Philips 7000/9000-serie tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 264
    Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må si at jeg har ikke vært veldig aktiv på forumet, men jeg har lest en del og har lært mye av dette fantastiske AV-Forumet.
    Informasjoner jeg fått av dette forumet var årsak at jeg kjøpte Klipsch RF-82 høyttalere, og nå har jeg bestilt fra Soundgarden en Philips 52PFL9704H.
    Jeg vet ikke noe om dette tv-en men har lest en del komentarer på forumet hvor det sies at man kan ikke gjøre noen feil med dette TV-en.
    Kanskje spesielt med tanke på prisen som jeg betalte (29995 kr) 12995 kr.
    Jeg vet at den støtter ikke 3D, men jeg vet ikke om jeg vil ha det som tilbys i dag av 3D på film eller tv.
    De gutta på Soundgarden har sagt at TV kanskje blir levert i neste ukke. Egentlig de kan ikke garantere at de kan levere tv i det hele tatt. De har fått noen få eksempler og det ser ut at alle er solgt.
    Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente og håpe at de leverer TV-en,........en dag.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Zed, henta meg nettopp et slikt et idag jeg også.

Men jeg sliter litt med kalibreringen, out of the box innstillingene var ihvertfall ikke helt bra, så ut som TV på syre, hehe.

Noen her som har en grei deal til Canal Digital + DVD/BLURAY?

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorin
    Gratulerer Zed, henta meg nettopp et slikt et idag jeg også.

Men jeg sliter litt med kalibreringen, out of the box innstillingene var ihvertfall ikke helt bra, så ut som TV på syre, hehe.

Noen her som har en grei deal til Canal Digital + DVD/BLURAY?
    Prøv å Google lite grann. Jeg tror at i en proff test står liste med de beste innstilliner.
    :-D

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, her du har de ideale settinger til Philips 52PFL974
    Philips 52 PFL 9704 LCD TV Review | Philips 52PFL9704 Review | Philips LCD TV Reviews

De er;

Ideal Settings

Smart Setting: Personal

Contrast: 75

Brightness: 50

Colour: 52

Sharpness: 0

Tint: Warm

Advanced Sharpness: Off

Dynamic Contrast: Off

Colour Enhancement: Off

Picture Format: Unscaled

HD Natural Motion: Off

Dynamic Backlight: Best picture

MPEG Artefact Reduction: Off

Noise Reduction: Off

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står det i nettbutikken at den 52" 9704 til godpris er utsolgt og kun fås i butikk. Noen som vet om en butikk som har denne på lager?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel plukke opp telefonen for å finne ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Du bør vel plukke opp telefonen for å finne ut av det.

Herregud for et idiotsvar. Hva er poenget med å poste selvfølgeligheter når man ikke vet svaret? sukk.....

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiveLarger
    Herregud for et idiotsvar. Hva er poenget med å poste selvfølgeligheter når man ikke vet svaret? sukk.....
    Hva er vitsen med å stille et spørsmål hvis du anser svaret som et idiotsvar?

Selv fikk jeg min 52PFL9704H levert på mandag. Digg =)

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Morg,

Kan du si noe om erfaringer? Er du fornøyd med Philips 52PFL9704H?

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, Zed.

Dette er faktisk andre gangen jeg kjøper denne modellen (første gang var det til en litt annen pris), og det er fordi jeg er så ekstremt fornøyd. Årsaken til at jeg liker akkurat denne, er at jeg vil ha en tv med minst mulig gjenskinn, og denne har en matt skjerm. Jeg er også tilhenger av natural motion til Philips og har alltid på dette (dog stilt inn på minimum). Videre er skarpheten helt ekstrem, fargene har skikkelig smell og sortnivået er helt i en egen klasse. Jeg er også fornøyd med ambilight-effekten som topper det hele. Skulle jeg trekke ned noe, så må det være antydning til artifacts når mørke objekter beveger seg på lys bakgrunner. Og ikke liker designet, men det er jo en smakssak

Totalt kunne jeg ikke vært mer fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oj!

Har bestil 9705 og BDP9600 på Net on Net. Når jeg leser i forumet ang. feilproduksjon før uke 40 ett eller annet blir jeg litt skremt... Siden denne tven er nedsatt en del (20995,-) er det da sånn att dette er mest sansynlig tver med feil på? Er det hardware feil så det ikke kan ordnes med software oppdateringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roglia
    Har bestil 9705 og BDP9600 på Net on Net. Når jeg leser i forumet ang. feilproduksjon før uke 40 ett eller annet blir jeg litt skremt... Siden denne tven er nedsatt en del (20995,-) er det da sånn att dette er mest sansynlig tver med feil på? Er det hardware feil så det ikke kan ordnes med software oppdateringer?
    På de tidlige produksjonene er det problemer med høyfrekvent buzzlyd, jeg har selv denne feilen og venter på service for å få byttet et modul kort som er kilden til problemet. I tillegg er det på en del skjermer problemer med at en tynn stripe som dukker opp i høyre bildekant, på UK forum påstår enkelte at denne feilen er på alle skjermer også 21:9 skjermen er dette fenomenet sett. Tyske kunder har vissnok fått denne rettet via software oppdatering og det er snakk om at det skal komme en offisiel release som alle kunder kan laste ned via Philips sine nettsider. Sist men ikke minst er det issues med 3d visningen som Philips har prøvd å rette med software updates, men her er det også snakk om at det i visse modeller krever en hardware utskuftning for å få bukt med problemet. Summa sumarum for å være sikker på å få en feilfri modell må du sørge for å få en modell produsert etter uke 40 for å sikre at du ikke får disse feilene. For meg er ikke 3d viktig og denne modellen vil slite med 3d crosstalk uansett, så lenge buzzen blir fikset og den stripen i høyre bildekant forsvinner vil jeg bli kjempefornøyd med denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar "ovegeir"
    Da får eg bare vente på pakken fra NetonNet og få sjekket hvilken uke den har blitt produsert i. Er det å anbefale å få skiftet ut tven til en nyere eller bare å ringe servicen til Philips å få den reparert.? ovegeir, må du sende inn tven for å skifte dette kortet eller kommer det en servicemann å gjør det hjemme hos deg?

Har en liten mistanke om at pakken ikke er sendt enda, bestilte den lørdag og på nettsidene står det "Leveres omgående" så da regner eg med de skulle fått sendt den av gårde mandag men eg har ikke fått noe mail om at det har blitt gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten artikkel til de som har problemer med 9705 modellen og framgangsmåten for å få fikset tven.
    Teknofil

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar "ovegeir"
    Da får eg bare vente på pakken fra NetonNet og få sjekket hvilken uke den har blitt produsert i. Er det å anbefale å få skiftet ut tven til en nyere eller bare å ringe servicen til Philips å få den reparert.? ovegeir, må du sende inn tven for å skifte dette kortet eller kommer det en servicemann å gjør det hjemme hos deg?

Har en liten mistanke om at pakken ikke er sendt enda, bestilte den lørdag og på nettsidene står det "Leveres omgående" så da regner eg med de skulle fått sendt den av gårde mandag men eg har ikke fått noe mail om at det har blitt gjort.
    Jeg bor i OSLO og får hjemmeservice, siden det kun er et modulkort som skal skiftes ifølge Infocare så gjøres det on location hos kunde, altså slipper å sende inn tv'en. Problemet er at det tar vinter og vår før delene kommer fra Philips, har nå ventet i snart 3 uker på at Infocare skal få inn deler

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått reparert min 9705 for summelyden. Jeg bor 15 min fra Bergen sentrum og TVen min ble hentet, reparert og levert på døren igjen. Nå må den desverre inn til reperasjon igjen da den har store problemer ved bruk av dynamisk bakgrunnsbelysning og lider av de kjente feilene med den vertikale linjen og den såkalte juletrelys-buggen. Om det er noen som lurer på hvordan juletrelys-buggen ser ut så ta en titt her YouTube - 40PFL9705 Christmas Lights Bug Problemet skal i utgangspunktet bli løst ved oppdatering til nyeste software men i mitt tilfelle ble det egentlig bare verre men det er ikke like gale som i den videoen, men må da repareres. Philips hevder at det er en hardwarefeil som ligger bak. Min Tv er fra uke 34 så den er jo identifisert som en av "problembarna" for å si det sånn. Kan også nevne at bildet ofte smøres utover, spesielt hudtoner. ->"roglia" Krysser fingrene for at du får en feilfri TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten artikkel til de som har problemer med 9705 modellen og framgangsmåten for å få fikset tven.
    Teknofil
    Hm.. Da jeg kontaktet Teknofil for en del uker tilbake og fortalte om problemene jeg og ovegeir som så mange andre opplevde og spurte hvilken uke deres test eksemplar var produsert i fikk jeg til svar at den nok var fra de aller første batchene, men her skriver han at den er av de aller nyeste?

"Suveren TV
    Vi har testet den nyeste produksjonsutgaven av 9705, som ikke er plaget med noen av disse feilene, og dette er etter vår mening årets beste TV."

Skal nå likevel ha for at han fulgte opp saken (DinSide.no hevdet også at deres eksemplar mest sannsynlig var fra de første batchene men de fant heller ingen av feilene.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har tven annkommet og kan se på seriel no. at den er fra uke 37. Plugget den til med nettverkskabel og antennekabelen og kjørte gjennom oppsettet på tvene. Når det var ferdig og slo av tvene for jeg skulle koble til Blu-Ray og PWR boksen (har ikke fått cam modulen fra CD enda) Da jeg slo på tven installerte den ny softwaren av seg selv, måtte bare trykke ok. For å komme til poenget verken hører jeg eller ser denne hvite stripen......enda Får håpe det ikke er noe som kommer etterhvert da....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn en liten ting, men er for så vidt er en stor skuffelse å lese seg til nå i ettertid. Tven mangler HD tuner.... kan det virkelig være sant...? Bare en vanlig tuner "Friview tuner"... skuffende! Nå som jeg tenkte å kvitte meg med Canal Digitals dritt HD tuner. Hadde jeg vist dette på forhand tror jeg hadde vurdert en annen tv og ikke minst latt være å bestille Cam modulen fra Canal Digital til tusenlappen. Vel og merke så får tven skryt for gode bilder uten HD tuner. Men likevel så vil nå det mangle en del kanaler pga. at det blir sendt forsjellige program fra den vanlige kanalen og hd kanalen, utenom de norske kanalene som har de samme sendingene på begge formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn en liten ting, men er for så vidt er en stor skuffelse å lese seg til nå i ettertid. Tven mangler HD tuner.... kan det virkelig være sant...? Bare en vanlig tuner "Friview tuner"... skuffende! Nå som jeg tenkte å kvitte meg med Canal Digitals dritt HD tuner. Hadde jeg vist dette på forhand tror jeg hadde vurdert en annen tv og ikke minst latt være å bestille Cam modulen fra Canal Digital til tusenlappen. Vel og merke så får tven skryt for gode bilder uten HD tuner. Men likevel så vil nå det mangle en del kanaler pga. at det blir sendt forsjellige program fra den vanlige kanalen og hd kanalen, utenom de norske kanalene som har de samme sendingene på begge formatene.
    Det er riktig at det ikke er HD tuner på disse modellene, det er en av de få tingene denne modellen får minus poeng for i tester. For meg er det ingen issue at den mangler dette, men for andre kan det vært et stort minus.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •