Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1374
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    prøvd med usb stick som er formatert som FAT32?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd det. Prøvd alle mulige formater av minnepennen.

Men det akn hende nyeste verson allerede ligger inne fra før, så det hadde vært greit å kunne bekrefte dette før jeg bruker penger på å ringe support.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE55B7050XXE; brukeromtale??

Heisan,

Jeg går med planer om å kjøpe en ny TV, plasma'en jeg har nå bråker så mye at den byttes. I den forbindelsen ser jeg på en UE55B7050XXE som elkjøp har på tilbud nå.

Har noen av dere brukererfaring på denne? Tråden er så lang at jeg ikke orker se igjennom hele..sry ops:
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Jeg går med planer om å kjøpe en ny TV, plasma'en jeg har nå bråker så mye at den byttes. I den forbindelsen ser jeg på en UE55B7050XXE som elkjøp har på tilbud nå.

Har noen av dere brukererfaring på denne? Tråden er så lang at jeg ikke orker se igjennom hele..sry ops:

Hadde en 6050 som jeg bytta inn pga clouding. Gav 9900 for 46" Nydelig bilde, men skjermen sliter med uniformiteten, noe som irriterte meg. Klarer du imidlertid å overse at det slipper lys gjennom, spesielt i hjørnene så får du utvilsomt en bra TV. Kanon design også.

Det er dette jeg snakker om:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Sorry, men om du ikke er interessert i å lese igjennom hele tråden, så kan du jo bare høre på meg.

Unngå for all del å kjøpe led tv'en fra Samsung. For flere detaljer les tråden eller søk etter mine innlegg.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercem
    Sorry, men om du ikke er interessert i å lese igjennom hele tråden, så kan du jo bare høre på meg.

Unngå for all del å kjøpe led tv'en fra Samsung. For flere detaljer les tråden eller søk etter mine innlegg.
    Kjempenyansert svar! :roll:

Fjorårets modell har eit fltot bilde, flott design og er stort sett ein god tv. Den har sine positive og negative sider. Av positive er vel lyssterk og bra bildebehandling samt krystallklare bilder verdt å nevne, saman med usb-inngang og slike småting.

Av negative ting er det spesielt svartnivå og clouding som ikkje er på topp. Svartnivået er svært bra i normalt opplyste rom eller med dimma belysning. Altås ein kjempegod stove-tv, men som kino-tv lider den av at bakgrunnsbelysninga er ujevn ved svart skjerm. Og at lys lekker inn frå hjørna. Men det er veldig forskjellig frå modell til modell. Så det blir litt gambling. OPmtrent alle produkta har også "bulkete" ramme..

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar.

Kommer til å bruke TV'en i et underholdningsanlegg i stuen med en billig receiver og enkle høytalere, blir ikke noe kinorom i det hele tatt, mest fotballkamper og krimserier :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar.

Kommer til å bruke TV'en i et underholdningsanlegg i stuen med en billig receiver og enkle høytalere, blir ikke noe kinorom i det hele tatt, mest fotballkamper og krimserier :-D
    Den er genial til fotball, en av mine hovedkriterier for kjøp av TV 8)

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Får jeg 5.1 lyd ut av Samsung LED UE40B6050 tv'n dersom jeg kobler den til en hjemmekino?
    Altså lydutgangen fra tv'n, optisk.

LED-TV: ultratynn TV med suveren bildekvalitet UE40B6050 - LED-TV - TV | SAMSUNG
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt 55" LEd 8705 så gjenstår det å se om den er så dårlig som forumene sier

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asaf
    Jeg har bestilt 55" LEd 8705 så gjenstår det å se om den er så dårlig som forumene sier

De er ikke dårlige.

Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjrtan
    Har en Samsung UE46B6000.
    Ser på tv gjennom Canal digital HD pvr dekoder og ser dvd med min xbox 360.
    Alt sammen er koblet til ca 10 år gammel Nad C 352 forsterker.

Er kjempe fornøyd med bildet, men merker at lyd og bildet ikke er i sync. Dette gjelder spesielt hvis jeg ser på HD kanaler eller DVD.

Noen andre som har vært plaget med dette og funnet en løsning?
    Leste om andre som har hatt problemet i tråden, men det sto ikke noe særlig om løsninger.

Tenkte at det kanskje er forsterkeren som er for gammel?
    Har akkurat samme problem selv. Begynner å irritere noe voldsomt ja. Finner ikke noe løsning. Har en Nad C370 koblet med en ps3 slim. Tenkte kanskje å kunne prøve å kople forsterker til tv, men hvordan?

Edit. Har en Samsung UE40B6050 Tv.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Melby
    Har akkurat samme problem selv. Begynner å irritere noe voldsomt ja. Finner ikke noe løsning. Har en Nad C370 koblet med en ps3 slim. Tenkte kanskje å kunne prøve å kople forsterker til tv, men hvordan?

Edit. Har en Samsung UE40B6050 Tv.
    Du får bare 2kanals lyd ut fra tv'n dersom tv'n henter lyden fra en dekoder.
    Du kan bare hente lyd ut fra tv'n med optisk (eller er det coax?) kabel.
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hertz

Har en ue46b7070 tv som er 100 hz, men når jeg trykker på info knappen så sier den at instillingene jeg bruker er bare 50 hz. Dette gjelder i både i standard og i film modus. Standard er Lyse Altibox og film modus kjører jeg PS3. Begge kildene er koblet med HDMI. Hvordan får jeg den til å vise bilde i 100hz, og er det en fordel å kjøre 100hz både for vanlig tv titting og for BD film?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterrj
    Har en ue46b7070 tv som er 100 hz, men når jeg trykker på info knappen så sier den at instillingene jeg bruker er bare 50 hz. Dette gjelder i både i standard og i film modus. Standard er Lyse Altibox og film modus kjører jeg PS3. Begge kildene er koblet med HDMI. Hvordan får jeg den til å vise bilde i 100hz, og er det en fordel å kjøre 100hz både for vanlig tv titting og for BD film?
    Den viser nok kun det den blir foret med. Den kjører uansett i 100Hz, da dette er det TVen kjører på uansett.

Det du tenker på er nok interpolering, hvor TVen legger til ett kunstig bilde mellom 2 ordentlige bilder. Vet ikke hva Samsung kaller dette, men det er i innstillings menyen ett sted. Når denne er av, så viser den samme bilde 2 ganger når den fores med 50Hz signal. Det blir slikt: Bilde1-Bilde1, bilde 2-bilde 2 osv.

Ved interpolering så blir det slikt: Bilde 1-Bilde 1.5, bilde 2, bilde 2.5

Ved vising av BD film i originalt format, så vil du ved å trykke infoknappen få opp at den viser 24 Hz, eller 23.976 hvis den viser det korrekte tallet. Da får du enda flere kunstige bilder i mellom hvert ekte bilde. Siden 24 ikke går opp i 50 eller 100, så kan det skape litt problemer i bildene. Så her er det viktig å finne ut om avspiller eller TV er best til å omgjøre til 50 Hz. Men det går ann å håpe at TVen greier å spille av 120 Hz i stedet, da blir det korrekt med 24 Hz.

Personlig så bruker jeg aldri interpolering. På TV, så merket jeg ingen forskjell med den av eller på maks. Mange sier det hjelper mye på fotball, men for meg ble det faktisk dårligere. Gressmatten så mye dårligere ut, både på lav, medium og spesielt high (Har Sony TV, og Sony skal være meget gode på slikt etter hva jeg har lest, bedre enn Samsung).

På BD er det enkelt å se forskjell. Men selv ikke her liker jeg bildene som kommer. Interpoleringen får ting til å se ut som video, og mennesker i bevegelse ser tidvis ut til å gå i fortfilm. For meg skal film se ut som film, og da er den lille hakkingen som tidvis kommer med 24Hz en glede å leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen,

Har en Samsung UE46B6050 som er oppgradert til 7050 (p.g.a videoavspilling). Tven har funket kjempefint i et år nå, men i forrige uke vil plutselig ikke tv'en reagere på fjernkontrollen.

Trodde først at det er tom for batteri, byttet, men uten hell. Heller ikke fjernkontrollen fra min blu ray spiller bd1500 funker på tv'en. Tenkte kanskje å oppgradere firmware for å se om det funker. Noen ganger fungerer fjernkontrollen, men da må jeg stå helt inntill tv'en, og at fjernkontrollen må stå i et bestemt vinkel.

Spørsmålet er da om jeg skal oppgradere firmware for 6050 eller 7050? Hvis dette ikke funker må jeg nok ringe elkjøp.

Andre tips mottas gjerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterrj
    Får fremdeles ikke oppgradert firmware på min nye UE46B7070. Noen med nyeste firmware som kan fortelle meg hva det står inne på TV som gjeldene verson av firmwaren? Kanskje jeg ikke får oppgradert fordi den nyeste allerede ligger inne fra før? For datoen på den som ligger på nettet er bare 1 måned nyere enn hva som skal være installert på tv'n.

Når jeg kobler til USB så virker det som TV'n ikke finner filer for oppdatering. Har kontaktet Siba og Samsung (på mail) og de forklarer bare akkurat den samme fremgangsmåte som det står i bruksanvisningen at man skal gjøre, noe som tydeligvis ikke fungerer.
    Har du funnet ut noko om dette her.Eg får heller ikkje til å oppgradere igjennom USB

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av namhp
    Hei alle sammen,

Har en Samsung UE46B6050 som er oppgradert til 7050 (p.g.a videoavspilling). Tven har funket kjempefint i et år nå, men i forrige uke vil plutselig ikke tv'en reagere på fjernkontrollen.

Trodde først at det er tom for batteri, byttet, men uten hell. Heller ikke fjernkontrollen fra min blu ray spiller bd1500 funker på tv'en. Tenkte kanskje å oppgradere firmware for å se om det funker. Noen ganger fungerer fjernkontrollen, men da må jeg stå helt inntill tv'en, og at fjernkontrollen må stå i et bestemt vinkel.

Spørsmålet er da om jeg skal oppgradere firmware for 6050 eller 7050? Hvis dette ikke funker må jeg nok ringe elkjøp.

Andre tips mottas gjerne.
    Har forandret fra 6000 til 7000 selv nå
    Oppdaterte min etterpå med nyeste 6-serie firmware.
    Funker det med samsung sin wifi dongle?
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har en UE40B7070. Når jeg går inn i programguiden på denne så vises det ikke noe minibilde. Er det noen som har samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg sliter med veldig buzzelyd på 6050'en min.
    Er dette noe jeg kan reklamere på?
    Går det under hjemmeservicen til Samsung?
    Heisann!

Fant du noen gang ut av dette problemet..? Jeg har en slik TV, og den har plutselig begynt å skape seg. Lyden er ikke der konstant, men den kan plutselig komme, og like brått kan den bli helt borte igjen. Det høres nesten ut som om en litt høstkald veps har rotet seg inn i TV-en, om man skal prøve å beskrive lyden...

Jeg har dimmere på samme kurs, men TV-en er beskyttet av støyfilter, og dimmerne skal dessuten være av en type som ikke genererer støy. Støyen er forresten der uavhengig av om dimmerne er tilkoblet eller ei. TV-en er noe over et år gammel, og den begynte med dette tullet nå i jula.

Noen gode råd..?

Side 68 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •