Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 69 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Synd du ikke bestilte 55". Da kunne vi jo bare ha byttet :-D
    Hei, jeg ville nå ikke ha laget vanskeligheter ved et bytte nå heller, hehe. Tenk bare så mye mere praktisk en 46" ville være for deg å håndtere i et lite rom!

Fikk forøvrig til nettverkskoblingen min etterhvert. Helt surrealistisk å se YouTube-videoer på en TV. På datamaskinen hakker de og stopper for å loade nå og da. Men nettverket klarte å streame en 30 minutters YouTube film uten et eneste rykk i en bevegelse.

Svært tungtrykte taster på fjernkontrollen, synes jeg. Kanskje batteriet som fulgte med er slitent.

Bør jeg oppgradere firmware? Gidder bare om det er essensielle oppdateringer som virkelig lønner seg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet, men jeg tror 55" passer akkurat :-) Fant forresten ut at jeg kunne kjøpe denne på supertilbud fra MPX bedrift så da sparer jeg noen tusen i tillegg. Bra utgang på problemet...

Virket YouTube direkte, eller måtte du gjøre noe spesielt for å få dette til? Har vært en del spørsmål rundt dette her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har akkurat handlet meg en Samsung 46" 7070 med de lekre veggfestene :-)
    Jeg har lest det meste av denne tråden men finner ingen "endelige" bildeinnstillinger.
    Bruker nå de jeg fant på side 19/20 fra Lydgren og er delvis fornøyd.
    Så lenge jeg bruker PS3`en som signalkilde så ser det bra ut (brukes til dvd,blr og spill) men når jeg ser på vanlig tv (HD tuner fra CD) blir bildene litt merkelige.
    Så Flashforward på TV2 torsdag og syntes bilde var veldig annerledes enn min gamle Samsung lcd.
    Bildekvaliteten blir nesten som "bak kulissene" filmer man ofte finner på diverse DVD`er.
    Er det noen innstillinger som vil ordne dette eller er det bare en tilvenningssak?
    Mener og huske jeg klaget på dette forrige gang jeg kjøpte ny tv også..

Til dere som er veldig fornøyde med deres innstillinger på 7070 så hadde jeg satt stor pris på om dere delte de med meg.
    Ikke bare kontrast,skarphet,etc men alt av bilde innstillinger.
    Gjerne separate innstillinger for ps3 som signalkilde og til vanlig parabol fra CD (med HDMI selvsagt).

På forhånd takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Virket YouTube direkte, eller måtte du gjøre noe spesielt for å få dette til? Har vært en del spørsmål rundt dette her på forumet.
    Direkte og direkte... jeg brukte ihvertfall halvannen time på å prøve meg fram. Det jeg tilslutt gjorde var følgende:

Åpne en port i routeren og gi TVen en egen ip på lokalnettverket. Valgte både TCP og UDP da jeg ikke vet hva den sender på.

Plugge inn nettverksdongelen (tilleggsutstyr) UTEN den ekstra adapteren i den første USB-porten bakpå TVen.

Søke etter nettverk på TVen, finne mitt trådløse nettverk. (Måtte søke to ganger).

Klikke på dette og så (eventuelt) klikke på det igjen for å få opp passorddialogen. Legge inn det første passordet på routerens liste over passord. Trykke på den blå knappen før man går tilbake (den søker etter aksess)

Sette TVen på Wireless AUTO og ikke manuell som jeg prøvde den første timen. (Dette kan man muligens gjøre først).

Gjøre nettverkstesten. Klarer den alle punktene er alt i orden.

Etter dette kommer Widgets for YouTube og annet (ikke så mange Widgets som jeg hadde håpet. Kun 10 stk finnes, ser det ut til??). Det er deretter YouTube direkte på apparatet. Veldig enkelt bortsett fra at det er litt knotete med fjernkontrollen.

Denne prosessen er sikkert vanskeligere dersom man ikke har en router med WEP passord eller noe som krever manuelle instillinger. Feilen min var å forsøke å forstå bruksanvisningen samt å høre på masse eksperter på nettet som snakket om å bl.a. legge inn parametere i routeren for MAC-adresse.

Sitat Opprinnelig postet av Coach
    Til dere som er veldig fornøyde med deres innstillinger på 7070 så hadde jeg satt stor pris på om dere delte de med meg.
    Ikke bare kontrast,skarphet,etc men alt av bilde innstillinger.
    Gjerne separate innstillinger for ps3 som signalkilde og til vanlig parabol fra CD (med HDMI selvsagt).
    Dette er en veldig god idé. Burde vært en egen tråd for ressurser. Denne diskusjonen er litt lang for å lete etter spesifike spørsmål ved søking.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en UE40B6000, og er i det store og det hele fornøyd med den. Jeg kjenner til de vanlige svakhetene med edge-led, så som lysere hjørner etc, og dette har jeg blitt vant til. Men når jeg ser fotball og kameraet flytter seg fra side til side er det lett å se et tilsynelatende tilfeldig mønster av større og mindre "flekker" over hele skjermen, hvor lysstyrken er svært ujevn. Det har omtrent samme effekt som om store deler av skjermen var dekket av støv i et random mønster. Når kameraet står stille ser jeg det ikke, og heller ikke ved panoreringer på BD. Jeg antar at den jevne grønne matta er årsaken til at det bare er synlig der.

Jeg har lest om "blotching" på disse modellene, er dette rett og slett noe jeg må leve med, eller høres det ut som om min lider i overkant mye av dette? Er det andre som opplever det samme? Er det verdt å prøve å få byttet den i en annen? Vanskelig å vurdere uten å ha sett det selvsagt.

-A

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min UE46B6000 for en liten uke siden. Gikk rett fra en gammel CRT skjerm men er faktisk ganske skuffet over bildekvaliteten. Synes at lysinnslippet fra sidene er veldig synlig i alle mørke eller dunkle scener. Blir litt bedre hvis jeg sitter rett foran skjermen men så snart jeg sitter bittelitt til siden blir det veldig synlig igjen. Lurer litt på om det er jeg som er overfølsom eller jeg har fått et defekt eksemplar. Har justert inn TVen etter anbefalingene fra forumet her uten at det har gjort noen forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er desverre en svakhet på LED/LCD at bildet er best rett på å "vaskes" ut på side syn dette er veldig synlig på de fleste LED LCD. Plasma er mere lik CRT at bilde har samme karaktastikk pga fosfor oppbygging.

Så på plasma kan du sitte f.eks 120 grader på siden å bilde er like bra det kan du IKKE på LED LCD thats life

Dette vil bli det samme om du bytter tv til samme modell på nytt da den ikke er defekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den øverste er samme som komplett har til salgs. Den andre du linker til er ein modell som ikkje er importert til Norge. Det vil sei den er ikkje importert i den størrelsen. Men du får kjøpt 46-tommaren i 8-serien i Norge.Du kan sjå det på foten og det blå lyset i staden for det kvite som er på 7-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Jeg har en UE40B6000, og er i det store og det hele fornøyd med den. Jeg kjenner til de vanlige svakhetene med edge-led, så som lysere hjørner etc, og dette har jeg blitt vant til. Men når jeg ser fotball og kameraet flytter seg fra side til side er det lett å se et tilsynelatende tilfeldig mønster av større og mindre "flekker" over hele skjermen, hvor lysstyrken er svært ujevn. Det har omtrent samme effekt som om store deler av skjermen var dekket av støv i et random mønster. Når kameraet står stille ser jeg det ikke, og heller ikke ved panoreringer på BD. Jeg antar at den jevne grønne matta er årsaken til at det bare er synlig der.

Jeg har lest om "blotching" på disse modellene, er dette rett og slett noe jeg må leve med, eller høres det ut som om min lider i overkant mye av dette? Er det andre som opplever det samme? Er det verdt å prøve å få byttet den i en annen? Vanskelig å vurdere uten å ha sett det selvsagt.

-A
    Jeg har googlet en del og funnet mange tråder om en "dirty screen effect" som kan sees på mange forskjellige modeller, både LCD og plasma, spesielt i situasjoner hvor store deler skjermen er dekket av én farge, typisk ved fotballsendinger. Jeg synes likevel det er så fremtredende på min TV at jeg forsøker et fremstøt overfor butikken hvor jeg kjøpte den. Forhåpentligvis får jeg byttet i en som lider mindre av dette.

-A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår satt jeg med ned og så på det nye leketøyet i et halvmørkt rom om kvelden. Ble temmelig overrasket over hvor mange lyse "skyer" som kan sees når skjermen er helt svart. Men men... jeg får vel leve med det. Får prøve å kutte ned på antallet dunkle skrekkfilmer.

Siden jeg hverken har TV-antenne eller en DVDspiller, har jeg kun YouTube til underholdning foreløbig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse skyer og utvasket bilde på LED/LCD?

Jeg vurderer å bytte ut min gode gamle Panasonic pv60 42" plasma med en UE55B7070. Hovedargumentene mine for å bytte er 1) mindre refleksjoner fra vinduer/lamper 2) fullhd 3) større skjerm 4) bli kvitt innbrenningsfaren ift. bruk på htpc/spillkonsoll.

Må jo si jeg blir noe betenkt når jeg leser her om "hvite skyer" og utvasket bilde og andre plager med denne skjermen. Har vært ute på Elkjøp Vinterbro og sett skjermen i aksjon. Sammenlignet med plasmaskjermene ved siden av er jo førsteinntrykket at denne LED'en til Samsung produserer et vel så bra bilde, men butikksettingen (både innstillinger på skjermen samt omgivelsene) er nok ikke helt representativ.
    Er det noen her som har gått fra plasma til Samung sin kant-LED og kan bekrefte at dette er et skritt i riktig retning?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joviks
    Jeg vurderer å bytte ut min gode gamle Panasonic pv60 42" plasma med en UE55B7070. Hovedargumentene mine for å bytte er 1) mindre refleksjoner fra vinduer/lamper 2) fullhd 3) større skjerm 4) bli kvitt innbrenningsfaren ift. bruk på htpc/spillkonsoll.

Må jo si jeg blir noe betenkt når jeg leser her om "hvite skyer" og utvasket bilde og andre plager med denne skjermen. Har vært ute på Elkjøp Vinterbro og sett skjermen i aksjon. Sammenlignet med plasmaskjermene ved siden av er jo førsteinntrykket at denne LED'en til Samsung produserer et vel så bra bilde, men butikksettingen (både innstillinger på skjermen samt omgivelsene) er nok ikke helt representativ.
    Er det noen her som har gått fra plasma til Samung sin kant-LED og kan bekrefte at dette er et skritt i riktig retning?

har du vært noe plaget med innbrenninger / retention på den skjermen du har nå da, til ditt bruk?

Hvis du ikke har hatt noe nevneverdige problemer med det, skulle jo ikke det være noe å tenke på denne gangen heller.. Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med LED "problemene", det jeg derimot har er: "bulker" på rammen, som jeg nå har fått min 3.7070 55", og alle har hatt dette i større eller mindre grad. ser ut til kun 55" sliter med dette, og når samsung norden skulle sende nytt TV til meg nå, sjekket de MANGE eksemplaerer, og det er visst "alle" 55" LED som har slike bulker i rammen.. mulig jeg bare er pirkete, men de er GODT synlig, og en ny TV skal ikke se slik ut, hvertfall ikke i denne prisklassen..

Vil ikke gå særlig ned i størrelse selv, men vurderer nå enten en vanlig 55"LCD, eller samsung eller panasonic plasma selv.. (og bruken er hovedsakelig film, men også fotball og konsoll foregår på denne TVen, og er litt bekymret om innbrenning er noe jeg bør tenke på før jeg velger ut ny tv igjen...)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "har du vært noe plaget med innbrenninger / retention på den skjermen du har nå da, til ditt bruk?"

Egentlig ikke. Mulig jeg har unngått dette på min plasma ved å være bevisst på muligheten for innbrenning og sørge for at skjermsparere aktiveres etter en viss tid, samt å slå av skjermen når den ikke skal benyttes på mange timer o.l. Men det hadde jo vært mer komfortabelt å kunne slippe å være så bevisst på dette

Ellers synes jeg bildet på plasmaen er greit til mitt bruk - selv om pv60 ikke var/er noen "high-end" tv. "Mitt bruk" er hovedsakelig hd-film, CanalDigital sine tv-kanaler - både sd og hd, HTPC/XBMC samt noe xbox360/ps3 spilling.

En interessant mulighet som enkelte fremhever med LED/LCD er å kunne benytte skjermen som "billedramme" - som jo ikke er så egnet for plasma skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen har Mac og som jeg gjorde lurer på hvordan de kan streame f.eks DivX-filmer trådløst til TVen via DLNA, så har jeg foreløpig testet programmet EyeConnect som tok ca 2 minutter å installere og konfigurere til fungerende standard.

Lurer på om noen har funnet en måte å pause disse filmene på? Har mediaserveren noen rolle der eller er det bare TVen som begrenser slike muligheter? Ironisk nok så kan jeg se bilder i TiFF og PSD-format via nettverket, men hverken jpg eller Mp3 ser ut til å fungere.

Synes også at alle filmer jeg har testet så langt ser ut som om de er filmet med videokamera og er litt bekymret for at filmer fra f.eks DVD også vil se slik ut (har ikke fått spilleren ennå). Det er bevegelsene som ser video-aktige ut og ikke filmaktige. Regner egentlig med at BlueRay spilleren vilsende ut noe skikkelig.

Fikk til YouTube ved å bytte location til United States og restarte.

Fortsatt masse jeg lurer på, slik som hva dette UDP-nummeret er til og om man kan få noen form for nett-tv gratis. Finner ingenting av downloads på Samsung-sidene i motsetning til hva bruksanvisningen gir inntrykk av.

Må jeg gå inn på service-menyen for å legge i egne varige innstillinger for billedkonfigureringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fyrt avgårde en epost til Samsung support og bedt om en uttalse på om det ujevne baklyset jeg opplever er innenfor normalen for UE40B6000. Jeg la ved et bilde av NRK-logoen mot svart bakgrunn som jeg legger ved her også, og håper de støtter meg i at dette er litt i overkant. Det er brukt lang lukkertid, så i de fleste tilfeller er det ikke så fremtrende som dette, men dog, ved fotballsendinger det altså plagsomt.

-A

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes dette var veldig mye ja, at nrk logoen lyste opp er jo en ting, men spes i hjørnene nede ser det jo ut som nordlyset lyser opp TVen din!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Da har jeg fyrt avgårde en epost til Samsung support og bedt om en uttalse på om det ujevne baklyset jeg opplever er innenfor normalen for UE40B6000. Jeg la ved et bilde av NRK-logoen mot svart bakgrunn som jeg legger ved her også, og håper de støtter meg i at dette er litt i overkant. Det er brukt lang lukkertid, så i de fleste tilfeller er det ikke så fremtrende som dette, men dog, ved fotballsendinger det altså plagsomt.

-A

Jeg har lik ujevn belysning som deg på min UE46B7070. Sendte mail til Lefdal om problemet, men de hadde ikke hørt noe om dette før. Men de tilbydde meg ny tv eller pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på å kjøpe en Samsung Led TV en stund nå, men blir jo litt skeptisk når jeg hører om alle problemene. Finnes det noen som ikke har hatt problemer i det hele tatt? Det er en UE55B7070 som jeg har tenkt å kjøpe. Og til min store glede så jeg at den skal selges for 20k hos expert i morgen. Lot også merke til at denne het UE55B7070VWX og ikke UE55B7070WWXXE som jeg er vant til å se. Noen som vet om det er noen forskjell på disse modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest en del rundt på nettet, sitter jeg med inntrykket at det er flere som har slike skyer i større eller mindre grad enn de som ikke har det. I ett forum jeg så gjorde de en undersøkelse, og jeg tror det var ca 20 av de som fulgte diskusjonen som hadde problemet.

Det er nesten fristende å tro at de som ikke har tegn til det enten har vært ekstremt heldige, at de rett og slett ikke har sett film i et mørkt nok rom, eller at de ikke er av typen som merker detaljer (slik som en kompis av meg som er kjempefornøyd med sitt svært ujevne bilde).

Det kan virke som det er en generell svakhet ved disse modellene. Ikke desto mindre så er det et faktum at ingen selgere nevnte i forkant at "jo og forresten så kommer du til å se grå skyer hver gang bildet skifter til mørkt". Og noen har helt klart noen skikkelig grelle eksempelbilder.

Selv tror jeg at jeg kan leve med mine skyer. Det skal la seg gjøre å dempe dem noe ved å finne de riktige innstillingene.

Side 53 av 69 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •