Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 69 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1374
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Birk Bårka
    Har tenkt på å kjøpe en Samsung Led TV en stund nå, men blir jo litt skeptisk når jeg hører om alle problemene. Finnes det noen som ikke har hatt problemer i det hele tatt? Det er en UE55B7070 som jeg har tenkt å kjøpe. Og til min store glede så jeg at den skal selges for 20k hos expert i morgen. Lot også merke til at denne het UE55B7070VWX og ikke UE55B7070WWXXE som jeg er vant til å se. Noen som vet om det er noen forskjell på disse modellene?
    jeg har hatt 2 stk 55" 7070, beggemed bulker i rammen!
    har fått beskjed fra samsung at dessverre så har "alle" de har sett på dette - i større eller mindre grad.

de jeg hars ett på diverste hifi/elektronikk sjapper bekrefter dette - ALLE jeg har sett i 55tommer har mye små bulker i rammen - jeg kommer nok til å bytte skjerm nå, og ikke blir det samsung LED heller!

forøvrig har jeg ikke hatt noe nevneverdige problemer med skyer som det nevnes - men helt perfekt er det jo ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Det skal la seg gjøre å dempe dem noe ved å finne de riktige innstillingene.
    Det var den første tanken som slo meg også. Lar det seg gjøre å justere inn skjermen, slik at bildet blir korrekt, og problemet blir mindre synlig eller evt borte?

Jeg er fast bestemt på å kjøpe ny skjerm (har CRT i dag), og hadde mer eller mindre bestemt meg for Samsung UE40B7050. Men man blir jo litt sketpisk til denne skjermen når man har lest de siste siders innlegg.
    Mulig jeg må revurdere plasma...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Det var den første tanken som slo meg også. Lar det seg gjøre å justere inn skjermen, slik at bildet blir korrekt, og problemet blir mindre synlig eller evt borte?

Jeg er fast bestemt på å kjøpe ny skjerm (har CRT i dag), og hadde mer eller mindre bestemt meg for Samsung UE40B7050. Men man blir jo litt sketpisk til denne skjermen når man har lest de siste siders innlegg.
    Mulig jeg må revurdere plasma...
    Her er det første svaret jeg fikk fra Samsung Support:

"Som det ser ut fra bildene så er det største problemet på denne TV'en
    ute i hjørnene. Det problemet pleier som regel være et tegn på at
    lysstyrken på TV'en er for høy. Det kan da bli veldig mye bedre ved å
    sette bildemodus til Film eller sette ned lysstyrken i menyen."

Jeg har justert det meste i menyen uten å klare å redusere problemet, så jeg har bedt om en uttalse på om dette er grunnlag for henvendelse til selger. Jeg gir den gjerne en sjanse til hvis jeg kan få bytte den i en annen av modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først igår forstod jeg at det er en separat billedinnstilling på TV-bilde og på DLNA. (Kanskje på source=HDMI også for alt jeg vet, jeg har ikke fått BlueRay-spilleren min ennå).

Selv om jeg hadde stilt på Film-innstillingene på MENU-knappen, var bildet fortsatt svært lyst når jeg så film fra MACen via nettverket. Jeg var skuffet og alle filmer så ut som om de var filmet med et lite videokamera. Men der er det altså også en innstilling, hvorav noen av parameterne er felles begge steder, mens lysstyrke, kontrast osv er separat.

Når det er sagt, har jeg fortsatt en temmelig overskyet skjerm i enkelte korte mørke øyeblikk, men det er nå sånn disse skjermene er. Ingenting ville bli bedre ved å bytte. Alt i alt så er det en meget kul TV, selv med sine åpenbare mangler.

Har alikevel ikke turt å kaste esken riktig ennå, selv om den begynner å bli et problem der den står.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele min korte erfaring med Samsung 46 6050.

Kjøpte denne TVen for to uker siden etter å ha lest flere tester som lovpriste bildet. Det første som slo meg da jeg fikk den var selvfølgelig hvor utrolig bra designet på denne TVen er. Dessverre oppdaget jeg kjapt at bildet led av flere lyse punkter (som jeg nå har lært kalles Clouding)

Min forrige TV var en gammel CRT skjerm så jeg burde ikke være så veldig bortskjemt i utgangspunktet, men det var helt klart at bildet på Samsungen var for dårlig til at jeg kunne leve på det. Problemet ble noe bedre etter at jeg fikk kalibrert inn skjermen etter de anbefalingene jeg fant på dette forumet, men det var fremdeles tydelig så snart det ble en mørk scene.

Ringte derfor Samsung Norge som med en gang skjønte hva problemet var (og lærte meg om begrepet clouding ). De kunne fortelle meg at dette kom av måten TVen var laget på og at hvis alle panelene som hadde dette problemet skulle skrotes ville TVene blitt alt for dyre å produsere. Jeg fikk tilbud om å ta et bilde av skjermen og sende det inn for å undersøke om mitt problem var av en slik art at jeg kunne få byttet panelet (i et som forhåpentligvis var bedre).

Enden på visa for min del ble at jeg benyttet meg av returretten (handlet på PS.no) og kjøpte meg en Panasonic TX-P50V10 (altså en plasma). Har nå nettopp fått denne i hus og for meg gir denne ( og spesielt i mørke scener) et mye bedre bilde. Mulig at denne TVen ikke er like bra i lyse scener, men for meg er det viktigere at bildet er jevnt godt enn at det er veldig bra i lyse scener og veldig dårlig i mørke scener (som Samsungen var)

Har også en liten mistanke om at Samsung siler ut de TVene som brukes i testene for å sørge for at de ikke er plaget med skyer. Problemet var i alle fall for min del så stort at ingen testere, dyktig eller ikke, kunne unngått å lagt merke til det.

At innsynsvinkelen også var dårlig er muligens noe som denne TVen deler med alle andre LCD-TVer, men for meg holdt det å sitte med en vinkel på 20 grader før bildet ble tydelig forringet (lyst i hjørnene).

For meg løste jo denne saken seg greit ved at jeg bare kunne returnere TVen. Men det skremmer meg litt at Samsung er klar over problemet og mener at dette er noe man må leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subtitler med DLNA

Heisann
    sliter med at .mkv filer ikke lar seg spole.
    Ikke har jeg funnet ut hvordan jeg får subtitler til å virke med DLNA
    alle som har noe å bidra med her er hjertelig velkomne til å svare!
    Har forøvrig også noe clouding på min 8050 40'

driver og transcoder m2ts til mkv
    og gjør om dts audio til dolby.
    Min stakkars digimatrix barebone får kjørt seg
    Mathias

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering 8050 46 tommer?

Er det noen som har kalibrert 8050 46 tommer og kan legge ut data her?

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ritz123
    I sommer kjøpte vi et nytt Samsung TV med modellnummeret UE46B8050 og jeg har siden da fulgt litt med på forumet uten å være registrert medlem før nå.

Det hele har fungert aldeles utmerket til nå, men i det siste har jeg lagt merke til at noe tekst forsvinner litt utover kantene. På fotballkamper kan det for eksempel være at det bare er bortelagets scoringer som er synlig i øvre venstre hjørne. Dessuten kan bare N i NRK logoen sees i motsatte hjørne.

Vi har digital TV via Canaldigital med PVR opptaker og egen dekoderfjernkontroll fra dem i tillegg til Samsung sin. På begge har jeg forsøkt å finne formatinnstillinger til å justere bildet i side,men forgjeves.

Har noen relevante tips for å få bildet tilbake slik det har vært inntil nå ?
    Er det noen flere som har opplevd dette på disse skjermene? Har nettopp fått en 46" 7070 i hus og det forsvinner ganske mye på hver side. Hjelper ikke å zoome for det gir bare svarte striper på sidene; bildet stopper på samme plass uansett. Et eksempel er TV2 Nyhetene, står kun Nyhetene i venstre hjørnet.
    Mulig feilen ligger i dekoder? HD PVR fra Canal Dig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dag.

Med fare for at jeg er "out of topic", men jeg mener at dette kan være interessant for brukere av LED-TV´ene til Samsung.
    Jeg har en 40" 7070, og er veldig fornøyd med denne foreløpig. I forige uke kjøpte jeg meg surroundforsterker med HDMI innganger, og en fet høyttalerpakke som står i stil til TV´en. Da fikk jeg meg selvfølgelig problemer med en gang. Signalkablene fra PS3 Slim og fra CD HD PVR går inn på forsterkeren (En H/K AVR 355), og bildesignalet skal så forflytte seg fra H/K´en til TV´en. Her er det en tidsforsinkelse på TV´signalet. tidsforsinkelsen varierer etter om jeg ser på TVbilder fra CanalDigital i forskjellige formater og om jeg ser på en DVD/BR på PS3´en
    Det jeg lurer på er om det kan være at TV´en bruker mye tid på bildeprossesering eller om dette er forsterkerens feil.
    Jeg koblet om slik at alle signaler gikk rett inn på TV´en og sendte lydsignalet optisk fra TV´en til recieveren. Da gikk alt smooth, men det kan jo være at TV´en forsinker lydsignalet slik at det sendes samtidig som bildet er ferdig prossesert.
    Er det noen som har vært i liknende situasjon? Nå kommer de fleste recievere med HDMI inn og ut, og er veldig brukervennelig å ta i bruk dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidar
    Er det noen flere som har opplevd dette på disse skjermene? Har nettopp fått en 46" 7070 i hus og det forsvinner ganske mye på hver side. Hjelper ikke å zoome for det gir bare svarte striper på sidene; bildet stopper på samme plass uansett. Et eksempel er TV2 Nyhetene, står kun Nyhetene i venstre hjørnet.
    Mulig feilen ligger i dekoder? HD PVR fra Canal Dig.

Jeg knotet litt med dette. Trykk litt på "on demand" knappen på fjernkontrollen til HD PVR´en. Det fungerte for meg..

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Det gjorde susen, mange takk!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falsner
    Snip...
    Er nok ganske stor forsinkelse i bilde ja. Litt irriterande, men bra du fekk løyst det på ein grei måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Er nok ganske stor forsinkelse i bilde ja. Litt irriterande, men bra du fekk løyst det på ein grei måte.
    Jeg føler ikke det er en grei måte i og med at man ikke får bruk for løsningen med å bruke recieveren slik den er designet for å brukes.. Det burde være såre enkelt å videreføre det digitale bildet uten den delayen som det er.
    Problemet mitt er at jeg vet ikke hvor lang prosseseringstid TV´
    en bruker. Dersom den er liten, så kan jeg konkludere med at det er recieveren som er problemet.

Mange av funksjonene i forsterkeren blir mye enklere å bruke dersom man bruker bildet fra forsterkeren inn på TV´en. Disse finessene får jeg da ikke bruk for, og da er det liten vits i å ha finessene i forsterkeren i det hele tatt. Men for all del; dersom jeg må koble alt i TV´en og deretter inn på forsterkeren så gjør jeg det, men da vil jeg heller prøve meg på en annen forsterker. Tror jeg skal dra med meg forsterkeren ned til forhandleren og be dem teste den der. og dersom det er den som er problemet, så får jeg vel med meg en ny. Dersom den ikke er problemet, vet jeg ikke hva jeg gjør.

Men hvis noen andre i forumet har hatt noen tilsvarende problemer, så hadde det vært fint å høre løsningene

Sitat Opprinnelig postet av Vidar
    Glimrende! Det gjorde susen, mange takk!
    Finfint. Trix i ludo den knappen der

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 55" 7070 i går og skal ha tilsvarende oppsett som deg, Falsner, men med en Onkyo 707 receiver. Denne har samme video-chip som H/K 355 nemlig en Faroudja DCDi Cinema. Således blir det jo spennende om jeg får samme problemet med forsinkelser. Håper ikke det da hele oppsettet mitt avhenger av at dette fungerer perfekt.

Får dessverre ikke tid til å kople opp alt dette før på mandag kveld.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A/V sync

Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Jeg fikk min 55" 7070 i går og skal ha tilsvarende oppsett som deg, Falsner, men med en Onkyo 707 receiver. Denne har samme video-chip som H/K 355 nemlig en Faroudja DCDi Cinema. Således blir det jo spennende om jeg får samme problemet med forsinkelser. Håper ikke det da hele oppsettet mitt avhenger av at dette fungerer perfekt.

Får dessverre ikke tid til å kople opp alt dette før på mandag kveld.....
    Har Onkyo 807, og denne har muligheten til å justere lyden for å få sync med bildet. Jeg koblet opp og opplevde det samme som dere, og måtte justere rundt 100ms for å få sync. Fungerte bra etter dette. Sjekk om dere har denne funksjonen (har sikkert det) for da er løsningen enkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mask
    Har Onkyo 807, og denne har muligheten til å justere lyden for å få sync med bildet. Jeg koblet opp og opplevde det samme som dere, og måtte justere rundt 100ms for å få sync. Fungerte bra etter dette. Sjekk om dere har denne funksjonen (har sikkert det) for da er løsningen enkel.
    H/K AVR 355 leverer 0-180ms lipsync, men når jeg switcher fra TV2 til feks SVT1 er det forskjell på lipsyncen mellom kanalene... Det gjør at man må stille inn lipsync kontinuerlig. På noen av kanalene er det ikke nok med 180 ms en gang. Så det er en veldig stor variasjon.
    Derfor lurer jeg litt på hvor lang tid bildeprosseseringen tar i TV´en. Men det spørs jo selvfølgelig på hva slags signaler man dytter inn i TV´en også da..
    Hvilke enheter har du koblet opp mot TV´en din 2mask? Dersom du har HD PVR´en til CanalDigital og en PS3slim koblet til Onkyo 807 og du ikke har problemer med lipsyncen mellom enhetene, så bør jeg bytte til den forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, da har jeg idag fått kjøpt meg 46'' 6050 for den herlige summen 9990,-. Trenger hjelp ang.kalibrering for denne tv'en. Vet har Lygren har lagt ut no innstillinger et eller annet sted langt bak her i tråden for 7050, kan jeg bruke hans innstilling på min 6050?

Hvis ikke, er det noen her med 6050 som kan gi meg no tips?

Takker alle for svar.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av namhp
    Hei, da har jeg idag fått kjøpt meg 46'' 6050 for den herlige summen 9990,-. Trenger hjelp ang.kalibrering for denne tv'en. Vet har Lygren har lagt ut no innstillinger et eller annet sted langt bak her i tråden for 7050, kan jeg bruke hans innstilling på min 6050?

Hvis ikke, er det noen her med 6050 som kan gi meg no tips?

Takker alle for svar.

Heldiggris. Var der med henger jeg og, men snudde da jeg så køen utenfor.
    Når var du der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm...sto i kø fra 03.30. Lengste og kaldeste 3.5 timene i mitt liv...men det var verdt det :-D .

Ingen tips ang.kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av namhp
    Ehm...sto i kø fra 03.30. Lengste og kaldeste 3.5 timene i mitt liv...men det var verdt det :-D .
    Bra innsats! Gratulerer!

Side 54 av 69 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •