Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 69 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1374
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du sier at denne er mye bedre enn led skjermene, tenker du da på årets modeller med edge led.

hvordan var hvitt på denne plasmaen da, synes liksom pioneer og alle plasmaene er litt grå i forhold til led, er jo her led virkelig gjør fremskritt med hvitt hvitt og dønn svart, vel og merke lokal dim led altså.

noen som egentlig har noen fakta om 9000 led serien, er utrolig lite info om denne, annet enn rykter....

mvh

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne du sikter til:
    Hi-Fi Klubben :: Plasma TV: SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV

Den ser hvertfall UTROLIG pen ut, og i tillegg er den 3 cm tykk. Dvs, like tykk som LED skjermene og det er ganske imponerende. Denne havnet plutselig på lista mi over potensielle tver... (jeg er vel kanskje den eneste i verden som ikke har Pioneer på den lista) :-D

Ingen info om 9000 enda, bortsett fra at den skal ha 200 hz... om jeg ikke husker heeelt feil. Jeg tror det fortsatt er en tv "in the making" så er vel lite å hente enda. Jeg tror hvertfall det blir en tv som knuser absolutt alt annet...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    Du sier at denne er mye bedre enn led skjermene, tenker du da på årets modeller med edge led.

hvordan var hvitt på denne plasmaen da, synes liksom pioneer og alle plasmaene er litt grå i forhold til led, er jo her led virkelig gjør fremskritt med hvitt hvitt og dønn svart, vel og merke lokal dim led altså.

noen som egentlig har noen fakta om 9000 led serien, er utrolig lite info om denne, annet enn rykter....

mvh
    Da tenker jeg også på 7 og 9 serien.. Som jeg nevnte klarte jeg ikke og sette fingeren på noe som helst. Den var utrolig klar i fargene og det gjelder også hvit. Når det gjelder svart så er den på høyde med pioneeren, her synes jeg faktisk att 7 og 9 serien er enda hakket bedre, men dette er ikke mye.. Det skal være sagt att jeg har kunn sett den med blueray spillende og har ikke sett den med sd.. Men jeg snakket med han som demonstrerte og han påsto att den var veldig bra på det også.. Jeg har selv bestilt ett eksemplar som kommer 6. mai, da legger jeg inn mine erfaringer..

Jeppe

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er altså en teknisk tråd, vennligst unngå pris- og forhandlerdiskusjon her, og opprett heller en tråd under "Produkt- og prisjakt" om en ønsker diskutere pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den nye 7 serien har 200 hz

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjefre
    den nye 7 serien har 200 hz
    Stemmer.. Den har det, sammen med 8000 serien og den kommende 9000 serien..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Denne du sikter til:

Den ser hvertfall UTROLIG pen ut, og i tillegg er den 3 cm tykk. Dvs, like tykk som LED skjermene og det er ganske imponerende. Denne havnet plutselig på lista mi over potensielle tver... (jeg er vel kanskje den eneste i verden som ikke har Pioneer på den lista) :-D

Ingen info om 9000 enda, bortsett fra at den skal ha 200 hz... om jeg ikke husker heeelt feil. Jeg tror det fortsatt er en tv "in the making" så er vel lite å hente enda. Jeg tror hvertfall det blir en tv som knuser absolutt alt annet...
    Denne ble kanskje aktuell for meg også, siden den er så slank og noen her inne mener den har bedre bilde enn 7 og 8000-serien.
    Noen som vet hva den bygger total ink veggfeste?
    Har denne akkurat kommet på markedet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Veldig greit om denne plasmaen diskutere i en ny tråd, her er temaet de nye LED-TVene til Samsung...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt uenig med deg lygren jeg syns tråden blir mye mer fruktbar når man har en preferanse til de nye modellene og.

Men ...........det er vel du som er sjefen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å endre den til Samsungs 2009 modeller, eller noe lignende.

Det er jo masse annet spennende de kommer med og.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...synes absolutt LED-TVene fortjener sin egen tråd, men er det noen som mener de nye plasmaene gjør det samme (jeg er vel i utgangspunktet skeptisk til Samsung-plasma etter hva jeg så av 2009-modellene på IFA, men ting kan jo ha skjedd!), er det jo bare å fyre løs!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes boss.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor forskjell på en med 100 kontra en med 200 hz da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sony sine modeller med 200 hz (z4500, X4500), så synes jeg det fungerer knakende bra, men har ALDRI vært imponert over 100 hz'n til Samsung..... Men mulig de har forbedret dette nå, med bedre "hjerne" og 200 hz...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de skriver ihvertfall i testen le40b651 at nå har de fått orden på 100 hz.

200hz sony z4500 hadde de problemer med og se forskjellen fra til 100 hz

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Hei hei... Her må jeg si meg veldig uenig med deg.. Det blir feil og tro att LED teknologien er det eneste som er nytt i fra samsung i år.. Har noen av dere sett den nye topp line plasmaen til samsung som kommer også senere denne måneden? (ps-xxB855Y)... Vel det har jeg og jeg kan trykt fortelle deg att den garantert kommer til og gi pioneer meget hard kamp.. Jeg kan si att bilde er så godt som perfekt og jeg kunne ikke se en eneste feil i det på den filmen jeg så på den.. Den er bare dønn svart, har en utrolig dynamig og gjenngir farger perfekt... Utrolig bra bilde og sammenlignet med bilde på de nye LED skjermene er det bare så mye bedre.. Den kan og gjenngi 24p med en billedfrekvens på 96 Hz ..

Også designmessig så er den også utrolig stilren - den er helt lik led 8000 serien som samsung også kommer med denne mnd, denne også like slank.. Jeg bestilte ett eksemplar direkte etter og ha sett denne demoen og da sto faktisk valget i mellom pioneeren og denne.. Denne var like bra i mine øyne og da var jeg ikke i tvil,

Jeppe
    Vil gjerne høre mer om denne modellen(gjerne i Samsung 2009 modeller) når du får den! Lukter på 7070 eller 8000-modellen, men om du mener plasma'n er bedre,kanskje jeg heller går for den. Er jo også fin str på, blir langt steg fra 46" til 55", for meg passer nok 50" best... Prismessig også da..:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hvilken skal jeg gå for?

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg flatskjerm for første gang, og har surfet rundt på nettet i to dager:-) og jo mer jeg leser, jo vanskeligere blir det å bestemme seg.
    Begynte med gode tester av le40a656, og tenkte, den skal jeg ha!
    Ramlet så inn på disse sidene, og fant ut at 40a796 var tingen, den som har dynamisk led...

men nå kommer det nye modeller, som muligens uansett er for dyre for meg...
    Hva gjør jeg? Beholder jeg den enorme finluxen jeg har, som jo har et godt bilde, og venter et år, eller holder en 656 til 8000 kr til meg som tross alt er en amatør? eller 796 til 13000? er det verdt de 5000 mer?

Ser en del på tv, og skal spille ps3...

og har aldri før tenkt på clouding, og pixelfeil osv. Sliten i hodet jeg nå, noen med gode forslag til meg?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    46" ligger vel på rundt 20.000.- ja, og 55" på rundt 30.000... 8000-serien blir nok enda hakket mer kostbart, men ser ikke ut som vil bli levert i annet enn 40 og 46". 9000-serien blir trolig svindyr... Forskjellen på 6, og 7000-serien er veldig liten, RF-remote med lenger rekkevidde har jo begrenset bruksområde, og i Norge er nok også den engelskspråklige "Internett-TV"-biten i 7000-serien noe en har lite bruk for...

8000 serien kommer også i 55"..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beth8
    Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg flatskjerm for første gang, og har surfet rundt på nettet i to dager:-) og jo mer jeg leser, jo vanskeligere blir det å bestemme seg.
    Begynte med gode tester av le40a656, og tenkte, den skal jeg ha!
    Ramlet så inn på disse sidene, og fant ut at 40a796 var tingen, den som har dynamisk led...

men nå kommer det nye modeller, som muligens uansett er for dyre for meg...
    Hva gjør jeg? Beholder jeg den enorme finluxen jeg har, som jo har et godt bilde, og venter et år, eller holder en 656 til 8000 kr til meg som tross alt er en amatør? eller 796 til 13000? er det verdt de 5000 mer?

Ser en del på tv, og skal spille ps3...

og har aldri før tenkt på clouding, og pixelfeil osv. Sliten i hodet jeg nå, noen med gode forslag til meg?
    det kommer nye moddeller hvert år så og sitte på gjerdet og vente på att det hele tiden skal dukke opp nye og bedre modeller er ikke noe som går i teknikens verden.. Det gjelder ikke bare tv.. Når det er sagt så vil jeg fortelle deg att blant de modellene du nevner her er det 796 som vil gi deg mest for pengene. 656 er også en bra tv, men 796 så mye bedre.. Men dette valget må du jo ta selv... Kanskje du også skulle kikke litt på LG (den nye plasmaen LS8000) som i mine øyne også er en skjerm som vil gi deg mye for pengene.. Men det er jo da en plasma.. Vet ikke hva du skal bruke dette tv til??

Jeppe

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Denne du sikter til:

Har heller ikke pioneer på den lista.. Når jeg leser den offisielle tråden her så synes jeg det nesten er ett sjansespill og kjøpe de.. Virker som om det er utrrolig mange som har problemer med spessielt støy i fra de skjermene..

Jeppe

Side 7 av 69 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •