Sony KDL 40W5500 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14
Viser resultater 261 til 274 av 274
    Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joccolai
    Sorry, jeg er helt noob på området. Vet ikke hva en CAM er engang. Trodde antenneinngang kun ble brukt om du plugga coaxen rett fra veggen og inn i TVn, for deretter å søke inn signalene på den gammeldagse måten. Har hatt get så lenge jeg kan huske, og der har det vært scart, og nå HDMI. Trodde alle systemer var slik i dag. Men man lærer stadig noe nytt.
    CAM står for CA-modul, og er en kortleser man setter inn i TV'n. Så setter man kortet fra f.eks Canal Digital eller Viasat inn i den kortleseren igjen. Dermed kan man bruke TV'n sin interne tuner og samtidig få digitale signaler (og da også HD-kanalene). Praktisk å slippe ekstern tuner og en ekstra fjernkontroll

Eksempel: CA-modul fra Conax (komplett.no)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    CAM står for CA-modul, og er en kortleser man setter inn i TV'n. Så setter man kortet fra f.eks Canal Digital eller Viasat inn i den kortleseren igjen. Dermed kan man bruke TV'n sin interne tuner og samtidig få digitale signaler (og da også HD-kanalene). Praktisk å slippe ekstern tuner og en ekstra fjernkontroll

Eksempel: CA-modul fra Conax (komplett.no)
    Wow, nå ble jeg hypp på en sånn CAM-sak. Men det finnes en sånn coax loop-out på Get Box HD PVR. Kanskje jeg kunne koblet fra denne og rett inn i TVn, for så å søke opp kanalene derifra. Oppgraderte alt ustyret i stua for litt siden, og en del av planen var å få færre fjernkontroller. Men har til min skrekk oppdaget at det har blitt fler. Hvor kommer de fra....??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joccolai
    Wow, nå ble jeg hypp på en sånn CAM-sak. Men det finnes en sånn coax loop-out på Get Box HD PVR. Kanskje jeg kunne koblet fra denne og rett inn i TVn, for så å søke opp kanalene derifra. Oppgraderte alt ustyret i stua for litt siden, og en del av planen var å få færre fjernkontroller. Men har til min skrekk oppdaget at det har blitt fler. Hvor kommer de fra....??
    GET har ikke mulighet for CAM. Men det er snakk om at det kan komme etter hvert.

Men det finnes en enkel løsning for dine problemer. Logitech Harmony. Ved å bruke en av deres universal fjernkontrollere så blir du sittende kun med 1 kontroll. Og når du velge hva du skal se på, så velger denne inngangene automatisk selv.

Den er bygget opp slik at man bruker aktiviteter, slik som "Se TV", "Se DVD" osv. Da starter den og setter alt som trengs for å gjøre det man trenger, alt med kun 1 trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 46w5500 med HD-boksen fra CD(via kabel), og lurer også på om skal hoppe over til CAM-modul. Grunnen er at jeg irriterer meg over at noen kanaler(feks CNN, vanlig Discov.) ikke blir automatisk kjørt opp til widescreen-modus, men blir fremstilt som 4:3 på tven. For å få bildet til å dekke hele skjermen må jeg selv stille inn smart-modus i bildemenyen, men da blir bildet betydelig dårligere. Jeg har prøvd å stille inn forskjellige ut-signaler fra dekoderen, men den vil fortsatte ikke skalere opp de aktuelle kanalene. Er det noen som har opplevd det samme problemet, og evt har en løsning?

Jeg har en teori om at hvis jeg bytter til CAM-modul overtar selve tv-en jobben med å skalere opp signalene, og vil da gjøre en bedre jobb enn dekoderen til CD. Er det noen som kan bekrefte dette?

Var usikker på om dette var den riktige tråden å legge dette inlegget i, hvis ikke må admin gjerne flytte det til sin rettmessige plass.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ballebulle
    Jeg har en teori om at hvis jeg bytter til CAM-modul overtar selve tv-en jobben med å skalere opp signalene, og vil da gjøre en bedre jobb enn dekoderen til CD. Er det noen som kan bekrefte dette?
    Jepp, det stemmer.

Jeg har for øvrig Canal Digital sin HD-PVR, den fikser rett oppskalering på kanalene. Men du verden så mange andre feil og mangler den har. Hvis du ikke har PVR fra før så vil jeg absolutt anbefale å gå over til CAM i stedet. Bortsett fra en litt tungvind favorittliste-løsning er tuneren i TV'n langt bedre enn Canal Digital sin boks. Dessuten blir du kvitt en fjernkontroll.

Merk at Canal Digital selger sine egne CAM'er gjennom f.eks Elkjøp. Disse koster ganske nøyaktig 1000kr og er de eneste som er "offisielt" støttet av Canal Digital. Men det finnes andre CAM'er (som den fra Conax som det er linket til litt lengre opp i denne tråden) som fungerer helt fint - og som koster omtrent det halve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Bortsett fra en litt tungvind favorittliste-løsning er tuneren i TV'n langt bedre enn Canal Digital sin boks. Dessuten blir du kvitt en fjernkontroll.
    Helt enig i att CAM er mye bedre enn ekstern tuner om du ikke har behov for PVR.
    Favorittliste løsningen er ikke å anbefale å bruke i hele tatt, ta heller å sorter kanalliste i den rekkefølgen du ønsker (digital søking -> kanalsortering), gå så inn på "teknisk instilling" og sett "auto tjenesteppdat"/"systemoppdatering" til AV. Da kan du bruke skip up/down funksjonen på TV, funker helt supert8)
    Om du også ønsker EPG, rangerer du de samme kanalene i samme rekkefølge i favorittlisten (selv om den ikke brukes).
    Dette oppsettet har jeg kommet frem til er det beste:-D

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begrensning på filstørrelse?

Jeg har startet et prosjekt med å rippe alle DVD'ene mine til .VOB-format. De ligger på en NAS-boks som kjører Twonkyvision. PS3'n viser alle filene uten problemer, men TV'n klarer ikke å se alle filene. Det virker som om det ligger en begrensning på filstørrelsen - TV'n ikke klarer å lese/vise filer større enn ca. 8GB. Er det noen andre som har erfaringer eller som har hørt noe om dette?

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal for det første innrømme å ha lest fint lite enn første del av tråden.

Men... jeg regner med jeg får min KDL-40W5500 til helga, og lurer på hvilke innstillinger som er abefalt å endre fra out-of-the-box config? Etter det jeg har skjønt er denne tv'en godt kalibrert fra boksen, og trenger lite justeringer.

Skal hovedsaklig brukes til mediacenter (dvd, BD-rip, xvid/divx) i en godt belyst stue.

Noe spilling vil kanskje bli aktuelt, men kommer langt ned på prioriteringsrekken.

Edit: vil bli foret med DVI->HDMI signal. Lyd kjøres over anlegget.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Jeg skal for det første innrømme å ha lest fint lite enn første del av tråden.

Men... jeg regner med jeg får min KDL-40W5500 til helga, og lurer på hvilke innstillinger som er abefalt å endre fra out-of-the-box config? Etter det jeg har skjønt er denne tv'en godt kalibrert fra boksen, og trenger lite justeringer.

Skal hovedsaklig brukes til mediacenter (dvd, BD-rip, xvid/divx) i en godt belyst stue.

Noe spilling vil kanskje bli aktuelt, men kommer langt ned på prioriteringsrekken.

Edit: vil bli foret med DVI->HDMI signal. Lyd kjøres over anlegget.
    Den er som du sier greit satt opp ut av boksen. Det eneste du egentlig trenger å gjøre er å trykke på den oransje "Theater Mode" knappen når du ser film. Så får du det mest korrekte bildet den vil gi.

Personlig så liker jeg litt mer sprut i bildene. Hvis du kopierer over de innstillingene til "Theater Mode" inn i den egendefinerte, og justerer opp Kontrast fra 75 til 90-95, så får du ett bilde som sier mer pang.

En annen viktig ting du bør gjøre uansett er å få korrekte farger.

Under avansert menyen så er det noe som heter Bias, mener å huske at det er den nederste. Da kommer det opp 6 ting å stille på, 2 røde, 2 blå, 2 grønne.

Hvis du setter på en film, finner ett parti med mye sort. Da vil du se at det sorte har en del grønt i seg. Still da den nederste grønne til -2 eller -3. Du vil med en gang se at det grønne forsvinner, og det sorte er sortere.

Du kan også sjekke med ett hvitt bilde og se om det er blå eller rød stikk i dem, og gjøre det samme der. Man for meg var det bare å stille den grønne end til -3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!
    Har klart å miste bordstativet som fulgte med tv`en i flyttelasset. Jeg har veggmontasje, men ettersom jeg leier der jeg bor nå er jeg ikke hypp på å skru tv`n rett i veggen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i nytt bordstativ?

(Jeg har spurt om tips hos forhandlerkjeden der jeg kjøpte TV`n, men alt han kunne råde meg til var sitat: "kjøp ny tv". Jeg skal ikke "out`e" hvilken kjede dette var hos.. HOST.. Expert.. KREMT)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må regne med nesten 3000 for å få en ny fot fra Sony. Da var kanskje tipset om å kjøpe en ny tv ikke så dumt allikevel.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut en "ønskes kjøpt" annonse her inne så kanskje du får napp.

Ellers så kan du vel snakke med huseier. Hvis du kjøper ett billig universelt veggfeste, og lar det være igjen når du flytter, så får du kanskje lov. Du får TVen på veggen, og de slipper at alle lager masse hull.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ikke noe ettermarkedsgreier som kan brukes?

Har lagt ut en annonse på forumet, får håpe at det dukker opp noe..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for føtter, selve festene er nok for spesielle for at noen gidder den jobben.

Men det finnes noen møbler som har stativ for TVer, som da nok bruke VESA festene. Omnimount TV-stativ - Elkjøp

EDIT: Netshop har noen som er en del billigere: HIFI/TV Møbler - Netshop

Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •