Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 69 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1374
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Er det forresten noen måte å få analog lyd ut på ved siden av å bruke Scart som gjør at TVen må henge litt lengre ut fra veggen?

Skjønner ingenting av lydteknologi. Det er bare en masse plugger jeg ikke forstår noe av. Kjøpte en analog Denon forsterker, men det ser jo ikke spesielt lovende ut.
    "Alle" har vel digital dekoder i dag ? Da tar du lyden optisk /digitalt fra dekoder rett inn i forsterkeren. Det står i bruksanvisningen....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    "Alle" har vel digital dekoder i dag ? Da tar du lyden optisk /digitalt fra dekoder rett inn i forsterkeren. Det står i bruksanvisningen....
    Ikke jeg. Her i sameiet har vi noe tull som heter GET og istedenfor en skikkelig installatør, sendte de noen forvirrede østeuropeiske tenåringer som neppe hadde sett et kabelanlegg før. (Gadd vite hva stakkarne har i timelønn).

Så her er det ikke noe så avansert som TV. Bare film via egne kilder, som DLNA. (Og snart BlueRay).

Men i alle tilfelle... hvordan ville man få den tidligere nevnte analoge forsterkeren til å ta lyd optisk/digitalt som du foreslår?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Ikke jeg. Her i sameiet har vi noe tull som heter GET og istedenfor en skikkelig installatør, sendte de noen forvirrede østeuropeiske tenåringer som neppe hadde sett et kabelanlegg før. (Gadd vite hva stakkarne har i timelønn).

Så her er det ikke noe så avansert som TV. Bare film via egne kilder, som DLNA. (Og snart BlueRay).

Men i alle tilfelle... hvordan ville man få den tidligere nevnte analoge forsterkeren til å ta lyd optisk/digitalt som du foreslår?
    Du betaler for en dekoder (inkludert i avgiften), så dersom du ikke har mottat dette ville jeg benyttet webskjema til kundeservice på Get.no - Get og forklart situasjonen (og bedt om å få tilsendt en).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Du betaler for en dekoder (inkludert i avgiften), så dersom du ikke har mottat dette ville jeg benyttet webskjema til kundeservice på Get.no - Get og forklart situasjonen (og bedt om å få tilsendt en).
    Hmm. Det høres jo ikke så dumt ut. Egentlig så er jeg ikke interessert i TV, kun i filmer, men dersom dette er måten å få lyd ut på, så er det ikke så dumt. Hadde vært greit å f.eks spille mp3 fra min datamaskin i stua på denne måten.

Takk for info!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla!

Jeg har siklet på UE46B6050 i en tid nå og observerer nå at elkjøp har dumpet prisen til 14995,- Virker som dette er på høyde med de rimeligste nettbutikkene som har denne tven til salgs.
    I tillegg så opererer jo elkjøp med 30 dagers ubetinget retur-rett, samt muligheten for å få tilbakebetalt en eventuell prisdifferanse på produktet iløpet av 30 dager. Med andre ord kan man kjøpe TVen 15 desember, og få tilbakebetalt mellomlegget om den kommer på januarsalget.

Noen som har funnet noe billigere butikk?

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tnt2k
    Halla!

Jeg har siklet på UE46B6050 i en tid nå og observerer nå at elkjøp har dumpet prisen til 14995,- Virker som dette er på høyde med de rimeligste nettbutikkene som har denne tven til salgs.
    I tillegg så opererer jo elkjøp med 30 dagers ubetinget retur-rett, samt muligheten for å få tilbakebetalt en eventuell prisdifferanse på produktet iløpet av 30 dager. Med andre ord kan man kjøpe TVen 15 desember, og få tilbakebetalt mellomlegget om den kommer på januarsalget.

Noen som har funnet noe billigere butikk?

Netshop har den vel til 13495,-
    Samsung UE46B6000 (6050) 46" LED LCD-TV - Samsung - LED-TV 40"-49" - Samsung UE46B6000 (6050) 46" LED LCD-TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det der er vel en UE46B6000, med andre ord ikke den skandinaviske utgaven (om Samsung forklarte meg rett). Er det ingen bakdeler med denne versjonen i forhold til 6050?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen dersom den er parallellimportert er vel at du ikke får noe hjelp fra Samsung i Norge. NetShop har vel sikkert ordnet avtale med et eller annet verksted for TVene de selger, men de kommer neppe på døra og henter TVen slik som Samsung gjør. I tillegg får du kanskje ikke norske menyer på TVen, dersom du skulle ønske det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valgets tid inne. Etter en stunds leting har det kokt seg ned til to tver:
    Samsung UE40B6000/6050 eller Sony KDL40W5500

En ting er å se TVene i butikk, noe annet er hvordan de vil fungere hjemme. Fakta:
    Ser på sport (en del fotball), naturprogrammer og film.
    Er opptatt av å få den tven som har minst "etterslep", artifakter etc ved panorering og bevegelser i bildet
    Har mulighet til å bruke ekstern lyd
    Skal kobles til Parabol
    Skal bruke skjermen til litt surfing og som musikk-sentral/divx via PC som alltid er koblet til. Er ikke hovedPC, bruker bærbar til daglig bruk.
    Sony koster rett under 8.000,- Samsung koster 9999,- i rimeligste nettbutikk
    Samsung syns jeg personlig overgår Sonyen flere hakk designmessig

Hva skal jeg velge? Klarer ikke å lande den endelige avgjørelsen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kansje et dumt spørsmål, men jeg ser at forskjellige forhandlere har ulike bokstaver bak selve tv navnet. F.eks heter den UE55B7070XXE hos elkjøp, UE55B7070WW hos hifiklubben, og på samsungs egne nettsider heter den UE55B7070WWXXE. Utgjør dette noen forskjeller, eller er det samme tv uansett?

Da jeg kjøpte min nåværende tv, en panasonic PV62 (PV60), så hadde den en E bak nummeret. Dette fant jeg etterhvert betydde at det fulgte med fot til tv`n i esken.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atigerl
    Da jeg kjøpte min nåværende tv, en panasonic PV62 (PV60), så hadde den en E bak nummeret. Dette fant jeg etterhvert betydde at det fulgte med fot til tv`n i esken.
    Jeg har hørt det samme men det stemmer heller ikke. Jeg har en PV60E og den hadde ikke fot......... (kjøpt hos Elkjøp)

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at XXE er lagt på for å skille de tv-ene om er importert av Samsung Norge i motsetning til de som er parallellimportert. XXE=Importert av Samsung.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Jeg mener at XXE er lagt på for å skille de tv-ene om er importert av Samsung Norge i motsetning til de som er parallellimportert. XXE=Importert av Samsung.
    Ja det er korrekt og dette betyr igjen 100% pixelgaranti samt "prestige service" Kor mykje "prestige" denne servicen er kan diskuterast, men det skal vere gratis henting av tv ved reparasjon i Bergen og Oslo blant anna...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Ja det er korrekt og dette betyr igjen 100% pixelgaranti samt "prestige service" Kor mykje "prestige" denne servicen er kan diskuterast, men det skal vere gratis henting av tv ved reparasjon i Bergen og Oslo blant anna...
    De bruker fine ord men ved reklamasjon har man rett på gratis rep og frakt, det er loven. Det samme har man rett på hos Komplett, Netshop og andre som kanskje selv henter ting til landet.

Har og hørt mye rart om Samsung's Prestige service, bl.a. to "Guttevalper" som du møter når du ringer og som det ikke er mye Prestige over 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har og hørt mye rart om Samsung's Prestige service, bl.a. to "Guttevalper" som du møter når du ringer og som det ikke er mye Prestige over 8)
    Nei det er nettopp det eg meiner når eg seier at eg er uvisst kor mykje prestige det faktisk er over servicen, MEN komplett og netshop kjem ikkje HEIM til deg og hentar tv'en, det var poenget mit. Ogås det med pixelgarantien, no veit eg ikkje kva policy verken komplett eller netshop har, men du får i allefall ikkje samsung nordic sin 100% pixelgaranti ved parallellimport. Er vel "godkjent med 2-3 daue pixlar av forbrukerrådet?(på tynn is her)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung led 467070 hakking

er det noen som kan hjelpe meg...har nettop kjøpt samsungs led t 467070 alle filmer og serier som er i format 720'264 hakker har prøvd og kjøre det på minne brikke rett på tv ..pc...og nå nettop kjøpt dmteck media player og ingen ting fungerer..har prøvd og stille in tv men nei.....jeg har aldri hatt dette problemmet før...har byttet tvn 3 ganger men alle har det samme problemmet......hjelp:cry: tør nesten ikke og gå inn døren til siba og retunere den ....er stor fornøyd med tvn utenom dette problemmet...som er et stort problem...siden halve tiden bruker jeg den til og se hdtv rip og blue ray med formatt 720'264 har ringt samsung og de har ikke hørt om dette problemmet..dette er den først led.lcd tv jeg har hatt..har hatt samsung alle år men da plasma..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stuff

I følge bruksanvisningen så er det ting man kan laste ned gratis fra Samsung, men finnes det noe slikt innhold i virkeligheten ved siden av Firmware?

Hadde regnet med at det skulle være noe, slik som noe gratis VOD eller flere maleri-slideshows eller matoppskrifter eller Widgets noe som helst!?

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Nei det er nettopp det eg meiner når eg seier at eg er uvisst kor mykje prestige det faktisk er over servicen, MEN komplett og netshop kjem ikkje HEIM til deg og hentar tv'en, det var poenget mit. Ogås det med pixelgarantien, no veit eg ikkje kva policy verken komplett eller netshop har, men du får i allefall ikkje samsung nordic sin 100% pixelgaranti ved parallellimport. Er vel "godkjent med 2-3 daue pixlar av forbrukerrådet?(på tynn is her)
    Daglig leder i Netshop har faktisk lovet samme pixelgaranti som Samsung Norge gir, så det burde jo egentlig ikke være noe problem (om de praktiserer det i virkeligheten uten å være kranglete vet jeg ikke).
    Samsung & Netshop krangler - Dingz : Dingz Hjemme

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 46`7070 for ca 1,5 mnd siden. Men sliter veldig med clouding. Dette gjelder særlig under mørke scener. Det er et område i hvert hjørne i tillegg til et stort oppe i midten. Vet det er flere av brukerne her som har byttet sine tver til en annen av samme type. Har dere fått tilbake en med mindre clouding? Er klar over at dette er en ulempe ved edge-led og noe man må leve med.
    Har vurdert å bytte den inn i en Panasonic v10 eller Samsung ps-50b855. Noen erfaringer med tanke på bildekvalitet vs 7070`en? Muligens feil tråd å spørre om dette men.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cloudingen kan ma dra ned gasnke mye med og gå inn på menyen og dra ned bakgrunn belysningen noen hakk...men man blir ikke kvitt det...har hatt 3 av den samme tvn

Side 56 av 69 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •