Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 69 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei har en UE46B6050. (Har RIKS-TV cam rett i TV-en. Jeg bruker fjernkontrollen som fulgte med. Synes TV-en reagerer veldig tregt (har byttet batterie uten at det hjelper), lampa under TV-en blinker hver gang jeg trykker på en knapp på fjernkontrollen men det er ikke alltid det skjer noe. En annen ting når man er inne i "Guide" altså oversikt over alle kanaler og hvilke program som går så kan man bla framover i tid, men valg ruta hopper tilbake til det programmet som viset "nå". Man skal også kunne velge "Timer" på program fram i tid, men dette er vanskelig i og med at man blir satt tilbake i tid... Noen som skjønte hva jeg mener? Og noen som har erfaringer?

mvh, REVSVE

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Backstep

Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Ser det er mye negativ skriving om disse tv'ene her inne og at mange har problemer med div ting.

Siden slike forum ofte gjennspeiler de som sliter med noe og ikke de som er fornøyd med sitt produkt, tenkte jeg at jeg skulle slenge inn et lite innlegg fra min side.

(..)
    Så nok engang, jeg er kjempefornøyd!
    (..)
    Vil også si at jeg har jobbet i bransjen i flere år og mener selv jeg er ganske kresen (selvom jeg ikke er fanatisk, som mange her inne er).
    (..)
    Jeg må si meg enig i dette. Er for tiden på utkikk etter en 40-46". Samsung 6050 var første alternativ lenge (vel egentlig 8050 - men tror 200hz er oppskryt, og hva skal jeg med dlna når det kan fåes på blueray spilleren..). Men den her tråden tegner ikke akkurat et glansbilde av Samsung tv'er, i alle fall ikke (de relativt aldrene) LED 6/7/8000 seriene.

Jeg er rett og slett skremt! Men du sier det så fint - det er ofte de som har noe å utsette man hører fra! Det er gjerne lettere å oppsøke fora for å klage enn for å skryte. Ikke bare internett forum, men i normale samtaler. Man skryter gjerne en gang av en ting man er fornøyd med. Er det noe galt derimot, er det ingen grense. Desverre.

Samsung 40UE6050 skal få en sjanse til. Det er faktisk den her trådens skyld at jeg er skeptisk - men - jeg skal ta en tur å få den testet - og forbeholde meg retten til å angre kjøpet innen rimelighetens grenser om jeg opplever de mye omtalte clouding effektene eller andre feil.

Mitt reelle alternativ er å gå for den nye philipsen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 46B6050 i dag, og jeg har hele tiden bagatelisert cloudingen, at den ikke er så ille for "folk flest" som meg. Men faktisk, min hadde veldig mye. Nå skal det sies at jeg kikket etter det også, etter å ha lest mye om det. Bildet er sykt bra når man får kaliberert, men cloudingen er litt for tydelig. Grr...

Vet ikke om jeg skal prøve å bytte til en annen 6050, kan være at noen er bedre enn andre, den jeg fikk har endel. Men er ufattelig imponert over bildet ellers.

8050 er visstnok bedre på clouding, den har en litt annen teknologi, har jeg lest her på forumet, så det er nok ikke 200hz som ville vært grunnen til å kjøpe den, men å slippe cloudingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe anslag på hvor mye clouding som må til før det går på garantien, slik at man kan benytte reklamasjon og få et nytt?

Man har jo selvsagt angreretten som en mulighet, men om det er mulig å ta det på reklamasjon i stedet så slipper man jo å betale retur, samt at man kan være heldig med neste TV. For om cloudingen er til stede også under vanlige lysforhold og titting, så kan man vel ikke påstå at man har fått et fullgodt TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller finnes det ikke antydning til clouding på 6050 så lenge man har ørlite grann lys i rommet. I helt bekmørkt rom med helt mørke scener så ser man noe clouding (etter litt innstillinger) men så lenge det er smått med lys på så enser jeg ikke dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ue46b7050

Vel da har jeg også levert in min samsung ue46b7050 på grun av mye clouding og at den røde lampen under tv`en ikke slår seg på hele tiden. Min tv har også betydelige bulker i rammen som jeg håper på og få fikset..!! jeg kjøpte min tv i juni 2009 og da kostet den 23000,- så jeg syns dette er veldig irriterende, men samsung kom hjem til meg samme dag som jeg ringte og hentet den..

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som sliter med at 7070'en låser seg ved bruk av mediadelen? Bildet fryser og det skjer ingenting før den plutselig restarter seg selv. Kan virke som det skjer spesielt når jeg blar i kataloger som har mange filer. Har stort sett bare brukt det til musikk foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av revsve
    Hei har en UE46B6050. (Har RIKS-TV cam rett i TV-en. Jeg bruker fjernkontrollen som fulgte med. Synes TV-en reagerer veldig tregt (har byttet batterie uten at det hjelper), lampa under TV-en blinker hver gang jeg trykker på en knapp på fjernkontrollen men det er ikke alltid det skjer noe. En annen ting når man er inne i "Guide" altså oversikt over alle kanaler og hvilke program som går så kan man bla framover i tid, men valg ruta hopper tilbake til det programmet som viset "nå". Man skal også kunne velge "Timer" på program fram i tid, men dette er vanskelig i og med at man blir satt tilbake i tid... Noen som skjønte hva jeg mener? Og noen som har erfaringer?

mvh, REVSVE

Hei! Sliter med AKKURAT det samme! Cammen ble slengt i en skuff etter noen dager med prøving, og der har den ligget siden. For noe j*** dritt!

Har prøvd å sendt mail til samsung, men fikk bare et tullete svar på svensk tilbake.. Jævlig skuffende spør du meg..

Syns og det er irriterende at jeg må trykke så mange ganger på "source" knappen når jeg skal velge mellom kilder.. Greit nok om tven hadde vært kjapp i responsen, men når den er litt treg, i tillegg til at jeg må "bla" gjennom alle valgene ofte så gnager det.. Syns det burde gått an å fjerne pc, scart osv..

Har du prøvd å oppdatere? Jeg oppdaterte i november en gang, men merket ikke noen forbedringer..

Edit; har foresten UE55B7070XXE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ezs
    Syns og det er irriterende at jeg må trykke så mange ganger på "source" knappen når jeg skal velge mellom kilder.. Greit nok om tven hadde vært kjapp i responsen, men når den er litt treg, i tillegg til at jeg må "bla" gjennom alle valgene ofte så gnager det.. Syns det burde gått an å fjerne pc, scart osv..
    Denne begrensningen ligger i fjernkontrollen. Med en Logitech Harmony fjernkontroll så kan man hoppe direkte til hver enkelt input.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6050 med problemer med TV mottak

Hei, har en 6050 med TV signaler fra en GET box (ikke HD), via SCART.

GET klarer for tiden ikke levere HD bokser i området vi bor.

MEN det vi opplever er at når vi f.eks. ser på NRK så ser vi tydelig tekst fra en annen kanal som beveger seg over skjermen.

Har gjort følgende: galvanisk skille på antenne ledningen, prøv med og uten antenne ledning fra dekoder til TV.

Så langt ingen bedring.

Noen forslag??

mvh
    Rolf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question sprakelyder

Hei,
    jeg har en ny 46UE6050 som jeg er meget godt fornøyd med, bortsett fra at den i løpet av den siste uken har begynt å komme med sprakelyder fra de øverste høyttalerne. Det låter som statisk elektrisitet, og er irriterende. Lydene kommer og går litt, det kan fungere lenge uten disse lydene men det er verst ved oppstart.

Har noen lest i tråden om dette problemet, eller vet noe om hva dette kan være?

Har kontaktet butikken vedr. dette og skal få byttet ut TV`en, men det hadde vært interessant å vite grunnen til lydene.

Mvh.
    T.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne begrensningen ligger i fjernkontrollen. Med en Logitech Harmony fjernkontroll så kan man hoppe direkte til hver enkelt input.
    Vurderer å skaffe denne selv. Blir responstiden bedre også?

jeg har en ny 46UE6050 som jeg er meget godt fornøyd med, bortsett fra at den i løpet av den siste uken har begynt å komme med sprakelyder fra de øverste høyttalerne. Det låter som statisk elektrisitet, og er irriterende. Lydene kommer og går litt, det kan fungere lenge uten disse lydene men det er verst ved oppstart.
    Mener jeg leste om noen som fikk lignende problemer pga. dimmerbryter på samme strømkurs som TV-en er koblet i. Har du mulighet til å teste TV-en på andre kurser?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styre blu-ray

Iflg en selger på Lefdal kan jeg styre en hvilken som helst blu-ray-spiller med min Samsung fjernkontroll, sålenge HDMI-kabelen og blu-ray-spilleren støtter hdmi 1.3a. de fleste hdmi-kabler støtter vel dette, det gjør vel det fleste nye blu-ray-spillere også.

er dette fakta?

er det mye knot?

Egentlig vil jeg kjøpe samsung BD-spiller, for å minske antall fjernkontroller.

et lite bi-spørsmål er: vil jeg vinne særlig på dedikert BD-spiller, kontra min PS3 (ikke slim) vil kjøpe spiller for å slippe viftestøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har invistert i ny tv, Samsung UE46B6050 , er strålende fornøgd bortsett fra en ting. Når det er mørke scener so blir skjermen veldig mørk, so mørk at detaljer blir utelatt. Det er fint at lyst er lyst og mørkt er mørkt men vil jo gjerne sjå litt:razz:

Tips til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnemann
    Hei!

Har invistert i ny tv, Samsung UE46B6050 , er strålende fornøgd bortsett fra en ting. Når det er mørke scener so blir skjermen veldig mørk, so mørk at detaljer blir utelatt. Det er fint at lyst er lyst og mørkt er mørkt men vil jo gjerne sjå litt:razz:

Tips til dette?
    Prøv å gå inn i innstiller for bildemenyen og still opp gamma'en litt (under avanserte bildeinstillinger). Prøv deg frem og se om dette fikser biffen for deg!
    Såvidt jeg har forstått så gir lav gamma bl.a mer detaljer i lyse partier, høy gamma mer detaljer i mørke partier.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så kan du endre sortnivå fra hdmi til "normal" i staden for "lav"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Prøv å gå inn i innstiller for bildemenyen og still opp gamma'en litt (under avanserte bildeinstillinger). Prøv deg frem og se om dette fikser biffen for deg!
    Såvidt jeg har forstått så gir lav gamma bl.a mer detaljer i lyse partier, høy gamma mer detaljer i mørke partier.
    Takker, det blei bedre no ja:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Og så kan du endre sortnivå fra hdmi til "normal" i staden for "lav"
    Hei

Den sto alt på "normal", får forøvrig ikke endra sortnivå fra hdmi og filmmodus og div andre da dei er grå... Fleire med same problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tenkte å sjå om eg fann noken gode tips til innstilling av tven(fortsatt UE46B6050XXE ) men va jo litt mange side her.

Tenker mest på film modus, bruker å sitte i mørkt rom og sjå film.
    Fins det noen linker til forslag på innstillinger?

takker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnemann
    Hei

Tenkte å sjå om eg fann noken gode tips til innstilling av tven(fortsatt UE46B6050XXE ) men va jo litt mange side her.

Tenker mest på film modus, bruker å sitte i mørkt rom og sjå film.
    Fins det noen linker til forslag på innstillinger?

takker
    Jeg tok meg bryet med å bla gjennom denne tråden når jeg fikk TVen, absolutt å anbefale. Fant noen innstillinger jeg brukte som basis, og justerte litt i forhold til lyset i stua her. Basicly var det filmmodus som er beste utgangspunktet. Feks så har Lygren brukt rimelig avansert kalibreringsutstyr, så brukte hans "RGB innstillinger".

Men bla gjennom tråden, mange gode tips her, bla. for å "oppgradere" tven til 7 serien (ikke wifi, men det å se media fra USB), samt slå av autodimmingen.

Side 64 av 69 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •