Philips 7000/9000-serie tråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    For en deilig halleluja-stemning med subjektive herligheter det var her da, passer forsåvidt godt til en gjenstand med slike euforiske egenskaper. Noen liker det, de fleste hater! :twisted:
    Folk er forskjellige! Og godt er det.

Subjektive herligheter er selve livet. Ærlig talt, jeg bryr meg ikke om hva sære folk sier til meg. Jeg liker det jeg liker. Og hvis andre liker det også, bra for dem!

Skal se om jeg får uploadet noen nye bilder av euforiteten min snart!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Med fare for å irritere folk, men er det mulig å skifte navn på denne tråden til å inkludere hele 9 og 7-seriene? Det virker som at funksjoner og innstillinger ligner mye på hverandre for disse modellene og det kan være kjekt å dele erfaringer på tvers av modeller, også for evt senere oppgraderinger. Det er også en fordel for de som ser etter ny tv og vil lese mer om alle Philips-modellene.
    +1

Er dette noe av interesse Thomaswh?

Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    3. Hvordan vet jeg at tv'n spiller av "riktig" bildeformat? Dvs det originale formatet? Jeg vet jo ikke om jeg ser på 1080p/720p/1080i siden jeg ikke har noe å sammenligne med hjemme. I butikken var dette greit å se, men der var jo kildesignalene koblet rett i tv'n og ikke via en receiver som jeg har gjort.

4. Hvordan vet jeg at forsterkeren spiller av "riktig" lyd? Dvs, hvis man i en film på blu-ray har forskjellige lydspor å velge mellom (f.eks DD, True-HD, DTS etc), velger forsterkeren automatisk det beste lydformatet eller er dette noe jeg må gjøre selv?

5. Hva må jeg velge hvis jeg ønsker at forsterkeren ikke skal farge lyden? Dvs jeg vil ikke at den skal legge til effekter for å oppnå en annen lyd enn det som kommer fra kildesignalet.
    3:
    Sett tv'en til autoformat og autofyll i menyen...

4 og 5:
    Ser du har Yamaha du også, Så lenge receiveren står i "straight" modus skal alt være OK med minst mulig forstyrrelser annet enn EQ fra romkalibreringen. Du har også PS3 og da bør lyden sendes ut som LPCM siden den ikke kan levere Dts HD Master i bitstream til Yamahaen. Det vil da kun stå "straight PCM" i displayet på receiveren uansett lydformat. Lydformatet må du selv velge i menyen på Blu-Ray filmen...

Håper du ble noe klokere, hvis ikke kan du sende meg en PM så skal jeg forsøke å guide deg

Ellers så bruker jeg en HQ hdmi splitter mellom PS3 og receiver og tv. Videoswitchen i Yamaha rx-v1800 fjerner BTB og WTW av en eller annen grunn, og med splitteren får jeg bildet sendt direkte med en hdmi til tv'en for kun bilde, og en til receiveren kun for lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    +1

Er dette noe av interesse Thomaswh?
    Blodnekter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle 9603'ere.

Tenkte jeg skulle kjøpe TV etter påsken.
    Hvor har dere kjøpt TV'ene deres?

Tenker da på pris og leveringstid. (Bor i Bergen)
    Ser at det er NetOnNet som har den beste prisen på 42PFL9603H nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pandu
    Hei alle 9603'ere.

Tenkte jeg skulle kjøpe TV etter påsken.
    Hvor har dere kjøpt TV'ene deres?

Tenker da på pris og leveringstid. (Bor i Bergen)
    Ser at det er NetOnNet som har den beste prisen på 42PFL9603H nå.
    Hei Pandu, og velkommen i klubben!

Jeg kjøpte min hos Komplett. 14.000 kr (minis 2500 i cash-back, Philips sin egen kampanje, som nå dessverre er en kampanje som har tatt slutt) En kompis kjøpte sin på NetOnNet og var fornøyd med servicen han fikk der. Han betalte 14.000 kroner for sin. Begge disse var riktignok 47PFL9603. Men for 11.780,- som den nå koster på NetOnNet får du veldig mye toppmodell-tv for pengene.

Leveringstid, hvis varen er på lager, pleier å være 2-3 dager uavhengig av hvor du bestiller fra. Jeg brukte tollpost. Det tok 2 dager før jeg hadde tv'en fra den ble sendt ut fra lageret.

Det er skummelt med en slik tv, vet du. Man blir sittende og studere bildekvaliteten fremfor å følge med på filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det påskeferie for min del! Det er eit utelukende faktum at mye av ferien vil gå mot digital underholdning. ENDELIG kan eg nyte tilverelsen sammen med den nye skjermen, uten å ha i bakhodet at ett eller annet skolestyr må fåes unna8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Hei Pandu, og velkommen i klubben!

Jeg kjøpte min hos Komplett. 14.000 kr (minis 2500 i cash-back, Philips sin egen kampanje, som nå dessverre er en kampanje som har tatt slutt) En kompis kjøpte sin på NetOnNet og var fornøyd med servicen han fikk der. Han betalte 14.000 kroner for sin. Begge disse var riktignok 47PFL9603. Men for 11.780,- som den nå koster på NetOnNet får du veldig mye toppmodell-tv for pengene.

Leveringstid, hvis varen er på lager, pleier å være 2-3 dager uavhengig av hvor du bestiller fra. Jeg brukte tollpost. Det tok 2 dager før jeg hadde tv'en fra den ble sendt ut fra lageret.

Det er skummelt med en slik tv, vet du. Man blir sittende og studere bildekvaliteten fremfor å følge med på filmen.
    OK, takk for info.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi !

Der kom Tv'n gitt !

Førsteinntrykk design : fin. lekker. snasen.

Førsteinntrykk bilde : litt skuffende. Må nok loke rundt med forskjellige innstillinger. Altså, bildet er klart, dypt, har god kontrast...men bildet er ikke spesielt naturlig med HD dvd som kilde...ser ut som om ting er skutt med HD cam...effekter og bakgrunner blir så tydelge at de virker "limt" på...etc..Det føles ikke som om man ser film, men en eller annen daytime doku på tv Norge etc..

Har en HD ready Panasonic Plasma i en annen stue, og den har umiddelbart mer "naturlig" bilde..i alle fall når en ser HD dvd.

Og hvorfor er det sorte kanter over og under bildet ?? kjører 1080p fra kilde og autofyll på...burde ikke hele skjermen fylles ? Eller er det slikt man må forvente ?

Førsteintrykk spill : Bra. så lenge tv'n er i spillmodus. ikke noe lag å snakke om. Spiller fra PS3. Spiller FIFA 09 og merker ingen hakking.

Ser at Tvn's firmware er fra september 08. Noen som har oppdatert Firmware på tvn sin ??

Skal koble opp HD box fra Canal Digital etterhvert.

Alt i alt, så virker dette lovende, men må nok bruke litt tid på å bli kjent med de forskjellige instillingene og deres bildepåvirkning

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av discretemachine
    oi !

Der kom Tv'n gitt !

Førsteinntrykk design : fin. lekker. snasen.

Førsteinntrykk bilde : litt skuffende. Må nok loke rundt med forskjellige innstillinger. Altså, bildet er klart, dypt, har god kontrast...men bildet er ikke spesielt naturlig med HD dvd som kilde...ser ut som om ting er skutt med HD cam...effekter og bakgrunner blir så tydelge at de virker "limt" på...etc..Det føles ikke som om man ser film, men en eller annen daytime doku på tv Norge etc..

Har en HD ready Panasonic Plasma i en annen stue, og den har umiddelbart mer "naturlig" bilde..i alle fall når en ser HD dvd.

Og hvorfor er det sorte kanter over og under bildet ?? kjører 1080p fra kilde og autofyll på...burde ikke hele skjermen fylles ? Eller er det slikt man må forvente ?

Førsteintrykk spill : Bra. så lenge tv'n er i spillmodus. ikke noe lag å snakke om. Spiller fra PS3. Spiller FIFA 09 og merker ingen hakking.

Ser at Tvn's firmware er fra september 08. Noen som har oppdatert Firmware på tvn sin ??

Skal koble opp HD box fra Canal Digital etterhvert.

Alt i alt, så virker dette lovende, men må nok bruke litt tid på å bli kjent med de forskjellige instillingene og deres bildepåvirkning
    Hehe, heisann, og gratulerer med en helt vanvittig rå tv!

Du er av typen som ikke liker "amatør"-looket man får med "Perect Natural Motion" aktivert? Folk er forskjellige! Jeg klarer ikke å se film lenger UTEN denne funksjonen aktivert. Men det er smak og behag. Skru den av, og du er tilbake til 24fps, som på kino, som på Hollywoodfilm på en hvilken som helst annen tv. Det er da ikke noe å være skuffet for at ting går dobbelt så smooth som vanlig? Men, bare lek i vei og du blir garantert fornøyd til slutt.

Når det gjelder innstillinger, så har jeg gjort om alt til en flott filmmodus. Jeg kan bruke moviemode, men liker personal best, da denne er optimal for mitt bruk. Bildet er mørkt nok, behagelig og skarpt. Og veldig naturlig.

Jeg velger ofte "Widescreen" når jeg ser film, da blir det som det skal være. Er det svarte striper, så er det fordi vi ikke har 21:9 tv enda! Jeg liker uansett ikke å fille bildet slik at man mister ting på sidene mot å fjerne de svarte barene oppe og nede.

Jeg var så dum at jeg prøvde å oppdatere firmware uten å sjekke hvilken versjon jeg hadde. Jeg har nyeste firmvare fra i år. Det er bare å kjøre igang med memorystick. Husk å følge instruksjonen på hvordan du gjør det så det ikke skjer noe galt underveis.

Da kan jeg bare atter en gang gratulere deg, og ønsker deg lykke til videre med leking med innstillingene på denne flotte tv'en!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg såg Disturbia på HD-DVD i går, med Perfect Natural Motion på...bildet var rett og slett så klart og pent at eg nærmest satt og måpte i starten av filmen. Helt enorm forskjell fra gamle 50" som dog kun kjørte 720p. MEN eg valgte å se heile filmen med denne slått på, for å feilsøke litt. Oppdaget litt bilde artifacter underveis samt noe hakking, ofte i slutten på panoreringer. Hakking i bildet kommer jo ekstremt godt frem når det stort sett går så smooth. No skal det siest at kilden var HD-drevet til box 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Eg såg Disturbia på HD-DVD i går, med Perfect Natural Motion på...bildet var rett og slett så klart og pent at eg nærmest satt og måpte i starten av filmen. Helt enorm forskjell fra gamle 50" som dog kun kjørte 720p. MEN eg valgte å se heile filmen med denne slått på, for å feilsøke litt. Oppdaget litt bilde artifacter underveis samt noe hakking, ofte i slutten på panoreringer. Hakking i bildet kommer jo ekstremt godt frem når det stort sett går så smooth. No skal det siest at kilden var HD-drevet til box 360.
    Hehe, godt å høre at du hadde en god filmkveld! Jeg viste 9603'en til bruttern i går. Han måpte OG bannet heftig under en naturdokumentar om regnskolen, tatt opp på Get PVR HD boxen fra BBC HD (1080i). Vanvittig bra bilde, beste han hadde sett, denne tv'en skal han også kjøpe, osv.

Det er sant at det oppstår noen småting noen ganger med natural motion skrudd på, eller, artifakter, om du vil. Disse legger jeg ikke så godt merke til, men de er dog synlige pga. at alt ellers er jevnt og fint. Hakking har jeg aldri sett noe til, hverken i slutten av panoreringer eller ellers. Bruker dog ikke Xbox til å se på film! Stand-alone er tingen!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    56pfl9954h/12 blir sannsynligvis min neste (stue) tv når den har vært på markedet en stund og sunket litt i pris. Fy f**n for en sensuell tv sier jeg bare! Og den leverer nok samme gode bildekvaliteten vi 9-serie eiere er vant med fra før!

Trykk på bildet for specs...

Og nei, jeg skal ikke kvitte meg med 9603'en! Den blir nok da brukt som pc-monitor

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyrer av et spørsmå her angående disse nye Philips modellene
    Har noen av dere samenliknet pfl9603 og pfl9703 modellene?

Jeg har en "gammel" 37pf9830 egentlig storfornøyd med den, men jeg hadde en periode prosjektor i stua, så nå etter at TVen er tilbake er 37" litt reiseTV aktig.

Har vurdert 52PFL9703H men den koster forholdsvis mye sammenlignet med 47pfl9603. dillemmaet mitt blir vel er det verdt penga å gå for 9703 kontra 9603 hvis jeg klarer meg med 47". Skal jeg opp på 52" har jeg vel ikke noe valg.

Har også vurdert sony sin KLD-52W4500, men tror jeg kommer til å savne ambilight.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Har også vurdert sony sin KLD-52W4500, men tror jeg kommer til å savne ambilight.
    Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg angående forskjell mellom 9703 og 9603 da de begge er sjeldent inne samtidig på nærmeste elektronikksjappa her oppe i nord...

Men jeg må nesten bare råde deg om å holde deg unna sony lcd, og spesielt w4500 apparatene! Hadde en 46w4500 selv her tidligere, og jeg har aldri sett noe så vannvittig til clouding på noen lcd tidligere! Og det er dessverre et problem som alle sony og samsung lcd'er har! STYR UNNA! :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyrer av et spørsmå her angående disse nye Philips modellene
    Har noen av dere samenliknet pfl9603 og pfl9703 modellene?

Jeg har en "gammel" 37pf9830 egentlig storfornøyd med den, men jeg hadde en periode prosjektor i stua, så nå etter at TVen er tilbake er 37" litt reiseTV aktig.

Har vurdert 52PFL9703H men den koster forholdsvis mye sammenlignet med 47pfl9603. dillemmaet mitt blir vel er det verdt penga å gå for 9703 kontra 9603 hvis jeg klarer meg med 47". Skal jeg opp på 52" har jeg vel ikke noe valg.

Ikke store forskjellen på 9703 og 9603, bortsett fra Ambilight 3 på 9703'en. Du kan godt gå for 52PFL. Har man råd, har man lov.

Et. vente på 21:9 !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    56pfl9954h/12 blir sannsynligvis min neste (stue) tv når den har vært på markedet en stund og sunket litt i pris. Fy f**n for en sensuell tv sier jeg bare! Og den leverer nok samme gode bildekvaliteten vi 9-serie eiere er vant med fra før!

Trykk på bildet for specs...

Og nei, jeg skal ikke kvitte meg med 9603'en! Den blir nok da brukt som pc-monitor
    Er med deg på den der ass.. Er jo bare flere og flere filmer som blir spillt inn i dette formatet. Når det er sagt, er jeg storfornøyd med min 9603. Ser mer film enn noensinne!

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lest en del om clouding på sony sine LCDer, men noen sier det ikke er noe problem.
    Jeg heller nok mer og mer mot Philips da jeg har hatt ambilight i hus i 3.5 år. å stortrives med det. Problemet er å finne butikker som har modellene utstillt slik at man kan se de live. Noen som vet om NSE har disse modellene utstillt?

Da jeg kjøpte min 37PF9830 så hadde jeg bare sett esken og lest tester av den, og det gikk jo bra. Kansje jeg skal prøve det igjen :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lest en del om clouding på sony sine LCDer, men noen sier det ikke er noe problem.
    Jeg heller nok mer og mer mot Philips da jeg har hatt ambilight i hus i 3.5 år. å stortrives med det. Problemet er å finne butikker som har modellene utstillt slik at man kan se de live. Noen som vet om NSE har disse modellene utstillt?

Da jeg kjøpte min 37PF9830 så hadde jeg bare sett esken og lest tester av den, og det gikk jo bra. Kansje jeg skal prøve det igjen :-D
    Ikke hør på "fan-boys" skaren av Sony, det er et stort problem som samtlige w4500 lcd'er i 40" størrelse og oppover har! Du vil vel ikke gamble på at du er svineheldig og får en av de får 0.1% w4500'ene med minst clouding? Hehe

Nei gå for Philips du, da er du i det minste 99.9% sikret mot clouding! Å det skal sies, er du først vant med Ambilight så er det ingen vei tilbake! Jeg gikk fra 32pfl9731D med ambilight til clouding*******t 46w4500 uten Ambilight og tilbake til Philips igjen med min 47pfl9603H! Og det var herlig å få Ambilight tilbake i stua igjen!

De nyere modellene har dessuten hundrevis av LED pærer i Ambilightene istedet for lysrør som de hadde tidligere, og det er sinnsykt genialt da man f.eks kan oppleve å få forskjellige farger oppe å nede i hver Ambilght! :-D

Jeg anbefaler Philips, og det er ikke uten grunn, de er rett å slett best på LCD markedet idag imo!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J
    Jeg mener dette ikke er et problem. Du kan helt trygt gjøre det igjen. Hvis du går for 9603 eller 9703 er du garantert sikret det råeste av teknologi på markedet av purebreed LCD. Tittet på Arn i dag. Filmen er kanskje ikke råbra, men bildekvaliteten var svært, svært bra på min 9603! SKARPT.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på mange philipps (og andre merker) modeller også LED - men ingen slår Essence-TVen fra Phillips!

Bildekvalitet er det beste jeg har sett i både full hd og "vanlige Tv bilder"...

og så får man markeds beste design med på kjøpet ....

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •