Philips 7000/9000-serie tråden - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 264
    Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roglia
    Da har tven annkommet og kan se på seriel no. at den er fra uke 37. Plugget den til med nettverkskabel og antennekabelen og kjørte gjennom oppsettet på tvene. Når det var ferdig og slo av tvene for jeg skulle koble til Blu-Ray og PWR boksen (har ikke fått cam modulen fra CD enda) Da jeg slo på tven installerte den ny softwaren av seg selv, måtte bare trykke ok. For å komme til poenget verken hører jeg eller ser denne hvite stripen......enda Får håpe det ikke er noe som kommer etterhvert da....
    Min TV prod. i uke 38 har heller ikke disse "manglene". TV-en oppdaterte seg selv da jeg satte den opp for en ukes tid siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Det er riktig at det ikke er HD tuner på disse modellene, det er en av de få tingene denne modellen får minus poeng for i tester. For meg er det ingen issue at den mangler dette, men for andre kan det vært et stort minus.
    Hei Igjen!
    Fekk i går Kortleseren fra CanalDigital og oppdaget at alle HD kanalene fungerer i denne tven. Hvordan er det mulig når det ikke er innebygget HD tuner, bare en vanlig digital tuner, er det noen som har peiling på dette? Så nå er jeg ikke så skuffet lengre som jeg var, men eg regner med bildene blir nedskalert på HD kanalene, men etter noe tv titting i det siste da jeg brukte den eksterne HD tuneren kunne jeg desverre ikke se noe merkbart forskjell fra vanlig kanal til HD kanal på denne tven siden den jobber nok veldig bra med innsignalene.
    Hvordan fungerer (eller kanskje ikke fungerer) Programguiden på denne tvene, for når jeg går inn i menyen og trykker Programguide kommer jeg bare til Nettv delen? Noen som har erfaring på dette?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huh? Hvor ialle leste du at den ikke hadde "HD-tuner"?

TVen har en DVB-C-tuner som støtter CI+standarden, dvs alt som skal til for å være godkjent mot Canal Digital kabel-tvs HD-sendinger . Tven fungerer 100% slik den skal på HD-kanaler og alt, så her er det bare å slappe av og ikke la seg forvirre av begrepene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Huh? Hvor ialle leste du at den ikke hadde "HD-tuner"?

TVen har en DVB-C-tuner som støtter CI+standarden, dvs alt som skal til for å være godkjent mot Canal Digital kabel-tvs HD-sendinger . Tven fungerer 100% slik den skal på HD-kanaler og alt, så her er det bare å slappe av og ikke la seg forvirre av begrepene.
    Har lest det på utenlandske tester at den har bare Freview Digital Tuner og som "ovegeir" skriver at den har fått minus på grunn av mangel på Freview HD Tuner.
    Så eg håper du virkelig har rett Alastor at både de utenlandske testene og vi mikser begrepene her... Det fungerer fint for meg nå så eg er i grunnen storfornøyd.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Freeview er en engelsk tv-leverandør som tilsvarer rikstv i norge, som har nå i år lansert Freeview HD - den nyeste versjonen av DVB-T (antennemottak digitalt), som vi i norge ikke har. Boxer i sverige planlegger å oppgradere til samme platform.

Freeview - Home HD

Litt rotete forklart, men tror dere skjønner tegninga .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Freeview er en engelsk tv-leverandør som tilsvarer rikstv i norge, som har nå i år lansert Freeview HD - den nyeste versjonen av DVB-T (antennemottak digitalt), som vi i norge ikke har. Boxer i sverige planlegger å oppgradere til samme platform.

Freeview - Home HD

Litt rotete forklart, men tror dere skjønner tegninga .
    Ok, skjønner tegninga. Tusen takk for oppklarende innlegg. :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Hvordan fungerer 9705`ern din KjellG?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Hvordan fungerer 9705`ern din KjellG?
    Har hatt TV-en et par uker og har satt den på ulike prøver. Er meget godt fornøyd! Krever en del justeringer, men når dette er på plass svinger det. Dypt sortnivå(lokal dimming funker godt), ikke gjennomskinn av baklys, fin farge balanse, og OK lyd. Til prisen som jeg ga(20') er det vel verd pengene. Ambilight gir en ny dimensjon for min del. Digger funksjonen, men også her må justeringer til.

3D funksjonen er ikke noe jeg kommer til å bruke, så dette med crosstalk vet jeg ikke noe om annet enn det som står rundt om i div. fora.

Andre ting som nevnes, feks høyfrekvent lyd og pulserende baklys er ikke noe problem.
    Har oppdatert TV-en med siste FW.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

philips pfl 7665h

hallo dere.. er det noen som kjenner til denne tven?
    har en svært lys stue og mener å se at denne har rimelig matt panel som ikke reflekterer så mye lys? eller har dere noen andre tips

og hva er forskjellen på disse to (bortsett fra prisen????

Komplett.no - Philips 46" LED-TV 46PFL7605H

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en helt OK TV.
    Forskjellen er at den ene er en pakkeløsning som kommer med en blu-ray spiller.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rje
    hallo dere.. er det noen som kjenner til denne tven?
    har en svært lys stue og mener å se at denne har rimelig matt panel som ikke reflekterer så mye lys? eller har dere noen andre tips

og hva er forskjellen på disse to (bortsett fra prisen????

Samme TV. Den ene leveres som pakkeløsning med BluRay spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har en 7665 42, samme tv, har den i en stue med vinduer på 3 sider. ikke noe problem med gjennskinn fra vinduer.
    Tror du får bedre pris hos netonet, sjekk flere nett butikker, kjøpte min 42 hos megastore elkjøp for 10300, så den senere i en nett butikk til kr 8995 inklusive philips blu ray!! Men er veldig fornøyd med tv.
    ps. hos netonet kr 9995 inklusive bluray!!
    NetOnNet - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom 1/2

Det er 2790 kr i forskjell!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om 46PFL9705H er tatt ut av markedet i vente på ny modell eller hva som er grunnen til at denne tven ikke er tilgjengelig noe sted?
    Skulle gjerne sett denne tven i en butikk, men finner ingen som har den inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.. (så ikke den blu ray spilleren:???: )
    skal sjekke opp nett butikken..
    men,, er det noen som kjenner denne?
    Andersson LED556FDC PVR 55" Full HD LED-TV med 100Hz-teknologi

Reinert

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    hei, har en 7665 42, samme tv, har den i en stue med vinduer på 3 sider. ikke noe problem med gjennskinn fra vinduer.
    Tror du får bedre pris hos netonet, sjekk flere nett butikker, kjøpte min 42 hos megastore elkjøp for 10300, så den senere i en nett butikk til kr 8995 inklusive philips blu ray!! Men er veldig fornøyd med tv.

er dette samme tven..?

Philips 46PFL7605H

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest på Philips sine hjemmesider og prøvd å sammenligne disse to tvene, men blir ikke særlig klok. er det noen der ute som har litt mer greie på det?

Philips 46PFL7605H og 7665H

Philips - 7000-serien - Lyd og bilde - Tver

Edit:
    og kan noen si meg hvorfor denne tven Samsung 46" LED-TV - Elkjøp f år "stempelet åretsblledprodukt" om det er så mye "galt med det som enkelte vil ha det til?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av rje
    har lest på Philips sine hjemmesider og prøvd å sammenligne disse to tvene, men blir ikke særlig klok. er det noen der ute som har litt mer greie på det?

Philips 46PFL7605H og 7665H

Philips - 7000-serien - Lyd og bilde - Tver

Edit:
    og kan noen si meg hvorfor denne tven Samsung 46" LED-TV - Elkjøp f år "stempelet åretsblledprodukt" om det er så mye "galt med det som enkelte vil ha det til?
    det står tidligere i denne tråden om forskjeller på 7xxxx serien , det er stort sett de forskjellige kjeder som har hver sin betegnelse.
    denne samsung er er årets bilde produkt kåret av en forhandler organisasjon, kanskje fordi de tjener godt på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild

Hei.
    Jeg har også nå kjøpt 7665. Har du kalibrert tv`en, og i tilfelle kan du fortelle hvilke verdier som du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leffius
    Hei.
    Jeg har også nå kjøpt 7665. Har du kalibrert tv`en, og i tilfelle kan du fortelle hvilke verdier som du bruker?
    Hei, dette har jeg "stjålet" fra et innlegg i tråden, jeg bruker de innstillinge selv.

Jeg har hatt en Philips 7665 siden i slutten av juni, kjøpt på Elkjøp. Er veldig fornøyd med tv'en når det kommer til bilde og lyd. Men den må kalibreres. Før og etter er som natt og dag, ingen av de forskjellige fabrikkinnstillinger duger mål. Jeg har kalibrert den etter flatpanels.dk, se etter test for 5605 og 8605. De funker for denne tv også. Nydelig HD bilde og bluray. SD er ok.
    Merk at 7665 kan fåes i 42 tommer og har 2*12 watt høytalere. Lyden er upåklagelig for å være led og såpass tynn skjerm, her har Philips et fortrinn kontra visse andre produsenter.
    Jeg vurderte plasma på forhånd, men har ikke angret ennå. Med kalibrering så er det mulig å få et varmt og naturlig bilde på denne skjermen.

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •