Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 69 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1374
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    wow....grattis med knall tv til superpris! og innsatsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da var vi flere avforumere i køen. Jeg stelte meg i køen ved rundt 15. Hadde med campingstol, en kamerat og lukka hodetelefoner med mye god musikk. Synes tiden gikk relativt fort jeg
    Køen vokste kraftig den siste tiden, noen som vet hvor mange som sto i kø ved åpningen?

Kjøpte 2 slike 46" led tv'r. Tilbudet var rett og slett for godt, til at jeg kunne overse det, så har en slik tv ekstra visst noen er interessert...

Blir gøy å sammenligne med tv'n jeg bruker nå, en samsung 40a856. Fin tv det og forsåvidt, men håper på bedre kontrast/sortnivå og bedre signalbehandling av vanlig sd sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Hehe, da var vi flere avforumere i køen. Jeg stelte meg i køen ved rundt 15. Hadde med campingstol, en kamerat og lukka hodetelefoner med mye god musikk. Synes tiden gikk relativt fort jeg
    Køen vokste kraftig den siste tiden, noen som vet hvor mange som sto i kø ved åpningen?

Kjøpte 2 slike 46" led tv'r. Tilbudet var rett og slett for godt, til at jeg kunne overse det, så har en slik tv ekstra visst noen er interessert...

Blir gøy å sammenligne med tv'n jeg bruker nå, en samsung 40a856. Fin tv det og forsåvidt, men håper på bedre kontrast/sortnivå og bedre signalbehandling av vanlig sd sendinger.
    Ehhh...hvis du kom 15 så var det luksus :P. Men så gøy at vi fikk samme tv OG hadde samme tv fra før av. Solgte min med en gang jeg hørte om tilbudet, fikk 6500 for den. SÅ betalte vel eegentlig 3500 for den nye tv'en .

Men igjen, noen som har no kalibreringstips på denne tv'en? Eller om jeg kan eventuelt bruke Lygren sin?

EDIT:

Etter søkt litt på nettet fant jeg denne:

Mode: Movie
    Backlight: 3
    Contrast: 91
    Brightness: 45
    Sharpness: 0
    Color: 46
    Tint: G48/R52

Advanced settings submenu
    Black tone: Off
    Dynamic contrast: Off
    Gamma: +2
    Color space: Auto
    Flesh tone: 0
    Edge enhancement: Off
    xvYCC: Off

White balance submenu
    R-Offset: 24
    G-Offset: 24
    B-Offset: 25
    R-Gain: 25
    G-Gain: 19
    B-Gain: 16

Picture options submenu
    Color tone: Warm2
    Size: Screen Fit
    Digital NR: Off
    HDMI black level: Normal [grayed out]
    Film mode: Auto 1
    Blue only mode: Off
    Auto motion plus 120Hz: Custom
    Custom settings:
    Blur reduction: 10
    Judder reduction: 0

Kom gjerne med innspill...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kom nok ikke 15 nei, mente klokken 03.00 på natten...
    Du hadde samme tv'n ja Får vel prøve å få 6500kr for min også da, er bare et halvt år og helt strøken.

Men, har nå fått koblet opp den nye led skjermen, men pc bildet fra vga er merkbart blassere enn a856 var, hos kompisen min som kjøpte samme tv oppdaget vi det samme. Fargene er rett og slett svake.
    -Har ikke fått prøvd en blu ray film enda, så er jo mulig bildet er bedre via hdmi...

Edit: Har nå fått tittet bittelitt på diverse blu ray filmer via pioneer bdp-51fd. For et nyydelig bilde! Skarpheten er virkelig god, kontrasten forbløffer meg, og fargene sitter som et skudd. Ser ut som om tv'n kommer rimelig greit kalibrert også, men tipper det er mer å hente her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daaaaamn, skummelt...min var også ca 6 mnd gammel. Kjøpte i April på "lagersalg" på Elnor for 8990, det gjorde vel ikke du og? :P

Du får si ifra når du har funnet brae innstillinger til tv'en .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny på denne tråden, men må bare si at jeg er fornøyd med den nye tv'en min.

Kjøpte meg en 55" Samsung LED i juli. Den henger på stueveggen og jeg bruker den mest til tv-titting (kabel-tv med HD-dekoder). Det blir en og annen film (DVD/Blu-ray), men prøver å vente med filmene til kinorommet er ferdig.

Det finnes sikkert tv'er med bedre bildekvalitet, men som en ren tv-titter-tv er den jo bra nok. Men den er så utrolig vakker. Som et fint kunstverk som henger på veggen, og bygger under 50mm ut fra veggen :-D

Anbefales ihvertfall til tv bruk!!!
    Dama liker den jo også, tross størrelsen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av namhp
    Daaaaamn, skummelt...min var også ca 6 mnd gammel. Kjøpte i April på "lagersalg" på Elnor for 8990, det gjorde vel ikke du og? :P

Du får si ifra når du har funnet brae innstillinger til tv'en .
    haha, dette er rene deja vu. Joda, det var akkurat der jeg kjøpte min og. La du ut tv'n for salg på finn ellerno?

Tilbake til topic; Tenkte jeg skulle prøve å få tunet innstillingene litt i kveld. La forøvrig merke til noe clounding på skjermen i går. Under helt mørke scener, så ser man et lite felt nederst i høyre hjørne som er litt mere opplyst. Og når jeg fks. skrur på get boksen min, så ser man plutselig skyer over hele skjermen, men kun for et lite sekund eller 2. Er ikke noe problem til vanlig, er mulig den bare skrur baklyset opp til maks i noen sek. av en eller annen grunn...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den skrur opp lysstyrken innimellom når den f.eks switcher til andre moduser. Da ser man den umaskerte sannheten, hehe. Joda, det er nok av skyer. Men slik er nå disse dingsene.

Ny firmware ute, ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falsner
    H/K AVR 355 leverer 0-180ms lipsync, men når jeg switcher fra TV2 til feks SVT1 er det forskjell på lipsyncen mellom kanalene... Det gjør at man må stille inn lipsync kontinuerlig. På noen av kanalene er det ikke nok med 180 ms en gang. Så det er en veldig stor variasjon.
    Derfor lurer jeg litt på hvor lang tid bildeprosseseringen tar i TV´en. Men det spørs jo selvfølgelig på hva slags signaler man dytter inn i TV´en også da..
    Hvilke enheter har du koblet opp mot TV´en din 2mask? Dersom du har HD PVR´en til CanalDigital og en PS3slim koblet til Onkyo 807 og du ikke har problemer med lipsyncen mellom enhetene, så bør jeg bytte til den forsterkeren.
    Fikk endelig koplet opp ny tv (55b7070) og receiver (onkyo 707) i går. Har koplet til en dreambox dm8000, ps3 og wd tv hd med hdmi via receiveren til samsungen.

Merket også problemer med lipsync mellom sat-dekoder og tv. Forsøkte ulike innstillinger med bl.a. automatisk lipsync, men endte opp med å sette lipsync manuelt til 100ms. Dette ble korrekt for alle kanaler og for opptak. For WD TV HD var det ikke nødvendig med justering av lip-sync. Fikk ikke tid til å sjekke PS3. Måtte reprogrammere hele fjernkontrollen (harmony 900). Den taklet ikke at jeg byttet ut to sentrale deler av oppsettet.

Youtube widget kom inn automatisk selv om jeg hadde valgt Norge som land, men den hadde ikke innhold. Måtte endre til USA for at innholdet skulle komme frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips veggfeste Samsung

Noen som har testet Philips veggfeste (Genialt veggfeste fra Philips - Dingz : Dingz Hjemme) på Samsung LED skjermene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Denne tråden beskriver hvordan man kan gjøre om B60XX til B70XX. Slik kan man bl.a. spiller av filmer fra USB. Noen som har prøvd dette?
    Prøver å oppgradere min 6 serien til 7 serien. Mulig jeg er dum, men hvordan kommer jeg til "service menu"? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    FMåtte reprogrammere hele fjernkontrollen (harmony 900). Den taklet ikke at jeg byttet ut to sentrale deler av oppsettet.

Youtube widget kom inn automatisk selv om jeg hadde valgt Norge som land, men den hadde ikke innhold. Måtte endre til USA for at innholdet skulle komme frem.
    Jeg hadde muligens tenkt meg en Harmony 700. Eventuelt en Harmony One, selv om denne ikke har de fargede knappene, noe som bekymrer meg litt. Hvordan er fjernkontrollen din nå på din TV, nå som den er riktig satt opp? Jeg misliker Samsungs egen med sine trege taster hvor ingenting av og til skjer når jeg trykker første gang.

Måtte forøvrig også endre YouTube til USA for å få innholdet. Det er svært knotete å skrive inn et søk ved å labbe rundt, bokstav for bokstav, synes jeg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Samsungs egen fjernkontroll er fryktelig treg. Min Harmony 900 fungerer mye bedre og gir alltid og umiddelbar respons. Litt pussig egentlig. TV-en er den eneste jeg kjører direkte på IR, mens resten går via RF-IR.

Tipper de andre Harmony-modellene fungerer tilsvarende. Hvis du bruker fargetastene mye er løsningen på One med fargetaster på skjermen, helt ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Samsungs egen fjernkontroll er fryktelig treg. Min Harmony 900 fungerer mye bedre og gir alltid og umiddelbar respons. Litt pussig egentlig. TV-en er den eneste jeg kjører direkte på IR, mens resten går via RF-IR.

Tipper de andre Harmony-modellene fungerer tilsvarende. Hvis du bruker fargetastene mye er løsningen på One med fargetaster på skjermen, helt ubrukelig.
    OK, flottings da kjøper jeg en Harmony helt sikkert ihvertfall. Siden de er bedre. Vet bare ikke hvilken ennå. Bruker vel ikke fargetastene direkte mye. Det er bare betryggende å ha dem der liksom.

Harmony One ser unektelig langt lekrere ut på bildene enn 700. Har aldri hatt en slik dings før så jeg vet ikke hva jeg trenger egentlig. Begge støtter alle de leketøyene jeg har her ihvertfall.

EDIT: gikk for en Harmony One som nå står til lading.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Sitat Opprinnelig postet av Patrik_G
    läste om nån som svamlade på AVS Forumet om att detaljer i mörka scener ska försvinna med nya firmwaren så jag vågar inte uppdatera nåt.
    frågan är om han som testade hade hinkat i sig ett 6 pack BUD.
    Sitatet over er fra et svensk forum. Har noen her noen kommentarer angående eventuelle endringer til det verre etter den siste firmware-oppdateringen? (ver.T-CHU7DEUC-3000.G)

Har ikke oppgradert selv ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig koplet opp ny tv (55b7070) og receiver (onkyo 707) i går. Har koplet til en dreambox dm8000, ps3 og wd tv hd med hdmi via receiveren til samsungen.

Merket også problemer med lipsync mellom sat-dekoder og tv. Forsøkte ulike innstillinger med bl.a. automatisk lipsync, men endte opp med å sette lipsync manuelt til 100ms. Dette ble korrekt for alle kanaler og for opptak. For WD TV HD var det ikke nødvendig med justering av lip-sync. Fikk ikke tid til å sjekke PS3. Måtte reprogrammere hele fjernkontrollen (harmony 900). Den taklet ikke at jeg byttet ut to sentrale deler av oppsettet.

Høres vanvittig fett ut!
    Jeg leverte min 355 til butikken, og skal hente en annen i morgen. De fant ingen feil med recieveren som jeg hadde, så det syntes jeg var merkelig..
    Dersom recieveren ikke fungerer med mitt utstyr denne gangen, vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Synes det er rart dersom både PS3´en og HD PVR´en..
    Gleder meg til alt er oppe og går. Det er så fett med en så god TV som 7070 er, og nå som Call of Duty MW2 er kjøpt inn, kommer det til å brukes mye tid foran Go´TVn.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det elektrostat-høyttalere i UE40B6000(6050) eller er det vanlige membran-høyttalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fikk en ue46b6050 inn i stuen i dag og er storfornøyd
    Er det noen som har en link eller forslag til kalibrering av denne til tv titting(sd) i en normalt belyst stue? Virker som alt jeg finner er ment for mørke kinorom og film.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Er det forresten noen måte å få analog lyd ut på ved siden av å bruke Scart som gjør at TVen må henge litt lengre ut fra veggen?

Skjønner ingenting av lydteknologi. Det er bare en masse plugger jeg ikke forstår noe av. Kjøpte en analog Denon forsterker, men det ser jo ikke spesielt lovende ut.

Side 55 av 69 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •