Philips 7000/9000-serie tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smartsettings

Hei. Jeg har en pfl 9703.
    Forstår ikke hvordan jeg lagrer "smart settings" på bildeinnstillinger.

Jeg har forskjellig kategorier som:

-Movie
    -Game
    -Personal
    -Vivid
    -Standard.

Hvis jeg da f.eks stiller inn bildet slik jeg ønsker i kategori "Movie" så går det greit, men når jeg da fortsetter med å stille inn f.eks på "Game" så slettes innstillingene jeg gjorde i "Movie".
    Er det en lagrings måte jeg ikke har fått med meg?

Jeg spiller mye, noe som kreves en annen bildeinnstilling, og det er fryktelig tungvint å hele tiden stille inn bildet for hvger gang jeg bytter mellom normalinstillinger til game-innstillinger.

Noen som kan hjelpe meg?

mvh
    lars

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger for pfl9703

Hei!

Kjøpt meg philips pfl9703. Lurer på om noen har tips på gode innstillinger for skjermen? Lønner det seg å skru av alle de fancy funksjonene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku

-Movie
    -Game
    -Personal
    -Vivid
    -Standard.

Hvis jeg da f.eks stiller inn bildet slik jeg ønsker i kategori "Movie" så går det greit, men når jeg da fortsetter med å stille inn f.eks på "Game" så slettes innstillingene jeg gjorde i "Movie".

Jeg spiller mye, noe som kreves en annen bildeinnstilling, og det er fryktelig tungvint å hele tiden stille inn bildet for hvger gang jeg bytter mellom normalinstillinger til game-innstillinger.

Noen som kan hjelpe meg?

mvh
    lars
    Har ikke noe tips men tvn har da tydligvis kun 1 bilde minne pr inngang. Har du prøvd med å sette spill på annen inngang? Hvis bilde er justert korrekt i FILM på tv så skal egentlig dette funke bra på spill også er min erfaring etter å ha kalibrert min Plasma å bruker samme innstilling på PS3 som TV. ALt av bildebehandling er selvsagt slått av.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knus
    Hei!

Kjøpt meg philips pfl9703. Lurer på om noen har tips på gode innstillinger for skjermen? Lønner det seg å skru av alle de fancy funksjonene?
    Hei velkommen til forumet

Det lønner seg sterkt å slå av ALT av bildebehandling under Pixel Plus ja. Sett TVn i film modus så er tvn veldig ok grov kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte med 9704 i går. Jeg trenger litt hjelp til å få skikkelig bra bilde til film(bluray) og egen til canal digital boksen. Er det noe spesielle instillinger dere bruker på ps3 spilling også? eller bruker dere bare game innstillingen? Når jeg ser på film har jeg helt mørkt rom men når jeg ser fotball eller spiller ps3 så har jeg en del lys på i rommet. bruker dere ambilight noe særlig?

Håper noen kan hjelpe meg. takk takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg tenker på å kjøpe en 46 tommer Philips 9704. Har det kommet noe nytt om 2010 modellene? Bilder og lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe tv nå og philips er en sterk kandidat. Min bedre halvdel så 9000 serien i butikken og ble forelsket i det børstede stålet, så det kan se ut som om det blir en i den serien.

Hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye over 10000kr så jeg lurer på hvilken tv i 9000 serien jeg skal satse på for å få mye for pengene og ikke gå alt for mye over budsjett? Det er snakk om en 42".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku

-Movie
    -Game
    -Personal
    -Vivid
    -Standard.

Noen som kan hjelpe meg?

mvh
    lars
    Altså:

-Movie
    -Game
    -Personal
    -Vivid
    -Standard.
    Bortsett fra -Personal er dette innstillinger gjort fra fabrikken. Du kan velge hvilken innstilling du vil på hver inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har akkurat kjøpt Philips 42 pfl7674 og CA modul (godkjent for Canal Digital) og mottatt digital kort fra Canal Digital. Problemet er at ved kanalsøk så finner tven kun de analoge kanalene. Har lest i alle tilgjengelige manualer uten å bli noe særlig klokere. Noen her som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9703 eller 8404/7404

Hei alle sammen!

Vurderer ny flatskjerm, og har vel lest øyet både stort og vått mht. alle mulige tester og meninger, men jeg heller veldig i retning Philips for tiden.
    Kan nok ikke gå for 9704 som lysten tilsier, da denne er noe i dyreste laget(hvor lenge nå det varer), men har sett litt på de rimeligere versjonene.
    Har sett på 7404/8404 og 9703 og de fordelene som følger med sett i forhold til pris(hvilket selvfølgelig er viktig), og det er noe jeg ikke helt får taket på.

7404/8404 er jo de samme tv'ene rent spec-messig(bortsett fra at 8404 har Ambilight 2 og Ethernet), og benytter Piksel Precise HDengine med kontrast ratio 80 000:1.

9703 benytter Perfect Pixel HDEngine og har kontrast ratio -/30 000:1

Det er jo mye snakk om "bells'n whistles" som de alle har, og hvor fint det er osv, men hvordan står disse to mot hverandre rent bildemessig? Ikke den som er mest bevandret i bildeverden, og om det er noen som har innsikt til litt fornuftig forklaring her, så ville det ha vært snasent!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er heller ikke den som kan mest om alle forskjellige duppeditter som finnes hos produsentene. Men etter å ha sett på mange forskjellige tv'er fant jeg ut at jeg likte bildet på philips'n best. Gikk da til anskaffelse av en 47 pfl9703. Kan ikke si jeg angret Med gode signaler får du et utrolig skarpt bilde. Ambilight gjør sitt til å forsterke opplevelsen. Glad jeg kjøpte en med spectra 3. Ingen tegn til clouding som jeg la merke til på flere sony og enkelte samsung modeller.

Hilsen fornøyd eier

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for positiv tilbakemelding, Knus!

Man trenger noen slike når man står og vipper i alle retninger før kjøp, selv om det ikke er på atomnivå i oppbyggningen. Det kan være så mye blinkende lys med popkornmaskin og automatisk vinopptrekker det bare vil om man rett og slett ikke får det gode inntrykket...
    Jeg bare skjønner ikke hvorfor 9703(som jo er i high-end serien til Philips) har et lavere kontrastforhold enn 7404/8404...?
    Mye mulig det er noe som har gått meg hus forbi, samt at jeg er ute på viddene og fanger rein nå, men det vet man da ikke før noen med dypere innsikt i Philips verdenen gir en pekepinn på hvorfor det tilsynelatende er tilfellet.

Imøteser alle svar, folkens! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enkelt er 9703 en 2008 modell

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrasten må som regel begrenses uansett. Jeg fikk tips om å kjøre på litt i overkant av 50% av maksimalt kontrastnivå for tv'n. Det funker meget bra

Merkelig er det at Samsumg ikke oppgir kontrast på de nye modellene sine! Bare "mega kontrast" osv.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor godt vil 9703 fungere å spille på? (Xbox 360) og film? Driver å sikler på 9703 og 8404.. noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42PFL7403D - RiksTv

Hei,

Jeg ser at 42 PFL 7403D ikke støtter Rikstv. (7403H støtter Rikstv..) Når jeg gjennomfører kanalsøk kommer imidlertid alle kanalene opp, men selvfølgelig uten bilde og lyd. EPG virker. Får melding om at "videoformatet ikke er støttet". Slik jeg forstår det, støtter apparatet bakkenett i andre land, men ikke i Norge.

Er det mulig å løse dette på noe vis? Enten ved en firmware oppdatering eller tilsvarene?

Premie til den som løser dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nrwy
    Hei,

Jeg ser at 42 PFL 7403D ikke støtter Rikstv. (7403H støtter Rikstv..) Når jeg gjennomfører kanalsøk kommer imidlertid alle kanalene opp, men selvfølgelig uten bilde og lyd. EPG virker. Får melding om at "videoformatet ikke er støttet". Slik jeg forstår det, støtter apparatet bakkenett i andre land, men ikke i Norge.

Er det mulig å løse dette på noe vis? Enten ved en firmware oppdatering eller tilsvarene?

Premie til den som løser dette.
    Jeg har 7403D også .... og så vidt jeg vet, så er det vel en CA-modul som utgjør forskjellen mellom den og 7403H, slik at du kan stappe rikstv kortet rett i tv`en og antennekabelen likeså, og dermed unngå set-top boksen.

7403D har åpning i sidepanelet for denne CAM`en, men jeg er usikker på hvordan det er å få tak i en rikstv kompatibel en og få det til å funke "out of the box".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter min første tv og ser veldig på Philips 7404H. Er det ein bra tv som kan brukast til å spele på med PS3 og sjå Blu-Ray, samt vanleg tv-sjåing? Har ikkje lyst å legge meir enn 8000kr i tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min i litt over en uke nå, og er veldig veldig fornøyd.

Kjøpte 42 tommeren her...

Philips 42 LCD TV 42PFL7404H - billig hos elprice.no

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •