Philips 7000/9000-serie tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I morgen er altså dagen TV`en melder sin ankomst :twisted: Herregud så eg gleder meg...liten nedtur er det jo at eg må forberede meg til ein viktig fremføring i forbindelse med skolen på onsdagen..

Snart påskeferie da og da skal det kalibreres og lekest med instillinger så det holder!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    ThomasWH , Kan ikke du som har hatt tid å leke litt med denne legge ut hvilke innstillinger du bruker på forskjellig materiale?

det hadde jeg blitt takknemmelig for:-D
    Her er ihvertfall innstillingene jeg bruker på PS3'en til spill og Blu-Ray (kalibrert med DVE):

Kontrast: 64
    Lysstyrke: 51
    Farge: 59
    Skarphet: 3
    Støyreduksjon: av
    Fargenyanse: vanlig
    Lyssensor: av
    Bildeformat: autoformat
    Autoformat-modus: autofyll
    HD natural motion: av
    100 hz clear lcd: av
    Ekstra skarphet: på
    Dynamisk kontrast: minimum
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: best bilde
    Mpeg artifaktreduksjon: av
    Fargeforbedring: minimum

Tv-innstillinger kan variere så vannvittig alt etter om du har kabeltv, parabol, rikstv, bredbåndstv, eller tar inn analogt slik som jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting jeg lurer på.
    Jeg har en Philips CRT TV i 9600 (100Hz)serien som jeg er veldig fornøyd med bortsett fra størrelsen på 32". Bra bilde, men et beist av en TV.
    Hvor fornøyd/ misfornøyd ville jeg blitt ved skifte til en topp Philips modell av i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Det er en ting jeg lurer på.
    Jeg har en Philips CRT TV i 9600 (100Hz)serien som jeg er veldig fornøyd med bortsett fra størrelsen på 32". Bra bilde, men et beist av en TV.
    Hvor fornøyd/ misfornøyd ville jeg blitt ved skifte til en topp Philips modell av i dag?
    Jeg liker dette spørsmålet, nettopp fordi jeg var der selv for ikke lenge siden. Philips hadde noen fantastiske 100Hz CRT toppmodeller. Og så lenge man bare ser på DVD er disse veldig flotte. Problemene begynner når man vil ha HD; Blu-Ray, HD-kanaler, og selvfølgelig å henge tv'en på veggen! Med mindre du har lyst til å bygge CRT'en din inn i veggen, kan det være lurt å gå for en ny tv. Et annet minus med CRT er at de er noe størrelses-begrenset, skjermmessig. (Ikke volummessig! Hehe!) - Gå for en toppmodell fra Philips, og de skuffer garantert ikke. Hvis du ikke går for en toppmodell, kan du risikere at du får en flatscreen-tv (uansett merke, så lenge den er billig eller gammel) som skuffer deg, og som gjør at du kommer til å savne CRT'en.

Til deg vil jeg absolutt anbefale 42PFL9603, som nå koster rundt 11.000 kroner. Det er den beste LCD'en Philips har for øyeblikket (med unntak av LED-modellen til 24.000 kroner), og den var SÅ god at jeg kjøpte den selv. Og jeg er PIRKETE. Perfeksjonist, med andre ord. Kun det beste er godt nok for meg. Var innom andre toppmerker også, som Pioneer feks., men kun Philips kunne tilby meg det jeg ønsket av skarphet, bevegelse og farger. Dette er en rasende god tv, og du vil definitivt ikke savne CRT'en hvis du anskaffer deg denne. Selv om det ER trist å skille vei med en så god tv som du har. Hadde ikke min Philips 100Hz CRT gått istykker for et par år siden hadde jeg sikkert hatt den enda! Den begynte dog å bli litt liten. Hjemmekino-følelsen var liksom ikke helt tilstede.

Sjekk ut 42PFL9603H: Philips 42PFL9603H - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Beste tv, pris vs. ytelse på markedet i dag.

Blir helt sikkert din neste tv...

PS! Hvis du har litt mer penger å rutte med, og klarer å vente litt med å kjøpe ny tv, kan du evt. vente i et par måneder på de splitter NYE Philips-modellene som trolig overgår det meste som finnes der ute i den store vide verden; 200Hz, 1ms, Ambilight Spectra 3, NetTV, WiFi, bare for å nevne noen av spesifikasjonene.

Mvh.
    Thomas - Som sitter og koser seg med sin 9603 akkurat nuh!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en JVC LCD 32" i tillegg til Philips CRT og var så skuffet over kvaliteten at jeg ikke kvittet meg med Philipsen. I tillegg har jeg en 26" HD Ready LCD som jeg gjemmer meg bort med når jeg ser på sport. 26" var milevis bedre enn 32" så jeg ga bort 32" LCD.
    Nå er det sånn at jeg ser mye på SD sendinger via Get PVR. Har forresten HD PVR på 26". Siden det er få HD kanaler, vil jeg ha en skjerm som viser SD så bra at det ikke er til irritasjon. Hittil har jeg ikke funnet en når jeg har vært i forskjellige butikker.
    Nye modeller om 2 mnd?
    Vakler litt mellom 42-50". I dag må kona trekke TV`en halveis ut i rommet for å se bra. LOL

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, da var endelig skjermen i hus!!

*lykkerus*

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Herregud, da var endelig skjermen i hus!!

*lykkerus*
    Vi venter på rapport!:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en JVC LCD 32" i tillegg til Philips CRT og var så skuffet over kvaliteten at jeg ikke kvittet meg med Philipsen. I tillegg har jeg en 26" HD Ready LCD som jeg gjemmer meg bort med når jeg ser på sport. 26" var milevis bedre enn 32" så jeg ga bort 32" LCD.
    for å si det slik lowlevel: du vil garantert ikke bli skuffet med de nyeste 9-serie lcd'ene til Philips!

Er man Philips frelst så er man Philips frelst! Ikke rart at du ble misfornøyd med Jvc lcd'en siden Jvc er noe dritt(!) i forhold til Philips. Gå i butikken og sjekk ut Philips 9 serie lcd'er sier bare jeg, du kommer til å bli nyfrelst igjen det lover jeg deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi venter på rapport!:-D
    Vel, litt kaotisk i dag ettersom det gikk med mye tid på å koble opp alt styret rundt skjermen samt rydde litt etter åpningsseansen Så det har kun blitt grovkalibrert litt i farten kan du si. Men førsteintrykket er som følger;

Eg har definitivt kjøpt riktig skjerm Ambilight, var heilt herlig. Både eg og kompisen eg bor med var paralysert der vi satt. Det virker å fungere veldig godt.
    For meg virker sortnivået på denne skjermen her heilt topp, rett og slett heilt utrolig forskjell fra gamle skjermen. Mangfoldige tilkoblingsmuligheter, og med sine 4HDMI porter slipper eg HDMI-switchen. Mindre kabler og bokser med andre ord. Veldig praktisk for meg at eg kan kjøre digital lyd ut fra TV`en og inn i høgtalersystemet. Dog var det litt problematisk å få digital lyd ut fra PS3 vi skjermen. På Xbox 360 fungerte dette slik det skulle.

Litt mye surr på skolen denne uken her, så eg finner nok ikkje roen til å nyte skjermen før til helgen og utover påskeferien Det blir ihvertall ein veldig god digital påske for min del!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Vel, litt kaotisk i dag ettersom det gikk med mye tid på å koble opp alt styret rundt skjermen samt rydde litt etter åpningsseansen Så det har kun blitt grovkalibrert litt i farten kan du si. Men førsteintrykket er som følger;

Eg har definitivt kjøpt riktig skjerm Ambilight, var heilt herlig. Både eg og kompisen eg bor med var paralysert der vi satt. Det virker å fungere veldig godt.
    For meg virker sortnivået på denne skjermen her heilt topp, rett og slett heilt utrolig forskjell fra gamle skjermen. Mangfoldige tilkoblingsmuligheter, og med sine 4HDMI porter slipper eg HDMI-switchen. Mindre kabler og bokser med andre ord. Veldig praktisk for meg at eg kan kjøre digital lyd ut fra TV`en og inn i høgtalersystemet. Dog var det litt problematisk å få digital lyd ut fra PS3 vi skjermen. På Xbox 360 fungerte dette slik det skulle.

Litt mye surr på skolen denne uken her, så eg finner nok ikkje roen til å nyte skjermen før til helgen og utover påskeferien Det blir ihvertall ein veldig god digital påske for min del!
    Får bare gratulere deg så mye med et godt valg! Jeg vet akkurat hvordan du føler deg nå! Det er nesten som å bli forelsket, er det ikke det? Man klarer jo nesten bare å tenke på 9603'en!! Hehe. Ambilight, for de som ikke har hatt det før, inkludert meg, kommer for de aller, aller fleste som en stoooor og utrolig positiv overraskelse. Særlig hvis du setter tv'en 30 cm fra veggen - Prøvd det? Uansett. Demp lysene i rommet (ikke at du MÅ det, men da blir effekten mye sterkere, selvklart!) og nyt det Ambilight gjør med bildet og sansene dine!

Det er en utroilig kvalitetsfølelse du sitter med nå. For en sinnsykt god tv! Bare slapp av. Den blir nesten bare bedre og bedre med tiden. Se en god Blu-Ray film, lek deg med innstillingene.. Spill også, fod Guds skyld! Og nyt alt tv'en har av funksjoner og utstyr! Den har nok innganger og utganger, det skal være sagt.

Godt å se at SAMTLIGE som har kjøpt denne tv'en (OG 7403, forresten!) er strålende overfornøyde og i lykkerus! Håper rusen varer...

Mvh.
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det sånn at jeg ser mye på SD sendinger via Get PVR. Har forresten HD PVR på 26". Siden det er få HD kanaler, vil jeg ha en skjerm som viser SD så bra at det ikke er til irritasjon. Hittil har jeg ikke funnet en når jeg har vært i forskjellige butikker.
    Nye modeller om 2 mnd?
    Vakler litt mellom 42-50". I dag må kona trekke TV`en halveis ut i rommet for å se bra. LOL
    For å være helt ærlig har jeg etter et par uker blitt imponert over SD-kvaliteten på 9603. Flere topp-anmeldere der ute har kommentert SD-kvaliteten, og jeg må si meg enig. I begynnelsen fikk jeg litt sjokk over hvor dårlig bildet var sammenlignet med HD-kanalene jeg abonnerer på her. Men etter å ha sammenlignet og studert bildet på flere kanaler, og kanaler som er kjent for å ha godt SD-bilde, har jeg endelig slått meg til ro. SD-bildet ER bra! MEN HD-bildet er vanvittig mye bedre. Nå klarer jeg NESTEN ikke å se på SD-kanaler lenger, fordi jeg har blitt vant til HD-kanelene! Canal Plus HD er jo vanvittig bra! Samme med BBC HD, VOOM HD, osv. - Når du kjører Full HD på 9603 får du se hva tv'en er god for. Virkelig!

Ja, nye modeller om 2+ måneder. Det blir vel og bra det. Men da må du også ut med en god del mer kronasjer enn du må ut med nå. Du vil dog garantert bli fornøyd med 42PFL9603H. Den har alt og mere til. Lommeboken din (og evt. kona) vil takke deg for valget, da du har penger igjen til å spandere manikyr, pedikyr OG nytt fancy miniskjørt, til både kona og bikkja!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plassert skjermen rundt 30 cm fra veggen, sånn noenlunde ihvertfall. Har som vane å spille i mørkt rom uansett, så ambilighten gjorde det ekstra hjemmekoselig skal eg si deg Kjenner eg gleder meg til å benke meg ned i sofaen i morra og kose meg med herligheten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambilight er egentlig en svært infamøs oppfinnelse. Jeg syntes det blir kjedelig å se på tv uten denne vakre funksjonen hos andre folk med tv'er av annet merke. Nytter ikke med råstor og rådyr Plasma når du ikke har Ambilight til å backe den. Gleder meg til å se folk modde sine egne "Ambilight" på andre merker. Hehe!! Ikke at Ambilight er _hele_ opplevelsen. Den bare adder til opplevelsen. Som popcorn gjør til kino. Jeg vil alikevel våge å påstå at Ambilight er "litt" bedre enn popcorn.

"My precious" får ny mening etter at du får satt øya i denne tv'en! Hoho. Men spøk til side. Dette er virkelig en god tv. Og den fortjener mye, mye mer skryt her på forumet. På utenlandske forum har den fått mye mer omtale og skryt enn her. Så da ser jeg det som min menneskerett, og som stolt elektrofil (HATER det uttrykket! Hehe!) å informere stakkars uvitende folk om denne eksepsjonelle tv'en.

9603 har kommet for å bli.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Ambilight er egentlig en svært infamøs oppfinnelse. Jeg syntes det blir kjedelig å se på tv uten denne vakre funksjonen hos andre folk med tv'er av annet merke. Nytter ikke med råstor og rådyr Plasma når du ikke har Ambilight til å backe den.

Den bare adder til opplevelsen. Som popcorn gjør til kino. Jeg vil alikevel våge å påstå at Ambilight er "litt" bedre enn popcorn.
    +1!

Det er rett og slett grusomt å se film hos andre som ikke har ambilight! Det eneste som kan tilfredstille meg uten ambilight er prosjektor og svært lerret! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    +1!

Det er rett og slett grusomt å se film hos andre som ikke har ambilight! Det eneste som kan tilfredstille meg uten ambilight er prosjektor og svært lerret! :-D
    Er forøvrig enig i den der! Liker å gå på offentlig kino selv jeg. Har forresten ikke vært på kino siden jeg fikk 9603'en i hus. Trenger ikke? Ser mest gamle filmer uansett. Lurer på om jeg kommer til å tenke på Ambilight mens jeg ser på film på kino. Kommer med rapport på det senere en gang. Hehe.

Forøvrig blir det mye film nå i helgen på 9603'en!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å irritere folk, men er det mulig å skifte navn på denne tråden til å inkludere hele 9 og 7-seriene? Det virker som at funksjoner og innstillinger ligner mye på hverandre for disse modellene og det kan være kjekt å dele erfaringer på tvers av modeller, også for evt senere oppgraderinger. Det er også en fordel for de som ser etter ny tv og vil lese mer om alle Philips-modellene.

-------------

Så over til noen spørsmål jeg har og som jeg har postet i andre tråder. Spørsmålene berører så mye forskjellig at jeg skriver det samme i alle tråder i håp om at noen kan gi meg svar på ihvertfall noen av de

Jeg blir gal av å skjønne alle forskjellige lyd- og bildeformater og hvordan man oppnår best kvalitet på de. Jeg har mange spørsmål ang innstillinger og tilkoblinger og håper at noen kan hjelpe meg. Jeg er helt grønn når det kommer til innstillinger av bilde og lyd siden jeg tidligere kun har forholdt meg til et billig 8 år gammelt alt-i-ett system fra Sony og en ell-gammel 28" CRT-tv. Here we go

Jeg har dette oppsettet:

Tv: Philips 7403
    Receiver: Yamaha v-663
    PS3
    Get-boks HD Pvr

Jeg bruker antennekabelen som fulgte med Get-boksen, jeg har et galvanisk skille koblet direkte i uttaket og deretter går kabelen direkte til Get-boksen.

Get-boks og PS3 er koblet via HDMI til receiver, og derifra har jeg en HDMI-kabel til tv'n.

To av hdmi-kablene er av den litt dyrere sorten, den tredje er fra Claes Ohlson (kan ikke skjønne at det skal være relevant, men tar med det alikevel). Ingen av kablene er over to meter.

1. Det mest irriterende problemet er at jeg har store forstyrrelser i tv-sendingen. Det merkelige er at det kun gjelder visse kanaler. Dette er et problem som dukket opp nylig, men jeg er usikker på hva årsaken er, da jeg kjøpte ny tv og receiver samtidig som jeg oppgraderte fra vanlig Get-boks til Hd Pvr. Kanalene det gjelder er hovedsaklig de "norske", dvs TV2, NRK, TvN etc. Jeg har ingen problemer med kanaler som Discovery, Nat. Geo., og heller ikke med HD-kanalene.

2. Lyd ute av sync. Dette gjelder alle kanaler. Har eksperimentert med lydforsinkelsen i get-boksen uten å løse problemet. Lyd er foran bilde i sync. (leste om at andre har denne utfordringen på forrige side). Jeg hadde det samme problemet i noen dager før jeg fikk kjøpt ny receiver også. Da hadde jeg koblet hdmi til tv, og lyd via vanlig "stereo-kabel" direkte fra boksen til receiver.

3. Hvordan vet jeg at tv'n spiller av "riktig" bildeformat? Dvs det originale formatet? Jeg vet jo ikke om jeg ser på 1080p/720p/1080i siden jeg ikke har noe å sammenligne med hjemme. I butikken var dette greit å se, men der var jo kildesignalene koblet rett i tv'n og ikke via en receiver som jeg har gjort.

4. Hvordan vet jeg at forsterkeren spiller av "riktig" lyd? Dvs, hvis man i en film på blu-ray har forskjellige lydspor å velge mellom (f.eks DD, True-HD, DTS etc), velger forsterkeren automatisk det beste lydformatet eller er dette noe jeg må gjøre selv?

5. Hva må jeg velge hvis jeg ønsker at forsterkeren ikke skal farge lyden? Dvs jeg vil ikke at den skal legge til effekter for å oppnå en annen lyd enn det som kommer fra kildesignalet.

6. Hvordan kan jeg få forsterkeren til å ikke oppskalere bildet? Jeg vet ikke om det er riktig, men jeg innbiller meg at det må være bedre å la tv'en håndtere bilde-behandling da den bør være mer egnet til dette? Finnes det en funksjon som lar bildet passere ubehandlet til tv'n?

7. Vil det gi noen forandring i lyd og/eller bilde ved å koble annerledes? F.eks PS3 og Get boks via hdmi inn i tv'n og derfira ut til receiveren?

8. Hvordan kobler dere de forskjellige komponentene til hverandre?

Mange spørsmål, og jeg forstår at dere sannsynligvis ikke kan svare på alle, men jeg håper at noen kan hjelpe meg med å forstå noen av problemstillingene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på vei ut av døren, men ville bare si at dette var opprinnelig min egen tråd for min tv! "My precious", osv. Men jeg ser det ikke umulig at vi kan gjøre den om til en 7/9-serie tråd.

Vil ikke folk lese om "47PFL9603 i hus" så gjør de heller ikke det. Det mest irriterende er at folk som ikke vil skrive i tråden, gjør det bare for å slenge dritt. Sånne folk vil vi ikke ha noe av. Dette er en tråd for glede, den gleden 9603 gir meg og andre med samme tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    umm...jeg bestilte just 47PFL9603H

Mer eller mindre inspirert av denne tråden ! Ga 13.500 for den. Blir vel levert om et par ukers tid ( påske osv )

Jeg bruker hovedsakelig tv til å se Premier League ( HD box fra Canal Digital ) og spille Xbox 360 og Ps 3...så jeg håper dette blir bra til mitt bruk.

krøsser fingene !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av discretemachine
    umm...jeg bestilte just 47PFL9603H

Mer eller mindre inspirert av denne tråden ! Ga 13.500 for den. Blir vel levert om et par ukers tid ( påske osv )

Jeg bruker hovedsakelig tv til å se Premier League ( HD box fra Canal Digital ) og spille Xbox 360 og Ps 3...så jeg håper dette blir bra til mitt bruk.

krøsser fingene !
    Oi oi oi, hvordan i GRANSKAUGEN fikk du tak i en 47PFL9603H nå? Den har vært utsolgt fra leverandør og produsent en stund nå! Ikke bare det, men den har gått ut av produksjon. Jeg er imponert.

Consider yourself one of the lucky few! Og til den prisen. Veldig, veldig bra. Du mottar snart samme tv som jeg sitter og ser på akkurat NUH.

Alt jeg kan si er.. Du blir nok fgornøyd! Kjører HD box fra Get, spiller en del, går mye i filmer også.. Beste tv jeg har sett. Og mange på forumet er enig med meg!

Inspirasjon er en av tingene jeg lever for. Finner jeg noe bra, skal ikke resten av verden risikere å gå glipp av samme nytelse som jeg får!

Gratulerer, once again.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en deilig halleluja-stemning med subjektive herligheter det var her da, passer forsåvidt godt til en gjenstand med slike euforiske egenskaper. Noen liker det, de fleste hater! :twisted:

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •