Philips 7000/9000-serie tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 264
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

philips7605 37 tommer - erfaringer?

Jeg har akkurat fått meg en philips7605 32 tommer, som jeg ikke er 100% fornøyd med.

Den virker litt kantete i bildet, og synes den er litt slitsom å se tv på. F.ek ved fotballkamper, er det litt vanskelig å følge ballen. Om det er mye bevegelse i bildet, blir ting også litt "uklart" inntil at bevegelsene roer seg. Og om bildet er litt mørkt synes jeg konturene blir borte.

Er det noen som har erfaring med dette. Jeg er ingen High-tech selv med mye erfaring på Led tv, og lurer på om jeg:

1) ikke har innstilt TV'en riktig (mend jeg har trålet den relativt enkle "tilpasningsmenyen" uten særlig annet utfall
    2) kanskje har hatt for høye forhåpnnger om LED tv, da jeg hadde vanlig tv sist, som jeg mener (ihvertfall for fotballkampene) ga en bedre seer opplevelse.
    3) Har valgt feil kvalitet på LED tv, ser at min er 100hz med 2ms, er det andre kvaliteter jeg burde gått for om jeg skulle fått et bedre seer-bilde?
    4)kanskje det er noe man venner seg til? Er det veldig annerledes å se på LED?

Veldig takknemlig om noen kunne dele sine erfaringer med meg, da jeg fremdeles har en uke på meg for å returnere "kassa" og evt få skaffet meg noe annet

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uklarhet ved bevegelse er på alle LCD'er og en god del plasmaer. Dessverre.

Har ikke oversikt over hva som er gode og lure innstillinger på den tven, så får ikke hjulpet deg der, men er nok mye å hente .

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har den samme TV'en i 46" utgave og er veldig fornøyd med den.Spesielt
    til fotball som er 80% av bruken.
    Jeg har den på Energy Saver og har det meste av fancy bildeinnstillinger på
    av eller minimum.
    Ser fotball fra både RiksTV og sattelitt i SD og HD.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD vs gammelt tv-apparat

Om det er slik at LCD (og plasma) har problemer med dette, betyr det at beste alternati for godt tv-bilde idag er det gamle tradisjonelle tv-apparatet?

Ville det hjulpet mye å gå opp til 8-serien hos Philips, som har 1 ms? Evt noe med mer kontrast?

Mulig dette kun er en tilvenningssak, men det slo meg etter noen timers tv-titting at bevegelsene gjorde det noe slitsomt.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond007
    Om det er slik at LCD (og plasma) har problemer med dette, betyr det at beste alternati for godt tv-bilde idag er det gamle tradisjonelle tv-apparatet?

Ville det hjulpet mye å gå opp til 8-serien hos Philips, som har 1 ms? Evt noe med mer kontrast?

Mulig dette kun er en tilvenningssak, men det slo meg etter noen timers tv-titting at bevegelsene gjorde det noe slitsomt.
    Jeg har en eldre LCD TV, men min erfaring er uansett at det meste av problemene
    med uskarpe bilder ved bevegelse kommer i kjeden før signalet
    når din TV, dvs. signalet/video er ødelagt før det når din TV. Er nok som oftest
    dårlige HD kamera "trege" eller kanskje komprimeringsteknikker som har skylden.

Eksempel på elendig HD sending nå er f.eks. "Koth på jobben" der alt blir en
    grøt når de beveger kamera, mens HD vinter OL sendingene var bra.
    71 Gr. Nord på TV Norge HD synes jeg også ser bra ut. (jeg ser via RiksTV)

Se en bra Blu Ray utgivelse så har du en referanse, TVn din er ikke dårligere
    en det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Er Koht alltid grøt og utflytende:)

Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Jeg har en eldre LCD TV, men min erfaring er uansett at det meste av problemene
    med uskarpe bilder ved bevegelse kommer i kjeden før signalet
    når din TV, dvs. signalet/video er ødelagt før det når din TV. Er nok som oftest
    dårlige HD kamera "trege" eller kanskje komprimeringsteknikker som har skylden.

Eksempel på elendig HD sending nå er f.eks. "Koth på jobben" der alt blir en
    grøt når de beveger kamera, mens HD vinter OL sendingene var bra.
    71 Gr. Nord på TV Norge HD synes jeg også ser bra ut. (jeg ser via RiksTV)

Se en bra Blu Ray utgivelse så har du en referanse, TVn din er ikke dårligere
    en det.

Takk for input - klokka tikker mot angrefrist - og jeg skal ta opp tipset ditt vedr. å teste ut Blueray og koble til det.

Men om man ser Koht på jobben på en vanlig TV (snakker nå om god gammeldags fargefjæærnsyn-kasse) eller Nett-tv for den saks skyld, så blir ikke Koht grøt? Jeg forstår bare ikke hvorfor bildet skal være dårligere på en flatskjerm kjøpt i 2010 enn en kasse man hadde med hjemmenifra i studietiden for 10 år siden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips er kjent for å bruke overdrevne bildeforbedringsinnstillinger. Prøv å skru av alt du kan, og se om det gjør noen forskjell. Selv har jeg samme modell i 46" og er fornøyd. Merker ikke noe av det du sier, men jeg har skrudd av alle "hjelpemidler".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet 3D på 9705? Har en 46" 9705 på vei i posten, men er blitt bekymret over meldinger fra folk med problemer med 3D funksjonaliteten i TVen, itillegg til andre mindre bugs.

Her er link til et aktivt forum som mange opplever problemer med denne TVen.
    PHILIPS 2010 - 8605/9705 3D Ready LED TV Series *Part 2* - AVForums.com - Page 18

Noen her som opplever dette på de norske modellene?

Noen som har prøvd 3D opp mot Philips sin egen spiller? Det går rykter om at problemet egentlig er grunnet dårlig kompabilitet mot andre spillere og er ikke til stedet ved bruk av en Philips Blu-ray 3D spiller.

Det er også mange som klager over dårlig kvalitet/komfort på brillene som følger med i 3D settet PTA02.

Har hørt mange gode ord om denne TVen som 2D, men en del mindre bugs og spesielt hva de kom fram til i denne testen kan gjøre at jeg må returnere TVen.

Philips 46PFL9705 - Best 3D TV - TV & DVD - Which? Technology

Se videoen, Philips kommer opp etter 5min.
    3D test results - Best 3D TV - TV & DVD - Which? Technology

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstilling

TIPS TIL TV DIN ,TA Å SEND EN MAIL TIL LYD OG BILDE ELLER HJEMMEKINO BLADENE DA FÅR DU NØYAKTIG HVA DU SKAL GJØRE.
    Sitat Opprinnelig postet av Trond007
    Jeg har akkurat fått meg en philips7605 32 tommer, som jeg ikke er 100% fornøyd med.

Den virker litt kantete i bildet, og synes den er litt slitsom å se tv på. F.ek ved fotballkamper, er det litt vanskelig å følge ballen. Om det er mye bevegelse i bildet, blir ting også litt "uklart" inntil at bevegelsene roer seg. Og om bildet er litt mørkt synes jeg konturene blir borte.

Er det noen som har erfaring med dette. Jeg er ingen High-tech selv med mye erfaring på Led tv, og lurer på om jeg:

1) ikke har innstilt TV'en riktig (mend jeg har trålet den relativt enkle "tilpasningsmenyen" uten særlig annet utfall
    2) kanskje har hatt for høye forhåpnnger om LED tv, da jeg hadde vanlig tv sist, som jeg mener (ihvertfall for fotballkampene) ga en bedre seer opplevelse.
    3) Har valgt feil kvalitet på LED tv, ser at min er 100hz med 2ms, er det andre kvaliteter jeg burde gått for om jeg skulle fått et bedre seer-bilde?
    4)kanskje det er noe man venner seg til? Er det veldig annerledes å se på LED?

Veldig takknemlig om noen kunne dele sine erfaringer med meg, da jeg fremdeles har en uke på meg for å returnere "kassa" og evt få skaffet meg noe annet

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 52pfl 9704 i dag. Ser ut som en kjempefin TV, men jeg har problemer med att den slår seg av.
    Ambilight`n lyser men skjermen er svart. Fikk seneste software`n av butikken der jeg kjøpte den. Det ser ut som det hjalp litt, den sto på ca 2 timer før feilen kom igjen. Før jeg oppgraderte slo den seg av mellom 2 sekund og 15 min. mellom hver gang.

Noen som har samme problemet og hva har du eventuellt gjordt.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Jeg fikk 52pfl 9704 i dag. Ser ut som en kjempefin TV, men jeg har problemer med att den slår seg av.
    Ambilight`n lyser men skjermen er svart. Fikk seneste software`n av butikken der jeg kjøpte den. Det ser ut som det hjalp litt, den sto på ca 2 timer før feilen kom igjen. Før jeg oppgraderte slo den seg av mellom 2 sekund og 15 min. mellom hver gang.

Noen som har samme problemet og hva har du eventuellt gjordt.
    Nå er det i orden. Riktig software hjalp stort. Meget fornøyd.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FlatpanelsDK kommer snart med test af Philips 9705H:
    Philips 9705H modtaget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har kjøpt 42. 7665 ledtv. Er det noen forskjeller på den og de andre i 7000 serien, tenker særlig på 7605. Er godt fornøyd sålangt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknofil.no har testet 3D tv. Litt overrasket over at philips 9705 vant med terningkast 6. Panasonic TX-P50VT20 fikk 5.

Resultatene - teknofil.no

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du overrasket?

Philips har jo gjort rent bord i tester med sine to siste toppmodeller...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Hvorfor er du overrasket?

Philips har jo gjort rent bord i tester med sine to siste toppmodeller...
    Overrasket pga VT20 anmeldelser og hvilke feil 9705 hadde før uke 39-40, som er vel dokumentert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Overrasket pga VT20 anmeldelser og hvilke feil 9705 hadde før uke 39-40, som er vel dokumentert.
    Jeg har selv 46PFL9705 og hvis du ser bort fra høyfrekvent buzz lyd, vertikal stripe som dukker opp i visse scener og local dimming som til tider lever sitt eget liv så er 9705 en veldig bra tv, bare synd med småproblemene denne modellen sliter med. Jeg har selv en uke 33 modell så mulig at min har litt flere bugs enn de nyere modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg har selv 46PFL9705 og hvis du ser bort fra høyfrekvent buzz lyd, vertikal stripe som dukker opp i visse scener og local dimming som til tider lever sitt eget liv så er 9705 en veldig bra tv, bare synd med småproblemene denne modellen sliter med. Jeg har selv en uke 33 modell så mulig at min har litt flere bugs enn de nyere modellene.
    Du har nok rett i det. Ifølge diskusjoner har vel Philips bekreftet at 9705 har disse feilene i tidlige produksjonsuker. Uke 40 og utover er visst bra.

Jeg gjetter på at du slang deg på tilbudet fra Elkjøp?
    Holdt på å slå til og kan vel si meg fornøyd med det.

Du har vel mulighet til å bytte TV`en til en nyere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Du har nok rett i det. Ifølge diskusjoner har vel Philips bekreftet at 9705 har disse feilene i tidlige produksjonsuker. Uke 40 og utover er visst bra.

Jeg gjetter på at du slang deg på tilbudet fra Elkjøp?
    Holdt på å slå til og kan vel si meg fornøyd med det.

Du har vel mulighet til å bytte TV`en til en nyere?
    Jeg fikk et godt tilbud fra Soundgarden, har heldigvis fått ganske bra service og venter på å få byttet ut min modell med en nyprodusert en. Men vet ikke når den dukker opp desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .