Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 69 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1374
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger for UE40B8050

Heisann !

Noe som kan fortelle meg hvor jeg finner innstillinger for overnevnte tv eller UEB6050 eller UEB7070?

Har søkt endel men finner ikke innstillinger til denne/disse tv'ene
    Er ønskelig med innstillinger for SD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette 3d konseptet som kommer i 2010. Må mann ha ny TV for det igjen eller kan mann regne med at Samsung sin LED 7070 fikser dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en ny TV. Er ikke snakk om noen ny, komplisert teknologi, men grunnen er at TV-en må takle dobbelt så høye oppfriskningsrater enn standard, samt ha minst en inngang som støtter det nye formatet (HDMI 1.4).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil de nye Samsung modellene som kommer til våren ha dette 3D greiene?
    Finnes det noe info om de nye LED tvene?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette 3d-greiene det er snakk om må ein vel uansett ha 3d-briller for å utnytte eller? Og då er det vel ganske ubrukelig for folk flest.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Dette 3d-greiene det er snakk om må ein vel uansett ha 3d-briller for å utnytte eller? Og då er det vel ganske ubrukelig for folk flest.
    Har tiltro til at folk flest greier å sette på seg et par briller jeg da. Mener det var snakk om teknologi man ikke trengte briller til, men det ligger nok ganske langt frem i tid og ganske langt unna tema for denne tråden...

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når 9000-serien kommer? Nytt TV skal kjøpes og denne er en av de sterkeste kandidatene

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Har tiltro til at folk flest greier å sette på seg et par briller jeg da. Mener det var snakk om teknologi man ikke trengte briller til, men det ligger nok ganske langt frem i tid og ganske langt unna tema for denne tråden...
    Ja okai så konklusjonen er at å vente på 3d-tv'ar der ein ikkje treng briller blir ein stor prøvelse i tolmodigheit,

Og eg og trur dei fleste er i stand til å ta på seg eit par briller, men eg vilar på at folk flest faktisk hadde gjort det, var det eg prøvde å få fram(på ein litt dårlig måte)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MKV fil fra USB HD på 46" 7070 virker ikke

Min 46" 7070 (1 mnd gammel) gjenkjenner ikke mkv-filer på USB HD. Har lest at gammel firmware støtter det, men håper noen har andre tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd flere mkv-filer? Det skal funke på 7070 selv med ny firmware, men Matroska (mkv) er en åpen kontainer, og det gjør at man kan støte på filer med ikke-støttet videoformat. Svært sjeldent, men har vært borti det.

Oftere støter man på mkv-filer som har et lydspor som ikke kan spilles av i TV-en.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000 serien kommer ikke til Norge ifølge Samsung, men alle range'r fra produsentene blir jo som regel byttet ut i mars/april/mai og da vil vi nok se lignende modell når de kommer. Hørt noe rykter om at alle modellene deres blir LED, bortsett fra et par billig modeller i LCD.... Vi får smøre oss med tålmodighet og se.

Jeg håper for guds skyld de fortsetter med plasma også...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding problemer, ingen service, hjelp!

Hei! Jeg kjøpte en 7050 hos Elprice tidligere i høst, men har ikke fått begynt å bruke tven skikkelig nå før i november. Da la jeg merke til at det var veldig mye clouding og det var jo rett og slett ikke brukbart å se på film med det. Herregud så irriterendes. Ødelegger jo helt opplevelsen. Så dette kunne jeg jo ikke leve med når jeg først bruker så mye penger på tv'en så regner jeg med at det er litt bedre enn dette.. Jeg leste masse på forum og leste om dette og mye folk som var misfornøyde med dette..og folk sa også at servicen med Samsung var helt forferdelig..så tenkte at dettee ble ikke lett å få ordnet opp i.. så spennendes å se hva de kom til å gjøre. Så jeg tok kontakt med Elprice og der sa de jeg kunne komme med tv'en dit så skulle de sende den på reparasjon hos Elservice eller noe. Selgeren på Elprice sa at dette var jo ikke normalt, slik skulle det ikke være på tven og sa at dette var feil og sa at dette skulle de ordne opp i. Nå har det gått over 2 uker og har ikke hørt noe. Og de gangene jeg har vært der og ringt og hørt om de kan sjekke saken og høre hvordan det ligger ann så da sier de at de skulle gjøre det da og ringe meg opp igjen. Hørt om dette hvertfall 3 ganger og hver gang har de lovet at de skulle ringe opp igjen da, men ingen av gangene har de latt høre fra seg. Men nå idag så sier de at tv'en skulle komme tilbake da i morgen, men de har ikke reparert den eller gjort noe med den da. Så da mente de på Elprice at jeg måtte ringe til samsung selv og så skulle de gi meg innstillinger der (Dette har jo jeg allerede gjort tidligere og jeg har også kalibrert tven selv og også prøvd innstillingene til bla. Lygren her på forumet) og så da hvis det fortsatt ikke var bra så måtte jeg få et servicenummer eller noe og da kunne prøve å ta saken videre. Herregud for en dårlig service og hjelp det er å få. Her synes jeg at de burde bare gitt meg en ny tv også får de på butikken jeg kjøpte den av ordne opp i reklamasjon på den tven som er dårlig og få igjen pengene sine på den og så får jeg bare få en ny tv. Men de bare legger alt ansvar på meg som kjøper at det er JEG som må ordne opp i dette. Det er dårlig. De burde tatt litt ansvar her..

Så lurte på om folk har hatt problemer med clouding og hva har dere gjort med det? Hva burde jeg gjøre? Skikkelig irritert og frustrert med denne saken.
    Sjekk ut bildene jeg legger ved og gi meg svar noen av dere med tips. 2 bilder med en "standard" setting med litt mer lys og 2 bilder med "movie" setting med ganske så mørke innstillinger. All hjelp tas imot med stor takk!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei 2 bilda med "standard" med ekstra lys har du vel tatt for å illustrere problemet reknar eg med.

Dei 2 siste bilda som er slik du sannsyligvis vil bruke tv'en synst eg ikkje er så værst. Og egentlig så synst eg ikke det er så veldig mykje å klage over, men det er kanskje berre meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thamule:

Standardbildene er i mørkt rom med basic standard instillinger som er på "standard" på menyen. De 2 siste er "movie" med baklys på 2 og omtrent så mørke innstillinger som går ann å ha. Her har jeg slått ned alt så lavt som mulig omtrent. Men det ble ikke så gode bilder.Dårlig kamera og setting for å ta bilde av det. Cloudingen i hjørnene er ikke så fælt irriterendes egentlig da man ikke tenker så over det på en måte. Men det du ikke ser på de mørke bildene der er det at jeg får disse skyene etter midten på bunnlinja og oppe. Det ser jeg veldig godt i "movie" mode. Det er forferdelig irriterendes. De er mer som de du ser på standard bildene når jeg ser på movie mode. Bildene viser ikke dette noe særlig. men du ser det veldig godt når du ser på tven i real life.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som nevnt tidligere et "kjent" problem og nærmest fabrikk standard på Samsung LED. Du har 3 valg slik jeg ser det: 1 vente å se om tvn blir bedre-2 kjøpe bragrunns montert LED Philips f.eks 9704 eller 3 Kjøpe Plasma. Synes ikke at de to bildene på Film innstilling var så ille har sett det en del verre med ringer+++.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men se for deg de mørkeste bildene med lyset du ser godt fra katnene + de flekkene nederst og oppe på midten.

Det er vel ikke lett å få igjen ny tv her tenker jeg..synd at de skal være så vanskelige. Virkelig god service og kundebehandling.. hah..

Tror ikke tv'en blir no bedre med tid.. skjønner ikke hvordan den skulle kunne bli det. Er det no galt så er det da det hele tiden. Når jeg starter opp tven kald.. da er egentlig bare cloudingen fra hjørnene synlige men når tven har stått på en 25 min så blir det bare verre og da kommer flekkene på midten virkelig tydelig frem.

Men det jeg ikke godtar er det at folk sier "det er ikke så værst.." "det er ikke så ille" Da betyr det jo at det er problem og at det ikke skal være sånn og at det ikke er bra.. jeg vil ikke nøye meg med det og at det er så dårlig når jeg gir så mye for en slik tv. Forventer litt mer da.

Jeg har vært så irritert at jeg har bare hatt lyst til å kaste hele tven og kjøpe inn en ny SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV istedet.. erfaringer med denne noen? men det hadde vært litt forjævlig det også synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener. Vurderte samsung sin LED helt til jeg fikk se en i mørkt rom... da ble den total uaktuell og jeg kommer fortsette med plasma så en stund til da jeg ikke har råd til 9704. Samsung godtar til dels ganske ujevnt bakgrunns lys da de er meget vansklig å få 100% jevnhet med side monterte LED+++ 855 har hatt en del Buzzing og her er det viktig å ha en ny produsert skjem som skal være bedre på buzzing.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. det som er så latterlig er det at de "godtar" en feil.. det skal jo ikke være slik som dette. Er liksom forskjell på ujevn belysning men det får da være grenser.. har forresten 2 kamerater som har maken tv som ikke har det slik som dette i det hele tatt! Så.. at det er frustrende for meg..ikke rart..

Er 9704 drømmen for deg? Er det plasma? Jeg er jo meget fornøyd med bildet på samsungen min, ikke no å si på det egentlig. Hadde vært knallbra det hadde det bare ikke vært for den forbanna cloudinga..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips sin 9704 er pr dato den beste LED skjermen men den mangler like god side innsyn som plasma så venter å se hva de klarer til neste år særlig i 21:9 segmentet. Drømme skjermen var Pio sin G10 skjerm med uendelig sort nivå som aldri kom...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikka litt på den 9704 nå.. Virka flott den. Ingen som har denne omtrent av butikker enda men.. Hvor stor forskjell er det på denne og samsungen jeg har? Ikke godt å si hva man skal gjøre her.. jeg regner vel med at jeg ikke kommer til å få no hjelp i saken min med å få ny/reparere samsungen så gørt å måtte kjøpe ny tv til 25 lapper når jeg har akkurat har kjøpt en til 20 liksom og den ikke er brukbar.. tragisk altså av samsung..

Side 59 av 69 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •