Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 69 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes synd på deg havardt123... Vet godt hvor kjedelig det er å være misfornøyd pga cloudning/flashlight og så møte Samsung som sier at det iht til deres standarder er akseptabelt.

Vet det ikke er noen trøst, men problemet blir dessto mer synlig om du bruker tv'en til konsoll/pc med mye stillbilder og rolige bakgrunner. Om du i tillegg benytter game-mode pga input-lag blir bildet mer "usminktet" som fører til at at det blir enda tydligere.

Tv'en ser jo ut som en porsche, men prosesseringskraften tilsier at det bare er en boble med porsche styling.

Om du orker å ta opp kampen vil det alltid lønne seg med en god logg over saksgangen og helst skriftlige utallelser osv fra forhandler/produsent. Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt hardt mot forhandleren som solgte tv'en. Mot Samsung systemet blir du veldig liten når du går via supporten deres. Hos Elprice må du prøve å få tak i en "sjef" som kan få noe gjort. Jeg vet forøvrig at det i et blad sto at man ikke skulle akseptere clouding/flashlight. Mulig det var i hjemmekino, men jeg er husker ikke sikkert. Kan nok klare å finne det ut, men er midt oppi julestria akkurat nå. Du kunne konfrontert dem med dette og hørt hva dem sier. Som sagt er det best å ha mest mulig skriftlig, men selvsagt lettere å bare dunke hardt i disken deres. Hvis man er heldig kommer man kanskje raskest noen vei om man gjør akkurat det. Uansett med mye skriftlig kan du lettere dokumentere saken f.eks til forbrukerrådt på et senere tidpunkt. Kjemper du nok gir sikkert forhandleren seg tilslutt og rydder opp.

Til mitt formål var tv'en ikke brukbar og jeg hadde ikke gitt meg sånn uten videre. Holdt vel på nærmere to måneder, men heldigvis får jeg nå byttet inn tv'en.

For meg passet det ikke med clouding/flashlight, input-lag(sikkert minst 100ms i vanlig mode og 60ms i game-mode). Flekkene irritert meg grønn og tv'en var for meg ubrukelig å spille på. I tillegg fikk jeg problemer med lipsync ved ved bruk av eksterne kilder. Jeg var lite interessert i å også kjøpe nye stereo for å få syncet bilde og lyd.

Men for alle andre som bare ser på tv/film er sikkert dette en flott tv sålenge man ikke henger seg opp cloudingen/flashlighten. Jeg er overbevist om at det er svært få som faktisk legger merker til det og bryr seg. Har en kompis som ikke hadde lagt merke til det og han bryr seg heller ikke. Tv'en var heller ikke så "ille".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

update i saken

I går var jeg på butikken og gjorde meg irritert og lagde en stor scene der nede. Så ble enden på visa at de faktisk tok inn min tv tilbake, selv om han ikke hadde lov til det.. men han skulle ordne opp i det da. Men jeg fikk da istedet en ny tv av de så skulle jeg prøve den. Tenkte at nå var jeg da veldig heldig og denne må da være litt bedre, kanskje ikke perfekt, men i allefall litt bedre.. hadde jeg håpet på.. setter meg ned og utforsker og stiller inn diverse.. og hva ser jeg? Denne tv'en er faktisk nøyaktig lik den tidligere.. de samme flekkene på akkurat de samme stedene.. identisk så og si. Så vet ikke hva jeg skal gjøre nå jeg.. Vil egentlig ikke ha denne tven i det hele tatt nå. Vil bare ha hevet kjøpet mitt. Men jeg regner med at det ikke lar seg gjøre.. så da må jeg sikkert bare sitte her med denne dritten og irritere meg hver eneste dag over det helt til jeg får råd til å kjøpe en annen. Jævlig surt og ikke være fornøyd altså..

Ellers angående tv'en så er jeg jo egentlig veldig fornøyd med den sånn ellers.. alt er bra utenom cloudinga.. ikke no problem når jeg spiller ps3, kobler til pc via hdmi og til vanlig tv titting.. men når jeg skal se bluray gjennom anlegget.. da blir jeg bare lei meg rett og slett når jeg må sitte der å se på det. Er absolutt ikke brukbart til det.. film i litt mørkt rom...neineinei ikke brukbart.

Hercem: Hva gjorde du da?Kjøpte du en annen tv? Hvilken?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at du er frustert siden nr 2 LED er helt lik. Men siden du allerede har fått byttet så kanskje du kan få byttet igen til Plasma? Høres på meg som dette er skjermen som passer best i mørkt rom til film med jevest baklys uten å koste en formue som 9704 gjør. 50" 855 er på ca nivå med 46" 7050 i pris. Evt 50G10 serien til Panasoic-ikke like sexy men bra tv til prisen!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildealternativer : Kan ikke velge Svartnivå for HDMI og filmmodus?

Heisann !

Sitter her med en 40"8050 og har tilkoblet en Canal Digital HD dekoder på HDMI1 og en Denon Blu-Ray på HDMI2 som går gjennom Receiver til TV'en.

Problemet er at jeg på HDMI2 ikke får velge svartnivå på HDMI2, den er "grået ut" og satt til NORMAL, har sett på endel bruker tester og bruker innstillinger at man får et bedre bilde ved å sette den til LAV, noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan velge?

Takker for hjelp og svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke oppskift for å få sortnivå til LAV men vil generelt ikke anbefale dette da det en gjør er å klippe i sort slik at detaljer forsvinner i mørke scener er min erfaring på Samsung Plasma ved prøvd av HDMI normal/lav. Kjør heller på HDMI nivå Normal å kalibrere sortnivå korrekt så har du det mest korrekte bilde med mest detaljer i mørke scener. Dette så fremt du kjører 16-235(SD,HDTV og BLU-RAY) i RGB å ikke 0-255(hovedsaklig PC) da kan HDMI settes som LAV.

ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD JUL!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har ikke oppskift for å få sortnivå til LAV men vil generelt ikke anbefale dette da det en gjør er å klippe i sort slik at detaljer forsvinner i mørke scener er min erfaring på Samsung Plasma ved prøvd av HDMI normal/lav. Kjør heller på HDMI nivå Normal å kalibrere sortnivå korrekt så har du det mest korrekte bilde med mest detaljer i mørke scener. Dette så fremt du kjører 16-235(SD,HDTV og BLU-RAY) i RGB å ikke 0-255(hovedsaklig PC) da kan HDMI settes som LAV.

ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD JUL!!
    Heisann!

Takker for svar, men er det bedre å velge RGB 16-235 enn xvYCC?
    Og på Blu-Ray spilleren kan jeg velge mellom RGB Normal og RGB Enchanced, der bør det være Normal (RGB 16-235)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havardt123
    Hercem: Hva gjorde du da?Kjøpte du en annen tv? Hvilken?
    Jeg har ikke byttet tv'en enda, men den skal byttes i en annen tv. Forhandleren undersøker nå om dem kan skaffe LG 47SL8500 til meg og til hvilken pris. Det er den sterkeste kandidaten om jeg får den til en grei pris. Passer perfekt til spilling da den har lav input lag og som pc skjerm(4:4:4 signaler). Skal ellers være en flott tv med mange fornøyde eiere. EISA Award for “Best Value LCD-TV 2009-2010”.

Bra du fikk byttet tv'en, men var synd du ikke byttet til noe annet. Tror du ville blitt fornøyd med en plasma 855 til tv og film bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann!

Takker for svar, men er det bedre å velge RGB 16-235 enn xvYCC?
    Og på Blu-Ray spilleren kan jeg velge mellom RGB Normal og RGB Enchanced, der bør det være Normal (RGB 16-235)?
    Så lenge en har måle utstyr så kan jo alltids måle hvordan disse innstillingene påvirker primærfargene. Men generelt vil det beste være å kjøre standard 16-235 RGB. Hvis alle ledd har mulighet for utvidet farge rom kan en prøve det ellers liten hensikt. Få filmer som er filmet i utvidet fargerom enda så vidt jeg vet. Dette gjelder kun Blu-ray hvor utvidet farge rom er aktuelt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første inntrykk : Bildeinnstillinger LCD 40A866 vs LED 40B8050

Så lenge en har måle utstyr så kan jo alltids måle hvordan disse innstillingene påvirker primærfargene. Men generelt vil det beste være å kjøre standard 16-235 RGB. Hvis alle ledd har mulighet for utvidet farge rom kan en prøve det ellers liten hensikt. Få filmer som er filmet i utvidet fargerom enda så vidt jeg vet. Dette gjelder kun Blu-ray hvor utvidet farge rom er aktuelt.
    Heisann

Takk for svar igjenn, får prøve meg litt frem med innstillinger senere nå i romjulen. Sliter litt med å få bilde jeg er helt fornøyd med.
    Føler at med Svartnivå HDMI på Normal blir det liksom et grålig slør over bildet, men med Svartnivå HDMI på Lav blir bildet en anelse for svart, mister endel detaljer i mørke scener/bilder.

Som sagt jeg har alt koblet opp slik:
    TV med HD dekoder fra Canal Digital til --> HDMI1 på TV'n
    Blu-Ray, Xbox360, PS3 tilkoblet --> Receiver --> HDMI2 på TV'n

Førsteinntrykk: LCD A866 vs LED B8050

Har gjennom tiden hatt følgende Samsung skjermer, M87, A656, A866 og nå B8050. M87 og A656 som 37", A866 og B8050 som 40"

- Føler foreløpig at LED B8050 er mye vanskligere å kalibrere enn LCD A866.
    - B8050 har jeg allerede byttet én gang pga. clouding/lysblødning.
    - Også skjerm nummer 2 lider av dette, men ikke så mye som skjerm nummer 1.
    - LED skjermen har kansje et noe bedre sortnivå enn LCD skjermen, men føler faktisk at LCD skjermen gir et bedre bilde totalt sett foreløpig.
    - LED skjermen noe bedre sortnivå
    - LCD skjermen bedre på detaljer i mørke scener.
    - Sitter egentlig med en følelse av at Edge LED skjermene er MEGET OPPSKRYTT og at ett bytte fra A866 til B8050 er unødvendig!
    - Hadde forventet mer av B8050 modellen da disse promoteres som topp modellen i deres Edge LED-serie.
    - Kan få med at begge B8050 skjermene hadde/kom med Samsung sitt eget panel.
    - 200Hz funksjonen fungerer bedre enn tidligere 100Hz funksjon, ihvertfall enn på A656 og A866 skjermene men er enda ikke helt perfekt! Er som regel avslått!

Dette er bare mine tanker om skjermene foreløpig, kan selvfølgelig ha sammenheng med at jeg ikke er blitt helt fortrolig med innstillingene til LED skjermen enda. For som sagt prøve meg litt frem nå i romjulen.
    Har enda ikke prøvd LED skjermen til konsoll spilling, så input lag kan jeg ikke uttale meg om, men kan si at "game mode" funksjonen til Samsung er noe jeg helst unngår og ikke har brukt på noen av de tidligere modellene!
    Heldigvis har jeg mulighet til å levere skjermen inn igjenn etter jul hvis jeg ikke blir fornøyd, åpent kjøp er en fin ting!

Konklusjonen min er : Edge LED skjermene er oppskrytt og er på ingen måte overlegen de beste LCD skjermene deres!

Tenkte jeg bare skulle dele litt av tankene mine med dere, ønsker dere alle en forsatt god jul og ett godt nyttår!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RGB vs xvYCC

Hei

Blir ikke helt klok på det her, når man for valget mellom å velge mellom RGB og xvYCC, hva er egentlig best?

Er det best å velge RGB når man bruker hdmi kabel og xvYCC ved komponent kabel?, er det slik å forstå?
    Føler jeg begynner å bli gammel, henger ikke like godt med lengre :-D .....
    Leser liksom at xvYCC skal øke fargeområde og detaljer, men ifht. hva?, RGB?

Takker for hjelp og svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360

Hei,

Har Samsung 46B6000 hjemme, har et problem med bilde fra Xboxen min. Det virker som bildet er mye dårligere enn min forrige tv (Samsung A408050). F.eks i modern warfare 2 ser ikke fullt så bra ut som i min forrige tv.

Veldig "grøtete" bilde. Har prøvd både med hdmi og compositt, men uansett hva jeg gjør så er det like stygt bilde.

Noe tips på hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klikking i panelet ved skifte av kanal

Heisan
    Jeg har handla en 37" 6050 og er stort sett fornøyd med bildet, kan ikke si jeg har lagt merke til clouding eller noe annet.
    Det som er litt snodig er at når jeg skifter kanal på canal digital boksen, som er koblet til på HDMI1 så kommer det klikkelyder fra panelet...
    Høres ut som det er en liten bryter som står og klikker. Lyden kommer ikke når jeg skifter kanal på panelet, bare når jeg skifter på cd boksen, MEN jeg må vente til info teksten nederst på skjermen er borte??. Hvis jeg skifter kanal før info`en er borte så klikker det ikke. Logisk ikke sant?

Noen andre som opplever dette, eller kan gi en forklaring?
    Har sjekket med andre i heimen om de hører lyden og fått bekreftet at det ikke bare er i mitt hode lydene forekommer.... Var litt bekymra en periode :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vurderer sterkt å kjøpe en Samsung LED 46 B6050. Ser den kommer på tilbud hos Elkjøp på lørdag til 11995,-.

Har lest ende rundt på diverse forum, og ser det er delte meninger om denne TVen. Noen mener den er helt glitrende, og andre at den bare er skit, pgs clouding mm. Hva sier dere som faktisk har denne modellen? Er den verdt pengene? Jeg ser vanlig tv og endel film, spiller nesten aldri.

Jeg var og kikket på denne i en butikk i dag, og syntes den så ganske bra ut. Noen som vil synse litt for meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så lenge at du kun ser på tv/film i vanlig stue belysning så er ujevnt bak lys et ikke tema. Tvene er meget bra å prisen er jo det ikke noe å si på. Bare husk at du MÅ ha bedre lyd enn det tvn har f.eks en lydplanke.

Sitter du mye på siden over 40 grader vil bildene forandre seg og sortnivået bli vasket vekk=vanlig på LED/LCD men varier fra modell til modell her er Plasma overlegen med full innsynsvinkel både horsiontal og vertikalt

Bildenepå 6060 blir meget gode etter at de er kalibrert noe som er sterkt å anbefale på LED da de har enda mere "blå" i fabrikk modus enn andre LCD/plasma.

Velkommen til forumet

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med veldig buzzelyd på 6050'en min.
    Er dette noe jeg kan reklamere på?
    Går det under hjemmeservicen til Samsung?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg sliter med veldig buzzelyd på 6050'en min.
    Er dette noe jeg kan reklamere på?
    Går det under hjemmeservicen til Samsung?
    Hos meg er dette pga dimmarar på samme kurs. Så er ikkje tv'en som er problemet hos meg. Prøv det samme hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor må en helt ny tv kalibreres?

Hei,
    Jeg har akkurat kjøpt meg et 46" 7070, og lurer på hvorfor alle snakker om kalibrering. Synes bildet ser bra ut når jeg velger "Naturlig" modus. Hvordan kan det ha seg at Samsung ikke leverer tv "ferdig kalibrert". Det må jo være i deres interesse at folk får utnyttet tv optimalt? Jeg skjønner at det kan være små forskjeller på komponentene som gjør at en kanskje må justere hvert tv litt for å få det helt optimalt, men det bør vel være ganske nært optimalt i fra fabrikk? Hvis det er så store individuelle forskjeller så hjelper det vel uansett ikke å spørre andre om hvilke instillinger de bruker?

Dette er på ingen måte ment som kritikk til noen av dere som har skrevet om kalibrering her, er bare veldig nysgjerrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste produsenter har prøvd å kalibrere tvene sine så godt det går med deres produksjons tempo som er ganske høyt og ergo kort tid pr tv. De fleste har lagt denne inn i film/kino modusen. Vet fra produsent info at fabrikkene IKKE har tid til å "kjøre inn" led diodene-de blir bare plassert inn pga tids press og dette medfører at hver tv har forskjellige toleranser.

Derfor vil så å si INGEN tver måle 100% likt på absoulutt alle parameter da alt inne i en tv er produsert etter toleranser på f.eks +/- 4%.

Derfor bør alle tver kalibreres hos vær enkelt kunde med tilhørende kilde(DVD,BD m.m) for best mulig resultat. Ja en kommer et lite stykke på veien med å kopiere innstillnger med å kalle dette en kalibrering er feil.

Har vært til folk som har gjort dette uten av deres bilde på noen måte målte korrekt av den grunn men ja det er mye bedre enn standard/dynamisk el.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste produsenter har prøvd å kalibrere tvene sine så godt det går med deres produksjons tempo som er ganske høyt og ergo kort tid pr tv. De fleste har lagt denne inn i film/kino modusen. Vet fra produsent info at fabrikkene IKKE har tid til å "kjøre inn" led diodene-de blir bare plassert inn pga tids press og dette medfører at hver tv har forskjellige toleranser.

Derfor vil så å si INGEN tver måle 100% likt på absoulutt alle parameter da alt inne i en tv er produsert etter toleranser på f.eks +/- 4%.

Derfor bør alle tver kalibreres hos vær enkelt kunde med tilhørende kilde(DVD,BD m.m) for best mulig resultat. Ja en kommer et lite stykke på veien med å kopiere innstillnger med å kalle dette en kalibrering er feil.

Har vært til folk som har gjort dette uten av deres bilde på noen måte målte korrekt av den grunn men ja det er mye bedre enn standard/dynamisk el.
    Jepp! Derfor jeg synes tråder som dette er så deprimerende. Side opp og side ned med folk som kopierer hverandres innstillinger. En tilsvarende kalibreringstråd finnes faktisk ikke.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Jepp! Derfor jeg synes tråder som dette er så deprimerende. Side opp og side ned med folk som kopierer hverandres innstillinger. En tilsvarende kalibreringstråd finnes faktisk ikke.
    Heisann!

Ser ikkje helt problemet med at man poster innstillinger man selv er fornøyd med, kan være til stor hjelp for andre, eller et godt utgangspunkt med å finne innstillinger man selv er fornøyd med. Er faktisk ikke alle som har tid eller føler seg sikker på å kalibrere bildet på tv'n selv.
    Så hvis man synes det er så deprimerende, så er det jo bare å overse, eller gi **** å poste i tråden.
    Synes det er mye mere deprimerendes å lese de latterlige innleggene dine jalapenos.........

Side 60 av 69 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •