Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 69 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1374
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    EDIT: Takker for info, men dette er en teknisk tråd... Fint om det opprettes en pristråd for diskusjon av forhandlere osv... Takker!
    Sorry!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen videoer av de nye Samsung LED tv'ene :-D :

http://www.highdefjunkies.com/showthread.php?t=1035

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjefre
    på siba på kiellandsplass står en 6000 og 796 ved siden av hverandre . Det er ikke noe tvil 796 har bedre bilde men det er kanskje ikke noe big suprise
    Kan det være såå klar og stor forskjell da, vet du om dem i det hele tatt var justert noe?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Forskjellen ligger blant annet i TVens evne til å gjengi en 100% jevn bakbelysning, der 796en, men LED-soner bak hele skjermen, vil få mindre antydning til "clouding", noe som åpenbart er et lite issue ved bruk av Edge-LED, ettersom jeg så antydning til dette selv i en helt opplyst butikk... En får samtidig en pannekakeflat-TV og mest sannsynlig noe bedre prosessering og generelt menysystem ved å gå for en av de nye modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de var sikkert ikke kalibrert likt .

Syns faktisk den nye 6'er serien som de har fått inn der også hadde bedre bilde en UE serien .
    UE serien og 6'er serien har dessuten samme pris. 2.9 cm må jo gå på bekostning av noe

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    6-serien bruker jo helt vanlig bakbelysning, så du snakker da et helt annet sortnivå... I en opplyst butikk, der kun lysutbytte er relevant, er det mulig vanlig bakbelysning gir bedre effekt, men i alle "normale" omstendigheter vil nok LED-belysningen utgjøre positive fordeler som langt bedre sortnivå og mer korrekt fargegamut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok dette mye bedre enn men jeg ser på samsung sine sider at alle de andre LE modelene kommer snart og med og uten LED. UE serien er jo lagd for at den skal se veldig kul ut. Jeg blir automatisk skeptisk når jeg målet er at de og klmme mest mulig teknologi inn i en box. Det er overhode heller ingen fysisk fordel at belysning skal komme fra siden."Edge LED" Dette er bare for at tv'en skal være tynn.
    De på SIBA var ihvertfall ikke noe tvil de sa 796 var en råere tv

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    LE-serien er vel stort sett forrige generasjon samt noen nye "vanlige" belyste modeller, og det er kun utvalgte modeller i 7. serien samt 9. serien som benyttes dynamisk LED. I den nye generasjonen er det kun 6, 7, 8 og 9000-serien som benytter LED, da kun sistnevnte "dynamisk", dvs. LED-soner bak hele skjermstørrelsen. Jeg er heller ikke i tvil om at utgangspunktet for et godt bilde er bedre hos LED-modellene i LE-serien, men disse er jo utgående, så snart er de uansett ikke relevante å vurdere opp mot da de ikke lenger er å få tak i!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett detta nei... Vil jo ha best bilde for penga, men for meg er designet og at den er så tynn veldig viktig! Håper virkelig ikke at jeg blir skuffet denne gangen, det har skjedd før... Tror ikke jeg har tålmod til å vente på 9000-serien+ at den sikkert blir veldig dyr. 8000-serien blir vel sikkert ikke såå mye bedre enn 6 og 7-serien når det gjelder bilde i.o.m. at den også er edge-led. Huff, snart kjøper jeg meg en billig 40" i mellomtiden...huff...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom inn 6050 modellen i min lokale butikk idag. Jeg må si jeg er voldsomt imponert.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...du kan ikke utdype det litt da cognito...? Har du en "vanlig" LED å sammenligne mot? Får du dempet lyset litt og sett etter eventuell clouding?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempe belysningen blir vansklig desverre, skal sies at det ikke står på så mye lys ved tv veggen men helt dempa er det ikke. Men jeg kan ærlig talt ikke se mye tilfeller av clouding, skal se om jeg kan få kjørt pioneer sin Kuro BD på den da får jeg nok testa sortnivået.
    Det er ingen andre LED modeller i denne butikken så blir ikke lett og sammenligne.
    Ellers kan jeg si at innfallsvinkel var forholdshvis god men man så tydlig at sortnivået ble dårligere når man kom ut på siden av den.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du kan ikke utdype det litt da cognito...? Har du en "vanlig" LED å sammenligne mot? Får du dempet lyset litt og sett etter eventuell clouding?
    Det kan jeg evt. sjekke ut etter stengetid...

Får prøve å få en Kuro, en 796 og en UE40B6050 side om side...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det kan jeg evt. sjekke ut etter stengetid...
    Skal se om jeg kan få gjort det etter stengetid her og.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    LE-serien er vel stort sett forrige generasjon samt noen nye "vanlige" belyste modeller, og det er kun utvalgte modeller i 7. serien samt 9. serien som benyttes dynamisk LED. I den nye generasjonen er det kun 6, 7, 8 og 9000-serien som benytter LED, da kun sistnevnte "dynamisk", dvs. LED-soner bak hele skjermstørrelsen. Jeg er heller ikke i tvil om at utgangspunktet for et godt bilde er bedre hos LED-modellene i LE-serien, men disse er jo utgående, så snart er de uansett ikke relevante å vurdere opp mot da de ikke lenger er å få tak i!
    Jeg tror ikke modellene utgår. Den beste teknologien forsvinner vel ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom Siba idag og. Jeg hadde med usb penn med en hd film på. Jeg testa usb2.0 movie på en le46b657. Jeg må si at dette var dritkult. fantastisk fett.Det funka som bare det uten noe som helst hakking Jeg kjøper denne skjermen så fort den har kommet ned i en god pris.

UE6050 har ikke denne funksjonen som jeg mener er et must. 7050 tror jeg har det..............

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer hjefre, du må opp på 7000 serien for å få medi@ 2.0 funksjonen som spiller av f.eks .mkv containere med hd x264

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jeg er ute etter en tv som ikke har rikstv men med usb movie. ser de har fått 651 i butikkene på netshop den har rikstv men ikke usb 2.0 så jeg må vente på en annen versjon

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Media 2.0 funksjonen ser konge fet ut. Og at de spiller av .mkv er jo bare konge. Enkelte av de nye LG tvene støtter jo også .mkv filer, piratenes favoritt. Spørs om hollywood er så begeistret for det... 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Ser ut som 2009 blir et skuffende år for oss som er opptatt av bildekvalitet... Ingenting ser ut til å kunne nærme seg Kuro 9G, og Samsungs 2008 LED-TV'er vil høyst sannsynlig være bedre enn deres 2009-modeller. Panasonic's 2009-modeller har kun mikroskopiske forbedringer i forhold til fjoråret også, rent bildemessig, slik det ser ut - og de lå allerede en del bak det beste fra 2008...

Hei hei... Her må jeg si meg veldig uenig med deg.. Det blir feil og tro att LED teknologien er det eneste som er nytt i fra samsung i år.. Har noen av dere sett den nye topp line plasmaen til samsung som kommer også senere denne måneden? (ps-xxB855Y)... Vel det har jeg og jeg kan trykt fortelle deg att den garantert kommer til og gi pioneer meget hard kamp.. Jeg kan si att bilde er så godt som perfekt og jeg kunne ikke se en eneste feil i det på den filmen jeg så på den.. Den er bare dønn svart, har en utrolig dynamig og gjenngir farger perfekt... Utrolig bra bilde og sammenlignet med bilde på de nye LED skjermene er det bare så mye bedre.. Den kan og gjenngi 24p med en billedfrekvens på 96 Hz ..

Også designmessig så er den også utrolig stilren - den er helt lik led 8000 serien som samsung også kommer med denne mnd, denne også like slank.. Jeg bestilte ett eksemplar direkte etter og ha sett denne demoen og da sto faktisk valget i mellom pioneeren og denne.. Denne var like bra i mine øyne og da var jeg ikke i tvil,

Jeppe

Side 6 av 69 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •