Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 69 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1374
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjører selv Samsung 50A456 fjorårs modell med PS3 så det griner kan se at bildet henger litt etter 3-4 timer men forsvinner meget fort ved annet bilde igjen.

Kalibrerings DVD har GARANTERT gitt deg ganske betydlig bedre bilder særlig iforhold til den skrekklige "dynamisk" fabrikk innstillingen. Så problemet ligger nok mere at tvn ikke svarer til dine behov. Samsung sin 8 serie har fått mye bra omtale og vant test mot Panasonic sin V-serie. Har ikke sett på 6 og 7 serien. Med plasma er du ihvertfall garantert så å si 100% jevnet på baklys

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer et bilde av mitt nye panel.

Gamle bilder som jeg har postet tidligere fra det gamle panelet:
    http://home.eunet.no/hercem/IMG_0250.JPG
    http://home.eunet.no/hercem/IMG_0252.JPG

Sammenligning mellom gammelt og nytt panel.
    Bildet viser gammelt panel øverst(bn02) og det nye nederst(bn07). Det nye bildet ble litt mer uklart, men viser jo allikevel det som er vesentlig. Flekken på midten synes veldig godt i virkeligheten.
    http://home.eunet.no/hercem/samsung.JPG

I går var jeg også innom serviceverkstedet til Lefdal på Alnabru og fikk veldig god behandling av han jeg snakket med der. Han var ikke helt inn i dette, men noterte etter beste evne og skulle personlig følge opp saken i dag med sin sjef. Ble lovt at dem skulle ringe til meg i dag, så jeg venter spent. Skal også sende verkstedet som byttet panelet en link til bilde og spørre om jeg kan få en kommentar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hercem

Dette er akuratt det samme som jeg har!!! Da tro jeg at jeg leverer tv'en tilbake og får en helt ny en.. gidder ikke og få samme res pluss mye jobb og tv'en borte en uke eller hva de trenger av tid?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke så kult å høre for de som nettopp har investert i en Samsung LED-tv, men det er meget nyttig for de som skal skaffe seg en.

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva slags overflate på UE46B6050?

Vi har en lys stue, gjennomgående med vinduer på begge sider. Det var en drøm å få byttet ut den gamle CRT-kassa for 18 mnd siden med en 32" Samsung 336. Denne modellen er helt matt i skjermen og sportsendinger kan nytes på dagtid i helgene. Har flere bekjente med plasmaskjermer som gir mye refleks og vi kommer til å gå for LCD når vi nå ønsker en større skjerm. Tilbudet på Storo er interessant. Hvordan er overflaten på denne skjermen. Er det som et speil, eller eller vil det ligne min nåværende på noen måte?

Spm 2: Går TV'n med emballasje inn i en Touran vare-bil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk samsungen på dynga!! prøvde en ny i butikken og den så ut til å ha noe av det samme problemet... tok en Sharp 52" 700S i stede...
    Tror vel bilde på Samsungen er en liten tanke bedre vet ikke helt.. det må vel måles. men jeg fikk den for 16995,- sparte 6 lapper.
    Det er utrolig deilig med 0 skyer, utrolig sortnivå og detaljer som samsungen ikke har. :-D 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soskarse
    Da gikk samsungen på dynga!!
    Fint at det ordnet seg for deg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men håper Lefdal kommer med en fornuftig løsning. Purret suppporten sentralt hos dem i går og ble kontaktet av en fra avdelingen på Alnabru i dag. Han skulle ta det opp med en eller annen sjef som skulle kontakte meg.

Fikk meg en oppvekker pga disse feilene på tv'en og den alt annet enn imøtekommende supporten til Samsung. Faktisk vært å kikket på Thorn for å se om jeg eventuelt kunne ha leid en tv inntil fikk undersøkt bedre hvilken tv jeg skulle gå for neste gang. Vet jo ikke hvordan det går med saken hos Lefdal da, men håper jeg kan velge en annen tv eller får kjøpet hevet.

I teorien kan man vel når man henvender seg til selger kreve omlevering ved feil på varen om ikke kostnaden rundt dette er for stor i forhold til hva en reperasjon vil koste. Så jeg vil anbefale alle å henvende seg direkte til selger ved feil på tv'en. Da kan man si at man ønsker omlevering fremfor reperasjon.

Jeg kontaktet Samsung fordi jeg antok at dem viste hva jeg snakket om og ga meg profesjonell behandling. Dem oppfylte ikke noe av dette, så jeg ser i ettertid at det ville være mye bedre om jeg hadde henvendt meg til Lefdal. Jeg hadde også noen betenkligheter med service kø'en på Alnabru. Har opplevde å stå der å blomstre tidligere når jeg har kommet til feil tid på døgnet hvor det var mye kø. Uansett så ville det nok vært verdt også det med tanke på all den bortkasta tiden og frustrasjon Samsung har påført meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig etter nesten 14 dager klarte Elkjøp å levere min 55B7070 i dag. Selv om det stod at den var på lager, så klarte de å skylde på leverandøren pga. forsinkelsen...

Tollpost leverte den på døren mens jeg var på jobb og jeg bare gledet meg til å komme hjem for å ta vidunderet i øyesyn. Så når jeg nå endelig er hjemme ser jeg at tv-en på esken har en rød ramme på seg. Ja, ja, tenker jeg... de har sikkert samme esken for 7050 som 7070. MEN på siden av esken står det UE55B7050!!! De har søren meg klart å levere feil modell. Herregud for noen amatører.

Jeg ringte kundeservice umiddelbart. Damen bekreftet at det stod 7070 på bestillingen og visste ikke helt hva hun skulle gjøre. Ingen andre kunne heller svare på dette der, så hun måtte rett og slett be om å få ringe meg tilbake i morgen.

Så da sitter jeg da her med en gedigen eske som jeg ikke gidder å åpne. At jeg er skuffet er bare fornavnet. Blir helt sikkert siste gang jeg kjøper av elkjøp på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Så når jeg nå endelig er hjemme ser jeg at tv-en på esken har en rød ramme på seg. Ja, ja, tenker jeg... de har sikkert samme esken for 7050 som 7070. MEN på siden av esken står det UE55B7050!!! De har søren meg klart å levere feil modell. Herregud for noen amatører.
    Det er ganske drøyt! Blir litt irritert her på din vegne.

Selv har jeg ikke helt pakket ut min eske som kom idag. Jeg venter meg på en måte at noe vil gå fullstendig galt, noe det gjerne gjør, så jeg nyter den gode følelsen av at alt er perfekt så lenge det varer.

I morgen blir det boring i veggen. Hjørnene av apparatet kommer til å komme svært nærme mine gamle høyttalere. Håper ikke LED-TVer dør av det. Det er nok ikke så mye å gjøre med ettersom jeg ikke har mere plass å gå på. Vil ikke henge TVen altfor høyt opp på veggen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Det er ganske drøyt! Blir litt irritert her på din vegne.
    Takk. Trengte litt sympati nå :-)

Jeg tyner også ut det maksimale av tilgjengelig veggplass. Har 4 cm klaring på hver side... TV-en er plassert litt til venstre i stua, så jeg tenkte å montere forlengelsesadapterne (eller hva det nå hetter) til slim-veggfestet på ene siden av tv-en slik at jeg får en ørliten vinkel på tv-en.

Hadde også planer om å montere i morgen, men det blir det jo ikke noe av nå.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig etter nesten 14 dager klarte Elkjøp å levere min 55B7070 i dag. Selv om det stod at den var på lager, så klarte de å skylde på leverandøren pga. forsinkelsen...

Tollpost leverte den på døren mens jeg var på jobb og jeg bare gledet meg til å komme hjem for å ta vidunderet i øyesyn. Så når jeg nå endelig er hjemme ser jeg at tv-en på esken har en rød ramme på seg. Ja, ja, tenker jeg... de har sikkert samme esken for 7050 som 7070. MEN på siden av esken står det UE55B7050!!! De har søren meg klart å levere feil modell. Herregud for noen amatører.

Jeg ringte kundeservice umiddelbart. Damen bekreftet at det stod 7070 på bestillingen og visste ikke helt hva hun skulle gjøre. Ingen andre kunne heller svare på dette der, så hun måtte rett og slett be om å få ringe meg tilbake i morgen.

Så da sitter jeg da her med en gedigen eske som jeg ikke gidder å åpne. At jeg er skuffet er bare fornavnet. Blir helt sikkert siste gang jeg kjøper av elkjøp på nettet.
    Jeg la ikke merke til den røde rammen før etter to uker.
    Du ser den nesten ikke!

ville åpnet og sett på den før jeg sendte den tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg la ikke merke til den røde rammen før etter to uker.
    Du ser den nesten ikke!

ville åpnet og sett på den før jeg sendte den tilbake...
    Enig i dette! Jeg kjøpte 7050 forrige fordi den hadde en lavere pris enn 7070, og du skal se ganske nøye for å legge merke til den rød kanten i det hele tatt...

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med 707 her og kunne aldri tenkt meg rød ramme rundt.

Har man kjøpt blank ramme så har man kjøpt blank ramme, forstår virkelig akseln sin frustrasjon her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Sitter med 707 her og kunne aldri tenkt meg rød ramme rundt.

Har man kjøpt blank ramme så har man kjøpt blank ramme, forstår virkelig akseln sin frustrasjon her.
    rammen rundt er fortsatt blank, det er kun ett lite rødskjær innenfor den blanke rammen...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, når man først har betalt mye penger og har vært helt bevisst på at det skal være blank ramme, så skal det være det, punktum!

Ble oppringt fra Elkjøp. Fikk valget mellom å beholde 7050 eller bytte med en 7070, men den var utsolgt og kommer ikke på lager før 9.12. Står fortsatt "på lager" på nettet. Det er helt useriøst spør du meg.

Ga beskjed om at jeg enten må få lov til å åpne og bruke den til de bytter eller så hever jeg kjøpet og de får hente tv-en selv. Det kunne de ikke svare på direkte.... så da får vi se hva som skjer. Herregud!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har fått en knallpris så tror jeg at jeg hadde bedt de hente TVen, gi meg pengene tilbake og så hadde jeg kjøpt et annet sted.

Jeg har ikke sjekket så mye rundtomkring men MPX har i alle fall TVen på lager:

Samsung 46" LED TV UE46B7070 Full HD - MPX.no - Elektromarked

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, når man først har betalt mye penger og har vært helt bevisst på at det skal være blank ramme, så skal det være det, punktum!

Ble oppringt fra Elkjøp. Fikk valget mellom å beholde 7050 eller bytte med en 7070, men den var utsolgt og kommer ikke på lager før 9.12. Står fortsatt "på lager" på nettet. Det er helt useriøst spør du meg.

Ga beskjed om at jeg enten må få lov til å åpne og bruke den til de bytter eller så hever jeg kjøpet og de får hente tv-en selv. Det kunne de ikke svare på direkte.... så da får vi se hva som skjer. Herregud!
    Ikke svare, nisser, de har da 30 dagers bytte/angrerett på Elkjøp. Hadde tatt den i bruk uten å blunke, det er jo de som har rota,og byttet når den modellen du skulle ha faktisk kommer på lager.

Hadde selv en Sony LCD forrige året i godt å vel en uke til jeg fant ut at det var plasma jeg ville ha. Ikke noe problem å returnere og penger igjen. De bare spurte hvorfor, og når jeg sa jeg ville handle plasma i stedet var det helt greit - på Elkjøp altså :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte ikke noe mer fra Elkjøp så da bestilte jeg likegodt en ny tv fra en annen leverandør. Måtte gjøre noe for å få opp humøret her :-)

Nå gjenstår det bare å gi beskjed at de får hente tv-en og rydde opp i rotet selv. Er ikke helt lett å få denne digre esken inn i en vanlig bil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironisk nok så ville jeg selv helst hatt rød ramme på min 46", men det hadde de ikke. Vel vel. Jeg overlever.

TV'n min er endelig oppe på veggen og alt ser perfekt ut så langt. Skjønner ikke riktig hvordan jeg skal sette opp gateway-innstillingene for å få det trådløse nettverket til å fungere, men det finner jeg vel ut etter litt lesing forhåpentligvis.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Ironisk nok så ville jeg selv helst hatt rød ramme på min 46", men det hadde de ikke. Vel vel. Jeg overlever.
    Synd du ikke bestilte 55". Da kunne vi jo bare ha byttet :-D

Side 52 av 69 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •