Sony KDL 40W5500 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 274
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av x5norway
    Får man 5,1 lyd gjennom optisk? .
    Ja du får 5.1 lyd gjennom optisk.
    Nettverksfunksjon for film desverre ganske dårlig, men det finnes løsning. Programmet PMS (Playstation media server) i siste beta versjon installert på PC har støtte for bl.a w5500 serien. Jeg ser på mkv og iso filer, og de gir som sagt 5.1 lyd fra tv til suround anlegget.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhanse
    Ja du får 5.1 lyd gjennom optisk.
    Nettverksfunksjon for film desverre ganske dårlig, men det finnes løsning. Programmet PMS (Playstation media server) i siste beta versjon installert på PC har støtte for bl.a w5500 serien. Jeg ser på mkv og iso filer, og de gir som sagt 5.1 lyd fra tv til suround anlegget.
    Hvis sendingen på TV er i 5.1 (Samt over nettverk) så blir dette sendt ut av den optiske. Men det han lurte på er om TVen videresender 5.1 signalet den får inn fra en annen kilde ut av den igjen.

EDIT: Sjekket manualen, og det står ingenting konkret. Det eneste er at valget for den optiske ut skal stå til Auto hvis den er koplet mot en komponent som støtter Dolby Digital. Og PCM hvis ikke.

Jeg vil tro den videresender DD og DTS hvis dette kommer inn. Kommer det som True HD og DTS MA, samt PCM multikanal, så blir det omgjort til PCM Stereo, eller ingen lyd i det hele tatt.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Fant ut av dette
    Under "digital innstilling" finnes det ett valg for "auto tjenesteoppdatering", denne stod på. Om denne står på oppdaterer TV listen fra CD for å finne eventuellt endringer, da blir alt satt til standard CD liste...
    Ved å sette den til "av" beholdes listen du har laget selv;-)
    Glimrende, dette reddet dagen min i hvert fall 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den er grei å vite om den innstillinga der;-)
    var litt oppgitt selv før jeg fant ut av det... Favoritt funksjonen på W5500 er jo ikke akkuratt mye å skryte av syns jeg:-(

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Favoritt funksjonen på W5500 er jo ikke akkuratt mye å skryte av syns jeg:-(
    Nei, det er faktisk en ting som er overraskende dårlig med den TV'n. Det mest naturlige er jo også å kunne trykke på "OK"-knappen for å få opp kanalene, ikke en hjerte-knapp omtrent nederst på fjernkontrollen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes hjertefunksjonen er helt ok. Det jeg synes er elednig med tvn er nettverksfunksjonen, som jeg mener står til stryk, men på den andre siden er tven et godt kjøp selv uten nettverksrælet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjos
    Synes hjertefunksjonen er helt ok. Det jeg synes er elednig med tvn er nettverksfunksjonen, som jeg mener står til stryk, men på den andre siden er tven et godt kjøp selv uten nettverksrælet
    Problemet med hjertefunksjonen er jo at skip up/down knappen ikke kan brukes på den:-( tungvindt.

Er enig i at nettverksfunksjonen også har for liten formatstøtte, men tror ikke du finner noen TV som har en fullgod nettverksfunksjon. Mitt tips er heller å bruke WD live e.l., de fikser biffen på en mye bedre måte:-)

Ellers er TV`n helt toppers, kjempefornøyd8)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen planer om å bruke nettverksfunksjonen i denne, da den ikke takler spesielt mange formater.
    Har selv koblet opp mot en WD TV Live, og synes resultatet av dette ble virkelig bra (Hadde en del demoklipp i 1080p og 720p liggende).

Synes også tv'n gjør en god jobb med SD-materiale inn.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Formatstøtte

Formatstøtten er definitivt dårlig. Jeg konverterer alt (stort sett fra .mkv) til .mpg for å kunne kjøre det via PS3'n. Og siden TV'n og PS3'n har samme (dårlige) formatstøtten, så fungerer det ganske bra for min del

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med hjertefunksjonen er jo at skip up/down knappen ikke kan brukes på den:-( tungvindt.
    Enig. Et av de store minusene med en ellers kurant TV..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Formatstøtten er definitivt dårlig. Jeg konverterer alt (stort sett fra .mkv) til .mpg for å kunne kjøre det via PS3'n. Og siden TV'n og PS3'n har samme (dårlige) formatstøtten, så fungerer det ganske bra for min del
    Så godt som ingen TV-produsenter som legger noe energi i å få laget en god mediafunksjon på en TV, det blir liksom helt off-topic...
    De aller fleste jeg kjenner, inkludert meg selv, kjører en frittstående mediaspiller utenom, eks. WD live, da får man bortimot 100% formatstøtte og ett system som fungerer bra8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så godt som ingen TV-produsenter som legger noe energi i å få laget en god mediafunksjon på en TV, det blir liksom helt off-topic...
    De aller fleste jeg kjenner, inkludert meg selv, kjører en frittstående mediaspiller utenom, eks. WD live, da får man bortimot 100% formatstøtte og ett system som fungerer bra8)
    Nå er nettverks/mediafunksjon på TVer relativt nytt. Det er vel egentlig kun nåværende generasjon som har dette, og da i de høyere klassene, og ikke folke TVene.

Så de funksjonene vil nok bli bedre etter hvert, slik det gjør med de fleste funksjoner ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå er nettverks/mediafunksjon på TVer relativt nytt. Det er vel egentlig kun nåværende generasjon som har dette, og da i de høyere klassene, og ikke folke TVene.

Så de funksjonene vil nok bli bedre etter hvert, slik det gjør med de fleste funksjoner ellers.
    Enig i att det er relativt nytt og man vil nok se etter hvert at flere og flere TV vil bli utstyrt med dette.
    Poenget mitt er att en TV vil aldri fungere godt som en mediaspiller, da det ikke er hovedfokuset til ett TV.
    Når man ser hvor mye energi og firmware updates eks. WD bruker for å få en mediaspiller til å virker optimalt og takle de fleste formater skjønner man at ett TV aldri vil kunne erstatte en mediaspiller....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i att det er relativt nytt og man vil nok se etter hvert at flere og flere TV vil bli utstyrt med dette.
    Poenget mitt er att en TV vil aldri fungere godt som en mediaspiller, da det ikke er hovedfokuset til ett TV.
    Når man ser hvor mye energi og firmware updates eks. WD bruker for å få en mediaspiller til å virker optimalt og takle de fleste formater skjønner man at ett TV aldri vil kunne erstatte en mediaspiller....
    Nå er hovedfokuset til en TV å vise frem ting, samme hva det er

Firmware Upgrades til TV er mindre utbredt enn nettverksfunksjonen, men det er også en ting som det kommer til å bli mere av for TVer. Så det blir nok ikke ett problem. Det store problemet blir faktisk hvor lenge de kommer med firmware for en TV. De store produsentene med mye produkter vil nok gjøre dette senere enn små produsenter med få produkter, slik som WD. De vil også etter en stund slutte å gi ut firmware fordi de nok helle vil selge nye produkter, spesielt hvis produktet ikke koster for mye, slik som Blu-ray spillere.

Har ett godt eksempel, min Oppo BD spiller har fra den ble lansert hatt hyppige firmware oppgraderinger, ikke bare med småfiks slik alle andre har, men også både fått nettverksfunksjon og flytting av subtiltes. Sistnevnte er det kun Philips som har på sine dyrere spillere. Mens andre produsenter nok kommer med dette denne nye eller neste generasjon, selv om det kun vil være å oppgradere eksisterenede spillere med det.

Det samme blir det med 3D. Alle spillere med HDMI 1.3 har faktisk muligheten til å spille av 3D fra Blu-ray, men da kun i 1080i. Her kommer mest sannsynlig ingen av storprodusentene å gjøre dette, da de heller vil selge nye spillere. Selv store Sony som har papir lansert sine nye BD spillere, har kun 3D på en eller to av sine dyreste spillere, selv om alle i den nye serien burte kunne dette. Det er eneste PS3 de oppgraderer, men det er fordi det vil koste dem for mye å lage enda en versjon allerede. Regner med at Oppo oppgraderer til 3D med 1080i når de får muligheten. Siden de kun har nå 1 BD spiller de selger (Og lanserer en billigere snart).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg slår på TVn (40W5500), så velger den inn-signalet "TV". Denne er bare svart hos meg da jeg har Get Box koblet til HDMI-1. Hvordan får jeg TVn til å automatisk velge inngangen HDMI-1, når man slår den på? Har slått av alle andre innganger i innstillinger, men TV(regner med dette er antenne-inngangen) kan ikke slås av.

Anyone?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joccolai
    Når jeg slår på TVn (40W5500), så velger den inn-signalet "TV". Denne er bare svart hos meg da jeg har Get Box koblet til HDMI-1. Hvordan får jeg TVn til å automatisk velge inngangen HDMI-1, når man slår den på? Har slått av alle andre innganger i innstillinger, men TV(regner med dette er antenne-inngangen) kan ikke slås av.

Anyone?
    Har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt, men kan bekrefte at det er akkurat samme problem på min aldrende 46X2000. Jeg kontaktet Sony support, og de kunne ikke annet enn å bekrefte at det ikke lot seg endre.

Fantastisk irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar iBux. Eneste jeg har funnet ut, som kan være en måte å tilpasse seg problemet på, er at om get boxen er slått på, før man slår på TVn(med knappen på TVn), så velger den det signalet automatisk. Om man slår av TVn med fjernkontrollen(stand-by), så slå den på igjen med den samme grønne av/på knappen på fjernkontrollen, da velger den det signalet den hadde sist. Om man slår på TVn med en av tallknappene (0-9), så velger den TV(antenne)-signalet som er svart. Rart ikke Sony har tenkt på dette. Vil jo tippe det er et mindretall som bruker denne antenne-inngangen i disse dekoder-tider.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har funnet ut, som kan være en måte å tilpasse seg problemet på, er at om get boxen er slått på, før man slår på TVn(med knappen på TVn), så velger den det signalet automatisk. Om man slår av TVn med fjernkontrollen(stand-by), så slå den på igjen med den samme grønne av/på knappen på fjernkontrollen, da velger den det signalet den hadde sist.
    Stemmer, jeg har erfart det samme. Det er en forbedring i forhold til X2000, den overser alt av signaler og velger samme (ubrukte) inngang hver gang.

Rart ikke Sony har tenkt på dette. Vil jo tippe det er et mindretall som bruker denne antenne-inngangen i disse dekoder-tider.
    Det er det nok. Selv bruker jeg faktisk antenneinngangen - dog sammen med en CAM

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ikke Sony har tenkt på dette. Vil jo tippe det er et mindretall som bruker denne antenne-inngangen i disse dekoder-tider.
    De fleste bruker vell TVèns antenne-inngang?? Vil tro det er stort sett de som bruker kombinert tuner/PVR som kjører signalet vi HDMI...
    Jeg bruker iallfall CAM i TVn og ønsker derfor at den starter på TV-input som default.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, jeg er helt noob på området. Vet ikke hva en CAM er engang. Trodde antenneinngang kun ble brukt om du plugga coaxen rett fra veggen og inn i TVn, for deretter å søke inn signalene på den gammeldagse måten. Har hatt get så lenge jeg kan huske, og der har det vært scart, og nå HDMI. Trodde alle systemer var slik i dag. Men man lærer stadig noe nytt.

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •