Sony KDL 40W5500 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 274
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av krister03
    Hva er forskjellen på 40V5500K og 40W5500K..?
    v modellen har ikke 100Hz.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også fått denne tv'n i hus, og det ser lovende ut foreløpig.
    Eneste irritasjonsmoment ved montering var kabeltilkoblingene som peker bakover i stedet for nedover.
    Ved montering på veggfeste som bygger lite ut er dette noe kronglete og trangt - ser ut som jeg må kjøpe vinkeladapter til hdmi-kablene mine eller finne noen som bygger mindre eller er mykere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    v modellen har ikke 100Hz.
    OK, takk. Har akkurat kjøpt en V og ser jo det er en del ghosting på den. Trodde ikke jeg skulle irritere meg så mye over det, men de gangene det synes godt er det kjipt nok. Kan ødelegge mye av følelsen i en god, mørk film... Så vurderer å bytte til en W når de får den på Elkjøp...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da har jeg også fått denne tv'n i hus, og det ser lovende ut foreløpig.
    Eneste irritasjonsmoment ved montering var kabeltilkoblingene som peker bakover i stedet for nedover.
    Ved montering på veggfeste som bygger lite ut er dette noe kronglete og trangt - ser ut som jeg må kjøpe vinkeladapter til hdmi-kablene mine eller finne noen som bygger mindre eller er mykere.
    Hvis du maks bruker 2 HDMI innganger, så kan du jo bruke de på siden i stedet. Der er jo bare å gå inn i menyen på TVen og hukevekk de inngangene man ikke bruker, slik at man ikke trenger å lete igjennom dem for å komme til siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krister03
    OK, takk. Har akkurat kjøpt en V og ser jo det er en del ghosting på den. Trodde ikke jeg skulle irritere meg så mye over det, men de gangene det synes godt er det kjipt nok. Kan ødelegge mye av følelsen i en god, mørk film... Så vurderer å bytte til en W når de får den på Elkjøp...
    Jeg tror de har w på elkjøp, hadde det iallefall på elkjop i bergen når jeg var å så på tv der kostet 7999 samme som på sony center

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjos
    Jeg tror de har w på elkjøp, hadde det iallefall på elkjop i bergen når jeg var å så på tv der kostet 7999 samme som på sony center
    Tror ikke Elkjøp har denne på lager, kun V modellen.
    Ser Elprice har 100Hz modellen til ca 7900,-
    Jeg kjøpte min (W) i oktober for 7990,-, overrasker meg at ikke prisene beveger seg nedover, de står jo på samme pris i evigheter......

Er veldig fornøyd med TVn da, kan absolutt anbefales. Løp å kjøp8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Tror ikke Elkjøp har denne på lager, kun V modellen.
    Ser Elprice har 100Hz modellen til ca 7900,-
    Jeg kjøpte min (W) i oktober for 7990,-, overrasker meg at ikke prisene beveger seg nedover, de står jo på samme pris i evigheter......

Er veldig fornøyd med TVn da, kan absolutt anbefales. Løp å kjøp8)

Da den kom i fjor(w5500) solgte komplett den for 15.000. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Da den kom i fjor(w5500) solgte komplett den for 15.000. :-D
    Slik er det jo altid når ett produkt lanseres...
    Etter sept/okt. har iallfall prisen stått på stedet hvil til nå:-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer jo Sony med ny serie straks, så det er ikke rart at de setter ned prisene for å bli kvitt en god del TVer.

Greier man å vente lenge nok, eller at det holder med forrige generasjon så sparer man ofte mye penger.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg rett hvis jeg antar at de ulike størrelser innenfor samme modellserie gir samme bildekvalitet. Altså, vil en 40" og en 46" i W5500-serien gi det samme bildet? Jeg spør fordi dette er en tråd som er navngitt med "Sony KDL 40W5500". Hvorfor diskuteres ikke alle w5500 modellene på samme grunnlag?

Her, http://avforum.no/forum/produkt-pris...este-pris.html , er en tråd som samler beste pris på 46" av w5500. Supert om de som finner tv'en til en rimelig penge kan poste det i den tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå kommer jo Sony med ny serie straks, så det er ikke rart at de setter ned prisene for å bli kvitt en god del TVer.

Greier man å vente lenge nok, eller at det holder med forrige generasjon så sparer man ofte mye penger.
    Hm.. Vet ikke om du leste teksten ovenfor men det var iallfall det at prisen IKKE er blitt satt ned siden sept/okt som var poenget.
    Hva som skjer i månedene fremover er uvisst da;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Har jeg rett hvis jeg antar at de ulike størrelser innenfor samme modellserie gir samme bildekvalitet. Altså, vil en 40" og en 46" i W5500-serien gi det samme bildet? Jeg spør fordi dette er en tråd som er navngitt med "Sony KDL 40W5500". Hvorfor diskuteres ikke alle w5500 modellene på samme grunnlag?

Her, http://avforum.no/forum/produkt-pris...este-pris.html , er en tråd som samler beste pris på 46" av w5500. Supert om de som finner tv'en til en rimelig penge kan poste det i den tråden.
    Tja er ikke helt riktig det, eks. 37" har ett annet panel enn 40" iallfall (jeg har hatt begge disse).
    Derfor er det ikke helt likt bilde....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverksfunsjonen på w5500 serien er ikke særlig god, spesielt på film. Den tar svært få codec. Fant et program som kan hjelpe slik at det er mulig å bl.a se mkv filer. Playstation media server som er laget for playstation, støtter w5500 serien i nyeste betaversjon av programmet.
    PS3 Media Server • View topic - Download latest PS3MS beta build

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulike størrelser kan gi ulikt bilde pga. litt forskjellig teknologi i de ulike skjermene. Ellers så kan du merke deg at f.eks. 2. stk. Sony KDL-40W5500 (altså samme modell) ikke nødvendigvis heller gir likt bilde! Dette skyldes at hvert enkelt komponent som skjermen er bygd opp av, har en viss margin/aavik som tolereres fordi skjermene ellers ville blitt for dyre å produsere.

Til slutt er det også slik at feil og/eller mangler i kildematerialet ses lettere på en storm skjerm kontra en liten, så en Sony KDL-52W5500 er ikke nødvendigvis like god til Dagsrevyen som en Sony KDL-40W5500....

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ulike størrelser kan gi ulikt bilde pga. litt forskjellig teknologi i de ulike skjermene. Ellers så kan du merke deg at f.eks. 2. stk. Sony KDL-40W5500 (altså samme modell) ikke nødvendigvis heller gir likt bilde! Dette skyldes at hvert enkelt komponent som skjermen er bygd opp av, har en viss margin/aavik som tolereres fordi skjermene ellers ville blitt for dyre å produsere.

Til slutt er det også slik at feil og/eller mangler i kildematerialet ses lettere på en storm skjerm kontra en liten, så en Sony KDL-52W5500 er ikke nødvendigvis like god til Dagsrevyen som en Sony KDL-40W5500....
    Takk for utfyllende svar. Dette gjør jakten på ny tv ytterligere utfordrende og kanskje noe mer utforutsigbart. Vil uansett tro at marginene/avvikene er såpass strengt definert at forbruker har mulighet til å kompensere for "avvikene" gjennom personlige preferanser innen kalibrering. Uansett vil et manglende sammenligningsgrunnlag i egen stue virke til fordel for hvordan akkurat ditt eksemplar av tv'en oppfattes.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil uansett tro at marginene/avvikene er såpass strengt definert at forbruker har mulighet til å kompensere for "avvikene" gjennom personlige preferanser innen kalibrering. Uansett vil et manglende sammenligningsgrunnlag i egen stue virke til fordel for hvordan akkurat ditt eksemplar av tv'en oppfattes.
    Ja, det er riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt denne Sony KDL:52 W5500 hos MPX. Hvordan er bildet på den, er det mye støy og etterslep,? Hvordan opplever dere brukere innsynsvinkelen på denne, vet den er begrenset på LCD?

Hadde en LED i huset en uke nå, blev skuffet over innsynsvinkelen på den og hvor blast bildet blev når man kom ca. 10-20 grader på siden, pluss bildet hopet en del. Dette var en 46" (7070) Testvinner. Mulig det var noe galt med dette tv'en ikke vet jeg. Jeg prøvde og stille tv'en selv og etter innstillingver funnet på nett. Trodde dette var banker og det råeste, blev skuffet!

Har til nå hatt plasma, og vurderte samsungs nye 8 serie siden panasonic sine er så og si utsolgt over alt.

Håper denne leverer bra bilde!

Kilder bruker jeg: DB DM-800HD, PS3, Bose LS 18

Noen som har bilder KDL-52" W5500? in action?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x5norway
    Har nå bestilt denne Sony KDL:52 W5500 hos MPX. Hvordan er bildet på den, er det mye støy og etterslep,? Hvordan opplever dere brukere innsynsvinkelen på denne, vet den er begrenset på LCD?

Hadde en LED i huset en uke nå, blev skuffet over innsynsvinkelen på den og hvor blast bildet blev når man kom ca. 10-20 grader på siden, pluss bildet hopet en del. Dette var en 46" (7070) Testvinner. Mulig det var noe galt med dette tv'en ikke vet jeg. Jeg prøvde og stille tv'en selv og etter innstillingver funnet på nett. Trodde dette var banker og det råeste, blev skuffet!

Har til nå hatt plasma, og vurderte samsungs nye 8 serie siden panasonic sine er så og si utsolgt over alt.

Håper denne leverer bra bilde!

Kilder bruker jeg: DB DM-800HD, PS3, Bose LS 18

Noen som har bilder KDL-52" W5500? in action?
    Jeg har hatt 52W5500 siden sensommeren i fjor. Har aldri lagt merke til noe spesielt med innsynsvinkelen, men så sitter jeg rett foran også. Men de gangene jeg ser fra siden, så legger jeg ikke merke til noe som irriterer, selv om bildet selvfølgelig ikke er like bra som rett foran. Står da veldig skrått på for å si det slik.

Merker ingen annen støy enn det som skal være i filmene. Heller ikke noe etterslep, men så bruker jeg heller ikke Motionflow, da jeg finner denne funksjonen irriterende.

Dette er å blir det beste normale LCD-TVen, altså med normalt baklys, og ikke LED

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har hatt 52W5500 siden sensommeren i fjor. Har aldri lagt merke til noe spesielt med innsynsvinkelen, men så sitter jeg rett foran også. Men de gangene jeg ser fra siden, så legger jeg ikke merke til noe som irriterer, selv om bildet selvfølgelig ikke er like bra som rett foran. Står da veldig skrått på for å si det slik.

Merker ingen annen støy enn det som skal være i filmene. Heller ikke noe etterslep, men så bruker jeg heller ikke Motionflow, da jeg finner denne funksjonen irriterende.

Dette er å blir det beste normale LCD-TVen, altså med normalt baklys, og ikke LED
    Takk for svar anders!

Hadde den LED tv'en, den var ikke bra på siden. Å da mener jeg, at man skulle flytt seg mer en par meter fra 1,5 meter fra senter for fargene og resten blev meget annerledes. Så her merket man det veldig godt. Det var og skygge i alle fire hjørnene.

Hvordan fungerer dlan funksjonen for deg? det var meget bra på samsungen.

Får man 5,1 lyd gjennom optisk? mener da visst man kobler feks. PS3 til med HDMI kan da kjøre lyden fra Tv'en til surround anlegget for å så få 5,1 ch?
    Dette gikk ikke med samsungen, fikk bare 2 kanals stereo.

Satser på det blir bra, sony er jo kjent for å lage gode LCD'er.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x5norway
    Takk for svar anders!

Hadde den LED tv'en, den var ikke bra på siden. Å da mener jeg, at man skulle flytt seg mer en par meter fra 1,5 meter fra senter for fargene og resten blev meget annerledes. Så her merket man det veldig godt. Det var og skygge i alle fire hjørnene.

Hvordan fungerer dlan funksjonen for deg? det var meget bra på samsungen.

Får man 5,1 lyd gjennom optisk? mener da visst man kobler feks. PS3 til med HDMI kan da kjøre lyden fra Tv'en til surround anlegget for å så få 5,1 ch?
    Dette gikk ikke med samsungen, fikk bare 2 kanals stereo.

Satser på det blir bra, sony er jo kjent for å lage gode LCD'er.
    Hvis jeg ikke husker feil, så sliter Edge-LED TVene mer med innfallsvinkelen, Når jeg står ca 1 meter fra det som ville vært å sett rett på siden fra den, så styntes jeg bildet OK, selv om det langt fra er perfekt. Får med meg hva som skjer.

Har aldri testet nettverksfunksjonen på denne, da jeg bruker HTPC eller min Oppo Blu-ray spiller.

Har heller aldri testet optiske ut. Men vil tro hvis du sender kun normal Dolby Digital og DTS, så burte den sende det igjennom. Settes PS3 til PCM multikanal eller True HD/DTS MA Bitstream, så får du kun stereo her også. Men dette skal stå i manualen som ligger på Sony sine sider. Alltid godt å lese hvis man lurer på tekniske ting.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •