Philips 7000/9000-serie tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 264
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Har hatt min i litt over en uke nå, og er veldig veldig fornøyd.

Kjøpte 42 tommeren her...

Philips 42 LCD TV 42PFL7404H - billig hos elprice.no
    Bestilte 52 tommeren selv i går. skulle komme i slutten av uka. Gleder meg. har 42eren i loftstua. Meget bra allround tv. Finnes helt klart bedre filmskjermer,men som bang for buck allround storskjerm så finnes det nok ikke mange andre alternativer med slik bildekvalitet og tilkoblinger som denne. Tror du vil bli meget fornøyd Glennrik. Den minimale rammen gjør også sitt til at den ikke ruver slik som mange andre med tykk kant rundt skjermen gjør. Vil passe meget bra til PS3 (har det selv) lyssterk som den er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en 42'' bestilt, so får eg satse på at eg blir fornøgd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 46PFL7605H med tanke på lysutslepp (clouding eller blooming) i forhold til Samsungs 6-serie? Samme greia?

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Hvordan er 46PFL7605H med tanke på lysutslepp (clouding eller blooming) i forhold til Samsungs 6-serie? Samme greia?
    Kjenner egentlig ikke til disse nyeste modellene fra Philips, men "historisk" så
    har jeg aldri sett at Philips har hatt problemer med clouding, slik jeg har sett
    mange har klaget på Sony og Samsung.
    Tidligere LCD modeller fra Philips hadde ikke spesielt bra svartnivå, men det
    var nok som regel jevnt "blågrått"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Kjenner egentlig ikke til disse nyeste modellene fra Philips, men "historisk" så
    har jeg aldri sett at Philips har hatt problemer med clouding, slik jeg har sett
    mange har klaget på Sony og Samsung.
    Tidligere LCD modeller fra Philips hadde ikke spesielt bra svartnivå, men det
    var nok som regel jevnt "blågrått"
    Nå tenkte jeg helst på LED utgavene. Fikk tilbud om å ta en 46PFL7604H som errestatning for Samsung UE46B6050 som jeg returnerte nettopp pga skjermens mangel på uniformitet pga av lysutslippet langs skjermens kanter. Bildet var derimot meget bra. Svartnivået var også meget bra, men noen ganger ble det så svart at alle detaljer forsvant. Hadde bestemt meg for å ta Panasonic G20 46", men vurderer fremdeles LED om det finnes noen til rimelig pris som ikke har nevnte problem. Må innrømme at jeg kommer til å savne designet på Samsungen. Desidert den stiligste TV'en jeg noen gang har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7604 er en utgått (fjorårets) modell. Gå inn på Philips.no , så finner du info om 7605.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    7604 er en utgått (fjorårets) modell. Gå inn på Philips.no , så finner du info om 7605.:-)
    Det var 7605 jeg mente. Infoen har jeg sett på, er mer ute etter brukernes erfaringer ang de svakhetene Samsungs 6 og 7-serie har. Om det er likt på Philips sine. Finner ingen omtaler heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter selv på tester av nye Philips modeller. Venter spent på 9705.
    Grunnen til manglende omtaler er nok at de er for nye på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaring med, eller funnet tester av 7605 enda?

Er veldig intressert i denne TVen, og sannsynligvis blir 46" innkjøpt om den er så god som rykter tilsier. Den er kommet i butikk flere steder.

Noen som vet hva som er forskjellen på 7605 og 7695?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har i tillegg 7665, alle 3 modellene er vel nogenlunde like med et par små modifikasjoner....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ett veldig godt tilbud på 40PFL7605H, og lurte på om noen har noen erfaringer med denne nå?

Ser det skrives lite om Philips sine tv'er. Betyr det at de ikke er spesielt bra?

Har nå en Samsung UE46B8050 (skal også beholde den). Og godt fornøyd med den, bortsett fra litt clouding. Hvordan er denne sammenlignet med Philipsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjejohan
    Har fått ett veldig godt tilbud på 40PFL7605H, og lurte på om noen har noen erfaringer med denne nå?
    Lurer på å gå til innkjøp av denne jeg også, hvor har du fått bra tilbud?

Noen som vet hvilken farge 7605 kommer i? Har vært å sett på 7695 den er mørk "gun metal" grå - børstet alu. På bilder ser det ut som om 7605 er i lys sølv - børstet. På Expert mente gutta bak disken at alle tvene i 7 serien hadde samme mørke grå bøstet alu, de fremsto som lysere på bilde enn i virkeligheten. Jeg mistenker at Exp gutta ikke vet hva de snakker om og at det er to ulike fargetoner ute og går på disse tvene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den til 9850,- på elkjøp, med hdmi, BD-spiller og veggoppheng. Men det viste seg at hun på kundesenteret hadde gjort en feil, og sendte meg 5605H i stedenfor.... Og de har ikke 7605H i sitt sortiment, så holder nå på å styre med dem om ny tv. Amatører!

Men tv'en (altså 7605H) har ikke fått noe god kritikk på avforums.com. Kun average i overall.
    AVForums.com - Philips 7000 series LED (37PFL7605) Review

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjejohan
    Men tv'en (altså 7605H) har ikke fått noe god kritikk på avforums.com. Kun average i overall.
    AVForums.com - Philips 7000 series LED (37PFL7605) Review
    Takker så mye for den linken kjejohan, har hatt problemer med å finne en god test på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7605

Philips 7695 som du får på Expert er som du sier mørkegrå. 7605 er lysere, omtrent som vanlig stål, og 7665 som selges på Elkjøp er enda lysere. Ellers er det bare små forskjeller på disse TV'ene.
    Noen som har erfaringer med 7665, jeg liker fargen på denne best av de tre.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den henger utstillt i de fleste elkjøper, etter min mening er bildet helt utrolig skarpt - men samtidig er det klassisk philips bildebehandling - det er ikke naturlig, det er mer overdådig. Heldigvis kan det meste justeres og skrues av og på.

Bildekvaliteten er ihvertfall kanon .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info, dette oppklarer en hel del med tanke på de ulike fargenyansene. Jeg også liker best den lyse børstet varianten. Hva med Ambilight, er det nyttig? Jeg skal ha tven på soverommet. Rommet kommer til å være mørklagt til tider og ser for meg at Ambilight funksjonen kan gjøre det mindre anstrengende for øynene.

Noen som vet om de nye 7 serie tvene fungerer med Canal Digital CA modul og kort? Jeg finner ikke noen av de på CD sin egen liste over godkjente tver. På mail fra CD får jeg bare tvetydige uklare svar, mao de kan ikke gi bekreftende/avkreftende svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av 7605

Vet at 7605 tv'n til Philips ikke fikk så bra i testen som er linket til over. Dette var test av 37 tommeren, men 46 tommeren har visst et annet bildepanel så mulig denne gjør det bedre i test. Vet ikke. Er det noen som har erfaringer med 7605 eller 7665?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frikken
    Vet at 7605 tv'n til Philips ikke fikk så bra i testen som er linket til over. Dette var test av 37 tommeren, men 46 tommeren har visst et annet bildepanel så mulig denne gjør det bedre i test. Vet ikke. Er det noen som har erfaringer med 7605 eller 7665?
    Hei.

Jeg har hatt en Philips 7665 siden i slutten av juni, kjøpt på Elkjøp. Er veldig fornøyd med tv'en når det kommer til bilde og lyd. Men den må kalibreres. Før og etter er som natt og dag, ingen av de forskjellige fabrikkinnstillinger duger mål. Jeg har kalibrert den etter flatpanels.dk, se etter test for 5605 og 8605. De funker for denne tv også. Nydelig HD bilde og bluray. SD er ok.
    Merk at 7665 kan fåes i 42 tommer og har 2*12 watt høytalere. Lyden er upåklagelig for å være led og såpass tynn skjerm, her har Philips et fortrinn kontra visse andre produsenter.
    Jeg vurderte plasma på forhånd, men har ikke angret ennå. Med kalibrering så er det mulig å få et varmt og naturlig bilde på denne skjermen.
    Jeg var på forhånd skeptisk til ambilight, men bruker det faktisk hver kveld. Behagelig for øyne, og gir en fin effekt. Dog kan dynamisk ambilight bli litt slitsomt.

Så klar anbefaling fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjøpte selv 46" 7695 på Expert, og er rimelig fornøyd. Hadde en gammel Panasonic plasma (fra før hdmi tiden).
    Men han så solgte meg tv'en virka oppegående. Kunne fortelle att 7695 var en Expert model. Forskjellen på deres modell vs 7605 er fargen, men ikke minst at de har fått satt inn 9000 panel. Snakka også om at det skulle vere en motor som tok bort panorering når kamera beveget seg, i tilleg til motoren som tar bort panorering på vevegelser i bildet som 7605 har.(vet ikke hva disse motorene/elektronikken heter)
    Håper det er til hjelp, og rett opp hvis jeg er feil informert!

Har ikke hatt tid til å kalibrere tv'n enda.Skal se på flatpanels.dk.

Lykke til med kjøp allle sammen

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •