Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1374
    Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min skrur seg aldri av, men av og til på og så av igjen uten at det kjem bilde. Skal ta ein telefon til Samsung på nyår trur eg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå på grensen til å skylle ned hele Harmony fjernkontroll-driten i dass. Har prøvd alt.

TVen prøver aldri å gå til den kanalen den blir bedt om. Isteden går den til neste på lista, noe jeg aldri har bedt den om. Innstillingene for fjernkontrollen spør meg hva TVen skal stille seg inn på, og jeg svarer (f.eks) HDMI 1. Men TVen ignorerer uansett dette og går til neste kanal istedenfor.

Det funker når man først skrur på, men om TVen allerede er skrudd på når man går fra f.eks Xbox til DVD, nytter det ikke.

Jeg skjønner ikke at det skal være så mye å be om. Har gitt opp avanserte ting som å skru Xboxen på og av. Alt jeg vil er at fjernkontrollen skal skru på DVDspilleren og forsterkeren og sette TVen på riktig kanal. Men nei. Grrr.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart, TVen støtter jo direkte input nettopp så man slipper det "next input"-h e l v e t e t(Hva er dette for et tanteforum?). Har du prøvd å tømme hele Harmony-oppsettet og så sette opp alt fra starten av?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Veldig rart, TVen støtter jo direkte input nettopp så man slipper det "next input"-h e l v e t e t(Hva er dette for et tanteforum?). Har du prøvd å tømme hele Harmony-oppsettet og så sette opp alt fra starten av?
    Nei, jeg har ikke slettet alt i løpet av de siste dagene ihvertfall, men jeg har slettet enkeltkomponenter for så å legge dem inn på nytt. Alle innstillinger for alle ting er gått gjennom, så det burde være riktig.

Feilen(e) er:

I tillegg til HDMI 1, 2, 3, 4, så har TVen noe som kommer opp som HDMI-CEC. Bak dette står det vekselsvis "Anynet Device" eller "Player". Når det står "Player", prøver den først å koble seg på ettellerannet nettverksgreier (Anynet, hva er det?), og så hopper den inn på HDMI 1 etterpå (som er riktig).

Når det derimot står skrevet "Anynet Device" bak HDMI-CEC, prøver den å koble seg på dette mystiske nettverket jeg ikke kjenner til, for så å gi opp.

Bak HDMI 1 og 2 står det ingenting, til tross for at det er påskrudde dingser koblet på.

Harmony-programmet ber meg velge om TVen alltid begynner på en spesiell kanal, eller om den fortsetter der den slapp forrige gang i rekka. Dette er en av flere tilfeller hvor svaret hverken er ja eller nei! Av og til begynner TVen alltid på "TV" når den blir skrudd på og av og til begynner den på den kanalen (sourcen) den var på sist.

TVen går alltid til neste source på lista uansett om den blir sendt en direkte input fra Harmony-fjernkontrollen.

Av og til hopper den over sources som ikke har noen tilkobling og av og til stopper den på hver enkelt alikevel (også her må jeg velge enten eller i Harmony-programmet).

Noen ganger stopper TVen på riktig HDMI mens andre ganger bare passerer den kanalen uten å stoppe, selv om BD eller Xbox er koblet til og har stått på en god stund. Det at det ikke står at noe er koblet til HDMI 1 og 2 kan kanskje tyde på at TVen ikke kan se enhetene? Men isåfall, hvorfor ikke?

Hvis ingen her har en lignende situasjon eller ser en løsning, får jeg prøve Logitech support. Men jeg tror det har noe med TVens mulige manglende evne til å automatisk kjenne at BD og Xbox er koblet til.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Harmony kan være en stri tørn hvis den slår seg vrang, og noen ganger funker det bare ikke - da er det lurt å bare glemme saken, og ta den opp etter noen dager - da faller det ofte på plass av seg selv.

Vet ikke helt om jeg forstår problemet ditt, har selv harmony 885, og den får og hikke i blandt. Da må jeg gjerne stille følsomheten, hvis den hopper over f.esk kanaler eller oppdater til ny firmware eller programvare på PC'n.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje tid til å svare noke utfyllande no, men kan det hjelpe viss du navngir inngangane dine?`altså gir hdmi1 navn tv f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp dessverre ikke å gi kanalene navn. TVen forsøker fortsatt å finne riktig source ved å gå til neste på lista, for så å tenke seg om litt før den enten går videre eller slår seg ned.

Den ekstra kanalen jeg ikke forstod hvor kom fra, har jeg ihvertfall blitt kvitt. Det var Bluray-spilleren som hadde noe greier som ikke står beskrevet i bruksanvisningen. Jeg skrudde det av.

Hvordan stiller man følsomheten? Det har jeg ikke funnet selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Harmony-softwaren er så wizard basert så kan det være en utfordring å finne frem til diverse innstillinger, men i forbindelse med troubleshooting eller oppsett av TVen så skal det være mulig å velge hvordan man switcher mellom inputs, og da finnes det et valg for at tven kan switche direkte til riktig input. Jeg mener riktignok å huske at dette ble satt opp automatisk for meg for min UE46B7070, men det kan hende jeg husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe 6050 tven, lurer derfor korleis denne tven er til f.eks fotball?
    Noken som har erfarniger å dele?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg er veldig nærme nå med fjernkontroll-problemene.

Nå finner den Xboxen riktig. Når jeg derimot går derifra til BlueRay så skrur den først av Xboxen (riktig) og stopper og tenker seg om på HDMI1 på TVen (også riktig), men så går den vekk derifra igjen selv om BD er skrudd på og deretter starter den Xboxen på nytt helt uten grunn. Sukk.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emerica
    Vurderer å kjøpe 6050 tven, lurer derfor korleis denne tven er til f.eks fotball?
    Noken som har erfarniger å dele?
    Fungerer prima på fotball!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Fungerer prima på fotball!
    Det e jo flott!
    Har lest diverse plasser at det kan vere litt etterslep på bilde under fotballkamper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile LED Endret farge med skrå innsynsvinkel

Har fått min 46" 6050 og er litt skuffet over fargekvaliteten på hudfargen ved skrå innsynsvinkel. Når jeg står rett foran TV er hudfargen gyllen og fin. Men når jeg flytter meg til siden, spesielt fra 45 grader innsynsvinkel, blir hudfargen mer og mer blek. Ved innsynsvinkel rundt 70 grader og større blir hudfargen litt rosa/blå aktig. Dette er spesielt synlig på gode TV sendinger på NRK Dagsrevyen, som har veldig sterkt lys i ansiktet på nyhetsoppleserene. Spesielt er dette synlig på folk med lys hud. Men det er også synlig på blu-ray plater på mennesker med lys hud.

Det hjelper ikke å endre farge og bildeinnstillinger.

Jeg vurderer å returnere TV'en.
    Men jeg var på Elkjøp i går og så nesten det samme på en 32 tommer.
    Har noen andre erfart dette eller har forslag til hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endret farge ved skrå innsynsvinkel

Har fått min 46" 6050 og er litt skuffet over fargekvaliteten på hudfargen ved skrå innsynsvinkel. Når jeg står rett foran TV er hudfargen gyllen og fin. Men når jeg flytter meg til siden, spesielt fra 45 grader innsynsvinkel, blir hudfargen mer og mer blek. Ved innsynsvinkel rundt 70 grader og større blir hudfargen litt rosa/blå aktig. Dette er spesielt synlig på gode TV sendinger på NRK Dagsrevyen, som har veldig sterkt lys i ansiktet på nyhetsoppleserene. Spesielt er dette synlig på folk med lys hud. Men det er også synlig på blu-ray plater på mennesker med lys hud.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NilsL

Det er en svakhet med LCD. Kjøp plasma som ikke har denne svakheten.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig lyd/video sync på Samsung LED UE46B6050

En ting er svak innsynsvinkel på Samsung sittt LED 6050.
    Det er også dårlig lydsync mot video på TV.
    De interne høytalerene, som forøvrig er nesten ubrukelige, er ikke alltid i sync med lyd fra TV (RiksTV).

Når jeg kjører lyden fra TV gjennom Samsung sitt eget blu-ray hjemmekinoanlegg (HT-BD1250) blir syncen enda verre.

Men av og til er det sånn noenlunde, for så å bli enda verre.

Blu-ray plater og DVD er sånn noenlunde.
    Jeg har satt sync tid på 0ms.
    Noen som har et godt tips eller er Samsung så elendig på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B6050 - B7050 forskjell?

Ser at Elkjop.no har priset UE46B6050 og B7050 likt nå. 14995,- og lurer derfor på om 7050 da er det opplagte førstevalget? Hva er de merkbare forskjellene?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig svar, men det var eit dårlig spørsmål:
    SØK!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE55B707 og mini mac

Hei, jeg har nettopp kjøpt en Samsung UE55B707 og koblet på hhv. Yamaha YSP-5100, Samsung BD-P3600 og en mini mac (2009 modell). Blue Ray spilleren og mini mac er tilkoblet med HDMI kabel via Yamaha soundbar'en. Har to spørsmål:
    1. Har begynt å bruke TV'en "out of the box" uten noen som helst justeringer. Bildet virker Ok for meg, men jeg har ingen formening om hva jeg kan forvente. Finnes det noen "hjelpemidler"/guide om hvordan sjekke om en har optimal bildekvalitet ?
    2. Får full skjerm når jeg bruker mini mac'en, men da vises ikke menylinjen øverst på skjermen. Når jeg slår av overscan på innstillingen på mini mac'en får jeg frem menylinjen, men klarer da ikke å få til full skjerm uansett hvilke skjermoppløsning jeg velger på mini mac'en. Er det noen som har erfaring med tilkobling av mini mac og som kan gi med noen tips om hvordan jeg skal få til å få full skjerm ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var et klikk fra å bestille med 46" 7070 fra MPX nå ikveld, men så leser jeg om clouds og light distortion i hjørnene etc..

Var det bare før TVen kom ut at alle var fulle av begeistring? eller er dere pirkete her??

Veldig fysen på å få en 46" tommer i hus før jul og de skal ha 15 000 hos mpx nå. Er dette et bra kjøp til den prisen eller burde jeg vurdere noe annet?

Snoesokk

Side 58 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •