Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 69 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1374
    Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke sett den selv, får min 55" 7 serie om noen dager så er litt spent.
    Men er visst, noen litt lysere "skyer" langs kantene som ikke er så mørkt som resten av panelet. Ses veldig lett når det er helt mørkt i rommet.
    Grunnen er at samsungene (denne generasjonen iallefall) er kant led belyste og ikke baklys led.

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding

Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Jeg skjønner at jeg ikke har så mye peiling tydeligvis. Kan noen forklare litt grundig/enklere hva clouding er?

Har selv 46" i 6 serien, men jeg er storfornøyd. Derfor er det litt interessant å se om jeg har mye/lite/ingenting av dette som alle klager over.
    Er nok beskrevet flere ganger i denne tråden - usikker på hva definisjonen er - men som jeg har forstått det - og som jeg selv erfarer - er det lys-"blødning" fra kantene - primært hjørnene - som lager en lys-sky ut fra hjørnene. Hos meg har jeg synlig "blødning" fra begge nedre hjørnene. Har også et område lokalt i nært øvre høyre hjørnet som er synlig lysere i mørke scener. Det kan også forekomme fra kantene.

clouding samsung - Google Search

Et kjapt søk på google gir urovekkende mange resultat!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye tror dere 55" LED Samsung vil koste når den skal selges helt ut? Er det Mye å spare?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firmit
    clouding samsung - Google Search

Et kjapt søk på google gir urovekkende mange resultat!
    Fun fact; "clouding sony" gir nesten 3 ganger så mange treff. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, bare lurer på en ting.. ser på input på tven at det står 50hz på rikstv, og 60hz på xboxen, men er ikke tven 100hz??? går det an å gjøre noe for å fikse det???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har en 46 tommer Samsung b6050 og lurer på om noen kan skrive hva slags innstillinger de har på TV sendinger (gjerne canal digital) og hva de har som blu ray innstillinger (ps3).

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpløst og kopiere innstillinger dessverre.
    Kjøp en DVE plate så er du good to go! 8)

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ezs
    hei, bare lurer på en ting.. ser på input på tven at det står 50hz på rikstv, og 60hz på xboxen, men er ikke tven 100hz??? går det an å gjøre noe for å fikse det???
    Signalet inn er 50 eller 60hz, mens TVen viser bildet i 100hz (så sant 100hz Motion står på under Bildealternativer.

Du vil uansett få best bilde med å skru av 100hz. :-D

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scorcho
    Hei. Har en 46 tommer Samsung b6050 og lurer på om noen kan skrive hva slags innstillinger de har på TV sendinger (gjerne canal digital) og hva de har som blu ray innstillinger (ps3).
    En god start er:

Modus: Film

også gå på Bildealternativer:

Bildestørrelse: Skjermtilpass
    Digital NR: AV
    100Hz Motion Plus: AV

For å justere noe mer trenger du testbilder!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scorcho
    Hi Fi Klubben har en enkel kalibreringsplate som du kan kjøpe eller få gratis dersom du er medlem. Ikke avansert,men den er laget for samsung sine skjermer og følger du anbefalingene så blir det veldig bra.Jeg brukte den på min philips og fikk meget bedre bilde også på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i all verden får dere lyd ut fra scart-utgangen? Har forstått det slik at dette kun går på enkelte inputsignaler. Hvilke i så fall? For jeg greier det ikke på mine to hdmi-inngangskilder. PC og dekoder.

Har selvfølgelig en adapter fra scart til phono

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gautev
    Hvordan i all verden får dere lyd ut fra scart-utgangen? Har forstått det slik at dette kun går på enkelte inputsignaler. Hvilke i så fall? For jeg greier det ikke på mine to hdmi-inngangskilder. PC og dekoder.

Har selvfølgelig en adapter fra scart til phono
    Det kommer ann på Scart adapteret, Hvis den har bryter merket "In" og "Out" så skal denne stå til "Out". Hvis du bruker en Scart adapter som følger med spill konsoller osv, som ikke har denne bryteren, så er det kun en "In" og da ligger ikke lydsignalene ut der.

Har ikke TVen egne stereo utganger?

Alle HDMI signaler den får inn burte den nok kunne lage om til Digital PCM Stereo for digital utgangen, eller ren analog Stereo for en stereo utgang. Men HDMI er kopibeskyttet, så det kan hende den er sperret fra å gi dette på Scart-inngangen, da denne vil kunne brukes til å kopiere med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

funker ikke med HDMI splitter

Akktid når man kjøper noe nytt så er det et eller annet som ikke funker med det du har fra før. :evil:

Jeg kjøpte 6050 40 tommeren fra Elkjøp igår, og jeg får ikke signal via Gefen HDMI splitteren min. Jeg har Onkyo 905 forsterker, som sender HDMI via splitter til hhv prosjektor og TV. TVen liker altså ikke boksen. Kobler jeg direkte så funker det (komponenter og ledninger er altså ok). Den ser ut til å registrere at det er kilde (forsterker) koblet til, men det hjelper jo ikke når signalet ikke funker.

Jeg ser at det står noe om at hvis ledningene ikke er 1.3 så kan det medføre at bilde er sort eller forstyrret. ledningene er neppe 1.3 med funker ihvertfall. Spørsmålet er om boksen ikke er 1.3, og hvorvidt innkjøp av ny boks med 1.3 løser problemet. En sånn boks koster 3200, så jeg synes det er latterlig at jeg må kjøpe ny splitter etter kun 2 år - samsung tven er med andre ord lite kompatibel med eksisterende teknologi :cry:

Ringte Samsung med det var første gang de ble presentert for problemstillingen og hadde ikke noen råd å gi enn et svensk "tyværr".
    Noen gode råd? Setter pris på all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kobler pc til min UE46B6050 så får jeg skikkelig møkkabilde med HDMI kabel. Jeg bruker HDMI inngang 2 på tven, har ikke prøvd andre innganger. Men det bildet som kommer på tven er ihvertfall skikkelig elendig!

Noe håp for å få bedre dette?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Når jeg kobler pc til min UE46B6050 så får jeg skikkelig møkkabilde med HDMI kabel. Jeg bruker HDMI inngang 2 på tven, har ikke prøvd andre innganger. Men det bildet som kommer på tven er ihvertfall skikkelig elendig!

Noe håp for å få bedre dette?
    Du kan omdøpe inngangen til PC, og da få "optimate" instillinger for PCen (Søk litt i tråden for tips, stikkord "responstid" og "konsollspilling")

Prøv den HDMI-inngangnen du bruker til vanlig, kanskje bildet blir bedre da...

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men HDMI er kopibeskyttet, så det kan hende den er sperret fra å gi dette på Scart-inngangen, da denne vil kunne brukes til å kopiere med.
    Eg har prøvd å få lyden frå hdmi-inn til scartadapter og phono ut, dette fungerte ikkje...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget en ny tråd om 2010 modellene

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1421368

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hook-up problem mellom onkyo 706 og ue46b6000

noen som har hørt om og kjenner til en evt fix på dette? får "modus støttes ikke" når jeg kjører signalene gjennom receiveren, og må nå kjøre bilde direkte til tv, og lyd via optisk til receiver. etter å ha googlet det litt ser jeg at andre også har problemet, men har ikke funnet en løsning på det ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har kommet ny firmware til min TV UE55B7070. Firmware T-CHU7DEUC-3001.1
    Noen som vet hva den fikser og/eller "fucker" opp?

Bør man oppgradere til nyere firmware hele tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også det har kommet ny firmware til min 46B6050.

Noen som har oppgradert? Redd for å miste muligheten til servicemenyer og det å kunne sette den som en 7050 (spille av filmer fra USB).

Side 66 av 69 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •