Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 69 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av novastrum
    Vurderer å skaffe denne selv. Blir responstiden bedre også?
    Jeg har ikke merket noe forskjell på responstid på fjernkontroll, men har aldri følt dette har vært noe problem på den originale fjernkontrollen heller. Nå er det imidlertid svært sjelden jeg trenger å bruke fjernkontrollen til TVen, det er på en måte bare av/på og skifte til riktig input som trengs når man først har fått stilt inn bildet slik man vil ha det.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Iflg en selger på Lefdal kan jeg styre en hvilken som helst blu-ray-spiller med min Samsung fjernkontroll, sålenge HDMI-kabelen og blu-ray-spilleren støtter hdmi 1.3a. de fleste hdmi-kabler støtter vel dette, det gjør vel det fleste nye blu-ray-spillere også.

er dette fakta?

er det mye knot?

Egentlig vil jeg kjøpe samsung BD-spiller, for å minske antall fjernkontroller.

et lite bi-spørsmål er: vil jeg vinne særlig på dedikert BD-spiller, kontra min PS3 (ikke slim) vil kjøpe spiller for å slippe viftestøy.
    bump

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kan den ikke.
    Den kan styre andre samsung blueray spillere hvis de er koblet sammen med Sam-link eller noe sånt, men ikke andre merker. Han solgte nok litt mye :wink:

Jeg synes det var stor forskjell mellom en Denon 2010 og PS3, lån med deg en hjem og test. Enklest og sjekke da!

Newcomer corpseablase sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei noen som kan hjelpe meg

hei er det noen som har noen bra innstillinger til 6050 serien? helst i standard
    og film modus?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk eg besøk av en kompis som tok med Monster kalibrerings DVD.... Da blei eg skuffa gitt, den tar jo bare for seg" svart - kvit & om folka på tv ser feite ut".

Eg fikk nesten følelsen av at det va en gammeldags dvd(?)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE er et mye bedre utgangspunkt ja :smile:

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unaturlige raske bevegelser..

Heisann!

Har gått til anskaffelse av en 'UE40B6050', og det første jeg legger merke til er ikke denne cloudingen, men derimot de raske bevegelsene som framstår som veldig untarlige. Dette kommer spesielt godt fram ved filmer.

Det er ikke første gang jeg ser dette på en Samsung tv. På en eldre lcd-tv som en kamerat av meg har, er dette enda verre.. Det ødelegger rett og slett hele filmopplevelsen..

Er det noen som vet hva dette kommer av og om det er noen innstillinger som kan endre på dette ?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss bildet "hakkar" så kan du prøve å sette 100Hz til "tilpasset" og justere til du synst det blir optimalt. Viss du ser "aura" rundt folk og at alt flyter veeeeeldig rundt på skjermen så kan du sjekke om 100 Hz står på standard.

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likewise!

Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Fikk min 46B6050 i dag, og jeg har hele tiden bagatelisert cloudingen, at den ikke er så ille for "folk flest" som meg. Men faktisk, min hadde veldig mye. Nå skal det sies at jeg kikket etter det også, etter å ha lest mye om det. Bildet er sykt bra når man får kaliberert, men cloudingen er litt for tydelig. Grr...

Vet ikke om jeg skal prøve å bytte til en annen 6050, kan være at noen er bedre enn andre, den jeg fikk har endel. Men er ufattelig imponert over bildet ellers.

(..).
    Har også fått meg 46B6050 - tok ikke clouding bemerkningene til etteretning. Det var et slag i magen. Det var som "my first heartbreak!" Shait ass!

Det er verste er faktisk at det er mest i sweet-spotten!

Dog - jeg har bestemt meg for å leve med det. Levende bilder er fantastiske - også stillbilder vist fra PC. Gamle bilder får nytt liv! Mørke scenere så sees det umiddelbart i begge nedre hjørner. Gjør litt vondt i halsen og magen bare å skrive om det... Men jeg leter etter feil til en hver tid fremdeles...

Må lære meg å bare nyte det den faktisk klarer å levere til den prisen. Den er jo rålekker!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kunne liste opp noen instillinger som fugerer bra da?

Newcomer corpseablase sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei fant noen noen innstillinger til 6050

Har prøvd disse innstillingene er ganske fornøyd med disse.
    Mode: Movie

backlight 5
    contrast 92
    brightness 48
    sharpness 20
    color 49
    tint G50/R50

Advanced
    black tone off
    dynamic contrast medium
    gamma 0

Color Space
    R=41
    G=59
    B=80
    Y=41R/47G
    C=50/50
    M=50/50

White Balance
    R-GAIN=48
    G-GAIN=22
    B-GAIN=23
    R-OFFSET=24
    G-OFFSET=24
    B-OFFSET=21

flesh tone 0
    edge enhancement off
    xvYCC on

Picture Options
    color tone warm2
    size 16:9
    Digital NR off
    HDMI grey out
    flim mode auto2
    blue mode off
    auto motion custom blur 10 judder 3

jeg fant disse på avforum.com
    fikk ikke endret filmmode til auto2, virker som du ikke kan endre denne innstillingen på 6050. denne kalibreringen er gjort på en 6000

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette clouding fenomenet en vanlig ting på LED skjermer eller er det Samsung som er ute å kjører?

Har kikket på UE55B7070WW men etter å ha lest om dette clouding greiene så falt jo fristelsen fort bort. Jeg bare vet jeg kommer til å irritere meg ihjel av det der, dessverre.

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Er dette clouding fenomenet en vanlig ting på LED skjermer eller er det Samsung som er ute å kjører?

Har kikket på UE55B7070WW men etter å ha lest om dette clouding greiene så falt jo fristelsen fort bort. Jeg bare vet jeg kommer til å irritere meg ihjel av det der, dessverre.
    Ville nok ha valgt annerledes selv i dag - Sharp har en god en, Phillips har en god en, dog litt dyr - og tror jammen LG har kommet med nye også nå.

Kan vel også nevne at synsvinkelen for optimalt bilde kunne vært bredere - blir litt gråere fra sidene. Men dette i seg selv er ingen showstopper synes jeg.

Du må ikke glemme at bildet i seg selv er fabelaktig! Farge, kontrast og lysstyrke er rett og slett skremmende bra. Det er kun når det er mørkt, eller relativt mørke scener, så kan du fort se at noe lys slipper gjennom i hjørnene. Tror du ville blitt meget fornøyd i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 55-tommeren selv, og synes cloudingen er lite plagsomt, og legger ærlig talt ikke merke til det hvis jeg ikke stirrer nede i høyre hjørnet når det er mørke scener med lys på midten av skjermen. Men så sitter vi i stua og ser film, og har som regel en neddimmet lampe på ved siden av TV-en. Skal du bruke den i et bekmørkt filmrom kun til film eller lignende ville jeg kanskje sett meg om etter alternativer. Som stue-TV til spill/TV-serier/film finnes det knapt stiligere inventar, og samtidig er bildet generelt veldig bra.

Har forresten ikke sett mange klage over 55 7070-modellen, virker som om det er et større problem på 46 og mindre. Kanskje fordi cloudingen opptar mindre % av skjermen jo større skjermen er?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

clouding

Da har jeg fått tilbake min 7050 fra samsung, dem mente cloudingen var innenfor det som var ok..!! Helt forferdelig syns jeg, dem byttet rammen på den, men nå må di komme og hente den igjen pga det rødelyset euner tven har begynt og leve sitt eget liv.. skulle bytte hovudkortet vistnok... Uff..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt 6050 min en stund nå og er storfornøyd, litt clouding men ikke noe og snakke om.

Har ett problem tho..Klarer ikke koble Laptopen min til TV via HDMI, prøvd og søke litt rundt men ikke funnet noen løsniing. Har en Acer Aspire 5810TZG. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har skjønt går det an å dele filer fra pc til 8050 trådløst, men jeg får det ikke til.

Har innstallert cd-rom som fulgte tv og godkjent deling i programmet til samsung (på pc).

Noen som har gjort dette og kan hjelpe meg litt?

Har en bærbar dell inspirion 6400.

Tv er oppgradert med nyeste firmwire og har selvfølgelig w-lan montert og innstallert.
    You tube og alt annet funker bra.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke å lese igjennom hele tråden, men er det noen som har noe nytt om når Samsung 8500 LED ankommer? Ser den har ankommet i USA...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Etter det jeg har skjønt går det an å dele filer fra pc til 8050 trådløst, men jeg får det ikke til.

Har innstallert cd-rom som fulgte tv og godkjent deling i programmet til samsung (på pc).

Noen som har gjort dette og kan hjelpe meg litt?

Har en bærbar dell inspirion 6400.

Tv er oppgradert med nyeste firmwire og har selvfølgelig w-lan montert og innstallert.
    You tube og alt annet funker bra.
    Får du opp datamaskinen i source-menyvalget på TV-en?
    Sjekk brannmurinstillingene på PC-en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at jeg ikke har så mye peiling tydeligvis. Kan noen forklare litt grundig/enklere hva clouding er?

Har selv 46" i 6 serien, men jeg er storfornøyd. Derfor er det litt interessant å se om jeg har mye/lite/ingenting av dette som alle klager over.

Side 65 av 69 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •