Philips 7000/9000-serie tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 264
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer vel egentlig helt an på hvem du snakker med, noen kundebehandlere er flinkere i nettopp: kundebehandling!

Er bare å styre utenom de du vet som sier nei til pruting under nettpriser!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm... lurerpå om jeg skal kjøpe med en sånn en selv, men jeg liker utsendet til samsung, bedre.... selv om den er Uber lite somskiller de 2. så synest jeg phillipsen ser ut som en Ipod

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    42"-modellen er på lager på diverse nettbutikker til en god pris. Men det er verre med 47". Denne modellen er, tro det eller ei, utgått. Den produseres ikke lenger. Den blir erstattet av nye modeller nå til sommeren. Jeg har sjekket 9604, som erstatter 9603, og snakket direkte med Philips om denne. Den er svært lik 9603, dvs. det er ikke verdt å vente på den. Hehe.

Det kommer også flere nye LED-modeller fra Philips som er über-avanserte, med 200Hz panel, nytt LED-system med flere LED-rekker, vanvittige 1ms responstid, Ambilight Spectra-3 (9603 har Spectra-2), innebygget WiFi, NetTV og Opera-browser, 2009-oppdateringer av bildeprosessering, osv. Med andre ord, garantert Grisegode tv'er. Meeen orker man å vente i opptil flere måneder på disse? Neh. Og når prisene Igjen blir "restartet" tilbake der 9603 var i fjor, er det ikke noe moro for lommeboken heller. Derfor kjøper man heller en 9603 nå, og evt. oppdaterer med en ny modell når tiden skulle være moden for det - Kanskje man ikke trenger en ny modell etter 9603 på lenge, lenge, da 9603 er mer enn rå nok pr. i dag!

De siste 47" av 9603 ble sendt ut fra hovedlageret til Philips i Sverige for noen uker siden, såååå.. Vanskelig å få tak i en slik en i dag. Omtrent umulig ville jeg si, med mindre man finner en i en butikk ett eller annet sted. Evt. en demo-modell. 42" er lett å finne nå. Evt. så må man gå ned til 7403 i 47", uten at det er totalt krise. Svært god, den også.
    Vil det si at jeg må vente til sommeren for å få en like god tv som
    47PFL9603H?? Det er jo helt krise. Jeg flytter inn i ny leilighet om 3 uker og er superklar for denne tv-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hvilken lov er Elkjop underlagt aa gi samme pris i butikk som paa nettet?
    Staar no greit nederst paa siden at:
    Prisen på internett kan avvike fra prisen i våre butikker.

Hadde vert greit aa vite kor den paragrafen staar hen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Etter hvilken lov er Elkjop underlagt aa gi samme pris i butikk som paa nettet?
    Staar no greit nederst paa siden at:
    Prisen på internett kan avvike fra prisen i våre butikker.

Hadde vert greit aa vite kor den paragrafen staar hen.
    Husker ikke hvor, men du kan google det. Elkjøp kan SKRIVE hva de vil. Men deres egne "lover" overskriver ikke de reelle lovene vi har!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Vil det si at jeg må vente til sommeren for å få en like god tv som
    47PFL9603H?? Det er jo helt krise. Jeg flytter inn i ny leilighet om 3 uker og er superklar for denne tv-en.
    FRYKT IKKE - 47PFL9703 er tilgjengelig! Dette er da samme tv som 9603'en, bare med oppgraderinger som Ambilight Sepctra 3 istedenfor 2! Den har også bred-gamut skjerm, og "Perfect Colors". Altså, en tv som er hakket BEDRE enn 9603!

Les mer på: Philips - 9000-serien - Lyd og bilde - Tver

Ser ut til at du er reddet. Løp og kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beromte naalen i hoystakken meldte sin ankomst, forbrukerkjopsloven viste nada av noe fornuftig informasjon. markedforingsloven samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vere eg leser den annerledes men det eneste det staar der er at det er Elkjop sjol som bestemmer ka prisen skal vere, ingen lovpaalagt grunn til aa gi samme pris i butikk, men retningslinjer som i beste fall er tvetydige siden det allerede er tydelig informasjon om at det kan vere forskjellige pris i butikk og nett.

Hadde vert genialt hvis det faktisk var lovpaalagt og folge internettpriser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Kan vere eg leser den annerledes men det eneste det staar der er at det er Elkjop sjol som bestemmer ka prisen skal vere, ingen lovpaalagt grunn til aa gi samme pris i butikk, men retningslinjer som i beste fall er tvetydige siden det allerede er tydelig informasjon om at det kan vere forskjellige pris i butikk og nett.

Hadde vert genialt hvis det faktisk var lovpaalagt og folge internettpriser.
    Elkjøp har ræva service. Ferdig med den saken. Dette blir uansett for mye off-topic, da dette er en tråd om min kjære (47PFL9603H) og andres kjære!

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne tv'n. Kjøpte den da Siba hadde kokelimonke-pris på den.
    Jeg trodde at jeg ville synes at ambilight var noe tull og fjas , men der tok jeg feil.
    Jeg kan faktisk ikke tenke meg en tv uten. Så det var en overraskelse:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=JernetTZ]Kan vere eg leser den annerledes men det eneste det staar der er at det er Elkjop sjol som bestemmer ka prisen skal vere, ingen lovpaalagt grunn til aa gi samme pris i butikk, men retningslinjer som i beste fall er tvetydige siden det allerede er tydelig informasjon om at det kan vere forskjellige pris i butikk og nett.

Hadde vert genialt hvis det faktisk var lovpaalagt og folge internettpriser.[/quote]

Det blir jo tull. Mye lavere kostnader ved å bare selge på nett.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfolgelig er det det, men aa forklare det til en kunde som ikkje vil forstaa er ikkje lett. Naar man kan matche paa noe men ikkje noe annet saa blir jo det bare rot i mine oyne, derfor hadde det vert mye enklere aa ha ett prissystem der det faktisk var den samme prisen.

Men men no skal Philipsen faa tilbake fokuset i denne threaden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Solaar,

Gratulerer! Men, fikk du 7403 eller 7433? Du sier du fikk begge, på en måte, så jeg ble litt forvirret. Aldri hørt om 7433. Det kan jo være en limited-verjson av 7403? Hehe. Ja, jeg hadde kjøpt 7403 - Ikke noe galt med den! Men det ble 9603 istedenfor. Ganske like tv'er. Og begge er gode kjøp!

Du får kose deg med alle funksjonene, og meske deg i godfilmer fremover!
    Det er nok 100% garantert en 7403! Expert er så kjipe at de får Philips til å forandre på navnet slik at ikke folk ikke kan sammenligne pris med 7403 på nett. I butikken sier de at det er en så "sinnsykt mye bedre tv" og blablabla... Mens det i realiteten er akkurat samme tv'en! :evil:

Elkjøp er ihvertfall ærlige og har prisgaranti, slik at hvis du hadde sett den billigste prisen på 7403 på nett hadde du fått den enda billigere hos dem!
    Modellnavnet er 7433 men som V.V sier, det er bare en slags gimmick som Expert har for å kunne prise produktet annerledes. Det er vel forsåvidt akkurat det de er eksperter på.

Så kort sagt så har jeg fått en tv som er omtrent den samme som 7403, bare at den har noen få innganger ekstra som alle har tilfelles at de mest sannsynlig aldri vil brukes.

Når det er sagt, for en alldeles glitrende tv dette er, jeg er helt målløs i forhold til hvor godt bilde man får selv om signalet bare er SD!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Når det er sagt, for en alldeles glitrende tv dette er, jeg er helt målløs i forhold til hvor godt bilde man får selv om signalet bare er SD!
    Jeg er enig med deg. MEN jeg klarer ikke å tenke sånn fullt ut etter å ha sett på HD-kanlene mine i et par uker nå. SD blir liksom.. Litt skittent, til sammenligning! Hehe.

Jeg er svært imponert over disse toppmodellene til Philips. Og jeg tror disse modellene vil fortsette å imponere i tiden fremover.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja disse 9-serie modellene til Philips er virkelig mye for pengene! :-D

Og Solaar: jeg glemte btw å gratulere deg med ny tv! Er litt morsomt når til og med 7-serien til Philips klarer å konke ut de fleste andre tv'er fra andre merker, uansett prisklasse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de gjorde en god jobb med 7403. Dette er en svært populær tv som selger rasende godt i dag. Pris vs. ytelse er optimal med 7403!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Har endelig fått rigget meg til i "kinoen" og testet 9603 med "Black hawk down" på Blu-ray. Film blir aldri det samme etter dette................ !! Er det mulig å få så klart bilde ?! Alle porer viser på nærbildene. Kjempeglad jeg fikk kjøpt denne TV'en til 11500,- ?! Halv pris av alternativet som var Pioneer 5090. Den kan umulig være verdt det dobbelte (ikke meningen å starte en ny diskusjon om hvem av disse som er best!) For meg er min nye 47" Philips MER enn god nok . Selv "mor" likte ambilight funksjonen. Skal bruke uken til å finstille både bilde og lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svejoss
    :lol: Har endelig fått rigget meg til i "kinoen" og testet 9603 med "Black hawk down" på Blu-ray. Film blir aldri det samme etter dette................ !! Er det mulig å få så klart bilde ?! Alle porer viser på nærbildene. Kjempeglad jeg fikk kjøpt denne TV'en til 11500,- ?! Halv pris av alternativet som var Pioneer 5090. Den kan umulig være verdt det dobbelte (ikke meningen å starte en ny diskusjon om hvem av disse som er best!) For meg er min nye 47" Philips MER enn god nok . Selv "mor" likte ambilight funksjonen. Skal bruke uken til å finstille både bilde og lyd.
    Ditto på den der - Film blir nok aldri det samme igjen! På ANDRE tv'er, vel og merke. *hånelig latter*

Vel, hadde jeg hatt pengene (20k) hadde jeg fortsatt kjøpt 47PFL9603, til full pris, om nødvendig. Jeg så nemlig også på 20++k Pioneer tv'er før jeg bestemte meg for 9603. Du sitter nå og blir sjokkert, som oss andre med 9603 (og 7403) - Skarphet og panoreringer i en helt ny klasse, er det vi nå får. Regner med at du kjører "Perfect Natural Motion" og 100Hz? Det er bare å leke seg med innstillingene. Jeg har klart å få frem noen svært skarpe bilder på diverse filmer her. Og for den prisen noen av oss fikk tv'en til, vel, hehe.. Det er ganske utrolig, egentlig! Muttern dånte også da hun så Ambilight'en! Uten å kalle Ambilight et "chick" fenomen. Hehe!

Ang. instillinger, så har jeg satt opp "Personal"-mode'n slik jeg ønsker å se film, med dypt svartnivå, og jevne panoreringer. Jeg bruker "Movie"-mode'n en skjelden gang, og "Games"-mode'n når jeg spiller. Er ganske fornøyd med presettingene egentlig! Men det er svært artig å sitte og finjustere selv også! "Cloverfield" ble en ganske god opplevelse i går. Til og med dama (som hater elektronikk) ble imponert over opplevelsen. Det sier litt om tv'en.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ThomasWH , Kan ikke du som har hatt tid å leke litt med denne legge ut hvilke innstillinger du bruker på forskjellig materiale?

det hadde jeg blitt takknemmelig for:-D

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •