Sony KDL 40W5500 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 274
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av King Canute
    Min tv er bestilt der, men rakk ikke å kjøpe før tilbudet gikk ut på Komplett, måtte forhandle med FTK'en (Fritidskoordinatoren), men det gikk i boks mandag kveld, så nå er tv'en på vei til meg, og jeg håper at den blir levert i morgen.

Er spendt på hvor bra 46W5500 er i forhold til min gamle 40W2000.

De av dere som nå har hatt tv'en en stund, hva er inntrykket, er dere fornøyd med valget?
    Kan garantere deg at du ikke blir skuffet. Gikk fra 46W2000 til 52W5500 selv i sommer, og forskjellen er enorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster 11.290,-
    Ser at på Deal idag så koster tv'en 11.999 ved kontant kjøp.
    I helgen kostet tv'en ca. 10800 eller noe på Komplett, så for meg er det ikke noe stort problem om jeg må betale 10k eller 11k. Tv'en er velkomen hjem til meg uansett :-D
    Mener deal.no hadde "dagstilbud" på denne igår til 8995,- ved kontantkjøp, er iallfall det billigste jeg har sett den til.

Uansett, kanon TV:-D har selv 40" modellen og er strålende fornøyd;-)
    Grattis!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig min KDL-46w5500 tv i hus. Første inntrykket er at tv'en er veldig mye bedre på bilde kvalitet i forhold til min gamle KDL-40W2000 tv, men så er det også noe som skuffer meg veldig, clouding.
    Dette har jeg i alle 4 hjørner og vises veldig godt når jeg ser på film hvor det er mørkt. Faktisk så er dette problemet større enn hva jeg har på min 40W2000 tv.
    Vil dette kunne delvis forsvinne etter bruk, eller er det bare å si at sorry, du må leve med det?

Jeg har ikke justert tv'en så mye enda, skal kjøre kalibrerings BD'n jeg har og se hva resultatet blir. Men utenom clouding er tv'en bra.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig min KDL-46w5500 tv i hus. Første inntrykket er at tv'en er veldig mye bedre på bilde kvalitet i forhold til min gamle KDL-40W2000 tv, men så er det også noe som skuffer meg veldig, clouding.
    Dette har jeg i alle 4 hjørner og vises veldig godt når jeg ser på film hvor det er mørkt. Faktisk så er dette problemet større enn hva jeg har på min 40W2000 tv.
    Vil dette kunne delvis forsvinne etter bruk, eller er det bare å si at sorry, du må leve med det?

Jeg har ikke justert tv'en så mye enda, skal kjøre kalibrerings BD'n jeg har og se hva resultatet blir. Men utenom clouding er tv'en bra.
    Hvis det ikke gir seg etter en stund burde du reklamere på tv'n. Clouding er utrolig kjipt og Sony har hatt problemer med det før.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hvis det ikke gir seg etter en stund burde du reklamere på tv'n. Clouding er utrolig kjipt og Sony har hatt problemer med det før.
    Blir dette regnet med som en feil, som gjør at man kan få ny tv?
    Dette vil vel selger se på først og vurdere, dersom dette ikke "feil" for dem, så vil jeg vel ende opp med en regning på "feilsøk".

Jeg håper dette vil avta så jeg slipper å sende tv'en i retur, mye arbeid å sende den i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det er en del variasjon på disse TV'ene da....har en KDL-52w5500
    og ser ingen antydning til clouding. Ikkke når den var ny heller...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dette regnet med som en feil, som gjør at man kan få ny tv?
    Dette vil vel selger se på først og vurdere, dersom dette ikke "feil" for dem, så vil jeg vel ende opp med en regning på "feilsøk".

Jeg håper dette vil avta så jeg slipper å sende tv'en i retur, mye arbeid å sende den i retur.
    Jeg fikk ny w4500 grunnet clouding, men jeg kjøpte den av Sony Center Bergen så jeg slapp å sende tven. Veldig greit å kunne se på feilene sammen med selger/verksted.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jeg fikk ny w4500 grunnet clouding, men jeg kjøpte den av Sony Center Bergen så jeg slapp å sende tven. Veldig greit å kunne se på feilene sammen med selger/verksted.
    Ja nettopp det som er fordelen med å handle hos en lokal butikk at man slipper å sende produktet avsted når noe er galt...
    Unntaket er selvsagt Lefdal og Elkjøp da de håndterer reklamasjoner i lokale butikker selv om det er kjøpt på nettet;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Ja nettopp det som er fordelen med å handle hos en lokal butikk at man slipper å sende produktet avsted når noe er galt...
    Unntaket er selvsagt Lefdal og Elkjøp da de håndterer reklamasjoner i lokale butikker selv om det er kjøpt på nettet;-)
    Det er alltid en "risiko" å handle over nett, men man skal uansett ha samme rettigheter. Jeg skal se om det blir bedre etterhvert, tv'en er knapt noen timer gammel enda. Hvis det er riktig gale, så tar jeg bilder og sender over til Komplett så får de se og eventuelt avgjøre hva som skal gjøres.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloudingen blir ikke borte over tid.

Men det noen gjør er å ta en skrutrekker og løsne sitt på skruene bak TVen.
    Cloudingen oppstår når det trekkes til for hard, og LCD planelet blir presset. Du vil se mer av det hvis du tar fingeren og presser mot panelet.

Noen gir ny TV, andre ikke. Hvis du har i alle 4 hjørner så burte du få ny. Jeg har kun litt i øvre venstre hjørne.

Men det kan hjelpe litt med kalibrering også. Se om det er like åpenlyst når du setter den i theater mode (oransje knapp på fjernkontrollen)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Cloudingen blir ikke borte over tid.

Men det noen gjør er å ta en skrutrekker og løsne sitt på skruene bak TVen.
    Cloudingen oppstår når det trekkes til for hard, og LCD planelet blir presset. Du vil se mer av det hvis du tar fingeren og presser mot panelet.

Noen gir ny TV, andre ikke. Hvis du har i alle 4 hjørner så burte du få ny. Jeg har kun litt i øvre venstre hjørne.

Men det kan hjelpe litt med kalibrering også. Se om det er like åpenlyst når du setter den i theater mode (oransje knapp på fjernkontrollen)
    Blir vel ikke til at jeg tar fram skrujernet og tukler med skruene, i tilfelle jeg skal sende det tilbake, er det ikke så kult om de ser at jeg har tuklet med skruene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 40W5500 i går og må si meg fornøyd foreløpig, er maaange innstillinger å tweake, har prøvd hdtvtest sine, men syntes det blir litt blasst.
    Uansett, så lurer jeg litt på dette med "clouding", la merke til at det i hjørnene er litt "lyskaster" effekt, hadde sikkert ikke tenkt over det hvis jeg ikke hadde lest alle skrekk historien i diverse forumer.
    Prøvde derfor å ta ett bilde av skjermen i mørke (aner ikke hvordan kameraet bør innstilles for å klare dette optimalt, men her er uansett to biler av skjermen i ett mørkt rom.)
    Hvis jeg eventuelt returnerer skjermen hvor stor er sannsyneligheten for å få en tv uten noe "clouding" problemer?
    Hva er det som er ett akseptabelt nivå med "clouding" ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde på tv'en idag og da kunne jeg ikke se noe tegn til "clouding" i det hele tatt :-D, rart at det bare har forsvunnet i løpet av natten.

EDIT:
    Merket nå når mørket satte inn at det fortsatt er litt "clouding" i det ene hjørnet, men blir nok å beholde tv'en uansett, ved retur kan man jo få en som er værre. Hadde vel strengt tatt ikke lagt merke til det hvis jeg ikke hadde lest om det på forhånd .

Ellers kan jeg opplyse til alle gamere att det ikke er noe lagg problem i det hele tatt, killraten i MW2 har gått opp etter jeg fikk tv'en .

EDIT 2:
    Måtte for morro skyld sammenligne w5500 med min gamle samsung m61, ingen tvil om at sortnivået er blitt en del bedre med årene .

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update på "clouding" problemet.
    La merke til at det først ble synelig etter at tv'en hadde stått på en stund.
    Tok derfor å målte overflatetempraturen på skjermen med en IR måler.
    Skjermen er faktisk ca 10 grader varmere øverst, så alt tyder på at dette kan ha noe med at skjermen blir for varm.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt varmere i hjørnene ja, det er fordi "lampene"sitter der. Har mer tro på dette med at skruene er for hardt skrudd til.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Er nok litt varmere i hjørnene ja, det er fordi "lampene"sitter der. Har mer tro på dette med at skruene er for hardt skrudd til.
    Nå er jo ikke dette en Edge-LED TV. Så vidt jeg har fått med meg på lysrørsTVer som dette, så ligger det lysrør bak hele, med noen centimeters mellomrom, og da hele høyden på skjermen. De gjorde i hvertfall det før.

Grunnen til at det er varmere øverst er veldig enkel. Varme stiger. TVen er varm, og man kjenner varmen siger ut av toppen på den. Siden den tar inn kald luft nederst, så blir der varmere øverst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg denne tvn. er det noen som har prøvd nettverksfunksjonen? går det ann å se på film via pcn gjennom nettverk? blir dette bra?

Ole

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med BRAVIA sync

Jeg fikk i hus en ny PS3 slim til jul:-D . Valgte denne versjonen pga BRAVIA sync funksjonalitet. Har en KDL40W5500. Jeg har aktivert HDMI kontroll på både tv og PS3, men tv-en finner ingen tilkoblede enheter. Har prøvd å resette tv-en til fabrikkinstilling uten at dette har hjulpet.. Er det noen som er kjent med dette problemet, eller er det bare tv-en eller PS3-en min som det er noe i veien med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjos
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg denne tvn. er det noen som har prøvd nettverksfunksjonen? går det ann å se på film via pcn gjennom nettverk? blir dette bra?

Ole
    Ja det fungerer helt fint men desverre er formatstøtten svært begrenset på video...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet med firmware oppgraderingen?

Ble det noe bedre bilde som Sony sier på sine sider?

Må man stille inn absolutt alt igjen på TVen?

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •