Pioneer Kuro! Så da må det jo være noe i det?

Skjønner meg ikke helt på den der Kuro hypen, synes Philips 9603 har mye skarpere bilde og varmerere, finere og mer detaljerte farger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes min 7403 så minst like god ut, og faktisk en hel del bedre på spill, en min kompis sin Kuro, som han betalte 30 for ifjor.

Hadde 7403 bedre bilde enn 9603, eller var det kanskje 7603...?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hicksville
    Jeg synes min 7403 så minst like god ut, og faktisk en hel del bedre på spill, en min kompis sin Kuro, som han betalte 30 for ifjor.

Hadde 7403 bedre bilde enn 9603, eller var det kanskje 7603...?
    Den har ihvertfall ikke bedre bilde enn 9603!

Mulig at 7603 hadde mer "lagging" enn 7403 hvis jeg ikke husker feil, bildekvalitet ellers tør jeg ikke uttale meg om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mener det var noe med at 7403 hadde den nyeste "innmaten" i philips serien, noe en av disse to modellene ikke hadde.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •