Philips 7000/9000-serie tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Hehe, da er vi tre. Jeg er minst like manisk som dere. For å illustrere det så bestemte jeg meg for et par måneder siden at jeg skulle ha PS3, når jeg fikk den i hus så fant jeg ut at jeg selvfølgelig måtte ha en skjerm som fikk frem det beste og taklet full-hd oppløsning, men problemet mitt var at stua var for dårlig planlagt fra han som eide leiligheten tidligere. Så da gikk jeg igang med sketchup og endte opp med at jeg ble nødt til å bygge en ny vegg til flatskjermen.

Lang historie kort, jeg har nå pusset opp hele stuen og endte opp med å ta kjøkkenet og gangen i samme slengen. Alt dette pga at jeg kjøpte en PS3 og ville at alt skulle se best mulig ut.

Burde nesten startet en egen min hjemmekino tråd, men nå er jo alt ferdig så da er det kanskje ikke så interessant lengre.
    Hehe, DEN likte jeg. Det minner meg litt (ikke mye, men litt!) om den gangen DVD kom på markedet. Året var 1998, og jeg kjøpte min første DVD film. "The Big Hit". Jeg tror jeg betalte en 400 kroner for den. Sone-1 import fra USA. Problemet var imidlertidig at jeg ikke hadde dvd-spiller, så etter en kort periode gikk jeg igang med å kjøpe en. Gikk for toppmodellen på markedet, en Toshiba til 12k, som jeg fikk for 8k på tilbud.

Det er sånn det skal være, folkens. En liten ting kan bli noe stort. Er man uheldig med dama, og kjører a på tjukken, kan man jo ende opp med å bli gift.... Og da er det bare å kjøpe stasjonsvogn, bikkje, enebolig, hytte i Strømstad og greier. Ugh, av de tingene mangler jeg bare 1.) Å kjøre hunnkjønnet på tjukken og 2.) enebolig

Men jeg har iallefall en 9603!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, problemet mitt nå er at jeg har funnet ut at jeg trenger en ny forsterker også. Først og fremst for å få utnyttet lyden bedre, men også pga det estetiske. Jeg vil ha en der jeg kan koble alt inn for deretter å trekke bare en kabel til tv'n Også må den være i svart

Tror forøvrig jeg kommer til å gå for lillebror 7403, 9603 blir for dyr (ihvertfall hvis jeg skal ha forsterker også)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med denne modellen(og andre med mpeg4) og bruk
    av canaldigital via kabelnett. Er det mulig å
    bruke den innebygde dekoderen, med eventuelt hvilke innstillinger?
    Innrømmer glatt det er en nydelig tv.
    Sony sine modeller er rimelig greie å benytte seg av til dette formålet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, problemet mitt nå er at jeg har funnet ut at jeg trenger en ny forsterker også. Først og fremst for å få utnyttet lyden bedre, men også pga det estetiske. Jeg vil ha en der jeg kan koble alt inn for deretter å trekke bare en kabel til tv'n Også må den være i svart

Tror forøvrig jeg kommer til å gå for lillebror 7403, 9603 blir for dyr (ihvertfall hvis jeg skal ha forsterker også)
    Det er alltid problemer med teknisk-stæsj. Vi vil alltid ha mer, vil vi ikke?

Ikke noe galt med 7403 (meget skarpe og fine bilder!), hvis du klarer å leve uten "HD Natural Motion" og Ambilight! Du kunne evt gått for 9603 og ventet LITT med å få deg forsterkeren. Den logikken kjører jeg ofte når det kommer til utstyr. Går alltid for neste modell opp, istedenfor å kjøpe den jeg planla så lenge. Hehe. Greit, så blir det litt ekstra venting på ny forsterker HER også, men det får være så. Jeg har en svært, svært god tv. Og det er ikke dårlig bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7403 har 'HD Natural Motion.'

Ikke at jeg har funnet så mye kildemateriale det passer å skru det på for, når det er sagt. Merker at lyden henger bittelitt etter på film når det er skrudd på, og på spill er det helt dødfødt å kjøre noe som helst av natural motion, 100hz etc.

Filmen Baraka på blu-ray så derimot helt vanvittig bra ut når jeg skrudde "HDNM" på minimum. Føltes ut som bildet kom til å velte ut av skjermen.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart med det der, at vi perfeksjonister tiltrekkes mot Philips 9603? Da må det jo være en helt genialt bra tv siden vi ikke finner noen feil med den?

Jeg bruker også å gå for det beste når jeg først er igang, kan ta høyttalerne mine for eksempel! Nå har jeg hatt de i 1 år, 2 måneder og 4 dager, og jeg har fortsatt ikke fått i hus noe skikkelig effekt å drive de med! Jeg kunne jo f.eks ha gått for en billigere modell som krevde mindre effekt men hvor er moroa i det?

Jeg synes det er morsomt å hele tiden ha noen oppgraderinger å spare/se fram til! Og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte de høyttalerne uansett om jeg ikke har råd til skikkelig effekt ennå... Er bare ekstremt tålmodig og målrettet! :-D

Why settle for less anyway? :roll:

Edit: HD natural motion er bortkastet å bruke på BD/HD-dvd, vanlig dvd og tv-sendinger derimot funker natural motion bra på, men innstillingen på maksimum anbefales ikke å bruke i hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hicksville
    7403 har 'HD Natural Motion.'

Ikke at jeg har funnet så mye kildemateriale det passer å skru det på for, når det er sagt. Merker at lyden henger bittelitt etter på film når det er skrudd på, og på spill er det helt dødfødt å kjøre noe som helst av natural motion, 100hz etc.

Filmen Baraka på blu-ray så derimot helt vanvittig bra ut når jeg skrudde "HDNM" på minimum. Føltes ut som bildet kom til å velte ut av skjermen.
    Ahh, jeg måtte jo gå surr i sakene EN gang. Det jeg mente var at hvis du klarer deg uten "Perfect Natural Motion" og Ambilight er 7403 tingen. Hehe!! Uansett, det er en smakssak om man liker å ha denne funksjonen på eller av. Jeg liker den bedre og bedre. Men, det er godt å vite at man kan skru den av og få vanlig, god gammeldags 24fps også.

Spill skal ikke ha noe skrudd på i det hele tatt. Spill er jo perfekt fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Rart med det der, at vi perfeksjonister tiltrekkes mot Philips 9603? Da må det jo være en helt genialt bra tv siden vi ikke finner noen feil med den?

Jeg bruker også å gå for det beste når jeg først er igang, kan ta høyttalerne mine for eksempel! Nå har jeg hatt de i 1 år, 2 måneder og 4 dager, og jeg har fortsatt ikke fått i hus noe skikkelig effekt å drive de med! Jeg kunne jo f.eks ha gått for en billigere modell som krevde mindre effekt men hvor er moroa i det?

Jeg synes det er morsomt å hele tiden ha noen oppgraderinger å spare/se fram til! Og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte de høyttalerne uansett om jeg ikke har råd til skikkelig effekt ennå... Er bare ekstremt tålmodig og målrettet! :-D

Why settle for less anyway? :roll:

Edit: HD natural motion er bortkastet å bruke på BD/HD-dvd, vanlig dvd og tv-sendinger derimot funker natural motion bra på, men innstillingen på maksimum anbefales ikke å bruke i hele tatt...
    Aha, nøyaktig samme måte jeg gjør saker og ting på. Heller fete høyttalere, og ingen forsterker i en periode, enn halv-gode høyttalere og en halv-god forsterker også. Greit, her sitter vi, med våre høyttalere, og får ikke brukt dem. Det er jo egentlig litt komisk! Meeen.. Den som ler sist, ler best. Og når jeg får monster-Denon'en i hus, blir det liv (i naboenes soverom, midt på natten, når de dunker i vegger og gulv fordi jeg spiller så høyt midt på natten, muhaha!) - Perfeksjonister 4-ever!

Som en bekjent av meg en gang sa.. Sometimes the journey itself is better than reaching the goal! Jeg er litt enig. Noen ganger er det nesten morsommere å lete etter, sikle etter, og prøver å finne akkurat det man vil ha! Prosessen med å anskaffe er også morsom. Og det er unektelig deilig å endelig ha det man har lengtet etter så lenge. Tenk så kjedelig da, hvis man hadde ubegrenset med penger.. Da får man jo alt på en dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så enig med dere at det nesten er skummelt. Kanskje er det verdt de ekstra pengene for å få 9603?

Perfeksjonisme er ihvertfall en egenskap de aller fleste i min familie og mine venner lett hadde tilegnet meg

Såg for øvrig 9603 i en butikk i dag og den ser jo helt ram ut. Men de ekstra tusenlappene har jeg vanskelig for å rettferdiggjøre, kontra 7403.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 47PFL9603H å anskaffes lenger? Mpx og Komplett selger den ikke lenger...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så enig med dere at det nesten er skummelt. Kanskje er det verdt de ekstra pengene for å få 9603?

Perfeksjonisme er ihvertfall en egenskap de aller fleste i min familie og mine venner lett hadde tilegnet meg

Såg for øvrig 9603 i en butikk i dag og den ser jo helt ram ut. Men de ekstra tusenlappene har jeg vanskelig for å rettferdiggjøre, kontra 7403.
    Hehe, se her ja. Det baller på seg. Vi er nok flere felles syndere her. La galskapen slippes løs, folks!

Vel, "perfeksjon" er jo et ord som popper opp når man ser på en 9603, riktignok vel hjemme i stuen. Det er, som de aller fleste sikker vet, kun dugandes å se en tv i sitt eget hjem, med skinken plantet Godt ned i sin egen godstol/sofa, og dimme/slå av lyset.. Og bare nyte og utforske! (Holy christ, det hørtes alt for seksuelt ut!)

Det er drøye 2k ekstra for en 9603. Verdt det. Definitivt. Hadde prisforskjellen vært 6-7k hadde det kanskje vært verdt å gå for en 7403. Men, med Ambilight'en (hehe, you'll see...) og alt det tekniske på topp (den har alt av det nyeste av teknikk), blir 9603'en definitivt verdt de ekstra lappene. Pluss at følelsen av, og det å Vite at man har "The best Jerry, The best!", teller ganske mye også!

Vel, hvis perfeksjonisten i huset (deg!) skal forbli perfeksjonisten, hvorfor ødelegge all perfeksjonem med Noe som helst annet enn nettopp DET - Perfeksjon?? Les: 9603!

Jeg tror vi forstår hverandre. *nikker selvsikkert*

9603-brothers united!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Er ikke 47PFL9603H å anskaffes lenger? Mpx og Komplett selger den ikke lenger...?
    42"-modellen er på lager på diverse nettbutikker til en god pris. Men det er verre med 47". Denne modellen er, tro det eller ei, utgått. Den produseres ikke lenger. Den blir erstattet av nye modeller nå til sommeren. Jeg har sjekket 9604, som erstatter 9603, og snakket direkte med Philips om denne. Den er svært lik 9603, dvs. det er ikke verdt å vente på den. Hehe.

Det kommer også flere nye LED-modeller fra Philips som er über-avanserte, med 200Hz panel, nytt LED-system med flere LED-rekker, vanvittige 1ms responstid, Ambilight Spectra-3 (9603 har Spectra-2), innebygget WiFi, NetTV og Opera-browser, 2009-oppdateringer av bildeprosessering, osv. Med andre ord, garantert Grisegode tv'er. Meeen orker man å vente i opptil flere måneder på disse? Neh. Og når prisene Igjen blir "restartet" tilbake der 9603 var i fjor, er det ikke noe moro for lommeboken heller. Derfor kjøper man heller en 9603 nå, og evt. oppdaterer med en ny modell når tiden skulle være moden for det - Kanskje man ikke trenger en ny modell etter 9603 på lenge, lenge, da 9603 er mer enn rå nok pr. i dag!

De siste 47" av 9603 ble sendt ut fra hovedlageret til Philips i Sverige for noen uker siden, såååå.. Vanskelig å få tak i en slik en i dag. Omtrent umulig ville jeg si, med mindre man finner en i en butikk ett eller annet sted. Evt. en demo-modell. 42" er lett å finne nå. Evt. så må man gå ned til 7403 i 47", uten at det er totalt krise. Svært god, den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siba på Alex Kiellands plass i Oslo har 47" 9603.

edit: Det var ikke 9603, det var en eldre modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Aha, nøyaktig samme måte jeg gjør saker og ting på. Heller fete høyttalere, og ingen forsterker i en periode, enn halv-gode høyttalere og en halv-god forsterker også. Greit, her sitter vi, med våre høyttalere, og får ikke brukt dem. Det er jo egentlig litt komisk! Meeen.. Den som ler sist, ler best. Og når jeg får monster-Denon'en i hus, blir det liv (i naboenes soverom, midt på natten, når de dunker i vegger og gulv fordi jeg spiller så høyt midt på natten, muhaha!) - Perfeksjonister 4-ever!

Som en bekjent av meg en gang sa.. Sometimes the journey itself is better than reaching the goal! Jeg er litt enig. Noen ganger er det nesten morsommere å lete etter, sikle etter, og prøver å finne akkurat det man vil ha! Prosessen med å anskaffe er også morsom. Og det er unektelig deilig å endelig ha det man har lengtet etter så lenge. Tenk så kjedelig da, hvis man hadde ubegrenset med penger.. Da får man jo alt på en dag.
    Helt 100% vannvittig enig! :-D

Jeg kjenner alt for mange som skal ha alt på en gang, og hvor er artigheten med det? Jeg liker/nyter å ha noe å glede meg til, og når jeg først river i gjør jeg det skikkelig!

Kan f.eks ta subben min som et eksempel, EGENTLIG skulle jeg bare ha en Svs PC12-plus tube (koster ca 10K) men når alt kom til stykket rev jeg ut top of the line subben til Svs: PB13-ultra heller. Så slipper jeg å lure på hvordan den største hadde vært!

Men så skal det jo også sies at Yamaha receiveren min gjør en grei jobb med å drive høyttalerne sånn sett. Men skulle hatt litt mer da...

Driver å snuser litt på disse 500w monoblokkene om dagen:

Hadde nok vært litt overkill men headroom er bra! Bedre med for mye enn for lite! Og ikke minst, de er laget av perfeksjonister som oss!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått 7403 i hus og er mildt sagt fornøyd. Kjøpte den gjennom en bekjent som jobbet på Expert og fikk den for samme pris som de billigste nettbutikkene. Dette var en litt annen modell (7433), som hadde en ekstra hdmi-inngang og en ethernet-inngang. Vet ikke om 7403 har usb, men det hadde ihvertfall denne også.

Så hva kan man bruke den der nettverksinngangen til? Har ikke orket å pløye meg igjennom bruksanvisningen ennå.

Fant forresten ut at jeg MÅ ha ny forsterker også, har knotet i en time med tilkoblingene til mitt ellgamle surroundanlegg og ga til slutt opp. Det burde gå greit siden jeg fikk ham til å skrive ut en fake kvittering i tillegg til den ekte sånn at jeg kunne komme trygt i havn hjemme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solaar,

Gratulerer! Men, fikk du 7403 eller 7433? Du sier du fikk begge, på en måte, så jeg ble litt forvirret. Aldri hørt om 7433. Det kan jo være en limited-verjson av 7403? Hehe. Ja, jeg hadde kjøpt 7403 - Ikke noe galt med den! Men det ble 9603 istedenfor. Ganske like tv'er. Og begge er gode kjøp!

Du får kose deg med alle funksjonene, og meske deg i godfilmer fremover!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke instillinger bruker folk her da? Dette vil vel variere fra TV til TV, samt forskjellig bruk. Men tenkte eg kunne ta utg.punkt i noen anbefalte instillinger likevel

Vil uansett prøve å få kalibrert skjermen med DVE discen da8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Solaar,

Gratulerer! Men, fikk du 7403 eller 7433? Du sier du fikk begge, på en måte, så jeg ble litt forvirret. Aldri hørt om 7433. Det kan jo være en limited-verjson av 7403? Hehe.
    Det er nok 100% garantert en 7403! Expert er så kjipe at de får Philips til å forandre på navnet slik at ikke folk ikke kan sammenligne pris med 7403 på nett. I butikken sier de at det er en så "sinnsykt mye bedre tv" og blablabla... Mens det i realiteten er akkurat samme tv'en! :evil:

Elkjøp er ihvertfall ærlige og har prisgaranti, slik at hvis du hadde sett den billigste prisen på 7403 på nett hadde du fått den enda billigere hos dem!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det er nok 100% garantert en 7403! Expert er så kjipe at de får Philips til å forandre på navnet slik at ikke folk ikke kan sammenligne pris med 7403 på nett. I butikken sier de at det er en så "sinnsykt mye bedre tv" og blablabla... Mens det i realiteten er akkurat samme tv'en! :evil:

Elkjøp er ihvertfall ærlige og har prisgaranti, slik at hvis du hadde sett den billigste prisen på 7403 på nett hadde du fått den enda billigere hos dem!
    Ahh, de tingene jeg vil gjøre med Expert-ledelsen....... Mener at Lefdal og Elkjøp OGSÅ gjorde lignende saker tidligere. Nå spiller INGEN av kjedene med rene kort uansett da..

Det jeg blir mest forbannet over er at Elkjøp nekter for å gi kunder i butikken nettpris i butikken, når de etter loven MÅ. Jeg har klart det 5 av 10 ganger. De andre gangene endte det med heftig diskusjon, hvor det "beste" argumentet Ekjøp hadde var at "Elkjøp har egne lover som sier at man ikke får nettpris i butikken!" - Ja, jøss.. EGNE LOVER. Da kan jo JEG komme med min MIN egen lov også da? Varen er GRATIS? Wtf...

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •