Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 69 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Kjøpte en 46`7070 for ca 1,5 mnd siden. Men sliter veldig med clouding. Dette gjelder særlig under mørke scener. Det er et område i hvert hjørne i tillegg til et stort oppe i midten. Vet det er flere av brukerne her som har byttet sine tver til en annen av samme type. Har dere fått tilbake en med mindre clouding? Er klar over at dette er en ulempe ved edge-led og noe man må leve med.
    Har vurdert å bytte den inn i en Panasonic v10 eller Samsung ps-50b855. Noen erfaringer med tanke på bildekvalitet vs 7070`en? Muligens feil tråd å spørre om dette men.
    Hadde clouding på min 46" 7070. Kjøpte utstillingsmodellen som hadde vært utstillt i 3 uker da den siste på lagret ble solgt 2 min før jeg hadde bestemt meg.
    Fikk byttet denne, men det viste seg at den nye hadde enda mere clouding en den første.....:twisted:
    Dette bekrefter det de sier på samsung at cloudingen blir bedre og kan forsvinne etterhvert.
    MEN bare som det er sagt..... Syns ikke 7070 er verdt de 17000 som jeg ga for den....

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av underwater
    cloudingen kan ma dra ned gasnke mye med og gå inn på menyen og dra ned bakgrunn belysningen noen hakk...men man blir ikke kvitt det...har hatt 3 av den samme tvn
    Har stilt bakgrunnsbelysningen til 3, men er fortsatt ille. Har egentlig lite forhåpninger om at det er et problem som kan fikses. Sendte mail til Samsung. De svarte at mer eller mindre "clouding" vil forekomme på alle tver. Ser iallefall at de har en høy terskel for cloudingen. Det ser virkelig ille ut i mørke scener!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det der. Glad eg ikkje har problemet med min 55". Men er det verkeleg noko deke legg veldig merke til når deke ser film eller må deke kikke etter feil liksom?

Sistnevnte er jo berre å venne seg av med, men viss det er eit irritasjonsmoment så ville eg ha pusha Samsung temmelig hardt og sagt at ein tråd på eit forum med navn "ue46b7070 er elendig!" kanskje kjem ganske høgt opp på lista ved eit google søk. Det skal ikkje vere slik på ein ny tv i dag til 17 tusen...

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Synd det der. Glad eg ikkje har problemet med min 55". Men er det verkeleg noko deke legg veldig merke til når deke ser film eller må deke kikke etter feil liksom?

Sistnevnte er jo berre å venne seg av med, men viss det er eit irritasjonsmoment så ville eg ha pusha Samsung temmelig hardt og sagt at ein tråd på eit forum med navn "ue46b7070 er elendig!" kanskje kjem ganske høgt opp på lista ved eit google søk. Det skal ikkje vere slik på ein ny tv i dag til 17 tusen...
    Er ikke noe man må kikke etter for å se, ser det veldig tydelig. Forhandlerene vil naturligvis ikke vedkjenne seg problemet. De har ikke hørt om det før!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Er ikke noe man må kikke etter for å se, ser det veldig tydelig. Forhandlerene vil naturligvis ikke vedkjenne seg problemet. De har ikke hørt om det før!
    Ville prøvd forbrukerrådet og sett om dei har noko formeining om dette. Kva det eventuelt vil koste å prøve å "kjøre sak" mot butikken. Er ikkje sikkert det er så dyrt å tape viss det skulle skje. Hadde ore interessant å sett utfallet i ein slik tvist.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig...

Har akkurat fått montert opp Toshiba 55SV685DN..
    Aner meg at det blir et par filmer i helga :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm..... Er ikkje du i feil tråd???:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skyer

Nå som jeg har fått min BlueRay-spiller, kan jeg endelig se hvor absurd mye clouding det faktisk er. Jeg har flere svake lamper i rommet, men alikevel er det temmelig nedslående. LEste om en svenske som fikk det vekk ved å montere små LED-vifter, men jeg tenker jeg lar min henge i fred uten kirurgiske inngrep.

Synes egentlig bildet ser best ut med littegrann dynamic contrast. Liksom litt mere futt i det. Har stilt på alt til det kjedsommelige. Alikevel er det svake skyer i enkelte scener. Jeg aksepterer det, men er litt redd for å bli ledd ut av kompiser som har hørt meg fable om den nye mirakel-TVen, når de ser bildet.

Litt synd at det ikke er flere Movie-innstillinger (movie 1, movie 2 osv), slik at man kan ha en egen setting også for DVDer. For de andre er vel ulike ikke bare i navnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg 55" 7070 i begynnelsen av denne uken og kan ærlig talt ikke si jeg blir plaget av clouding. Leste en haug med innlegg i dette emnet før jeg valgte å kjøpe TV-en, og var klar over at mange var misfornøyde. Stakk derfor ned på butikken for å se på en demomodell, og fikk lov til å leke litt med instillingene. Klarte ikke å se noe som plagde meg av tingene som var nevnt, og valgte derfor å kjøpe den.

Når jeg satt opp TV-en i stua var jeg like fornøyd. Fikset litt på instillinger, som å slå av motionplus på Blu-ray kanalen osv. og ble svært fornøyd med bildet når jeg kjørte igjennom The Dark Knight, som jo må sies å være en relativt mørk film.
    Eneste gangene jeg ser antydning til clouding er i sekundet når jeg bytter HDMI-kilde fra Blu-ray til CD-dekoderen. Har ikke sett clouding når kilden har sendt bilde, dvs. når film blir spilt (ved mørke scener). Er en smule svakt, hvitt lys fra nederste hjørnene på TV-en i spesielt mørke scener, men det la jeg ikke merke til før jeg virkelig forsøkte.

Kan hende jeg er litt miljøskadet av å ha sittet med en 32" HD-ready skjerm i tre år, med veldig bra sortnivå ... anno 2006. Mener uansett at plagene som er beskrevet her inne virker en smule overdrevet. Enten det, eller så har jeg vært svært heldig med mitt panel.

Anbefaler de som sikler på 55"-eren å sjekke ut TV-en i butikk selv, og evt. bruke bytteretten hvis man er misfornøyd. Tror det er mindre slit å bytte enn å få Samsung til å "reparere" apparatet for et problem som etter stor sannsynlighet ikke blir bedre enn man kan venne seg til selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke fjernkontrollen (Logitech One) til å treffe riktig HDMI-kanal når jeg begynner. Er det slik at TVen bør stå på en spesiell slik? Jeg har den på HDMI 1, og Xboksen på HDMI 2, men den riktige kanalen er ikke med på lista før etter at man har gått gjennom Help flere ganger.

Da går den til slutt helt ut til TV og begynner derifra kanal for kanal, og da er den riktige med på lista og blir til slutt valgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Får ikke fjernkontrollen (Logitech One) til å treffe riktig HDMI-kanal når jeg begynner. Er det slik at TVen bør stå på en spesiell slik? Jeg har den på HDMI 1, og Xboksen på HDMI 2, men den riktige kanalen er ikke med på lista før etter at man har gått gjennom Help flere ganger.

Da går den til slutt helt ut til TV og begynner derifra kanal for kanal, og da er den riktige med på lista og blir til slutt valgt.
    Samsung har generelt sett jævla lang "warm-up" før de kan begynne å ta i mot signaler når du skrur på TVen. I Harmony-programvaren kan du stille inn "Power-on delay" for TVen slik at fjernkontrollen venter med å sende kommando om hvilken input den skal stå på. Jeg tror default er 1000ms og i hjelpeteksten står det at noen TVer kan trenge så mye som 3000ms. Vel, på min UE46B7070 måtte jeg opp i 13000ms...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Samsung har generelt sett jævla lang "warm-up" før de kan begynne å ta i mot signaler når du skrur på TVen. I Harmony-programvaren kan du stille inn "Power-on delay" for TVen slik at fjernkontrollen venter med å sende kommando om hvilken input den skal stå på. Jeg tror default er 1000ms og i hjelpeteksten står det at noen TVer kan trenge så mye som 3000ms. Vel, på min UE46B7070 måtte jeg opp i 13000ms...
    Takk for info! Gjorde det samme, men det er fortsatt et problem med Xboksen som ikke blir funnet. Kanskje spesielt når man allerede har f.eks sett en film og skal spille mens TVen allerede er slått på.

Fjernkontrollen har også kun klart å skru på selve Xboksen 1 gang og aldri å skru den av igjen, så det er noe rart der. Men det er et spørsmål for et annet forum selvfølgelig. Skal gå tilbake og lese hele tråden om Harmony fjernkontroller og se etter mer info der først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det i alle fall hjalp litt. Jeg har ikke noen problemer med min 360, så det skal være mulig å få til. Jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt med innstillingene i forbindelse med dette. Jeg har en Harmony 885.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel i paradis

Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Godt det i alle fall hjalp litt. Jeg har ikke noen problemer med min 360, så det skal være mulig å få til. Jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt med innstillingene i forbindelse med dette. Jeg har en Harmony 885.
    Det var nok dessverre ikke et spørsmål om forsinkelse alikevel. Feilen er at når både Xbox og BD er koblet til TVen, finner den ikke HDMI1 når jeg skal se BD (som er HDMI1), og ikke HDMI2 når jeg skal bruke Xbox (som er på HDMI2).

Når den f.eks prøver å koble seg til HDMI2, så er ikke denne med på lista over sources. De skifter også navn innimellom fra HDMI1 og HDMI2 til HDMI-DVI og HDMI-CEC (tror jeg det var).

Ser også forøvrig at når lampen er satt til å lyse i stanby only, så lyser den når jeg f.eks har spilt Xbox og går derifra til BD. Selv om TVen fortsatt er på. Kanskje det er en ledetråd, ikke vet jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, høyrest rart ut.

Min tv skrur seg på av og til uten å skru seg på. Dvs eg høyrer "klikket" den lagar når den skrur seg på og så høyrer eg trafostøy(pga støy på skrømkursen i leigheita pga dimmarar på spotar) og det varer kanskje 5,6,7 sekund og så skrur den seg av igjen. Har deke lagt merke til dette eller er det berre min tv som vil sei ifrå om at han lever?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Hmmm, høyrest rart ut.

Min tv skrur seg på av og til uten å skru seg på. Dvs eg høyrer "klikket" den lagar når den skrur seg på og så høyrer eg trafostøy(pga støy på skrømkursen i leigheita pga dimmarar på spotar) og det varer kanskje 5,6,7 sekund og så skrur den seg av igjen. Har deke lagt merke til dette eller er det berre min tv som vil sei ifrå om at han lever?
    Min har gjort det en gang som jeg har lagt merke til. Hørte det klassiske klikket fra stua litt etter at jeg hadde skrudd av. På et annet forum (tror jeg), leste jeg om en som hadde en TV som begynnte å gjøre dette kontinuerlig, av og på.

Men om min har gjort det flere ganger så er det ihvertfall ikke ofte, for da ville jeg hørt det.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

100Hz/200 Hz Innstillinger på B7070 / B8050?

Heisann !

Lurer på hvilken innstillings muligheter man har på disse TV'ene ifht. 100Hz/200Hz.
    På min Samsung LCD LE40A866 kan man velge om den skal være :
    Av
    Lav
    Medium
    Høy
    Demo

Hvordan er det med valgene ifht. dette på de nye LED TV'ene til Samsung?
    Kan man bare velge Av elle På?, eller er det slik som på min LCD?
    Har man også mulighet for å sette på Energisparing på TV'en?, slik som på LE40A866?

Takker for svar!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Min har gjort det en gang som jeg har lagt merke til. Hørte det klassiske klikket fra stua litt etter at jeg hadde skrudd av. På et annet forum (tror jeg), leste jeg om en som hadde en TV som begynnte å gjøre dette kontinuerlig, av og på.

Men om min har gjort det flere ganger så er det ihvertfall ikke ofte, for da ville jeg hørt det.
    Min gjer det fleire gangar for dagen. Lurer på om eg skulle sendt ein mail til Samsung og høyrt om det skal vere slik....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino

Hvordan er det med valgene ifht. dette på de nye LED TV'ene til Samsung?
    Takker for svar!
    Eg huksar ikkje alle, men du kan velge sjølv ja. Eg kjem på desse i farten:
    Auto
    Tilpasset( her velger du sjølv på ein skala)
    Demo
    Standard
    Jevn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde samme problem med min 7070 måtte levere den tilbake..og fikk ny som ikke hadde det problemmet
    tvn skrudde seg av og på av seg selv...og bildet bare begynnte og henge seg opp

Side 57 av 69 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •