Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 69 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1374
    Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    I et mer eller mindre mørklakt rom blir det jo veldig synlig da, i hvert fall på min W4500! Samsung edge-LED sliter visst mye mer med dette! Da kan du tenke deg Nå vet ikke jeg hvordan 9000-serien vil være, men 6,7 og 8000-serien sliter med disse problemene! Er du bildeentusiast og setter pris et best mulig bilde burde du kanskje styre unna disse?
    Det er bra du skreiv spørsmålstegn på slutten der for viss ikkje hadde du fått deg ei lekse

Men til poenget. Det varierar frå produkt til produkt kor mykje clouding det er. Min tv har så vidt eg kan sjå 0 (null) clouding. Men det lekker litt lys inn frå det eine hjørnet. Dette er synlig viss ein ser etter det. Med andre ord så sliter serien med dette ja, men ikkje alle tv'ar har eit "problem" med dette.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant! De heldige få slipper kanskje dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant! De heldige få slipper kanskje dette
    Hvis det munner ut i et "do you feel lucky..." må jeg jo nesten revurdere nok en gang. Flaks har jeg ikke for mye av

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvalitet er ikke relatert til LED-type? Her er du på bærtur! Hva med den ENORME cloudingen som Samsungs edge-LED Tver sliter med! Vil jo si at dette faller GODT innen kategorien bildekvalitet
    Har ikke ENORM clouding på min, så det har jeg vel vært heldig med. Eneste form for clouding jeg kan se er et hint nede i høyre hjørne hvis jeg av en eller annen grunn ser på film i mørket i stua. 55" 7070 - hvis det skulle ha noe å si. Jeg mener bildekvaliteten, og bildeprosessering i samsung edge-led-serien er i toppklasse, uavhengig av clouding.

Jeg har sett mange TV-apparater i aksjon, og det er kun tykke LED-skjermer som slår det generelle sortnivået (og plasma, men da ville jeg fått endel andre utfordringer, vekt etc.). Jeg har hengt TV-en på veggen med samsung veggfeste, og den stikker omtrent 3,5 cm ut av veggen. Alt i alt var dette viktigere for meg enn at man ser en liten sky i høyre hjørnet 0,05 % av tiden jeg bruker apparatet. Poenget er vel at folk har forskjellige behov, og det blir for dumt å skulle tro at man har noen fasit som gjelder for alle folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Spm rettet mot de som spiller her. Åssen settings bruker dere når dere spiller Xbox 360 eller PS3? Da jeg først startet å spille rett fra fabrikkinnstillingen var bildet skikkelig dårlig. Hadde Samsung LCD 40B6050 og bildet var glimrende! Ingen input lag heller.

Har no oppgradert til LED46B6050, opplever at bildet er veldig kornette. Prøvd å sette i game mode uten at det hjelp no særlig. Har da prøv innstilling for game mode fra denne siden:

Samsung UE40B7020 / UE40B7000 Best Settings (Calibrated)

Det hjalp litt, men fortsatt ganske dårlig. Spiller no f.eks MOW2, og grafikken fra tv'en var ikke noe særlig.

Spørsmålet blir da, åssen innstillinger har dere når dere spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags signal bruker du fra konsollene inn i TV-en? Component eller HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker component p.g.a jeg bruker optisk lydsignal. Men har prøvd med hdmi også, samme resultat..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 46B6050 innsynsvinkel

Sitat Opprinnelig postet av NilsL
    Har fått min 46" 6050 og er litt skuffet over fargekvaliteten på hudfargen ved skrå innsynsvinkel. Når jeg står rett foran TV er hudfargen gyllen og fin. Men når jeg flytter meg til siden, spesielt fra 45 grader innsynsvinkel, blir hudfargen mer og mer blek. Ved innsynsvinkel rundt 70 grader og større blir hudfargen litt rosa/blå aktig. Dette er spesielt synlig på gode TV sendinger på NRK Dagsrevyen, som har veldig sterkt lys i ansiktet på nyhetsoppleserene. Spesielt er dette synlig på folk med lys hud. Men det er også synlig på blu-ray plater på mennesker med lys hud.

Det hjelper ikke å endre farge og bildeinnstillinger.

Jeg vurderer å returnere TV'en.
    Men jeg var på Elkjøp i går og så nesten det samme på en 32 tommer.
    Har noen andre erfart dette eller har forslag til hva jeg kan gjøre?
    ----------------------

Hei alle,
    Med hensyn til innsynsvinkel og rosa/blå hudfarge.
    Jeg returnerte min TV og fikk ny tilbake som er helt fint.
    Forhandlerene innrømmet med en gang at det var noe feil med den første

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 46" LED TV UE46B6050

Hei alle sammen. Første gangs bruker av AVForum, ivrig leser.

Jeg har anskaffet meg en Samsung 46" LED TV UE46B6050 tross ting jeg har lest om ang. denne tv'en. Det første som slo meg er at den har "clouding" problemer. De er ikke så fryktelig ille, men i mørke/sorte scener kan dette plage meg litt. Jeg har lest at man kan masere området med en skjermklut, løsne panelskruer samt legge skjermen med fronten ned en natt for å se om dette hjelper. I tillegg kan det reduseres etter hvert. Noen som har testet noen av disse litt merkelig metodene for å redusere problemet og har noen erfaringer?

En annen ting er at jeg synes det er slitsomt når panelet går helt i sort ved sorte scener (slår av all lys). Er det noen mulighet for å slå av dette, enten via vanlig meny eller service meny?

Kitchy

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte en 46" for en ukes tid siden i 6 serien, angrer litt for at jeg ikke gikk for 55". Kona ville ikke gå med på større en 46".

Har lest her litt om clouding og dette er noe jg opplever mye! Er de samme flekkene som kommer hele tiden, og dette begynner å irritere meg sterkt! Er dette noe jeg kan klage på hos forhandler?

Har også noen fettflekker på skjermen som jeg absolutt ikke klarer å få vekk. Har prøvd to forskjellige typer lcd rens fra AM. Gele og vanlig spray, men virker som begge disse bare fordeler flekkene mer ut over overflaten.
    Noen tips for å få bort dette uten å ødelegge skjermen?

Mvh

Magnus Høve

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av namhp
    Bruker component p.g.a jeg bruker optisk lydsignal. Men har prøvd med hdmi også, samme resultat..
    Jeg bruker HDMI kabel og den står på 1080i eller 1080p. Jeg kan ikke klage på bildet på min UE46B6050

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Har også noen fettflekker på skjermen som jeg absolutt ikke klarer å få vekk. Har prøvd to forskjellige typer lcd rens fra AM. Gele og vanlig spray, men virker som begge disse bare fordeler flekkene mer ut over overflaten.
    Noen tips for å få bort dette uten å ødelegge skjermen?

Mvh

Magnus Høve
    Eg brukte kluten som følgte med samt bevegelsar i forskjellige retningar evt sirkelbevegelse. Men pass på at skjermen OG kluten er heilt rein når du gjer dette, viss ikkje kan det bli striper

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg lurer på hvor mye clouding-problemet egentlig betyr for en som ikke er "fanatisk" på bildekvalitet? Jeg har inne en bestilling på Samsung 40B6050, men har registrert at man nesten må forvente clouding på disse modellene.

Mitt TV-bruk er stort sett vanlige TV-sendinger, samt at jeg kommer til å kjøre filmer og serier på den fra en laptop (I blu-ray kvalitet over HDMI).

Inntrykket jeg har fått fra diverse tester av Samsung-modellene er at det er clouding på disse modellene, men jeg får også inntrykk av at dette ikke er et stort problem for en gjennomsnittsperson. Stemmer dette, eller vil "alle" bli litt plaget av å ha clouding på TVen? (Om man kun merker dette på et par scener gjennom en hel film feks, så er det vel ikke så mye å snakke om for en vanlig bruker?)

For å sette ting i perspektiv så kan jeg jo også nevne at mitt nåværende TV er et 10 år gammelt 20" CRT-TV, noe som kanskje gir en pekepinn om hva jeg kommer til å "sammenligne" mot

Tar også med et spørsmål som strengt tatt hører under et annet subforum; hvordan kalibrerer man et TV mot TV-sendinger? Er dette noe som vil variere litt fra kanal til kanal? Skal kjøre kalibrerings-discer for å kalibrere TVen mot laptopen, men så vidt jeg har forstått må en TV kalibreres mot ulike kilder, slik at signalet fra dekoderen og DVD spiller gjerne må ha andre instillinger enn signalet fra laptopen?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svimle
    Hei,

Jeg lurer på hvor mye clouding-problemet egentlig betyr for en som ikke er "fanatisk" på bildekvalitet? Jeg har inne en bestilling på Samsung 40B6050, men har registrert at man nesten må forvente clouding på disse modellene.

Mitt TV-bruk er stort sett vanlige TV-sendinger, samt at jeg kommer til å kjøre filmer og serier på den fra en laptop (I blu-ray kvalitet over HDMI).

Inntrykket jeg har fått fra diverse tester av Samsung-modellene er at det er clouding på disse modellene, men jeg får også inntrykk av at dette ikke er et stort problem for en gjennomsnittsperson. Stemmer dette, eller vil "alle" bli litt plaget av å ha clouding på TVen? (Om man kun merker dette på et par scener gjennom en hel film feks, så er det vel ikke så mye å snakke om for en vanlig bruker?)

For å sette ting i perspektiv så kan jeg jo også nevne at mitt nåværende TV er et 10 år gammelt 20" CRT-TV, noe som kanskje gir en pekepinn om hva jeg kommer til å "sammenligne" mot

Tar også med et spørsmål som strengt tatt hører under et annet subforum; hvordan kalibrerer man et TV mot TV-sendinger? Er dette noe som vil variere litt fra kanal til kanal? Skal kjøre kalibrerings-discer for å kalibrere TVen mot laptopen, men så vidt jeg har forstått må en TV kalibreres mot ulike kilder, slik at signalet fra dekoderen og DVD spiller gjerne må ha andre instillinger enn signalet fra laptopen?

Det er en grunn til at denne TV'en scorer så bra på alle tester! Kjempe TV, som har litt problem med clouding, men har ikke problem med fosfor-lag, fargegjengivelse, sortnivå eller mange av de andre ankepunktene på flate skjermer...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Samsung UE46B6050 og Philips 46PFL9704 siden Nov. 09. Jeg leser om clouding her i denne tråden, men jeg har til nå ikke sett noe clouding som er synlig i normalt til lavt lys på min UE46B6050. Bildet er bra, fargene ok og sortnivået sånn midt på treet. Tv'n står i dagligstua hvor jeg har familien rundt meg.

Men skal jeg sitte ned med en god film, foretrekker jeg Philips'n som står i hifirommet, hands down hver gang.

Min konklusjon er at Samsungen er en god TV nr. 2, helt ok til sitt bruk, men langt fra å være den beste LED LCD-TVn.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mye negativ skriving om disse tv'ene her inne og at mange har problemer med div ting.

Siden slike forum ofte gjennspeiler de som sliter med noe og ikke de som er fornøyd med sitt produkt, tenkte jeg at jeg skulle slenge inn et lite innlegg fra min side.

I August kjøpte jeg meg en UE-46B8050.

Vil bare si at med min tv har jeg ikke merket noe problemer med, bortsett fra en ting.

Den ene tingen var at jeg slet med å få youtube til å fungere.

Alt annet om kornete bilde, clouding etc har jeg ikke merket noe til på mitt apparat.

Jeg har i lang tid prøvd å finne/lete etter disse feilene, men finner ingenting.

Jeg har pvr fra canal dig og kjører hdmi gjennon Onkyo 607 receiver.

Etter at jeg lastet ned nyeste oppgradering fra samsung, løste youtube-problemet mitt seg med en gang. Så nå funker alt strøkent!

Er kjempefornøyd med 8050!

Men etter det jeg observerer, er det stor forskjell på 6000/7000 og 8000-serien siden den har annet panel og er 200hz.

Så nok engang, jeg er kjempefornøyd!

Jeg vill ikke byttet med noe annet apparat (bortsett fra 8050 i 55" som jeg observerte i Brasil for 1.mnd siden...).

Vil også si at jeg har jobbet i bransjen i flere år og mener selv jeg er ganske kresen (selvom jeg ikke er fanatisk, som mange her inne er).

Ps. Kom på at fjernkontrollen er litt vel sensitiv med det automatiske lyset i knappene og at jeg gjerne skulle slått det av dersom det hadde gått an (noe jeg ikke tror dessverre?). Det bruker litt mye strøm.
    Men den fjernokontrollen bruker jeg bare til å slå av og på tv uansett.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool håpløs???jeg???

hei
    jeg har fått dradd inn en 46 7070 inn i stua
    koblet den sammen med CanalDigital Pwr via harman kardon avr 745
    hdmi fra CD til hdmi1 på HK og inn på hdmi1 på samsungen

meeen irriterer meg grønn over at bildet virker som det er zoomet..
    altså at feks logoen til tvn bare vises halvveis på skjermen
    jeg har prøvt å fikle justere å fikle enda mere men får det bare ikke til
    det er nesten som om jeg begynner å savne panasonic`en og dens Auto funksjon

er det noen som kan hjelpe meg med en quick fix her???

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om alt er rett innstilt på tuneren så kan dus tille på bildefunksjonen på tv'n:
    Meny -> Bilde -> Bildealternativer -> Størrelse = Velg størrelse

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitten
    meeen irriterer meg grønn over at bildet virker som det er zoomet..
    altså at feks logoen til tvn bare vises halvveis på skjermen
    jeg har prøvt å fikle justere å fikle enda mere men får det bare ikke til
    det er nesten som om jeg begynner å savne panasonic`en og dens Auto funksjon

er det noen som kan hjelpe meg med en quick fix her???
    Klikk på on demand knappen på fjernkontrollen til dekoderen så skal du se det ordner seg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

sett slikt allt i orden nå...
    takker for hjelpen8-)

Side 63 av 69 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •