Ny 50" flatskjerm, HVILKEN?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 50" flatskjerm, HVILKEN?

Hei. Jeg skal ha meg en ny flatskjerm på ca 50" og jeg har budsjett opp til ca 15000.

Skjermen skal brukes til:
    • HTPC m. HDMI ut (SD-, HD- og BluRay filmer og litt pc-bruk)
    • Digital Parabol m. noen HD-kanaler og HDMI
    • Ekstern Surround (så TV-ens høyttalere er irrelevante)
    • Kanskje en spillkonsoll og eller laptop, så sikkert greit med 4 hdmi, men ikke must, 2 bak og en på siden funker bra. (veksle mellom konsoll og laptop)

Tven skal stå i et lyst rom med en vindusrad ovenfor, rett imot.

Jeg har sett litt på Samsung 6-serie lcd, Samsung A656 plasma, Sony W4000 og Panasonic PZ80, men klarer ikke å bestemme meg.

Noen som har noen gode forslag på en "mest for pengene" skjerm for mine forhold/lommebok?

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a656 er LCD ikke plasma.

De beste valget her er nog pz80 hvis du ikke bruker staisk arbeid på pc på skjremen.

Ville ikke valgt sonyen pga etterslepp.

a656 er god i lyse rom men pz80 gir mye bedre bilde og sortfarge og et mer naturtro bilde gennerelt hvis det er dempet belysning.

Samsungen drar fargene ekstra for å forsterke kontrasten og det liker jeg ikke så mye da jeg syns det ikke blir så naturtro.

men sitter du i lyst rom er lcd best

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    a656 er LCD ikke plasma.
    Samsung PS50A656 er faktisk en plasmaskjerm (og går for 11990!!), men vet det er en lcd med nesten samme navn.

Det er ikke et lett valg dette her... Syns samsungen ser veldig pen ut, mens panasonicen har jeg ikke sett med egne øyne enda...

Høres litt ut som det blir denne. Noen som vet om noen tester av pz80? Evt. en samletest av rimelige 50-tommere?
    Tusen takk for tilbakemelding

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser på tver i den prisklassen selv, men er usikker.
    Liker LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - LG - Plasma - LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    LG sin full HD 50" som er en lekker sak, fått litt kritikk for ortnivået men det er alikevel bedre enn på de fleste lce'r etter det jeg hører.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    ser på tver i den prisklassen selv, men er usikker.
    Liker LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - LG - Plasma - LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    LG sin full HD 50" som er en lekker sak, fått litt kritikk for ortnivået men det er alikevel bedre enn på de fleste lce'r etter det jeg hører.
    Den ser jo veldig fin ut den der. Billig var den også. Hvordan kommer den ut i forhold til Panasonic PZ80 når det kommer til bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser etter 50" plasma selv, å bestemme seg er jo en umulighet..

Jeg har kun vurdert Pio - Pana - LG.

Har sett bortifra LG P7000 grunnet for dårlig sort nivå, nye P8000 er visst ikke bra nok sort nivå på heller. At TV er drittlekkert å se på når det er avslått hjelper ikke meg stort.

Panasonic trekker foreløpig det lengste strået, ser en kan få PZ800 til
    ca 16k. PZ80 er vel samme panel, men litt kjipere design å dårligere lyddel om jeg ikke tar feil?

Spørs om en ikke skal ha litt mer is i magen, nå som nye panosanicer kommer i hyllene og di gamle modellene synker i pris.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Requiem
    Samsung PS50A656 er faktisk en plasmaskjerm (og går for 11990!!), men vet det er en lcd med nesten samme navn.

Det er ikke et lett valg dette her... Syns samsungen ser veldig pen ut, mens panasonicen har jeg ikke sett med egne øyne enda...

Høres litt ut som det blir denne. Noen som vet om noen tester av pz80? Evt. en samletest av rimelige 50-tommere?
    Tusen takk for tilbakemelding
    PS serien er plasma ja.. det er korrekt. Jeg har selv en PS50, da A457, og vær klar over at denne gir ganske mye gjenskinn. Har også et vindu ovenfor, og på lyse dager ser jeg veldig klart vinduet i gjenskinnet. Så om dette irriterer deg, ville jeg sett meg om etter en litt "mattere" skjerm.
    Bortsett fra det er iallefall jeg veldig fornøyd med Samsungen min.

F.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er greit det den ser litt stilig ut selv når den er av jeg da, Pana har en høy stjerne hos meg, men til en pris på 12k så virker det som om LG har en knall tv, stort sett eneste som er å utsette på den er sortnivået, og når jeg går fra et "grått" pj bilde og en eldre liten LCD tv tror jeg ikke jeg er så bortskjemt at ¨det kommer til å plage meg nevneverdig.
    Et men er det jo, ny serie med Panasonic tver kommer denne måneden og fremmover til rett etter sommeren, så kanskje det blir noen gode tilbud....

Sitat Opprinnelig postet av GR3

Har sett bortifra LG P7000 grunnet for dårlig sort nivå, nye P8000 er visst ikke bra nok sort nivå på heller. At TV er drittlekkert å se på når det er avslått hjelper ikke meg stort.

ca 16k. PZ80 er vel samme panel, men litt kjipere design å dårligere lyddel om jeg ikke tar feil?

Spørs om en ikke skal ha litt mer is i magen, nå som nye panosanicer kommer i hyllene og di gamle modellene synker i pris.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3

Hva får deg til å tro at PZ80/800 har bedre sortnivå enn PG8000 ? Dessuten, med mindre du er ihuga film fantast som må sitte i stummende mørke så spiller sortnivået mindre rolle. Faktisk er min LG PG6000 nesten bedre på SD TV sendiger enn min Pioneer KRP 500M og da spiller det ikke så mye rolle om Pio har betydelig bedre sortnivå.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge den svenske testen av P8000 hadde den samme sort nivå som PZ800, dem stod side ved side og sammenlignet, det er skuffende med tanke på at Lg lovet SORT allerede ved P7000... Resultatet var at dem klarte å hamle opp med panas gamle flaggskip PZ800 når det gjalt sort nivå.
    Ennå ett stykke igjen til Pio sort altså..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestillt!

Da er LG PG7000 bestillt. Gleder meg til å få den opp på veggen

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, folkens.

Sikler som mange andre her på flatskjerm.
    Ja... Flatskjerm...
    Jeg vet ikke engang om jeg bør velge LCD eller plasma.
    Skal ha den hovedsaklig til tv (digital fibernett tv "altibox") og en sjelden "stuefilm". Har pj på hjemmekinoen så TVsendinger vil nok dominere denne kassa.

Kan noen kortfattet hjelpe meg?

Jeg har sett litt på LG 50PG4000 som jeg har inntrykket av at er en etterkommer etter 50PG6000 og muligens 50PG7000? Muligens feil inntrykk.
    Har litt sansen for LG, men er åpen for andre tips.
    Har liksom tenkt å gå på Elkjøp eller noe for å forhøre meg, men kjære vene.... De kan ofte mindre enn nevøen min om det aller meste jo (han er snart 4). En påstod at en blank skjermflate var det beste for da tåler skjermen mye mer... (Neppe trolig, og uansett; jeg skal vel for f..n ikke sykle rundt på beistet heller...?)

Jeg er klar over at dette er så subjektivt du kan få det, men kanskje noen vet om noen litt mer objektive tester/måleskalaer, e.l. for oss som fremdeles syntes det er temmelig tålelig kvalitet på CRT fra 1995? Hehe...

På forhånd tusen takk!
    (Jeg er klar over at jeg kunne søkt opp endel på dette, men helt ærlig; det blir mange mange mange treff med 90% usakelige kommentarer. Denne tråden virket VELDIG solid!)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er greit det den ser litt stilig ut selv når den er av jeg da, Pana har en høy stjerne hos meg, men til en pris på 12k så virker det som om LG har en knall tv, stort sett eneste som er å utsette på den er sortnivået, og når jeg går fra et "grått" pj bilde og en eldre liten LCD tv tror jeg ikke jeg er så bortskjemt at ¨det kommer til å plage meg nevneverdig.
    Et men er det jo, ny serie med Panasonic tver kommer denne måneden og fremmover til rett etter sommeren, så kanskje det blir noen gode tilbud....
    Ville ikke følt meg så trygg på det. Jeg hadde en sliten Sanyo Z4 PJ før jeg gikk over til LG50PG7000 og jeg irriterte meg likevel over dårlig sortnivå. Det er faktisk ganske grått... Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en 50" panasonic eller Pioneer Kuro, men det var litt for skralt med penger

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ville ikke følt meg så trygg på det. Jeg hadde en sliten Sanyo Z4 PJ før jeg gikk over til LG50PG7000 og jeg irriterte meg likevel over dårlig sortnivå. Det er faktisk ganske grått... Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en 50" panasonic eller Pioneer Kuro, men det var litt for skralt med penger

Gjør det ikke lett for en stakar

Har ikke fått sett annet enn Pioneer 50" (22,000,-) og en rimlig panasonic 42" (7000,-) i virkeligheten, men 22k er nok i meste laget for min del å legge i en tv.

Kriteriene mine er 50" eller større, fullHD og jeg selvom jeg ikke er super kresen da jeg sitter med PJ i et rom uten full kontroll på lyset og en eldre LCD tv så vil jeg ikke bli plaget med spesielt dårlig sortnivå eller hvitnivå.
    Har merket at jeg er litt mindre tolerang ovenfor panorering, (merker småhakk i bildet ganske lett).

Sony sine 52" lcd skjermer er med, LG sin 50PG7000 er med, Panasonic har jeg tenkt på og selvom den er for dyr for meg så Pioneer.
    Har sett dem til 20,750,- uten frakt, og det er klart det frister.

Strengt tatt er billigere bedre da jeg vet at TV er en vannvittig dårlig investering prisene her spenner fra 12k til 20k men er det noen flere som har erfaringer med disse eller andre tver i denne pris/størrelses klassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt PG7000 en ukes tid, og jeg er utrolig fornøyd. Legger kun merke til sortnivået midt på natta, og da plager det meg ikke noe særlig.

Bildet er utrolig skarpt og fargene er helt fantastiske, i tillegg er den overraskende slank og fin.

Anbefales, spesiellt til lyse rom.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det ikke lett for en stakar

Har ikke fått sett annet enn Pioneer 50" (22,000,-) og en rimlig panasonic 42" (7000,-) i virkeligheten, men 22k er nok i meste laget for min del å legge i en tv.

Kriteriene mine er 50" eller større, fullHD og jeg selvom jeg ikke er super kresen da jeg sitter med PJ i et rom uten full kontroll på lyset og en eldre LCD tv så vil jeg ikke bli plaget med spesielt dårlig sortnivå eller hvitnivå.
    Har merket at jeg er litt mindre tolerang ovenfor panorering, (merker småhakk i bildet ganske lett).

Sony sine 52" lcd skjermer er med, LG sin 50PG7000 er med, Panasonic har jeg tenkt på og selvom den er for dyr for meg så Pioneer.
    Har sett dem til 20,750,- uten frakt, og det er klart det frister.

Strengt tatt er billigere bedre da jeg vet at TV er en vannvittig dårlig investering prisene her spenner fra 12k til 20k men er det noen flere som har erfaringer med disse eller andre tver i denne pris/størrelses klassen?
    Når det gjelder akkurat det med panorering så er Samsung kjempegode på dette fra 6-serien og oppover, ihvertfall når det gjelder LCD. Bare sett 100Hz-kretsen på "LOW" så slipper du artifacts, og panoreringer går silkemykt.

Jeg vil tro de har den samme bildekretsen på sine plasma-TVer i 6-serien.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •