Philips 7000/9000-serie tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er det noen med 7403 eller tilsvarende som kan gi meg noen gode innstillinger for film-modus ?

Foreløpig har jeg:

Kontrast: 75
    Lysstyrke: 50
    Farge: 55
    Skarphet: 2
    Støyreduksjon: Av
    Fargenyanse: Varm
    HD Nat. Motion: Av
    Ekstra skarphet: AV
    Dynamisk kontrast: Av
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: Best bilde
    MPEG Artifaktreduksjon: Av
    Fargeforbedring: Av
    Lyssensor: Av

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Fyrer av et spørsmå her angående disse nye Philips modellene
    Har noen av dere samenliknet pfl9603 og pfl9703 modellene?

Jeg har en "gammel" 37pf9830 egentlig storfornøyd med den, men jeg hadde en periode prosjektor i stua, så nå etter at TVen er tilbake er 37" litt reiseTV aktig.

Har vurdert 52PFL9703H men den koster forholdsvis mye sammenlignet med 47pfl9603. dillemmaet mitt blir vel er det verdt penga å gå for 9703 kontra 9603 hvis jeg klarer meg med 47". Skal jeg opp på 52" har jeg vel ikke noe valg.

Har også vurdert sony sin KLD-52W4500, men tror jeg kommer til å savne ambilight.
    Jeg har nettopp kjøpt meg "52PFL9703" og den er klar for å hentes. Nå har jeg også kjøpt meg ny leilighet, men kommer ikke inn før neste helg, derfor får jeg da heller ikke prøvd den før jeg flytter inn (18 april), men jeg kan jo gi en tilbakemelding når jeg har fått den på vegg.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Jeg har nettopp kjøpt meg "52PFL9703" og den er klar for å hentes. Nå har jeg også kjøpt meg ny leilighet, men kommer ikke inn før neste helg, derfor får jeg da heller ikke prøvd den før jeg flytter inn (18 april), men jeg kan jo gi en tilbakemelding når jeg har fått den på vegg.
    Jeg er offshore frem til midten av mai så det blir uansett ingen handel på meg før du har fått din på TV veggen.
    Vil gjerne høre tilbakemelding om hva du syns. Hvor handlet du?Fikk du sett TVen før du kjøpte den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jeg er offshore frem til midten av mai så det blir uansett ingen handel på meg før du har fått din på TV veggen.
    Vil gjerne høre tilbakemelding om hva du syns. Hvor handlet du?Fikk du sett TVen før du kjøpte den?
    Jeg kjøpte tv'en gjennom jobben.

Nei, jeg har ikke sett tv'en, men kan benytte meg av angrerett. Jeg valgte denne tv'en fordi jeg har lest veldig mye bra om denne modellen, derfor synes jeg det er litt rart at hverken "Lefdal" eller "Elkjøp" har den. Generelt er utvalget på philips veldig dårlig hos Lefdal og Elkjøp

Edit: Vil også legge til at jeg fikk mange gode tips fra ThomasWH

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjellsboe
    er det noen med 7403 eller tilsvarende som kan gi meg noen gode innstillinger for film-modus ?

Foreløpig har jeg:

Kontrast: 75
    Lysstyrke: 50
    Farge: 55
    Skarphet: 2
    Støyreduksjon: Av
    Fargenyanse: Varm
    HD Nat. Motion: Av
    Ekstra skarphet: AV
    Dynamisk kontrast: Av
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: Best bilde
    MPEG Artifaktreduksjon: Av
    Fargeforbedring: Av
    Lyssensor: Av
    Jeg bruker Philips 7403 (sammen med en Yamaha V-663 receiver og PS3), mine innstillinger er som følger:

Contrast: 79
    Brightness: 53
    Color: 58
    Sharpness: 4
    Color Temperature: Cool
    Dynamic Natural Contrast: Off
    Dynamic Natural Motion: Off
    Digital Noise Reduction: Off
    Color Enhancement: Off
    Active Control: Off

Av og til slår jeg på DNM og 100HZ, kommer litt ann på hva jeg ser på, men generellt liker jeg at den er slått av.

Jeg fant disse innstillingene i den store tråden for 7403-serien på avsforum.com. Jeg forandret skarphet til 4 og fargetemperatur til kjølig fordi det ga et litt mer skarpt og mer naturlig bilde hos meg(opprinnelig var anbefalingen 2 i skarphet og varm fargetemperatur).

Han som kom med disse anbefalingene haddde brukt mye tid på kalibrering med hjelp av DVE kalibrerings blu-ray. I min stue som blir brukt i en variasjon av kveldslys og helt mørkt så passet innstillingene utmerket. Tv'n står slik til at den aldri blir spesielt påvirket av sollys.

Jeg orker ikke å bruke tid eller penger på å justere fargenivåene, så jeg testet de tre forhåndsinnstillingene (varm, normal, kjølig) og valgte den jeg likte best.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe fikk konvertert ein bruker inne på gamer.no forumet gitt :P Han var solgt da han så bildene fra oppsettet mitt, og dermed har vedkommende skaffet seg ein 37" philips med ambilight selvølgelig 8)

Føler eg har fått utrettet noe godt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halla alle Phillips elskere!!

Noen som kan hjelpe meg med en ting her??

Prøvde å koble opp min 9603 til pcen for idag spiller verdens beste lag og tenkte å se den som kjøpe kamp fra viasat on demand, men jeg får ikke frem noe bildet på tv?? altså får ikke frem dataskjermen på tv(er så utrolig dårlig til å forklare)?? hehe

Har koblet til med s-video kabel og ordnet med catalyst control center så alt det der er fikset og klart, men mangler som sagt bildet på skjermen! men er det noe jeg må trykke på i menyene på tv og eventuelt hva??

Og når det kommer til tv så er det helt outstanding!! jeg tør påstå at det er det beste av det beste! utrolig fornøyd med tv8)

enste jeg har lagt merke til ved noen anledninger er at det kan være litt etterslep eller hva jeg skal si når undertekstingen bytter fort??

Newcomer Svirre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan vi vente oss fra Philips i løpet av sommeren? Jeg ser flere nevner at de kommer med nye TVer om noen måneder, men er det noe mer spesifik informasjon om hva som er forbedret?

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svirre
    Hva kan vi vente oss fra Philips i løpet av sommeren? Jeg ser flere nevner at de kommer med nye TVer om noen måneder, men er det noe mer spesifik informasjon om hva som er forbedret?

Verdens beste TV`r blir enda bedre ???

http://www.digitalnewsroom.philips.c...al-2009-TV.pdf

Det står litt om det i denne tråden ;

http://avforum.no/forum/tv-apparater...en-21-9-a.html

Hva som egentlig er forbedret er det forhåpentligvis noen andre som kan svare på.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut! Jeg skal flytte i løpet av sommeren og har satt TV kjøpet på hold inntil da, så kanskje en 42" 9664 vil være tingen om ikke prisen blir helt hinsides. Uansett så er vel ikke en 42" 9603 noe dårligere om noen måneder...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De av dere som ser mye på fotball, har dere HDNM og 100Hz aktivert når dere ser på fotballsendinger?

Selv synes jeg at det gir en slags glorie rundt spillerne, spesielt ved raske bevegelser. Litt overraskende for meg, jeg trodde at disse funksjonene ville forbedre raske bevegelser betraktelig, men for meg virker det motsatt.

En annen ting jeg merker er at jo fler funksjoner jeg slår på, jo mer blir lyden ute av sync. Dette gjelder spesielt vanlige tv-sendinger, men også for blu-ray. Ps3 og get-boks er koblet via forsterker, og videre med en hdmi ut til tv'n, alt med hdmi. Har forsøkt å endre lydinstillingene i get-boksen uten hell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    De av dere som ser mye på fotball, har dere HDNM og 100Hz aktivert når dere ser på fotballsendinger?

Selv synes jeg at det gir en slags glorie rundt spillerne, spesielt ved raske bevegelser. Litt overraskende for meg, jeg trodde at disse funksjonene ville forbedre raske bevegelser betraktelig, men for meg virker det motsatt.

En annen ting jeg merker er at jo fler funksjoner jeg slår på, jo mer blir lyden ute av sync. Dette gjelder spesielt vanlige tv-sendinger, men også for blu-ray. Ps3 og get-boks er koblet via forsterker, og videre med en hdmi ut til tv'n, alt med hdmi. Har forsøkt å endre lydinstillingene i get-boksen uten hell.
    Jepp. Jeg også får lyden veldig ut av sync så fort jeg slår på HDNM. Kan jo stille det inn på forsterkeren men ..... da blir det feil sync så snart jeg slår av HDNM igjen.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo ikke helt bra ut.
    Hvilken modell er det dere har som har disse lip sync problemene?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tak i 52" 9603 ennå?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det det vanskelige valget da. Skal man kjøpe fjorårets modeller til spotpris, eller skal man kaste seg på det nye? Har selvfølgelig en maksgrense å benytte, så 9000-serien i årets utgave er uaktuell. Så valget står dermed mellom fjorårets 9603 og årets 8404. Noen som har noen meninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Philips 42" LCD-TV 47 PFL8404H ? Er den å anbefale? Hvor kan jeg lese tester osv om denne?

Er 9603 eldre enn 8404? Hvor logikken i at 9000 skal være eldre enn 8000? Men uansett, er 8404 det nyeste?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7000, 8000, 9000 osv har ikke noe med alderen på Tvene, det går på hvor i kvalitetshierarkiet TVen befinner seg. 9000 serien er vel toppserien til Philips. Resten av tallene går mer på alder, hvilken modell i hvilken serie osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BatmanBegins
    Noen som har erfaringer med Philips 42" LCD-TV 47 PFL8404H ? Er den å anbefale? Hvor kan jeg lese tester osv om denne?

Er 9603 eldre enn 8404? Hvor logikken i at 9000 skal være eldre enn 8000? Men uansett, er 8404 det nyeste?
    8404 er en av årets nye modeller ja. Kan virke som om det er en ny serie..?
    9603 ser ut til å bli erstattet av 9604 i år. Les pdf-dokumentet i post nr 129.
    Har sett litt på 8404 selv også, men jeg tror jeg vil lese noen tester før jeg bestemmer meg.

Har egentlig lyst på en 9704 med LED, spørs hvor høy prislappen blir..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge PDF-filen så ser det ut til at 9604 kun kommer i 32" og 37", mens 9664 kommer i 42" og 47".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 47PFL9703

Mottok min 47PFL9703 for ca. en uke siden.

Jeg har delte meninger om denne.
    Det første jeg synes er dårlig er baklyset. Alt er generelt så mørkt. Må justere lyset opp på ganske høyt nivå(ca.60) og da er bildet på grensen til blast, grått.
    Kontrasten er på 90-100.
    Synes dette er veldig rart med hensyn til hva denne tv koster.
    Har prøvd alle mulige løsninger med å slå av alle filtere etc.
    HD- kanaler til Canal Digital er meget bra men sliter litt med detaljer når jeg ser på Blu-ray. Blir generelle mørke bilder.
    Har Sony 350BD spiller
    Litt varierende på SD sendinger.
    Å kalibrere med DVE blir jeg ikke klok av.
    Har siste Firmware.

Har noen tips eller erfaringer. Kom gjerne med tips om innstillinger,oppsett.
    Noen med erfaring med å gå inn i ServiceMenyen?
    Kan være en løsning å justere opp baklyset der.
    Vet bla. at Sony har justering av baklyset i den vanlige menyen.

Håper på svar da jeg er ganske frustrert over å ha kjøpt en tv jeg ikke kan returnere. Kjøpte på NetonNet.
    Har ringt Philips kundeservice men ikke mye hjelp der.

Litt rart jeg skal slite da alle her i denne tråden er fornøyde med sin 9603.

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •