Sony KDL 40W5500 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 274
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    til dere som har testet denne i en mørk stue, hvor mye clouding er det?
    Må vell innrømme at jeg ser svak clouding i alle 4 hjørner på min 46", men det plager ikke meg. Venter på mørkere tider før dommen faller.

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Må vell innrømme at jeg ser svak clouding i alle 4 hjørner på min 46", men det plager ikke meg. Venter på mørkere tider før dommen faller.
    Merker ingenting jeg på min 46w5500

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt i øvre venstre hjørne, ikke noe som merkes når det er mørke bilder på skjermen, kun når hele bildet er sort.

Stor forbedring fra W2000.

Det hevdes jo at man kun kan løsne litt på skruene så fikser det seg. Det skal vist komme av at selve skjermen er skrudd litt hardt sammen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen innstillinger på nettet som jeg testet, og de var meget bra, selv om jeg måtte gjøre ett par små forandringer:

Sony KDL40W5500 Settings: Best Picture After Calibration

Men jeg måtte gjøre ett par små endringer for å få det helt bra etter egen smak.

Kontrasten satt jeg opp til 78.
    Sharpness til 3

Under White Balance, så måtte jeg sette grønn bias ned til -3
    Denne siste må du ha ett sort bilde, og stille den til grønnskjæret i det sorte blir borte, du burte se det ganske fort.

Jeg bruker felles innstillinger på HDMI inngangen som jeg har alle mine komponenter via, utenom PC. Selv om TV kunne vært bedre, så er det Blu-ray signalene som er hovedkilden som det stilles etter.

Bildet ble nokså likt "Theater" modusen som ligger på den oransje knappen. Så man kan med fordel still ting inn etter en annen kilde, og bruke denne knappen når man ser film. Men innstillingene jeg brukte ga en liten forandring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd!

Jeg har hatt KDL-52W5500 i snart 1 mnd nå, og er foreløpig veldig fornøyd. Dette med Clouding er så vidt litt oppe i høyre hjørnet, men dette merker jeg ingenting av hvis jeg ikke ser veldig nøye etter når skjermen er helt svart.

Tror man må ha vært uheldig og hatt en tidlig modell av W5500 for å ha et merkbart clouding problem, jeg og 2 andre kompisser har denne tv´n og ser ikke at denne er verre enn andre modeller.

Tror det er andre skjermer som sliter mer med denne, jeg har forøvrig en Samsung 40"M86 fra før, og der kan vi snakke om Clouding!

Alt i alt er sortnivået veldig bra, farger og detaljer er veldig bra, og jeg syns også at Sony behersker 100hz teknikken bra i forhold til andre lcd modeller jeg har sett.

Jeg tror Clouding var et problem for de aller tidligste modellene og man kan gjenspeile dette i tester som er tatt tidlig i år og tester som er tatt litt senere, der clouding problemet er borte, eller nesten borte. (Se bare test på trustedreviews.com V5500 og 46W5500)

Mtp calibrering så bruker også jeg den HDTVtest bruker med litt forandringer, men et tips er å bruke denne og bli vandt til den, for så å prøve noen små forandringer selv til du blir veldig fornøyd.

Det tok meg litt tid å tilpasse meg en matt skjerm igjen etter M86 til samsung, og i tilegg så har jeg også veldig sansen for samsung, men etter litt tids bruk så ser jeg nå at W5500 er en knall bra LCD skjerm og jeg angrer ikke et sekund på dette kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe 40W5500/46W5500, men må også bruke den som pc skjerm. Noen som vet hvor bra den er til det? Merker man mye til den litt høye input lag`en? Og hvordan merker man det?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen funker helt fint til PC bruk. Kun de verste CS spillerene vil hevde de merker noe lagg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lag

Jeg spiller både på pc, ps3 og xbox.

Jeg syns det fungerer helt fint jeg også. For å være ærlig så har jeg ikke merket noe lag, jeg tenker heller ikke over det eller leter etter lag da, men uansett så tror du du må være veldig sensitiv for å merke dette8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen spørsmål8)

Er det noen som har merket noe positivt med å sette på støyreduksjon, og alle disse ekstra innstillingene som man har muligheten til å gjøre?

F.eks:

Støyredusksjon
    Sprtnivåkorrigering
    Avansert Kontrastkorrigering
    Automatisk lysbegrensing
    Fremhev hvit
    Ekte farger

Hva betyr dette helt konkret og er det alltid sånn at man burde ha disse slått av?

Hvordan stille dere inn hvit balansen? Jeg bruker Canal digilat til HD pvr tuner til kabel tv..

Jeg kjører samme innstilling både på spill, tv, dvd og pc men blir dette helt feil?

Jeg bruker dette og syns det fungerer bra foreløpig:

Cinema
    Bakgr.lys 5
    Kontrast 78
    Lys 51
    Farger 52
    Varm2
    Skarphet 3
    Motionflow Standard
    Film auto 2

Hvitbalanse:
    rød forsterking -5
    Blå Bias -3

Noen tips her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Bare noen spørsmål8)

Er det noen som har merket noe positivt med å sette på støyreduksjon, og alle disse ekstra innstillingene som man har muligheten til å gjøre?

F.eks:

Støyredusksjon
    Sprtnivåkorrigering
    Avansert Kontrastkorrigering
    Automatisk lysbegrensing
    Fremhev hvit
    Ekte farger

Hva betyr dette helt konkret og er det alltid sånn at man burde ha disse slått av?

Hvordan stille dere inn hvit balansen? Jeg bruker Canal digilat til HD pvr tuner til kabel tv..

Jeg kjører samme innstilling både på spill, tv, dvd og pc men blir dette helt feil?

Jeg bruker dette og syns det fungerer bra foreløpig:

Cinema
    Bakgr.lys 5
    Kontrast 78
    Lys 51
    Farger 52
    Varm2
    Skarphet 3
    Motionflow Standard
    Film auto 2

Hvitbalanse:
    rød forsterking -5
    Blå Bias -3

Noen tips her?
    Uff, beklager så mye skrivefeil.. Hadde det litt for travelt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke støyreduksjonen. Syntes den fjerner alle detaljer osv. Prøv å skru den av og på under en fotball kamp, da ser du forskjellen på gresset.

Når jeg tester hva en funksjon gjør, så går jeg fra off til høy, ikke via de andre, da er det lett å se forskjell, og hva som skjer. Selv om kanskje lav eller medium er riktig innstilling hvis det skal brukes.

Det eneste jeg har på er Sortnivåkompansering, ble mye bedre sortfarger da, spesielt fra PC.

Hvitbalansen er ikke så gal, selv om det er litt mye grønt i bildet. Jeg stilte den nederste grønne til -3. Jeg gjorde dette på en BD film hvor jeg satte den til pause på ett bilde med mye sort, f.eks. en person mot sort bakgrunn. Da var det meget enkelt å se at det sorte hadde mye grønt i seg. Så gikk jeg nedover på skalaen, og fra -2 til -3 hadde faktisk enorm forskjell. -2 var grønt, -3 var sort. Men du må prøve selv.

Man kan sikkert også gjøre det samme med ett meget hvit bilde, for så å se om det er noe rødstikk i det.

Ellers så har jeg meget like innstillinger som deg, men jeg har kjørt Kontrast opp til 90. Mitt måle instrument sier 98, men det ble litt mye. Da får jeg mye mer smell i fargene. Har enda ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøre 78 eller 90, liker begge to, men syntes 90 gir mye mer smell i bildene, føles mye mer HD. Men jeg svitsjer ofte mellom begge de innstillingene ved å trykke på den oransje knappen (Theater).

Motionflow har jeg også av, men det er en smaksak. Hater video lignende bilder på film. Føles ikke ekte film med det på. Og på TV så syntes jeg den ikke gjør noe utslag i det hele tatt. Da spesielt fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg bruker ikke støyreduksjonen. Syntes den fjerner alle detaljer osv. Prøv å skru den av og på under en fotball kamp, da ser du forskjellen på gresset.

Når jeg tester hva en funksjon gjør, så går jeg fra off til høy, ikke via de andre, da er det lett å se forskjell, og hva som skjer. Selv om kanskje lav eller medium er riktig innstilling hvis det skal brukes.

Det eneste jeg har på er Sortnivåkompansering, ble mye bedre sortfarger da, spesielt fra PC.

Hvitbalansen er ikke så gal, selv om det er litt mye grønt i bildet. Jeg stilte den nederste grønne til -3. Jeg gjorde dette på en BD film hvor jeg satte den til pause på ett bilde med mye sort, f.eks. en person mot sort bakgrunn. Da var det meget enkelt å se at det sorte hadde mye grønt i seg. Så gikk jeg nedover på skalaen, og fra -2 til -3 hadde faktisk enorm forskjell. -2 var grønt, -3 var sort. Men du må prøve selv.

Man kan sikkert også gjøre det samme med ett meget hvit bilde, for så å se om det er noe rødstikk i det.

Ellers så har jeg meget like innstillinger som deg, men jeg har kjørt Kontrast opp til 90. Mitt måle instrument sier 98, men det ble litt mye. Da får jeg mye mer smell i fargene. Har enda ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøre 78 eller 90, liker begge to, men syntes 90 gir mye mer smell i bildene, føles mye mer HD. Men jeg svitsjer ofte mellom begge de innstillingene ved å trykke på den oransje knappen (Theater).

Motionflow har jeg også av, men det er en smaksak. Hater video lignende bilder på film. Føles ikke ekte film med det på. Og på TV så syntes jeg den ikke gjør noe utslag i det hele tatt. Da spesielt fotball.
    Flott!

Takk for info, jeg skal teste ut dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Mottok i går min Sony 46 W5500 fra MPX. Det første jeg registrerte er at jeg må få digitale signaler. Tror ikke et så stort tv er ment og brukes med analoge kabelsignaler

Snurret den siste timen av Batman på BD (PS3). Ufattelig bra bilde! Tror nesten ikke det kan bli bedre, og skal derfor heller ikke titte videre på andre TV'er...

Skuffelsen er selvfølgelig clouding i alle fire hjørner ved sort bilde. Dog må stuen være helt mørk og det må være mørkt ute. Da ser jeg det lyse i hjørnene. Jeg har foreløpig ikke gjort noen justeringer, bare kjørt i "kinomodus".

Spørsmålet er jo om man skal benytte angreretten/reklamasjon pga dette? Hva er sannsynligheten for å få et cloudingfritt TV neste gang?

Har lest at skruer kan løsnes, skjermen kan masseres med en klut, at det går seg til etterhvert osv. Er det noen som har erfaringer/tips? Kan det reduseres ved å justere sortnivået eller lignende? Jeg har liten lyst til å returnere TV'et pga dette. Tross alt er det ikke sjenerende ved vanlige bilder, og de fleste filmer er jo i 21/9, hvilket medfører at cloudingen kommer i de sorte strekene. Jeg pleier ikke å se så mye på de strekene, heller ikke på en tom, sort skjerm... MEN, et såpass dyrt produkt bør være uten en slik feil.

PS! Trodde ikke skyskraperne i Gotham City var så høye jeg, før i går...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Sony skjermer har det "problemet". Du får nok ikke reklamasjon pga det, hvis det ikke er ekstremt.

Min har det så å si kun i venstre hjørne, og etter å hatt denne skjermen i bruk en stund nå, så har jeg faktisk ikke sett det utenom den gangen jeg sjekket for å se om det var noe. Og det går som regel i 2.35:1 filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W4500 vs W5500

Ser at Deal.no selger W4500 til kr. 7.990 - bra kjøp??
    Etter å ha leste mye om W4550 og W5500 virker det ikke på meg som at det er de helt store forskjellene mellom disse tvene. Har jeg oppfattet det riktig?

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedforskjellene er at w5500 har Bravia Engine 3 og 100000:1 i kontrast
    w4500 har Bravia Engine 2 og 50000:1 i kontrast.
    w5500 trenger noe kalibrering for å oppnå riktige farger, mens w4500 er så og si helt fargekorrekt fra fabrikk Jeg har denne selv og syns det er et knall tv som kan brukes til alt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :-) Hva med prisen da - er den ok? Ser at 5500 ligger oppunder 10 tusen mens jeg kan får 4500 for 7990...

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, er helt okey den. jeg hadde ikke giddi å betale 2000kr mer for en skjerm som er nesten helt lik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46w5500

Jeg har kjøpt meg en slik, og mine tilbakemeldinger etter 3 ukers bruk er: helt grei tv...men jeg får ikke "wow" følelsen. (Men det kan være fordi jeg er kresen og har sett en del HD opp igjennom) Jeg kjører den via canaldigital Hd parabol, og HD kanalene føles som skarpe, slik de bør være, men de mangler liksom den derre "WOW!"...skjønner dere hva jeg mener? Jeg føler den mangler litt dybde i bildet...jeg så på en LED tv i en butikk, og den hadde mye mer dybde i bildet.

Clouding..jepp..den har det..men merker det kun når hele skjermen er mørk og hele rommet er mørkt..plager meg ikke.

En annen ting..alle anbefaler at man slår av motionflow, støyredusering, og at man slår av omtrent alt av ekstrafunksjoner...hvorfor kjøper man en slik tv med alle disse funksjonene, når man allikevel får best bilde ved å slå dem av??? Det har jeg aldri skjønt..man kunne jo fått en modell uten disse fuksjonene til en del 1000 mindre.

En siste ting..kjøp alltid en større tv enn du hadde tenkt deg..for etter et par dagers bruk, blir man vant til bildet og den ser plutselig liten ut!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ianrush
    En annen ting..alle anbefaler at man slår av motionflow, støyredusering, og at man slår av omtrent alt av ekstrafunksjoner...hvorfor kjøper man en slik tv med alle disse funksjonene, når man allikevel får best bilde ved å slå dem av??? Det har jeg aldri skjønt..man kunne jo fått en modell uten disse fuksjonene til en del 1000 mindre.

En siste ting..kjøp alltid en større tv enn du hadde tenkt deg..for etter et par dagers bruk, blir man vant til bildet og den ser plutselig liten ut!
    Enig i så å si alt her. Det eneste jeg har satt på av ekstra, er sortnivå korrigering i avansert menyen. På høy så blir sort virkelig sort.

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •